Avioliitto kuivunut kämppissuhteeksi.
Olemme olleet naimisissa pian kymmenen vuotta. Mieheni ei halua enää kanssani seksiä kuin pari kertaa vuodessa.
Hän mieluummin tekee kaikkea muuta esim, somettaa. Olen yrittänyt hänelle puhua aiheesta, mutta kaikki muu on hänestä tärkeampää.
Minusta tuntuu, että olen hänelle vain kaveri jonka kanssa on ihan OK asua.
Onko jollain kokemusta mitä voisin tehdä?
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Onko muu hyvin? Arki tasaista ja kämppiksinä elo sujuu? Mielestäni se on arvokasta, voi jakaa arjen ja elämän toisen kanssa. Ihminen vierellä tuo turvaa kun maailma ympärillä myllertää. Riippuu toki kuinka suuren painoarvon elämässään antaa seksille? Ja voihan niitä tarpeita tyydyttää eri tavoin. Itselleni se on vain yksi osa-alue elämässä ja moni muu tärkeämpää. Mutta olemme erilaisia kaikki. Ei tasaisen hyvää suhdetta kannata kuitenkaan kevyesti rikkoa vaan ennemmin rakentaa sitä toivomaansa suuntaan ja kiinnittää huomio siihen mitä on, ei niinkään siihen mitä puuttuu. Täydellisiä ei me kukaan olla. Voisiko puolisollakin olla toteutumattomia toiveita suhteenne?
Minulla on introverttina niin, että viihdyn lähtökohtaisesti paremmin itsekseni ja toinen ihminen läsnä on energiaa vievä rasite. Siksi en halua kämppistä, enkä tarvitse toisesta ihmisestä mitään 'turvaa'. Ainoa syy, miksi haluaisin olla parisuhteessa on se, jos mies toisi elämääni romantiikkaa, seksiä ja tunteen, että olen naisena haluttu.
Minulla on nykyään sama tilanne kuin ap:lla, että mies on lopettanut sen kaiken ja jäljellä on energiaa minusta imevä platoninen kämppis. Mekin olemme olleet yhdessä 10 vuotta. Menettääkö miehet siinä ajassa kiinnostuksen omaan vaimoon, tai alkavat pitää itsestäänselvyyksinä, eivätkä arvosta, vai mistä se oikein johtuu?
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja ja muut seksittömässä suhteessa olevat naiset - elättääkö mies teidät, vai miksi roikutte näissä suhteissa?
En ole aloittaja, mutta omalta osaltani suhteessa on muita asioita kuin seksi miksi olemme yhdessä. Meillä on perhe ja lapset, joita molemmat arvostamme. Vaikeuksia kohdatessa olemme aina olleet toisillemme tuki ja turva. Olemme hyviä ystäviä toisillemme. Teemme arkisia asioita yhdessä, käymme kävelyllä,kaupassa, teemme kotitöitä, katsomme telkkaria, saunomme. Välillä jotain muuta, kuten käymme jossain esim teatterissa kahdestaan. Arvostamme molemmat sitä mitä meillä on. Tavallista ja hyvää elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Painoindeksisi nyt aluksi.
Painoindeksi BMI 20 ja muut miehet liehittelevät.
Eri, samat ongelmatMutta kuka nyt kahden nivelen väliin haluaa vetää?
Mitä tarkoitat? Olen hyvännäköinen nainen, jos sitä tarkoitit. Monille rakastajille kelpaa ja anelevat lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat? Olen hyvännäköinen nainen, jos sitä tarkoitit. Monille rakastajille kelpaa ja anelevat lisää.
Älä välitä. Naisivihaajan täytyy aina päästä jostain haukkumaan naisia. Jollei lihavaksi, niin sitten liian laihaksi.
Meillä sama homma kun AP mutta minä miehenä se kuka haluaa seksiä, nyt kuitenkin 8kk ilman. Ollaan vaan enää kämppiksiä. Yksi tilanne johti toiseen ja olen löytänyt naisen kenen kanssa käyn salaa vehtaamassa.
