Työtön, oletko tahallasi laittanut hakemuksia sellaisiin työpaikkoihin, joihin tiedät ettei sinua varmasti oteta? Esim johonkin lentoemännäk
si tai vastaavaan johon sinulla ei ole koulutusta tai muuten sopivia ominaisuuksia? Teetkö tahallasi näin, ettei sinua varmasti otettaisi kyseiseen paikkaan töihin?
Vai haetko sellaisiin paikkoihin, joihin sinulla olisi oikeastikin mahdollisuus päästä?
Kommentit (104)
En tietenkään. Ihan sopiviin ja ns oikeisiin paikkoihin hakenut. Ilmeisesti kun kirjoittaa, että minulla on yli kolmenkymmenen vuoden kokemus asiakaspalvelusta, niin ei tarvitse haastattelukutsuja odotella.
En oikeastaan. Olen toki olettanut, että paikka on täytetty ennen kuin määräaikainen osa-aikainen päättyy. Mutta teoreettinen mahdollisuus on ollut, että kutsuttaisiin haastatteluun.
Pakkohan niitä on laittaa sellaisiinkin, kun on työnhakupakko. Turha kysellä.
Ei työkkäri hyväksy niitä oikeiksi työhakemuksiksi.
En, koska en ole idi ootti. Ei se työnhakuvelvoite tarkoita, että oikeasti pitäisi hakemuksia spämmätä. Riittää, että ilmoittaa työkkärintädeille hakeneensa.
Käsittääkseni hakuvelvoite ei täyty jos kouluttamattomana haen vaikka kirurgin paikkaa, joten en. Olen kyllä tehnyt huonoja hakemuksia, jotten pääsisi paikkaan johon en halua. Aina kun ei löytynyt neljääkään minulle sopivaa paikkaa.
Miksi mä niin tekisin? Eihän sellaisella sekoilulla saa edes työnhakuvelvoitetta täyteen.
Vierailija kirjoitti:
Käsittääkseni hakuvelvoite ei täyty jos kouluttamattomana haen vaikka kirurgin paikkaa, joten en. Olen kyllä tehnyt huonoja hakemuksia, jotten pääsisi paikkaan johon en halua. Aina kun ei löytynyt neljääkään minulle sopivaa paikkaa.
Miksi luulet, että pääsisit edes haastatteluun, jos paikka ei ole sinulle sopiva?
En ole, koska oikeasti haluan töihin. Olisi aika noloa hakea jotain, mihin on täysin epäpätevä, varmaan ihmettelisivät siellä että mikä kumma tyyppi tämä on. Maine menisi. Ja kun rekryporukatkin vaihtavat työpaikkoja, eihän sitä koskaan tiedä, mitä elämässä tulee vastaan joskus jossain muualla. Mutta toki jos olisi tarkoitus vältellä töitä, niin sitten ihan ymmärrettävä tapa toimia.
Vierailija kirjoitti:
Olen koska en halua töihin.
Rikosnimike on petos ja henkilöllisyys on helposti selvitettävissä. Nettivinkattu.
Olen maisterina hakenut siivojan ja kaupasta myyjä/ hyllyttäjä paikkoja, mutta jätin mainitsematta, että olen koulutukseltani maisteri. - En saanut kumpaakaan paikkaa mutta se tuskin johtyui siitä, että jätin koulutukseni mainitsematta,
Olen hakenut AP:lle adoptiopaikkaa kiinasta.
Tietenkin, kuka hullu nyt töihin haluaa kun te maksatte mun kotona makoilun ja bisset! Eiköstä juu?🤗
Yleensä haen kirurgin ,kaupunginjohtajan ja pormestarin paikkoja. Vielä ei ole tärpännyt.
Eihän se ole mahdollista, sillä laki ei edes mahdollista hakea mitä tahansa työpaikkaa, siinä on tarkat määritelmä, mikä hyväksytään ja mikä ei.
Ja tämä ihan yleissivityksenä ja seuraamalla uutisia.
Hain kerran pääjohtajan paikkaan. Hävetti myöhemmin mitä olin tehnyt :-)
Minä haen johtajatason paikkoja. Ei paljon muut kiinnosta!
Vierailija kirjoitti:
Pakkohan niitä on laittaa sellaisiinkin, kun on työnhakupakko. Turha kysellä.
Tietääkseni lakiin on suunnitteilla muutos, ellei ole jo tullut, että haettavien työpaikkojen on oltava sellaisia, joihin työnhakija voi olettaa työllistyvänsä. Eli mitä tahansa työpaikkaa ei tuolloin lasketa työnhakupakossa kelpaavaksi työpaikaksi.
En tietenkään. Ei tämä työttömänä köyhänä kituuttaminen ole mitään hääviä. Ja olen opiskellut viisi kertaa, ja olisi aika jumalauta minunkin vihdoin saada kunnon työpaikka joka ei ole määräaikainen tai sellainen josta ei tienaa niin että elää.
Ja toiseksi. Laki määrää että pitää hakea vain työpaikkohin joihin voisi päästäkin.
Minä tunnen kymmeniä työttömiä, enkä tiedä ketään joka hakisi töihin mihin ei haluaisi oikeasti päästä. Osalla toki on sitten 0 paikkaa hakuvelvoite, mullakin on nyt vain kaksi, kun tilanne on mitä on.