Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seurakunta etsinnässä

Vierailija
13.02.2025 |

Hei! 

Etsin seurakuntaa pk-seudulla ( Helsinki, Espoo, Vantaa). Protestanttinen kristinusko : 

- vain miespastoreita

- Raamatun Sanassa pysyminen. Uskaltaa puhua synnistä ja että on tehtävä parannus

- uskovien kaste

Kiitos jos joku tietää ja haluaa kertoa! 

Kommentit (905)

Vierailija
261/905 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kielillä puhumista ei voi arvioida jonkun ateistin kirjoittaman tekstin pohjalta. Eihän ateistit hyväksy mitään muutakaan Raamatusta, niin miksi kristittyjen pitäisi heitä kuunnella?

Sitä ei tietenkään ole pystytty tutkimaan, millaista Raamatussa kuvattu kielilläpuhuminen oli, koska kukaan ei tiedä miltä se kuulosti. On siis täysin mahdollista, että se oli jotain ainutlaatuista ja todellista Pyhän Hengen aikaansaannosta, vaikka nykyään tapahtuva kielilläpuhuminen onkin tutkitusti silkkaa siansaksaa.

Vierailija
262/905 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei masennus välttämättä ole synti. Raamatussa sanotaan, että murtunut mieli on Jumalan mielen mukainen uhri ja särkynyttä sydäntä hän ei hylkää. Toki sellainen synkkämielisyys ja epätoivo ei tietenkään ole Raamatun mukaista, mutta suurta surua kokivat monet Raamatun miehet, kuten vaikka Job."

No mä olen nimenomaan epätoivoinen ja synkkämielinen! Enkä pysty itseäni tästä suosta nostamaan. Kehotatko minua tarttumaan itseäni korvasta ja vetämään,  paroni von Münchhausenin lailla?  Jumala on Hyvä ja Rakastava Isä, miksi Hän ei auta?

-masisuskova

Olen itsekin ollut masentuneena vuosikausia kristittynä ja itsetuhoisuuttakin on ollut. Kuitenkin ainoa asia, mikä on aina lopulta nostanut minut synkkyydestä, on ollut Jumalan armo Jeesuksessa Kristuksessa. Minulle tuli mieleen tämä Raamatun kohta, josta voisi olla sinullekin apua.

"Anokaa, ni

Kiitos vaan, mutta nämä Raamatun jakeet valuu mulla kuin vesi hanhen selästä. Mulla on diagnosoitu myös autismin kirjon häiriö, joka on alkanut haitata vanhemmiten yhä enemmän. Siitä se masiskin kumpuaa. Jos et tiennyt, autismi on synnynnäinen keskushermoston poikkeama, eli en ole itsensitä aiheuttanut "syntielämälläni". Tämä on ainoa asia, joka minua lohduttaa. Uskovien piirissähän usein masennus tuomitaan ja ihminen syyllistetään, kun ei ole iloinen ja toimelias Herran palvelija.

-masisuskova

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/905 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varokaa ja juoskaa kauas aina, jos joku julistaa, että hänellä on uskonasioissa totuus hallussaan. 

Vierailija
264/905 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamatun tulkintaan riittää yleensä hyvä sisälukutaito.

Jos tuo pitää paikkaansa, miksi maailmassa on tuhansia ja Suomessakin vähintään kymmeniä erillisiä seurakuntia/kirkkoja, jotka ei millään pääse yksimielisyyteen siitä miten Raamattua tulee tulkita?

Eihän tuo kerro mistään muusta kuin ihmisten langenneesta luonnosta. Yksi lihan aikaansaannoksista on erimielisyys ja se näkyy kyllä hyvin kristillisellä kentällä. Hengen hedelmää taas on rakkaus ja sopuisuus.

Mutta kun ne tosiuskovat ja oikeinuskovat ovat tosi tiukkoja tulkinnoissaan.  Siinä jää rakkaus jalkoihin. 

