Työtön, oletko tahallasi laittanut hakemuksia sellaisiin työpaikkoihin, joihin tiedät ettei sinua varmasti oteta? Esim johonkin lentoemännäk
si tai vastaavaan johon sinulla ei ole koulutusta tai muuten sopivia ominaisuuksia? Teetkö tahallasi näin, ettei sinua varmasti otettaisi kyseiseen paikkaan töihin?
Vai haetko sellaisiin paikkoihin, joihin sinulla olisi oikeastikin mahdollisuus päästä?
Kommentit (104)
Mä hain lentoemännäksi koska lentäjät on niin kuumia.
Sirkka 64vee
Tottakai minulla on mahdollisuus päästä Kelan pääjohtajaksi. Syrjintähän on lailla kielletty.
T: A. Satonen
En. Mutta mietin vaan että jos on hakupakko päällä, niin monella varmaan on aika pian käyty läpi ne paikat joihin voisi päästäkin, jos niitä nyt edes on. Niin mitä sitten kun on kuitenkin pakko tehdä hakemuksia? Aina vaan uudestaan samoihin paikkoihin, jos ne vielä kuukauden päästä on auki? Varmaan joutuu joskus väkisinkin hakemaan jonnekin mihin ei edes kuvittele pääsevänsä.
Onko tuolla hakupakolla toisaalta myös hakemuksia vähentävä vaikutus? Jos löytyy vaikka kymmenen sopivan näköistä paikkaa, niin hakeeko pakotettu ensin vain neljään ja jättää loput säästöön että saa seuraavan kuun velvoitteen täytettyä?
Töitä pitää hakea MONIPUOLISESTI.Täytyy myös tsekata kenellä on oikeesti työntekijä hukassa "A koha leikinpäiten kyselin,kiitti puh.numerostasi"
Vierailija kirjoitti:
En, koska en ole idi ootti. Ei se työnhakuvelvoite tarkoita, että oikeasti pitäisi hakemuksia spämmätä. Riittää, että ilmoittaa työkkärintädeille hakeneensa.
Juuri näin. En aio pilata nimeäni lähettelemällä läppähakemuksia ympäriinsä, katselen vain sopivia yrityksiä työnhakuprofiiliin liittyen ja ilmoitan työkkäriin muka hakeneeni.
Yksi tuntemani työtön tekee tuota. Pelkää ihan tuhottomasti joutuvansa töihin. Ei ole ollut päivääkään töissä lähes 10 vuoteen eli sen jälkeen, kun pääsi amiksesta. Pari kertaa on joutunut johonkin työkkärin kurssille. Tosin eipä tuota enää kukaan ota, mutta en henno sanoa, kun hehkuttaa taas välttäneensä oikeat työt. Tekisi mieli sanoa, että voit ihan rauhassa hakea sinulle soveltuviakin paikkoja, koska ei pelkoa, että saisit työn.
Muut työttömät kyllä hakee tosissaan töitä. Osa hieman välinpitämättömämmin ja osa sitten todella aktiivisesti. surullisimpia on nämä, jotka ovat hakeneet 200+ paikkaa jo ja ovat kaikin puolin hyviä. On koulutusta, pitkä työura takana, vaativia tehtäviä, suosittelijoita jne. Mutta kun ikää on 55+, niin siinähän ihmettelevät. Haastatteluun pääsee ehkä 2% hakemusista ja niistäkin saa hylyn. Valittu on nuori ja kokematon. Vaikka työ olisi perustason. Vaikka työ oli pätkä. Vaikka olisi valmis tulemaan sillä heikommalla palkalla. Tyyliin haetaan viestintäassaria, niin valitaan vastavalmistunut tradenomi 12kk:n projektiin etukäteen ilmoitetulle palkalle, vaikka itse olisi tehnyt viestintäasiantuntijan töitä 30 vuotta, monipuolinen kielitaito jne.
Varmaan vähän pakko jos asuu alueella missä ei ole työpaikkoja, mutta pakko vaan on hakemuksia rustata. Ja ei, kaikki ei voi muuttaa pk-seudulle tai muuhun kasvukeskukseen.
Pakon edessä. Piti saada 8 hakemusta kuukaudessa ja sopivia paikkoja ei ollut enkä onnistunut löytämään uutta firmaa mihin laittaa avoin hakemus.
Joo. Sillonku ei ollu mitään mihin voin päästä hain virkamieheksi. Työkokemuksen puute haittaa
Sain TE-toimistolta työhön osoituksen, että pitäisi hakea putkimiehen työpaikkaa ilman koulutusta.
Karenssia tulee jos et hae realistisiin ja koulutuksesi mukaisiin paikkoihin.
En. Liiankin paljon stressaan että osaanko työn. Jos pitäisi olla 100 % varma, niin en hakisi mihinkään. Joitain paikkoja jää hakematta pelon takia.
Aina ei työnkuvaus vastaa tehtäviä, ja usein vaatimuksia on valtavasti.
Kelan pääjohtajaksi hain viimeksi ja viitasaaren kirkkoherraksi
Kirjastotäti suuttui kun vein kirjan takaisin jossa oli hieman etusivu kostunut kaljasta
hieman oli kassissa tyhjiä tölkkejä ja oli hieman etusivu kostunut kaljasta, kirjastotätin mukaan kirja oli nyt pilalla eikä sitä voinut enää laittaa seuraavalle varaajalle.
Pian sain mailia jossa kirjasto vaati minua korvaamaan kirjan 25 euron hintaan jolla saan kirjan sitten itselleni.
Miksi tätä kirjaa ei voinut kuivattaa tai repäistä tyhjää etusivun lehteä irti? Kirja oli muka pilalla ja lukukelvoton etusivun takia jossa oli kaljatahra?
naurettavia suomalaiset wokettajanaiset
Joo, olen hakenut pääministerin avustajaksi, suosituksena taito kekstiä uusia sääntöjä, koska luen pajon ja harrastan fantasian kirjoittamista.
Hain myös lääkäriksi kansakoulupohjalta ja matematiikan opettajaksi ( laskento 5).
Ajattelin hakea myös kaikkiin mahdollisiin kaupunkeihin pormestariksi ja kuntiin kunnanjohtajiksi ja tietenkin työministerille erikoisavustajaksi, koska olen työttömyyden kokemuasasintuntija.asiantuntija.
Uusi ehdotuksia mahdollisista työpaikoista otetaan vastaan ja esittämiäni saa vapaasti käyttää, varsinkin sitä työministerin avustajan paikkkaa kannatta hakea vaikka viisi kertaa vuodessa
Ei kai lentoemännäksi ole vaatimuksia?
Olen hakenut työpaikkoja, joihin en ole uskonut pääseväni (ei ole työkokemusta, en täyttänyt kaikkia vaatimuksia, koulutukseni ei ihan vastaa sitä mitä haetaan, jne.). Mutta olen aina halunnut nuo työpaikat, ja yrittänyt tehdä vaikutuksen erikoisella hakemuksella ja lisäämällä esimerkiksi firmalle räätälöityjä työnäytteitä. Ei ole (tietysti) toiminut ikinä.
En ole kuitenkaan näitä raportoinut työkkäriin, jos sitä kysyt.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai lentoemännäksi ole vaatimuksia?
Onhan niitä aika paljonkin.
Tammikuun lopulla oli kiire, mihinköhän hakisi... Hätäpäissäin pistin hakemuksen Kelan pääjohtajan virkaan. Eiköhän se mene läpi, pääsee helesinkiin kahavistelemaan.
Haen aina kätilöksi kun on avoin paikka.
M58