Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työtön, oletko tahallasi laittanut hakemuksia sellaisiin työpaikkoihin, joihin tiedät ettei sinua varmasti oteta? Esim johonkin lentoemännäk

Vierailija
14.02.2025 |

si tai vastaavaan johon sinulla ei ole koulutusta tai muuten sopivia ominaisuuksia? Teetkö tahallasi näin, ettei sinua varmasti otettaisi kyseiseen paikkaan töihin? 

Vai haetko sellaisiin paikkoihin, joihin sinulla olisi oikeastikin mahdollisuus päästä? 

Kommentit (104)

Vierailija
81/104 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen työnhakupakkoa jouduin kerran hakemaan paikkaa joka ei soveltunut minulle. Työkkäri laittoi pakon hakea paikkaa. Koetin soittaa työkkäriin ja selitin että kyseisessä yrityksessä voisi olla minulle sopivia töitä mutta minulla ei ole tähän työhön kuin pikkasen koulutusta yhteen kolmesta vaaditusta osa-alueesta ja sitäkään en ollut koskaan tehnyt (haettiin todella kokenutta alan eksperttiä) enkä haluaisi pilata mainettani hakemalla paikkaa jota en kykenisi hoitamaan. Ilmoittivat että hae vaan. No sen jälkeen olisi ollut sopiviakin paikkoja tuolla koululla mutta en ole päässyt edes haastatteluun. En ihmettele.

Vierailija
82/104 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkasin koko sirkuksen ja olen tahallani toimeentulotukilaisena.

Mutta jos kaikenmaailman kaunaiset kyttääjät ja "mene töihin"-nilittäjät lopettaisivat, niin saattaisin ehkä jaksaa töitäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/104 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tahallani mutta hain kerran pakotettuna johonkin varastoon duuniin. Ei ollut tarvittavia trukkikortteja tai mitään työkokemusta tai edes aikaa tehdä sitä työtä kuin alle 2kk (hakivat vakituista) ennen kuin olin menossa jo muualle töihin.

Eli järkee vai ei tuossakin pakotuksessa, mutta työkkäri tekee mitä tekee eikä noita kiinnosta perustella tekojaan. 

Vierailija
84/104 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos kaikenmaailman kaunaiset kyttääjät ja "mene töihin"-nilittäjät lopettaisivat, niin saattaisin ehkä jaksaa töitäkin.

Ei tässä maassa ole töitä joten turhaan kapinoit. Ei sinua kukaan duuniin palkkaisi missään tapauksessa. 

Vierailija
85/104 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska sellaisia hakemuksia ei edes lasketa niihin pakollisiin haettaviin. 

Haettavien työpaikkojen tulee olla sellaisia, joihin on realistista päästä - siis koulutus ja kokemus huomioon ottaen. 

Vierailija
86/104 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hakenut näitä siivous-, myyjä-, parkkipatetöitä, vaikka tiedän että minun koulutuksella olevaa keski-ikäistä niihin ei palkata ja myyjänä en sais myytyä yhtään mitään. Menisin kyllä väliaikaisesti, jos pääsis. 

Vierailija
87/104 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas sama, ryhtiliikeläiset eivät muka tajua, että harjoittamansa kyylääminen ja kuittailu vain vähentää ihmisten jaksamista ja myös sitä työtehoa/halua.

Siksi olenkin varma, että kyseessä on kiusaaja joka haluaa toteuttaa vastenmielistä tarvettaan eikä oikeasti huolestunut ihminen.

Vierailija
88/104 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei löydy 4 järkevää paikkaa mihin hakea niin sitten kysyn vaikka sähköliikkeessä käydessäni olisiko heillä töitä tarjolla esim toimistotöitä (minulla ei ole sähköalan koulutusta mutta toimistotöitä olen tehnyt). Tai jos törmään tuttuun yrittäjään vaikka kaupassa niin kysäisen olisko töitä. 

Toki jos näillä on töitä niin olen myös valmis menemään töihin. Yksi kerran sanoikin että soittelee jos tulee kiirepäiviä ja lupasin että toki tulen jos tarvetta. 

Eli aika varmasti jää työ näin saamatta mutta jos sopivia paikkoja ei ole auki niin kysytään jotain jostain.