Tulkinnoissa pitää olla toki tiukka, jos kyse on vaikka Je

Kuulostat ihan järjettömän ylimieliseltä.  Huutelet norsunluutornistasi totuuksia. Omat korvasi ja silmäsi suljet näkemästä Totuutta, Jeesusta.

Vierailija
265/905 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

????

Olet väärässä. Mitään tuollaista ei ole .

- Ap

Raamatussa on monia sellaisia virheitä, jotka ovat todennäköisesti kopiointivirheitä.

Esimerkkejä , kiitos!

Sensuroitu - Raamatun muutosten vaiettu historia (Mäkipelto, Ville; Huotari, Paavo)

https://otava.kauppakv.fi/sivu/tuote/sensuroitu/4434372

Miksi linkkaat eksyttäjien kirjoituksia tänne?

Sinäkö tiedät paremmin kuin eksegeetikot, teologian tohtori ja aiheesta väitöskirjaa tekevä? Tyypit ovat tutkineet asiaa vuosia! Kauanko sinä? 

Vierailija
266/905 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei masennus välttämättä ole synti. Raamatussa sanotaan, että murtunut mieli on Jumalan mielen mukainen uhri ja särkynyttä sydäntä hän ei hylkää. Toki sellainen synkkämielisyys ja epätoivo ei tietenkään ole Raamatun mukaista, mutta suurta surua kokivat monet Raamatun miehet, kuten vaikka Job."

No mä olen nimenomaan epätoivoinen ja synkkämielinen! Enkä pysty itseäni tästä suosta nostamaan. Kehotatko minua tarttumaan itseäni korvasta ja vetämään,  paroni von Münchhausenin lailla?  Jumala on Hyvä ja Rakastava Isä, miksi Hän ei auta?

-masisuskova

Olen itsekin ollut masentuneena vuosikausia kristittynä ja itsetuhoisuuttakin on ollut. Kuitenkin ainoa asia, mikä on aina lopulta nostanut minut synkkyydestä, on ollut Jumalan armo Jeesuksessa Kristuksessa. Minulle tuli mieleen tämä Raamatun kohta, jos

Tiedän autismin varsin hyvin, koska jokaisella meidän perheen lapsista on sen piirteitä. Veljelläni on lapsuusiän autismi diagnosoitu ja hänkin lukee Raamattua. Sama armo autisteille on tarjolla kuin niin sanotuille terveillekin. Raamatun sana toki harvoin tuntuu miltään, mutta sieltä kaikki vastaukset silti aina löytyvät.

Vierailija
267/905 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat ihan järjettömän ylimieliseltä.  Huutelet norsunluutornistasi totuuksia. Omat korvasi ja silmäsi suljet näkemästä Totuutta, Jeesusta.

Nyt en ihan ymmärtänyt. Missä kohtaa tarkalleen olin ylimielinen? Lainasin vain yhtä kohtaa Raamatusta, eikä siinäkään tarkoitukseni ollut olla mitenkään ylimielinen. Toki itsekin olen tavallinen syntinen ihminen ja vain Jeesuksen takia saan olla armahdettu. 

Vierailija
268/905 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

????

Olet väärässä. Mitään tuollaista ei ole .

- Ap

Raamatussa on monia sellaisia virheitä, jotka ovat todennäköisesti kopiointivirheitä.

Esimerkkejä , kiitos!

Sensuroitu - Raamatun muutosten vaiettu historia (Mäkipelto, Ville; Huotari, Paavo)

https://otava.kauppakv.fi/sivu/tuote/sensuroitu/4434372

Miksi linkkaat eksyttäjien kirjoituksia tänne?

Sinäkö tiedät paremmin kuin eksegeetikot, teologian tohtori ja aiheesta väitöskirjaa tekevä? Tyypit ovat tutkineet asiaa vuosia! K

Tittelitkö tekevät ihmisestä viisaan? Ei ne Jeesuksen ajan fariseuksetkaan kovin viisaita olleet, vaikka heillä oli ties mitä titteleitä ja osasivat Vanhan testamentin kirjoitukset ulkoa. Jeesushan vastusti heitä jatkuvasti.