Vinkkinä ap:lle, että ostappas miehellesi lahja: nyt oli Synlabilla tms.erilaisia terveystarkastuspaketteja -20 tai -30 % alessa. Siellä mm.miehen terveystarkastuspaketti jossa testot. Kannattaa nyt selvittää tuo. Selviää helposti kun saat miehen kokeeseen, ei tarvitse vielä siinä kohtaa lääkäriä. Voit ostaa itsellesikin jonkun paketin ja menette yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole lihava ja urheilen myös. Miestä ei vain kiinnosta.
Voi olla kyse miehesi testotasojen mataluudesta. Meillä mies sai työterveydestä lääkkeen ja johan elämäntyyli muuttui, aktiivisuus, liikunta, seksi lähti sujumaan.
Eihän se ap:n mies suostu lääkäriin menemään. Etsikää kumppani, jonka kanssa seksuaaliset tarpeet kohtaa. Sama neuvo sekä miehille että naisille. Itselle ei kämppissuhde riittäisi. En aio elää loppuelämää ilman seksiä ja läheisyyttä. Jollekin toiselle voi riittääkin. Pitää itse miettiä, mitä haluaa suhteelta.
Seksuaalinen halukkuus ei ole pysyvä ominaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakastajille😂
Vierailija kirjoitti:
Vinkkinä ap:lle, että ostappas miehellesi lahja: nyt oli Synlabilla tms.erilaisia terveystarkastuspaketteja -20 tai -30 % alessa. Siellä mm.miehen terveystarkastuspaketti jossa testot. Kannattaa nyt selvittää tuo. Selviää helposti kun saat miehen kokeeseen, ei tarvitse vielä siinä kohtaa lääkäriä. Voit ostaa itsellesikin jonkun paketin ja menette yhdessä.
Minä olen ostanut. Paljastui testosteronin alenema, mutta mies ei halua tehdä mitään asian suhteen. Hän kokee, että hänellä on kaikki hyvin.
Vierailija kirjoitti:
En jaksa bmitä laskea 165 pituus paino 65kg.
Mies on meillä se hyvinsyönyt.
-Se eri
*Ei E. 😅👋
ehkä olet liian vaativa seksin suhteen? siinä menee miehellä maku koko hommasta. olethan muistanut suuseksin tarjoamisen myös?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja ja muut seksittömässä suhteessa olevat naiset - elättääkö mies teidät, vai miksi roikutte näissä suhteissa?
En ole aloittaja, mutta omalta osaltani suhteessa on muita asioita kuin seksi miksi olemme yhdessä. Meillä on perhe ja lapset, joita molemmat arvostamme. Vaikeuksia kohdatessa olemme aina olleet toisillemme tuki ja turva. Olemme hyviä ystäviä toisillemme. Teemme arkisia asioita yhdessä, käymme kävelyllä,kaupassa, teemme kotitöitä, katsomme telkkaria, saunomme. Välillä jotain muuta, kuten käymme jossain esim teatterissa kahdestaan. Arvostamme molemmat sitä mitä meillä on. Tavallista ja hyvää elämää.
Eli teillä on täysin seksitön suhde molempien yhteisestä toiveesta. Se on erittäin ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko muu hyvin? Arki tasaista ja kämppiksinä elo sujuu? Mielestäni se on arvokasta, voi jakaa arjen ja elämän toisen kanssa. Ihminen vierellä tuo turvaa kun maailma ympärillä myllertää. Riippuu toki kuinka suuren painoarvon elämässään antaa seksille? Ja voihan niitä tarpeita tyydyttää eri tavoin. Itselleni se on vain yksi osa-alue elämässä ja moni muu tärkeämpää. Mutta olemme erilaisia kaikki. Ei tasaisen hyvää suhdetta kannata kuitenkaan kevyesti rikkoa vaan ennemmin rakentaa sitä toivomaansa suuntaan ja kiinnittää huomio siihen mitä on, ei niinkään siihen mitä puuttuu. Täydellisiä ei me kukaan olla. Voisiko puolisollakin olla toteutumattomia toiveita suhteenne?
Minulla on introverttina niin, että viihdyn lähtökohtaisesti paremmin itsekseni ja toinen ihminen läsnä on energiaa vievä rasite. Siksi en halua kämppistä, enkä tarvitse toisesta ihmisestä mitään 'turv
No rottatutkimuksissa koiraat parittelevat aluksi, sitten väsyvät. Paritteluhalun lisättää uudestaan vaan häkkiin lisättävä uusi naaras. Naaraat sen sijaan yrittävät kosiskella koirasta pidempään
Himo on eläinvaistonvaraista toimintaa. Miehellä, jolla ei ole palleja ja elukkahormoneja ei halua, sama leikatuilla koirilla, ym. Joten oletettavasti myös tuo halujen loppuminen menee jotakuinkin samaa rataa
Periaatteessa tuossa ei ole ongelmaa, sillä niiden lasten pitäisi tuossa vaiheessa olla jo tehty. Sinäkään et välttämättä kaipaisi seksiä, jos sinulla olisi niitä lapsia, niillä on tapana muuttaa tai kehittää naisen seksuaalisuutta ja vähentää kiinnostusta mieheen
Noh, so far so good, mutta tuossa vaiheessa herää sitten kysymys, onko pariskunta monogaminen vai ei. Jos ei, niin tulee ero ja etsitään uudet parittelukumppanit. Jos kyllä, niin hyväksytään seksuaalisuus eli tuo märkyys taakse jääneenä elämänä ja etsitään elämään ne muut ilot. Eikä siinä ole oikeasti edes mitään ihmeellistä. Munkit, papit, ym. ja jotkut ihan huvikseenkin elävät selibaatissa ja katsovat sen elämän palkitsevammaksi ja paremmaksi, kuin siitossekoilut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli teillä on täysin seksitön suhde molempien yhteisestä toiveesta. Se on erittäin ok.
Jos ajatellaan avioliittoa, niin ei ole olemassa mitään yhteisiä ja erillisiä toiveita. Jos jompi kumpi ei halua, niin sitten sitä ei tehdä. Ei sen kummempaa
"Jos ajatellaan avioliittoa, niin ei ole olemassa mitään yhteisiä ja erillisiä toiveita. Jos jompi kumpi ei halua, niin sitten sitä ei tehdä. Ei sen kummempaa."
Tietysti on molemmilla omat toiveet tästä ja muista asioista, mitä oikein hourit? Jos toinen toivoo seksitöntä suhdetta, toinen seksiä, niin onhan se erilinen toive kummallakin.
Jos toinen haluaa jotain mitä toinen ei, niin joko hän tekee yksin, jonkun toisen kanssa, kärsii tekemättä tai eroaa. Ja on eri asia, jos ei toinen tee jotain väliaikaisesti tai jos ei ikinä.
Ei ketään voi pakottaa seksiin vastoin tahtoa eikä ketään voi pakottaa suhteeseen vastoin tahtoa.
No mikset ole jo alkanut ainakin salaa etsiä sitä seksiä muualta tuossa tilanteessa? Nykyinen kumppanikin voi ehkä hyvällä tuurilla innostua, jos alat laittautumaan enemmän sen takia. Tai sitten teille tulee ero, tai saat sitä seksiä jostain. Tai voit toki erota hetikin, tai kärvistellä muusta suunnasta tulevan muutoksen toivossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole lihava ja urheilen myös. Miestä ei vain kiinnosta.
Voi olla kyse miehesi testotasojen mataluudesta. Meillä mies sai työterveydestä lääkkeen ja johan elämäntyyli muuttui, aktiivisuus, liikunta, seksi lähti sujumaan.
Eihän se ap:n mies suostu lääkäriin menemään. Etsikää kumppani, jonka kanssa seksuaaliset tarpeet kohtaa. Sama neuvo sekä miehille että naisille. Itselle ei kämppissuhde riittäisi. En aio elää loppuelämää ilman seksiä ja läheisyyttä. Jollekin toiselle voi riittääkin. Pitää itse miettiä, mitä haluaa suhteelta.
Seksuaalinen halukkuus ei ole pysyvä ominaisuus.
Totta. Ja harvemmin käy niin, että se lisääntyy suhteen aikana tai iän myötä. (Kai niinkin voi käydä, jos on vaikka paljon lapsia.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pihi mies on, kulut menee tasan viivottimella.
Ei elätä. Maksamme lähes puoliksi kaiken.
-Ap
Vierailija kirjoitti:
ehkä olet liian vaativa seksin suhteen? siinä menee miehellä maku koko hommasta. olethan muistanut suuseksin tarjoamisen myös?
Kyllä olen ehdottanut myös suuseksiä, mutta ei sekään kiinnosta.
-Ap
Pihi mies on, kulut menee tasan viivottimella.