Vierailija
89/104 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin. Niihin omankaan alan työhakemuksiin ei koskaan vastattu mitään niin lähettelin hakemuksia sitten ties mihin. Noita hakemuksia ei kukaan lue niin se on ihan sama mihin hakee.

Puolen vuoden työttömyyden aikana taisin saada kaksi valintamme ei kohdistunut sinuun-vastausta. 

Vierailija
90/104 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä maassa ole töitä joten turhaan kapinoit. Ei sinua kukaan duuniin palkkaisi missään tapauksessa. 

En kapinoi ja olen ollut erinäisissä töissä. En suosittele profiloijan hommaa!

Vierailija
91/104 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni hakuvelvoite ei täyty jos kouluttamattomana haen vaikka kirurgin paikkaa, joten en. Olen kyllä tehnyt huonoja hakemuksia, jotten pääsisi paikkaan johon en halua. Aina kun ei löytynyt neljääkään minulle sopivaa paikkaa.

Tälleen mäkin teen, lähetän CVn ja kömpelösti kyhätyn hyvin lyhyen ja geneerisen työhakemuksen, joka ei juurikaan liity tarjolla olevaan paikkaan. Eipä tartte henkeään pidätellä, tuleko kutsua haastatteluun. 

Kohtahan tässä saakin alkaa näitä näpertelemään, koska sain vahvan vihjeen, että tulen irtisanotuksi kohta alkavissa muutosneuvotteluissa. No, eipä haittaa,  olen ihan loppu jatkuviin muutosneuvotteluihin ja lomautuksiin, vedetty kuudet yyteet kahteen vuoteen ja elämä katkolla koko ajan. Työilmapiiri huono ja johto mikromanageroi kun ei hädissään ja tyhmyyttään muutakaan osaa. Tälle vuodelle otettiin käyttöön bonarit, jotka maksetaan vain, jos työhyvinvointikyselyn tulos, joka on kolmatta kertaa katastrofaalisen huono, saadaan plussalle, toisin sanoa meitä yritetään lahjoa valehtelemaan kyselyssä. Onneksi ei tartte enää osallistua noihin pelleilyihin. 

Vierailija
92/104 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestetäänkö nykyään vielä jotain ns. "rekrypäiviä", aikaisemmin ainakin oli sellaisia missä alueen eri työnantajat ja koulutustahot esitteli toimintaansa. Niissä kun kävi pyörähtämässä, sai aina ruksattua niitä hakuvelvoitteita. Ainakin pari vuotta sitten toimi näin, ja meni läpi jos vaan ruksasi "tehdyn toimenpiteen" vai mikä se ilmaus oli ja laittoi selityksen että käyty tapahtumassa, ja seuraavaksi ruksi että sovittu tapaaminen jonkun henkilöstövuokrausfirman kanssa (jotka ei johda mihinkään).

Vierailija
93/104 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järjestetäänkö nykyään vielä jotain ns. "rekrypäiviä", aikaisemmin ainakin oli sellaisia missä alueen eri työnantajat ja koulutustahot esitteli toimintaansa. Niissä kun kävi pyörähtämässä, sai aina ruksattua niitä hakuvelvoitteita. Ainakin pari vuotta sitten toimi näin, ja meni läpi jos vaan ruksasi "tehdyn toimenpiteen" vai mikä se ilmaus oli ja laittoi selityksen että käyty tapahtumassa, ja seuraavaksi ruksi että sovittu tapaaminen jonkun henkilöstövuokrausfirman kanssa (jotka ei johda mihinkään).

On nykyäänkin rekrypäiviä mutta mielestäni pelkästään sellaisille osallistumalla ei saa kuitattua hakuvelvoitetta.