Vierailija
269/905 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varokaa ja juoskaa kauas aina, jos joku julistaa, että hänellä on uskonasioissa totuus hallussaan. 

Onko täällä joku sitten julistanut niin?

Vierailija
270/905 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mä olen ortodoksi. Ennen kääntymistä halusin myös liittyä Raamattua seuraavaan seurakuntaan, kunnes tajusin, ettei nekään seuraa Raamatun opetusta. Ja ehkä vielä suurempana kysymyksenä ihmettelin, että jos Pyhää Henkeä rukoilemalla Raamattu avautuu oikein, niin miksi on niin paljon erilaisia protestanttisia seurakuntia, jotka ovat eri mieltä aika kriittisistäkin jutuista. Ap on täällä iloisesti vastaillut, että adventismi ei käy, koska niillä on harhaoppeja. Miksi niillä on harhaoppeja, kun oletettavasti ne on rukoillut Pyhää Henkeä avaamaan Raamattua oikein? Tulin siihen lopputulokseen, ettei Pyhän Hengen rukoilu yksin riitä, vaan myös kirkon traditio auttaa selvittämään, miten Jumalaa palvotaan ja miten eletään.

Ehkä olen väärässä, mutta olen kyllä rukoillut aiheesta vuosikausia enkä ole parempaakaan vastausta saaanut, joten jos olen väärässä ja pelastus löytyykin vaan jos

"Yli 80 % kreikkalaisista on ortodokseja. Ei pitäisi yllättää, että niin isoon joukkoon mahtuu myös paljon tapa- ja nimikristittyjä."

Kyproksen kristityt ovat kyllä 95% ortodokseja. Puhut nyt vähän kuin romaneista, joiden kohdalla 95% pilaa sen 5% hyvän maineen. Eli tosiaan suuri enemmistö on juurikin näitä tapauskovia, jotka eivät mitenkään elä Jumalan Pyhän Hengen ohjauksessa.

Vierailija
271/905 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole lukenut niin tarkkaan, että tietäisin onko nimenomaan tässä keskustelussa kukaan niin väittänyt. Mutta oikeasti on olemassa uskonnollisia ryhmiä, jotka pitävät omaa ryhmäänsä ainoana oikeassa olevana ja muita väärässä olevina. Ketjun aloittaja on etsimässä itselleen hengellistä kotia ja tuo neuvo on hyvä, että kannattaa välttää sellaisia ryhmiä, jotka väittävät että totuus on heillä ja vain heillä. Riski joutua hengellisen väkivallan uhriksi on tällaisissa ryhmissä muita ryhmiä suurempi. On hyvä selvittää etukäteen millaiseen ryhmään on liittymässä, sillä jälkeenpäin irtipääseminen kontrolloivasta uskonnollisesta yhteisöstä voi olla hyvin vaikeaa.

- eri - 

Vierailija
272/905 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei titteli sinänsä ketään viisaaksi tee. Mutta se vain kertoo yhdellä sanalla asioita: tämä ihminen on lukenut paljon, osaa etsiä tietoa, pystyy omaksumaan tietoa, vertaamaan lähteitä jne. 

Voi toki pitäytyä tuollaisessa "joka sana Raamatussa on totta" - uskossa. Aika naivi uskonkäsitys se kyllä on, en siitä parempakaan sanaa keksi. 

Vierailija
273/905 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin ap, usein. 

Vierailija
274/905 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-masisuskova

Olen itsekin ollut masentuneena vuosikausia kristittynä ja itsetuhoisuuttakin on ollut. Kuitenkin ainoa asia, mikä on aina lopulta nostanut minut synkkyydestä, on ollut Jumalan armo Jeesuksessa Kristukse

"Tiedän autismin varsin hyvin, koska jokaisella meidän perheen lapsista on sen piirteitä. Veljelläni on lapsuusiän autismi diagnosoitu ja hänkin lukee Raamattua. Sama armo autisteille on tarjolla kuin niin sanotuille terveillekin. Raamatun sana toki harvoin tuntuu miltään, mutta sieltä kaikki vastaukset silti aina löytyvät."

