Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työtön, oletko tahallasi laittanut hakemuksia sellaisiin työpaikkoihin, joihin tiedät ettei sinua varmasti oteta? Esim johonkin lentoemännäk

Vierailija
14.02.2025 |

si tai vastaavaan johon sinulla ei ole koulutusta tai muuten sopivia ominaisuuksia? Teetkö tahallasi näin, ettei sinua varmasti otettaisi kyseiseen paikkaan töihin? 

Vai haetko sellaisiin paikkoihin, joihin sinulla olisi oikeastikin mahdollisuus päästä? 

Kommentit (104)

Vierailija
41/104 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärin iloksi niitä haen

Vierailija
42/104 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, koska en ole idi ootti. Ei se työnhakuvelvoite tarkoita, että oikeasti pitäisi hakemuksia spämmätä. Riittää, että ilmoittaa työkkärintädeille hakeneensa. 

Kyllä pitää todistaa hakeneensa. 

Ei pidä. Just sanoi työkkärin täti että tässä asiassa luotetaan asiakkaan sanaan. Lue asia näin: työkkäri ei voi valvoa asiaa mitenkään joten sitä ei tarvitse todistaa. Jos et ymmärtänyt niin ajatellaan että 100 ihmistä hakee Keskolle töihin ja Keskon pitäisi jokaiselle kirjoittaa todistus että töitä on haettu. Sitä ei tapahdu. Riittää siis että satuilet mitä haluat työkkärinn tädille tai sedälle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/104 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En hae töitä.

Toivottavasti et myöskään nosta työttömyyskorvausta, sillä sen nostaminen ilman aikomusta työllistyä, on sen korvauksen väärinkäyttöä.

Voi kyynel! Sä varmaan seisoisit punaisissa valoissa ja odotat vihreitä jos oisit juhannusaattona kaupungilla

Etkö ymmärrä, että olet käytännössä varas? Varastat veronmaksajilta. Työttömyysturvan nostaminen ilman aikomusta työllistyä on ihan varastamiseen verrattavissa oleva asia.

Vierailija
44/104 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen hakenut aina paikkoja joihin kykenen ja aion mennä jos valitaan.usein saanutkin paikan.pätkätyöntekijänä haku on rutiinia.

joskus jos ei paikkoja ollut avoinna oon kyllä hakenut paikkoihin joista ei ole kokemusta.ja jälkeenpäin ajatellen ehkä ei olisi sopinut mulle ja ei työkokemusta alalta.en kyllä päässyt ja valituilla oli alan osaamus.

toisaalta tiskarin,pakkaajan,teollisuuden jne työhön opetetaan ei tarvi olla kokemusta välttämättä.asian voi selvittää työpaikalla ja pyyttää harjoitusjakson p

Vierailija
45/104 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se ole mahdollista, sillä laki ei edes mahdollista hakea mitä tahansa työpaikkaa, siinä on tarkat määritelmä, mikä hyväksytään ja mikä ei. 

Ja tämä ihan yleissivityksenä ja seuraamalla uutisia. 

Mistä saatanan LAISTA sä jankkaat. 

Vierailija
46/104 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan.

Aina on ollut hakemuksia vain realistisiin paikkoihin.

T: Tuntematon 

Vierailija
47/104 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En hae töitä.

Toivottavasti et myöskään nosta työttömyyskorvausta, sillä sen nostaminen ilman aikomusta työllistyä, on sen korvauksen väärinkäyttöä.

Voi kyynel! Sä varmaan seisoisit punaisissa valoissa ja odotat vihreitä jos oisit juhannusaattona kaupungilla

Etkö ymmärrä, että olet käytännössä varas? Varastat veronmaksajilta. Työttömyysturvan nostaminen ilman aikomusta työllistyä on ihan varastamiseen verrattavissa oleva asia.

Voi kun kiinnostaa sun näkemys asiasta. 

Vierailija
48/104 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olen hakenut aina paikkoja joihin kykenen ja aion mennä jos valitaan.usein saanutkin paikan.pätkätyöntekijänä haku on rutiinia.

joskus jos ei paikkoja ollut avoinna oon kyllä hakenut paikkoihin joista ei ole kokemusta.ja jälkeenpäin ajatellen ehkä ei olisi sopinut mulle ja ei työkokemusta alalta.en kyllä päässyt ja valituilla oli alan osaamus.

toisaalta tiskarin,pakkaajan,teollisuuden jne työhön opetetaan ei tarvi olla kokemusta välttämättä.asian voi selvittää työpaikalla ja pyyttää harjoitusjakson p

Jälkimmäisiin vaan on satoja hakemuksia, jossain jopa tuhansia. 

Vierailija
49/104 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistotyö on katoava ala. Voihan niitä hakemuksia, mutta jokaiseen avoinna olevaan paikkaan on on monta sataa hakijaa, joten  voihan sitä hakea, mutta onnistuminen on kyllä aika hasardihommaa

Vierailija
50/104 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että ala jolta minulla on kokemusta ulkomaita asti huippufirnoista on aina työkkärin listauksen top3::ssa aloista joissa on eniten työttömyyttä, niin on ihan vìtun sama mitä haen. 

Vierailija
51/104 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, koska en ole idi ootti. Ei se työnhakuvelvoite tarkoita, että oikeasti pitäisi hakemuksia spämmätä. Riittää, että ilmoittaa työkkärintädeille hakeneensa. 

Ei pidä. Just sanoi työkkärin täti että tässä asiassa luotetaan asiakkaan sanaan. Lue asia näin: työkkäri ei voi valvoa asiaa mitenkään joten sitä ei tarvitse todistaa. Jos et ymmärtänyt niin ajatellaan että 100 ihmistä hakee Keskolle töihin ja Keskon pitäisi jokaiselle kirjoittaa todistus että töitä on haettu. Sitä ei tapahdu. Riittää siis että satuilet mitä haluat työkkärinn tädille tai sedälle. 

Silti jostain työkkärin sivuilta juuri luin, että täytyy pystyä jollain tapaa todistamaan jos kysytään.

Vierailija
52/104 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 59 v. siivoja ja hain Nasalle ohjelmistopäälliköksi, sieltä ei ole vastattu vielä...

Vierailija
53/104 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleenkin ihmettelen suunnatonta haluanne ruokkia työttömyystrollia huomiolla. Se kun sadistina saa siitä huomiosta sexxuaalista tyydytystä.

Annatteko käsihoitoa tai suikkia muillekin jotka sitä teiltä kerjäävät?

Vierailija
54/104 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silti jostain työkkärin sivuilta juuri luin, että täytyy pystyä jollain tapaa todistamaan jos kysytään.

Linkki tietoon tai valehtelet.

Vierailija
55/104 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän AP kääntää muotoon "kaikki työttömät" koska AP on trolli ja ääliö. AP ohittaa sujuvasti sen faktan että valtaosa työttömistä haluaa työllistyä. Työttömänä on kakkosluokan kansalainen enkä halua edes ajatella työttömyyden aiheuttamaa taloudellista ahdinkoa. Itsekin työtön ja menisin heti töihin jos jonnekin pääsisin. Tänä vuonna tulee 60v täyteen joten eipä tarvi haastattelukutsuja odottaa. Outoa, meillä on kuulemma huutava työvoimapula 🤔😐

Vierailija
56/104 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jään työttömäksi, aion hakea johtajanpaikkoja.

Kokemusta niistä ei ole päivääkään, mutta halua kyllä!

Vierailija
57/104 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakkohan niitä on laittaa sellaisiinkin, kun on työnhakupakko. Turha kysellä.

Tietääkseni lakiin on suunnitteilla muutos, ellei ole jo tullut, että haettavien työpaikkojen on oltava sellaisia, joihin työnhakija voi olettaa työllistyvänsä. Eli mitä tahansa työpaikkaa ei tuolloin lasketa työnhakupakossa kelpaavaksi työpaikaksi.

Tässä kunnassa missä asun on välillä ollut vain 19 työpaikkaa auki(työttömiä noin 450) ja ne työpaikat on metallipuolen paikkoja tai opettajille, niin pakko on ollut hakea työtä joka ei ole ollenkaan itselle sopivaa ja koulutus on ihan muulle alalle.  Jos on pakko hakea töitä niin silloin pitää kelvata työkkärille se työpaikka joka sattuu olemaan auki, vaikka koulutusta tai mahdollisuutta tehdä tuota työtä ei olisikaan. Pakkohan sitä on jotakin hakea. 

Vierailija
58/104 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan se on kun ei ole sopivia paikkoja. Tälläkin hetkellä kaikkiin avoimiin paikkoihin tarvitaan koulutus mitä mulla ei ole.

Vierailija
59/104 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon vahvasti kykyihin ja osaamiseni. Siksi haen, sillä minulla on oikeus hakea.

Sitä paitsi työkkäri ehdottelee ja patistelee minua hakemaan paikkoja, joihin minulla ei ole minkään laista kompetenssia eikä kykyä. Millä oikeudella ne tän tekee kun eivät edes tunne minua.

Kun pelin henki on tämä, niin pelaan itsekin työkkärin säännöillä.

Vierailija
60/104 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkkärin iloksi niitä haen

Täällä on toinen, se on aika helppoa kun tekee neljä samanlaista hakemusta 😂