Oletettavasti kuitenkin jokainen rekrytapahtumaan osallistuva juttelee edes jonkun firman edustajan kanssa, ehkä jopa tietyn osaamisen paikoista. itse katson siinä tilanteessa hakeneeni paikkoja joten kuittaan esimerkiksi tarjoilija/Staffpoint. Jos firmoilla on oikeasti paikkoja auki niin eikös ne parhaat palkata siinä paikan päällä suoraan töihin. Vähän naurahdin tälle itsekin XD

94/104 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ollu pakko hakia paljonkin hommia mitä ei edes osaisi tehä ja sen itse tietää että ei ne todellakaan ota hommiin. Kerran kävin työkkärissä virkailijaa näkemässä nii sano että täällä ois nyt tarve lentokonelevysepälle 😀 perkele hitsannu vaan mopo runkoa penikkana että jooo🤣🤣  minä sille koitin sanoa että ei minusta oo siihen hommaan eikä ne ota mutta ei auttanut. Laittoin hakemusta ja ei ottanu näillä meriiteillä😫

Vierailija
95/104 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen paikkoja, joihin teoriassa voisin päästä, mutta räätälöin hakemuksen niin etten vahingossakaan joudu työhaastatteluun. Esimerkiksi jos työnkuva on sellainen, että halutaan riuskaa ja ripeää, niin korostan hakemuksessa omaa rauhallisuutta ja kykyä tarkastella asioita monelta eri kantilta. Laitan myös outoja harrastuksia, joihin hakemuksessa viittaan. Esimerkiksi jos työnantaja haluaa työntekijän, joka tulee toimeen monenlaisten ihmisten kanssa, korostan tätä ominaisuutta sillä, että olen pitkään harrastanut miesburleskia.

Vierailija
96/104 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aivan sama minne niitä hakemuksia laittaa. Töitä ei vain ole olemassa. Itse laitan ne neljä pakollista täysin sattumanvaraisiin paikkoihin enkä jää miettimään tai odottamaan mitään vastauksia. Kuittailen viranomaisen sivulle haetuksi. Katselen sitten muulla ajalla kiinnostavia paikkoja jos sellaisia sattuisi löytymään. Käy se näinkin että syväkyykkyä 10 minuuttia kuukaudessa ja sen jälkeen teen mitä haluan. Oikeastaan noita neljääkään ei tarvitsisi laittaa mihinkään koska hakemus voi olla vaikka puhelinsoitto jonka kertoo tehneensä ilman että sitä on tehnyt. Näin toimii byrokratia Suomessa ilman mitään tehokkuutta.

Vierailija
97/104 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Tai itseasiassa olen siis ilmoittanut hakeneeni neljään työpaikkaan kuukaudessa avoimella haulla. En silti ole koskaan hakenut mitään työpaikkaa, koska en halua töihin. Suomessa ei kunnollista työpaikkaa saa työttömänä hakemalla vaan siirtymällä toisesta työpaikasta. Tätä yksinkertaista perusasiaa ei virkamiehet ja poliitikot edelleenkään tajua. 

Vierailija
98/104 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen koska en halua töihin.

Rikosnimike on petos ja henkilöllisyys on helposti selvitettävissä. Nettivinkattu.

Veikkaan että poliisia ei paljon kiinnosta tuhlaako joku työnantajan aikaa turhalla hakemuksella.

Vierailija
99/104 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitää tehdä tietty määrä hakemuksia, niin sitten niitä tehdään tietty määrä. Mikäli ei löydy oman alan työpaikkoja, niin laitetaan jonnekin muualle. Pääasia on, että te toimiston tahto toteutuu.

Vierailija
100/104 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin 28 vuotiaana hakemuksen jossa etsittiin työnjohtajaa raksatyömaalle. Minulla ei ollut mitään kokemusta johtamisesta mutta raksatöitä olin tehnyt. Kävin haastattelussa ja sanon siellä  lähinnä että olisin tiukka johtaja ja vaatisin hyvää laatua työssä. Seuraavana päivänä soitettiin että minut on palkattu. Rinta rottingilla otin sen työn ja olin siinä 8 vuotta. Palkka oli 4400 euroa bruttona. Se työ oli lähinnä sellaista että työt piti hoitaa aikataulussa ja minun piti tilata rakennustavaraa työmaalle. Olin kyllä kuin haukka ja vahdin että töitä tehdään ahkeraan koko ajan. Se fiirma oli aika iso raksafirma suomessa jonka minut palkkasi ja ei ne isommat pomot koskaan moittineet minua. Palkkasin muun muassa kavereita töihin koska oli valtaa tehdä niin.