Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Avioliitto kuivunut kämppissuhteeksi.

Vierailija
15.02.2025 |

Olemme olleet naimisissa pian kymmenen vuotta. Mieheni ei halua enää kanssani seksiä kuin pari kertaa vuodessa.

Hän mieluummin tekee kaikkea muuta esim, somettaa. Olen yrittänyt hänelle puhua aiheesta, mutta kaikki muu on hänestä tärkeampää. 

Minusta tuntuu, että olen hänelle vain kaveri jonka kanssa on ihan OK asua.

Onko jollain kokemusta mitä voisin tehdä?

Kommentit (115)

Vierailija
61/115 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin naimisissa 34v josta viimeiset 17v eli puolet ilman seksiä. Olimme 38-vuotiaita, kun mies totesi, ettei seksi ole enää meidän ikäisten asia. Meni vuosi ennen kuin tajusin/uskoin hänen todellakin tarkoittavan mitä sanoi. Liitto päättyi puolison kuolemaan yli 6v sitten.

Vierailija
62/115 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesten vaihdevuodet alkaa aiemmin kuin naisten ja tästä syystä meillä on enää satunnaisesti seksiä, MUTTA meillä on läsnäoloa, läheisyyttä, arjen pieniä tekoja, yhteistä tekemistä, yms mitä parisuhteeseen nyt sen seksin lisäksi kuuluu. 

Meillä myös löytyy näitä kaikkea. Eli on parempi alkaa tottumaan siihen, että hoitelen itse itseni. Tuntuu vain, että ei enää jaksa niin huolehtia itsestä, kun miehen innostus kadonnut. Mutta ehkä se elämä sitten on kivaa näinkin, kun vaan lopetan seksin miettimisen niin ehkä ne halut sitten itsellänikin vähenee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/115 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se seksi muka oikeasti maailman tärkein asia? Tärkeämpi kuin rakkaus, yhteiset kokemukset, perhe? Myös ilman seksiä voi elää ihan omaa elämää. Ja näissä suhteissa juuri naiset valittaa että koko avioliitto on muka pilalla jos seksiä on vähän. Sekö on tärkeintä??

Vierailija
64/115 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se seksi muka oikeasti maailman tärkein asia? Tärkeämpi kuin rakkaus, yhteiset kokemukset, perhe? Myös ilman seksiä voi elää ihan omaa elämää. Ja näissä suhteissa juuri naiset valittaa että koko avioliitto on muka pilalla jos seksiä on vähän. Sekö on tärkeintä??

Mulle seksi on tärkeä rakkauden ilmaisun muoto. Se ei ole mikään erillinen osa rakkaudellista suhdetta, vaan yksi sen olemassaolon tärkeimmistä indikaattoreista. Jos en koe sitä tiettyä yhteyttä, jonka myötä haluan miestä seksuaalisesti, en myöskään rakasta. Seksuaalinen halu, sellainen omanlaisensa kemia ja yhteys on se mikä erottaa hyvän ystävyyssuhteen parisuhteesta. Jos haluaisin lisää ystäviä hankkisin ystäviä. Joten kyllä. Seksi on yksi tärkeimpiä alueita jos puhutaan romanttisesta ihmissuhteesta toiseen. Seksiä ei tarvitse aina olla mutta se perusta ha intohimo toista kohtaan, mikä seksiinkin ajaa, on oltava siellä.

Omaa elämää saan elämällä omaa elämää. Välittämistä ja yhteisiä kokemuksia saa muidenkin tärkeiden ihmisten kanssa. Perhettä voi olla perhe ja ystävät. Mikään noista ei korvaa sitä erityislaatuista rakkaussuhdetta mikä minulla voi muodostua vain mieheen, josta olen henkisesti ja fyysisesti kiinnostunut sillä erityisellä tavalla. Näivettyisin tuollaiseen ystävyyskämppisparisuhteeseen. Olenkin mieluummin ilman kuin tyydyn jos valita täytyy.

Vierailija
65/115 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ehkä olet liian vaativa seksin suhteen? siinä menee miehellä maku koko hommasta. olethan muistanut suuseksin tarjoamisen myös?

Tämä. Erässä suhteessa seksin toimimattomuus oli naisen mielestä kokonaan minun vikani vaikka yritin kaikenlaista hänen toiveidensa mukaan. Jossain vaiheessa hommasta meni maku kun aina olisi pitänyt jotain muuta kuin perusseksiä keksiä ja lopulta olin vastuussa myös hänen orgasmeistaan. Painajaismaista.

Vierailija
66/115 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle seksi on tärkeä rakkauden ilmaisun muoto. Se ei ole mikään erillinen osa rakkaudellista suhdetta, vaan yksi sen olemassaolon tärkeimmistä indikaattoreista. Jos en koe sitä tiettyä yhteyttä, jonka myötä haluan miestä seksuaalisesti, en myöskään rakasta. Seksuaalinen halu, sellainen omanlaisensa kemia ja yhteys on se mikä erottaa hyvän ystävyyssuhteen parisuhteesta. Jos haluaisin lisää ystäviä hankkisin ystäviä. Joten kyllä. Seksi on yksi tärkeimpiä alueita jos puhutaan romanttisesta ihmissuhteesta toiseen. Seksiä ei tarvitse aina olla mutta se perusta ha intohimo toista kohtaan, mikä seksiink

Kyllä. Olen täysin samaa mieltä sinun kanssa. Kiitos tästä. Ihanaa, kun joku ymmärtää.

Vierailija
67/115 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette menneet seksin takia pitkään suhteeseen, olette vähän urpoja.

Himot vähenee aina parin vuoden jälkeen, ja järjen ottaessa voiton muut asiat alkavat taas kiinnostaa normaallla tavalla. Normaalilla tavalla.

Siinä parin vuoden aikana pitäisi laittaa lapsi tai kaksi vähintään alulle ja valmistautua siihen, että loppuelämä on lapsen kaitsimista eikä mitään hormonimyrskyä.

Kaiken muun olettaminen on hulluutta.

Vierailija
68/115 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ehkä olet liian vaativa seksin suhteen? siinä menee miehellä maku koko hommasta. olethan muistanut suuseksin tarjoamisen myös?

Tämä. Erässä suhteessa seksin toimimattomuus oli naisen mielestä kokonaan minun vikani vaikka yritin kaikenlaista hänen toiveidensa mukaan. Jossain vaiheessa hommasta meni maku kun aina olisi pitänyt jotain muuta kuin perusseksiä keksiä ja lopulta olin vastuussa myös hänen orgasmeistaan. Painajaismaista.

Eli sinulle on ihan ok, että seksi loppuu ennen kuin saat, koska jokainen on vastuussa omista orgasmeistaan?

Vierailija
69/115 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma kokemus samantyyppinen, joskin vasta 18v yhteiselon jälkeen. Ei itsellä lopulla auttanut siihen leipääntyneeseen liittoon muu kun ero. Yritettiin kaikenlaista ja puhuttiin, ei muuttanut lopulta mitään. Mies kyllä lähti seksiin aina jos halusin ja itsekin aamulla viikonloppuna sängyssä kyllä lähestyi. Määrä ei ollut ongelma vaan se kaiken romantiikan, yhteyden, halutuksi tulemisen kokeminen.

Olin hänelle kuin huonekalu ja pelkästään lasten äiti. Mitään muuta kosketusta ei ollut sängyn ulkopuolella tai edes katsonut minuun jos yritän laittaa jotain nättiä alusvaatetta päälle. Tämän lisäksi mikään mun kanssa juttelu tai vaikka leffan katsominen lähekkäin illalla ei vaan ollu sellanen mitä olis enää tehty, itse pitkään halusin kunnes lopetin yrittämästä. Täysin kämppikset ja lasten vanhemmat tunteettomalla seksillä. Päälle kammottavia pienestä alkavia riitoja 3-4 krt vuodes

Epäreilua verrata 3 (!) lyhyttä vuotta kestänyttä uutta onnea vuosikymmenten suhteeseen. Se uusi suhde lakastuu myös ajan kuluessa.

T. Kokemusta on

Vierailija
70/115 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kannattaa erota ja älä ota yhtään kumppania - sitä huomaa miten onnellinen on kun ei tarvitse tehdä joka päivä kompromisseja asiaoissa vaan hallitsee koko elämäänsä itse :)

Onko tämä neuvo nyt ap:lle vsi hänen miehelleen? Vai molemmille?

Vierailija
71/115 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä seksiä se on, jos on itse vastuussa omasta orgasmistaan? Sama kuin hinkuttaisi jotain puupökkelöä. Naisesi oli kiva, kun edes yritti opettaa ja antoi sinulle mahdollisuuden, itse olisin todennut jo todennäköisesti ekan seksikerran jälkeen että jatkoa ei muuten tuolla taitotasolla tule

Vierailija
72/115 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vinkkinä ap:lle, että ostappas miehellesi lahja: nyt oli Synlabilla tms.erilaisia terveystarkastuspaketteja -20 tai -30 % alessa. Siellä mm.miehen terveystarkastuspaketti jossa testot. Kannattaa nyt selvittää tuo. Selviää helposti kun saat miehen kokeeseen, ei tarvitse vielä siinä kohtaa lääkäriä. Voit ostaa itsellesikin jonkun paketin ja menette yhdessä.

Minä olen ostanut. Paljastui testosteronin alenema, mutta mies ei halua tehdä mitään asian suhteen. Hän kokee, että hänellä on kaikki hyvin.

Miehellä ei ole oikeutta omaan subjektiiviseen kokemukseensa? 

Vierailija
73/115 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle seksi on tärkeä rakkauden ilmaisun muoto. Se ei ole mikään erillinen osa rakkaudellista suhdetta, vaan yksi sen olemassaolon tärkeimmistä indikaattoreista. Jos en koe sitä tiettyä yhteyttä, jonka myötä haluan miestä seksuaalisesti, en myöskään rakasta. Seksuaalinen halu, sellainen omanlaisensa kemia ja yhteys on se mikä erottaa hyvän ystävyyssuhteen parisuhteesta. Jos haluaisin lisää ystäviä hankkisin ystäviä. Joten kyllä. Seksi on yksi tärkeimpiä alueita jos puhutaan romanttisesta ihmissuhteesta toiseen. Seksiä ei tarvitse aina olla mutta se perusta ha intohimo toista kohtaan, mikä seksiink

Miten olet ajatellu tämän koko elämäsi kannalta? Oletetaan että aloitat seksielämän 20-vuotiaana niin että hinkutat samaa kumppania himokkaasti seuraavat 60 vuotta vähintään kerran pari viikossako? Vai oletko etukäteen jo hyväksynyt sen, että tulet vaihtelemaan kumppaneita, rikkomaan perheitä ja lapset kasvavat haaremiin? Entä teetkö muutkin päätökset elämässäsi eläimellisten himojen ja halujen perusteella? Syöt pelkkää juustoa ja sokeria, koska ne nyt vaan tuntuvat parhailta ja aiheuttavat sinulle eniten mielihyvää? Juot joka päivä alkoa, koska se nyt vaan tuntuu hyvältä ja saa sinut ihanasti rentoutumaan - eihän rentoutua voi ilman alkoa!

Vierailija
74/115 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aina otetaan naisen paino puheeksi, kun tästä koitetaan puhua? Meillä loppuu seksi, kun olin ihan tikissä. Näytin aika hyvältä, vaikka itse sanonkin (nyt en ole enää, en välitä).

Koitin aluksi puhua ja selvittää, mies suuttui aina vaikka miten koitin hiiviskellä aiheen ympärillä. Sitten lakkasin tekemästä aloitteita, koska aina tilanne päättyi nöyryytyksren -- ja kirjaimellisesti vaihtui seksi sipseihin.

Nyt oltu kahdeksan vuotta naimisissa joista kuuteen ei ole ollut seksiä ja joista neljä olen ollut lihava. Ollaan kämppiksiä. Kyllä me vielä halaillaan ja pussaillaan, mutta siinä kaikki. Jos ei oltaisi näin hyviä kavereita, olisin lähtenyt jo viisi vuotta sitten.

Toisaalta tiesin jo ensimmäisellä seksikerralla  että tämä mies on surkea sängyssä, eikä tiedä mistään mitään, mutta kuvittelin voivani kertoa hänelle miten minut saa liekkeihin. Hän suuttui, vaikka vain ohjasin kättä sanomatta mitään. Hän suuttui, vaikka sanoin. Suuttui, kun minä suutuin.

Mutta: hän on täyttä kultaa persoonaltaan, mieleltään ja huumoriltaan. Vielä se on riittänyt.

Kuitenkin sinä päivänä, kun vastaan kävelee komistus ja tulee tilaisuus vaihtaa sipsit seksiin, minä teen sen.

Vierailija
75/115 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi aina otetaan naisen paino puheeksi, kun tästä koitetaan puhua? Meillä loppuu seksi, kun olin ihan tikissä. Näytin aika hyvältä, vaikka itse sanonkin (nyt en ole enää, en välitä).

Koitin aluksi puhua ja selvittää, mies suuttui aina vaikka miten koitin hiiviskellä aiheen ympärillä. Sitten lakkasin tekemästä aloitteita, koska aina tilanne päättyi nöyryytyksren -- ja kirjaimellisesti vaihtui seksi sipseihin.

Nyt oltu kahdeksan vuotta naimisissa joista kuuteen ei ole ollut seksiä ja joista neljä olen ollut lihava. Ollaan kämppiksiä. Kyllä me vielä halaillaan ja pussaillaan, mutta siinä kaikki. Jos ei oltaisi näin hyviä kavereita, olisin lähtenyt jo viisi vuotta sitten.

Toisaalta tiesin jo ensimmäisellä seksikerralla  että tämä mies on surkea sängyssä, eikä tiedä mistään mitään, mutta kuvittelin voivani kertoa hänelle miten minut saa liekkeihin. Hän suuttui, vaikka vain ohjasin kättä sanomatta mitää

Ja tämä on sinun mielestäsi täyttä kultaa persoonaltaan?

Vierailija
76/115 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli suhde, joka oli kaikkea tätä. Erityistä kemiaa ja intohimoa, jota en ollut ikinä kokenut. Siis tyyliin, että kesken vaikka jonkun sohvan kokoamisen mentiin panemaan, kun vetovoima oli niin valtava. Kesti kahdeksan vuotta, sitten arkistui. Eli kehotan kokeilemaan ainakin niin pitkään ennen kuin julistaa huuman kestävän loppuelämän. Tämän kokemuksen jälkeen en usko, että on mahdollista sellaisen jatkua loput ikää (toki olen mielelläni väärässä, koska ihanaahan se oli).

Vierailija
77/115 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se parisuhteen elinkaari yleensä etenee. Olette eläneet jo aika ison osan elämästänne yhdessä.

Vierailija
78/115 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Itse en enää halua seksiä (olen 40) enkä edes halua haluta. Olen siis oikein tyytyväinen seksittömään elämään. Ei vain enää yhtään nappaa. Tajuan kyllä, että mieheni saattaa vielä haluta elämäänsä seksiä. Siksi olenkin täysin hyväksynyt, että hän saattaa ottaa eron. Ajatus erosta ei edes juuri vaivaa minua. Ei hän tosin ole sanonut haluavansa erota, mutta jos hän alkaisi valittaa seksittömyydestä niin luultavasti ehdottaisin itse eroa ratkaisuksi. Jokainen eläköön omansa näköistä elämää, minulle se tarkoittaa elämää ilman seksiä. 

Vierailija
79/115 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm. Itse en enää halua seksiä (olen 40) enkä edes halua haluta. Olen siis oikein tyytyväinen seksittömään elämään. Ei vain enää yhtään nappaa. Tajuan kyllä, että mieheni saattaa vielä haluta elämäänsä seksiä. Siksi olenkin täysin hyväksynyt, että hän saattaa ottaa eron. Ajatus erosta ei edes juuri vaivaa minua. Ei hän tosin ole sanonut haluavansa erota, mutta jos hän alkaisi valittaa seksittömyydestä niin luultavasti ehdottaisin itse eroa ratkaisuksi. Jokainen eläköön omansa näköistä elämää, minulle se tarkoittaa elämää ilman seksiä. 

Just joo. Kuulostaa tosi PARIsuhteelta, kun ajattelet vain itseäsi. T. M55

Vierailija
80/115 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just joo. Kuulostaa tosi PARIsuhteelta, kun ajattelet vain itseäsi. T. M55

Eli sinun mielestä minun pitäisi ajatella miestäni sillä tavalla, että harrastan hänen kanssaan vastentahtoisesti seksiä vaikka en yhtään halua seksiä? Sepä se vasta hyvä PARIsuhde olisi.