Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työtön, oletko tahallasi laittanut hakemuksia sellaisiin työpaikkoihin, joihin tiedät ettei sinua varmasti oteta? Esim johonkin lentoemännäk

Vierailija
14.02.2025 |

si tai vastaavaan johon sinulla ei ole koulutusta tai muuten sopivia ominaisuuksia? Teetkö tahallasi näin, ettei sinua varmasti otettaisi kyseiseen paikkaan töihin? 

Vai haetko sellaisiin paikkoihin, joihin sinulla olisi oikeastikin mahdollisuus päästä? 

Kommentit (104)

Vierailija
21/104 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vastailette trollille?

Kun aloituksen otsikossa puhutellaan työtöntä niin kyseessä on aina ja joka kerta palstan työttömyystrolli hakemassa huomiota.

Vierailija
22/104 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kirjoittaa jatkuvast iväärin että tyätön ja hirnututtaa täällä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/104 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ei jotenkin luonne anna periksi laittaa leikkihakemusta. Toki toisiin panostan enemmän ja toisiin vähemmän, ja joskus terveydentila ei sallisi kyseistä työtä mutta ei lääkäristäkään saisi helpolla lausuntoa joka vapauttaisi työstä.

En silti tuomitse ketään joka hakee amispohjalta pelkkiä ylilääkärin paikkoja. Ihan pelleilyähän tämä on tässä työllisyystilanteessa.

Vierailija
24/104 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hae töitä.

Vierailija
25/104 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään. Ei tämä työttömänä köyhänä kituuttaminen ole mitään hääviä. Ja olen opiskellut viisi kertaa, ja olisi aika jumalauta minunkin vihdoin saada kunnon työpaikka joka ei ole määräaikainen tai sellainen josta ei tienaa niin että elää.

Ja toiseksi. Laki määrää että pitää hakea vain työpaikkohin joihin voisi päästäkin.

Minä tunnen kymmeniä työttömiä, enkä tiedä ketään joka hakisi töihin mihin ei haluaisi oikeasti päästä. Osalla toki on sitten 0 paikkaa hakuvelvoite, mullakin on nyt vain kaksi, kun tilanne on mitä on.

Laki ei todellakaan määrää tuollaista 🤣

Vierailija
26/104 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole merkitystä mitä haen. Cv kertoomitä olen tehnyt 1981 eli ikä tekee sen ettei rekryäjät soittele. Haen asiallisesti maakunnasta oman alan paikkoja muttei niitä paljon ole.

Vierailija
27/104 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En hae töitä.

Toivottavasti et myöskään nosta työttömyyskorvausta, sillä sen nostaminen ilman aikomusta työllistyä, on sen korvauksen väärinkäyttöä.

Vierailija
28/104 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään. Ihan sopiviin ja ns oikeisiin paikkoihin hakenut. Ilmeisesti kun kirjoittaa, että minulla on yli kolmenkymmenen vuoden kokemus asiakaspalvelusta, niin ei tarvitse haastattelukutsuja odotella. 

Yli 30 v kaupan kassalla. Oho. 

Vierailija
29/104 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatan pistää jos ei oo mitää hyvää tarjolla. 

Vierailija
30/104 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään. Ei tämä työttömänä köyhänä kituuttaminen ole mitään hääviä. Ja olen opiskellut viisi kertaa, ja olisi aika jumalauta minunkin vihdoin saada kunnon työpaikka joka ei ole määräaikainen tai sellainen josta ei tienaa niin että elää.

Ja toiseksi. Laki määrää että pitää hakea vain työpaikkohin joihin voisi päästäkin.

Minä tunnen kymmeniä työttömiä, enkä tiedä ketään joka hakisi töihin mihin ei haluaisi oikeasti päästä. Osalla toki on sitten 0 paikkaa hakuvelvoite, mullakin on nyt vain kaksi, kun tilanne on mitä on.

https://tyomarkkinatori.fi/uutiset/syksyn-2024-muutokset-

"Asiakkaan työllistymissuunnitelmaan kirjataan kuukausittainen työnhakuvelvollisuus sekä haettavien työpaikkojen määrä. Lähtökohtaisesti asiakkaan on haettava neljää työmahdollisuutta kuukaudessa. Velvoitteeseen vaikuttaa asiakkaan henkilökohtainen työnhakutilanne ja asiakkaan oman alan ja alueen työmarkkinatilanne.

Työmahdollisuuden hakemiseksi lasketaan esimerkiksi työhakemusten tekeminen, avoimen työhakemuksen laittaminen yritykseen, joka ei ole ilmoittanut haettavana olevista työpaikoista, sekä muut suorat työnhakuun liittyvät yhteydenotot työnantajiin.

Haettavien työmahdollisuuksien on oltava sellaisia, joihin työnhakija voi perustellusti olettaa voivansa työllistyä. Kyse on siis niistä työmahdollisuuksista, joita työnhakija hakisi muutenkin työllistyäkseen."

Vierailija
31/104 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitan hakevani ainoastaan ulkomailta töitä. Oikeasti en hae mitään koska Suomi on lamassa. 

Vierailija
32/104 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään. Ihan sopiviin ja ns oikeisiin paikkoihin hakenut. Ilmeisesti kun kirjoittaa, että minulla on yli kolmenkymmenen vuoden kokemus asiakaspalvelusta, niin ei tarvitse haastattelukutsuja odotella. 

Ohis asiakaspalvelu on tai voi ola muutakin kuin "vain" kassalla olemista.....

Vierailija
33/104 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Asiakkaan työllistymissuunnitelmaan kirjataan kuukausittainen työnhakuvelvollisuus sekä haettavien työpaikkojen määrä. Lä

Tuo ei ole LAKI. Tuo on byrokraattinen toive. Ei millään tavalla sitova. 

Vierailija
34/104 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, koska en ole idi ootti. Ei se työnhakuvelvoite tarkoita, että oikeasti pitäisi hakemuksia spämmätä. Riittää, että ilmoittaa työkkärintädeille hakeneensa. 

Kyllä pitää todistaa hakeneensa. 

Vierailija
35/104 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En hae töitä.

Toivottavasti et myöskään nosta työttömyyskorvausta, sillä sen nostaminen ilman aikomusta työllistyä, on sen korvauksen väärinkäyttöä.

Voi kyynel! Sä varmaan seisoisit punaisissa valoissa ja odotat vihreitä jos oisit juhannusaattona kaupungilla

Vierailija
36/104 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen koska en halua töihin.

Miten tulet toimeen 600 e kuussa? 

Vierailija
37/104 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis asiakaspalvelu on tai voi ola muutakin kuin "vain" kassalla olemista.....

Niin voi mutta asiakaspalvelutöistä kassalla olo on sitä vaativinta. 

Vierailija
38/104 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, koska en ole idi ootti. Ei se työnhakuvelvoite tarkoita, että oikeasti pitäisi hakemuksia spämmätä. Riittää, että ilmoittaa työkkärintädeille hakeneensa. 

Kyllä pitää todistaa hakeneensa. 

Ei tarvitse todistaa eikä niitå valvota. Minulle on viranomainen sanonut ihan suoraan. 

Vierailija
39/104 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Asiakkaan työllistymissuunnitelmaan kirjataan kuukausittainen työnhakuvelvo

Jos ei hae oikeasti työllistäviä paikkoja tulee silti karenssia. Sen suhteen ollaan mielivaltaisia. 

Vierailija
40/104 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no miksi kirjoitat noin. Kirjoita vaikka että "pitkä" tai "hyvin kattava kokemus".