Tässä voisi nyt käyttää samaa analogiaa kuin uskosta: moni tietää paljonkin uskonasioista, mutta jos ei ole siinä sisällä, ymmärtää yhtä vähän kuin ei-autisti ymmärtää, millaista on elää autistina. Kun minkään pastorin sanat eivät tee vaikutusta. Jumitat vain siinä pahassa olossa.

Vierailija
275/905 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa huomenna kokoukseen Fallpakan kerhotalolle, kyseinen seurakunta ei kuulu minkään järjestön alaisuuteen. Petri Paavola puhumassa. 

Sänkbackankuja 14 klo 14.00

Vierailija
276/905 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siunausta sulle ap, ja onnea uskoontulosta!

Etelä-Suomen seurakunnat on lähes kaikki maallistuneet ja muuttuneet ympäripyöreiksi positiivisuuslaitoksiksi, mutta isossa kuvassa hellarit ja vapis vastaavat vielä jotenkin parhaiten Uuden Testamentin sanomaa. Toki nekin ovat aika kovan liberaaliuspaineen alla ja menettämässä suolansa.

Nuoret pastorit saattavat ottaa jenkeistä liikaa uusia virtauksia, jotka eivät välttämättä löydy Raamatusta, vanhoilla jäärillä on vielä "rukiista leipää" eli raamatullisuutta. :)

Lähetyshiippakunta voi olla jees, mutta onko se kuinka elävää noin muutoin, niin en tiedä. 

Vierailija
277/905 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kielillä puhumista ei voi arvioida jonkun ateistin kirjoittaman tekstin pohjalta. Eihän ateistit hyväksy mitään muutakaan Raamatusta, niin miksi kristittyjen pitäisi heitä kuunnella?

Sitä ei tietenkään ole pystytty tutkimaan, millaista Raamatussa kuvattu kielilläpuhuminen oli, koska kukaan ei tiedä miltä se kuulosti. On siis täysin mahdollista, että se oli jotain ainutlaatuista ja todellista Pyhän Hengen aikaansaannosta, vaikka nykyään tapahtuva kielilläpuhuminen onkin tutkitusti silkkaa siansaksaa.

Onhan se kerrottu. Opetuslapset puhuivat kielillä mitä eivät aiemmin osanneet. Lähellä olleet muukalaiset yllättyivät kun kuulivat heidän puhuvan omaa kieltään. 

Vierailija
278/905 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-masisuskova

Olen itsekin ollut masentuneena vuosikausia kristittynä ja itsetuhoisuuttakin on ollut. Kuitenkin ainoa asia, mikä on aina lopulta nostanut minut synkkyydestä, on ollut Jumalan armo Jeesuksessa Kristuksessa. Minulle tuli mieleen tämä Raamatun kohta, jos

Masennus on sairaus ja sen tuomitseminen on puhdasta harhaoppia.

Vierailija
279/905 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei titteli sinänsä ketään viisaaksi tee. Mutta se vain kertoo yhdellä sanalla asioita: tämä ihminen on lukenut paljon, osaa etsiä tietoa, pystyy omaksumaan tietoa, vertaamaan lähteitä jne. 

Voi toki pitäytyä tuollaisessa "joka sana Raamatussa on totta" - uskossa. Aika naivi uskonkäsitys se kyllä on, en siitä parempakaan sanaa keksi. 

Jos väität ettei Jumalan sana ole totta. Olet puhtaasti harhaoppinen. Tämä on näitä kristinuskon vastaiden liberaaliteologian myrkyllisiä pahalta haisevia hedelmiä.

Vierailija
280/905 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskotko ap, että käärme puhui kuin ihminen puhuu? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi