Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työtön, oletko tahallasi laittanut hakemuksia sellaisiin työpaikkoihin, joihin tiedät ettei sinua varmasti oteta? Esim johonkin lentoemännäk

Vierailija
14.02.2025 |

si tai vastaavaan johon sinulla ei ole koulutusta tai muuten sopivia ominaisuuksia? Teetkö tahallasi näin, ettei sinua varmasti otettaisi kyseiseen paikkaan töihin? 

Vai haetko sellaisiin paikkoihin, joihin sinulla olisi oikeastikin mahdollisuus päästä? 

Kommentit (104)

Vierailija
1/104 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään. Ei tämä työttömänä köyhänä kituuttaminen ole mitään hääviä. Ja olen opiskellut viisi kertaa, ja olisi aika jumalauta minunkin vihdoin saada kunnon työpaikka joka ei ole määräaikainen tai sellainen josta ei tienaa niin että elää.

Ja toiseksi. Laki määrää että pitää hakea vain työpaikkohin joihin voisi päästäkin.

Minä tunnen kymmeniä työttömiä, enkä tiedä ketään joka hakisi töihin mihin ei haluaisi oikeasti päästä. Osalla toki on sitten 0 paikkaa hakuvelvoite, mullakin on nyt vain kaksi, kun tilanne on mitä on.

Vierailija
2/104 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään. Ihan sopiviin ja ns oikeisiin paikkoihin hakenut. Ilmeisesti kun kirjoittaa, että minulla on yli kolmenkymmenen vuoden kokemus asiakaspalvelusta, niin ei tarvitse haastattelukutsuja odotella. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/104 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koska en halua töihin.

Vierailija
4/104 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan. Olen toki olettanut, että paikka on täytetty ennen kuin määräaikainen osa-aikainen päättyy. Mutta teoreettinen mahdollisuus on ollut, että kutsuttaisiin haastatteluun.

Vierailija
5/104 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan niitä on laittaa sellaisiinkin, kun on työnhakupakko. Turha kysellä.

Vierailija
6/104 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työkkäri hyväksy niitä oikeiksi työhakemuksiksi.

Vierailija
7/104 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska en ole idi ootti. Ei se työnhakuvelvoite tarkoita, että oikeasti pitäisi hakemuksia spämmätä. Riittää, että ilmoittaa työkkärintädeille hakeneensa. 

Vierailija
8/104 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni hakuvelvoite ei täyty jos kouluttamattomana haen vaikka kirurgin paikkaa, joten en. Olen kyllä tehnyt huonoja hakemuksia, jotten pääsisi paikkaan johon en halua. Aina kun ei löytynyt neljääkään minulle sopivaa paikkaa.

Vierailija
9/104 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mä niin tekisin? Eihän sellaisella sekoilulla saa edes työnhakuvelvoitetta täyteen. 

Vierailija
10/104 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni hakuvelvoite ei täyty jos kouluttamattomana haen vaikka kirurgin paikkaa, joten en. Olen kyllä tehnyt huonoja hakemuksia, jotten pääsisi paikkaan johon en halua. Aina kun ei löytynyt neljääkään minulle sopivaa paikkaa.

Miksi luulet, että pääsisit edes haastatteluun, jos paikka ei ole sinulle sopiva?

Vierailija
11/104 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, koska oikeasti haluan töihin. Olisi aika noloa hakea jotain, mihin on täysin epäpätevä, varmaan ihmettelisivät siellä että mikä kumma tyyppi tämä on. Maine menisi. Ja kun rekryporukatkin vaihtavat työpaikkoja, eihän sitä koskaan tiedä, mitä elämässä tulee vastaan joskus jossain muualla. Mutta toki jos olisi tarkoitus vältellä töitä, niin sitten ihan ymmärrettävä tapa toimia. 

Vierailija
12/104 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen koska en halua töihin.

Rikosnimike on petos ja henkilöllisyys on helposti selvitettävissä. Nettivinkattu.

Vierailija
13/104 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maisterina hakenut siivojan ja kaupasta myyjä/ hyllyttäjä paikkoja, mutta jätin mainitsematta, että olen koulutukseltani maisteri. - En saanut kumpaakaan paikkaa mutta se tuskin johtyui siitä, että jätin koulutukseni mainitsematta, 

Vierailija
14/104 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hakenut AP:lle adoptiopaikkaa kiinasta.

Vierailija
15/104 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin, kuka hullu nyt töihin haluaa kun te maksatte mun kotona makoilun ja bisset! Eiköstä juu?🤗

Vierailija
16/104 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä haen kirurgin ,kaupunginjohtajan ja pormestarin paikkoja. Vielä ei ole tärpännyt.

Vierailija
17/104 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se ole mahdollista, sillä laki ei edes mahdollista hakea mitä tahansa työpaikkaa, siinä on tarkat määritelmä, mikä hyväksytään ja mikä ei. 

Ja tämä ihan yleissivityksenä ja seuraamalla uutisia. 

Vierailija
18/104 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain kerran pääjohtajan paikkaan. Hävetti myöhemmin mitä olin tehnyt :-) 

Vierailija
19/104 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haen johtajatason paikkoja. Ei paljon muut kiinnosta!

Vierailija
20/104 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkohan niitä on laittaa sellaisiinkin, kun on työnhakupakko. Turha kysellä.

Tietääkseni lakiin on suunnitteilla muutos, ellei ole jo tullut, että haettavien työpaikkojen on oltava sellaisia, joihin työnhakija voi olettaa työllistyvänsä. Eli mitä tahansa työpaikkaa ei tuolloin lasketa työnhakupakossa kelpaavaksi työpaikaksi.