Seurakunta etsinnässä
Hei!
Etsin seurakuntaa pk-seudulla ( Helsinki, Espoo, Vantaa). Protestanttinen kristinusko :
- vain miespastoreita
- Raamatun Sanassa pysyminen. Uskaltaa puhua synnistä ja että on tehtävä parannus
- uskovien kaste
Kiitos jos joku tietää ja haluaa kertoa!
Kommentit (905)
Jeesus ei maan päällä ollut mikään kaikkea sallivaa hippi, vaan puhui ja varoitti Helvetistä erittäin paljon. Käski kääntymään pois synneistä ja kulkemaan kapeata tietä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Armo ei pelasta tahallisista synneistä. Jeesus ei kuollut ristillä sen vuoksi että ihminen saisi jatkaa synneissään, vaan on tehtävä parannus. Tahalliset synnit/ syntinen elämäntapa vievät pois pelastuksesta.
Jeesus lunasti ihmisen perusluonteeseen kuuluvat synnit. Ihminen on syntinen ja langennut.
- Ap
Suosittelen sinua lukemaan, mitä Raamattu sanoo fariseuksesta ja publikaanista.
Synneistä varoittaminen on päinvastoin rakkautta. Jos näet jonkun talon palavan, yritätkö pelastaa talossa olevia, vai käveletkö ohi?
Oletko sitä mieltä, että publikaania saa ja pitääkin varoittaa synneistä mutta fariseusta ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Armo ei pelasta tahallisista synneistä. Jeesus ei kuollut ristillä sen vuoksi että ihminen saisi jatkaa synneissään, vaan on tehtävä parannus. Tahalliset synnit/ syntinen elämäntapa vievät pois pelastuksesta.
Jeesus lunasti ihmisen perusluonteeseen kuuluvat synnit. Ihminen on syntinen ja langennut.
- Ap
Suosittelen sinua lukemaan, mitä Raamattu sanoo fariseuksesta ja publikaanista.
Synneistä varoittaminen on päinvastoin rakkautta. Jos näet jonkun talon palavan, yritätkö pelastaa talossa olevia, vai käveletkö ohi?
Helvetin tulella uhkailu ei ole kristillistä rakkautta. Ainakaan sitten pimeän keskiajan.
Miksi kristinuskon perustaja Jeesus sitten itse puhui helvetistä useammin kuin taivaasta? Hän on itse asiassa myös ainoa, joka ylipäätään puhui ikuisesta rangaistuksesta Uudessa testamentissa. Esimerkiksi Paavali ei puhu siitä mitään kirjeissään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Ap
Ai, olet näitä helvetin tulella ja ikuisella kärsimyksellä peloittelevia lahkolaisia?
Aivan perusraamatullisia faktoja esittelen. Jeesus itse käski ihmisiä kääntymään pois synneistä.
- Ap
Mä olen kroonisesti masentunut. Se on varmaan paha synti. Olen tullut uskoon aikoja sitten, mutta masennus ei ole täysin väistynyt missään vaiheessa. Nyt olen t
Ei masennus välttämättä ole synti. Raamatussa sanotaan, että murtunut mieli on Jumalan mielen mukainen uhri ja särkynyttä sydäntä hän ei hylkää. Toki sellainen synkkämielisyys ja epätoivo ei tietenkään ole Raamatun mukaista, mutta suurta surua kokivat monet Raamatun miehet, kuten vaikka Job.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikooko kommentoija viimeisellä tuomiolla sanoa, että lakkasi käymästä kirkossa, koska pappi oli erlainen kuin hän oi toivonut?
Ei ole kyse mistään yksittäisestä asiasta. Pieni määrä hapatetta hapattaa koko taikinan. Jos tekee kompromissin tuossa asiassa, että hyväksyy naispappeuden, niin hetken päästä tekee kompromisseja kaikissa muissakin Raamattuun liittyvissä asioissa. Esimerkkinä vaikka avosuhteessa eläminen, samaa sukupuolta olevien avioliittojen kannattaminen ja useat avioliitot elämän aikana. Näitä kaikkia asioita tehdään niissä seurakunnissa, joissa on naisia johtamassa. Lopulta myös Raamatun keskeisin oppi pelastuksesta hylätään ja näin onkin käynyt jo esimerkiksi luterilaisessa kirkossa. Siellä vain joka toinen naispappi uskoi Jeesukseen syntyneen neitseellisesti vuonna 2013 tehdyssä tutkimuksessa. Nykyään tilanne on varmaan vielä huonompi.
Jos pieni määrä hapatetta hapattaa koko taikinan, eikö se tarkoita sitä että missään vähäpätöiseltäkään tuntuvassa pikkuasiassa ei ole hyväksyttävää opettaa väärin? Jos joku opettaa esim. jostain lopunaikojen pienestä yksityiskohdasta väärin, hänen muutkin opetuksensa on varmasti paras kiertää kaukaa?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naispappeus seurakunta on vahva merkki siitä ettei Raamattua siellä nähdä Jumalan muuttamattomana ilmoituksena. Mieleen tulee myös että jos näin isossa asiassa rikkoo Jumalan käskyä, rikotaanko myös muita Jumalan asettamia asioita?!
- Ap
Onko myös Raamatun naisille antama käsky pään peittämisestä osa Jumalan muuttumatonta ilmoitusta? Voiko sellaisessa seurakunnassa saatavaan opetukseen luottaa, jossa jätetään noudattamatta Raamatun selvää sanaa?
Entäpä se, että Jumalan antamat 10 käskyäkin on muutettu! Tärkeä kielto: älä tee Jumalasta kuvaa, on poistettu, vaikka se oli alunperin oma käskynsä.
Eikä tätä kieltoa siten noudateta, joka paikassa kumarretaan Jumalan kuvia ja kuvia, jotka on nostettu Jumalaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Ap
Ai, olet näitä helvetin tulella ja ikuisella kärsimyksellä peloittelevia lahkolaisia?
Aivan perusraamatullisia faktoja esittelen. Jeesus itse käski ihmisiä kääntymään pois synneistä.
- Ap
Koko Uusi Testamentti on kirjoitettu Jeesuksen kuoleman jälkeen. Joten se mitä Jeesus tarkoittaa synneillä ei voi mitenkään perustua Uuden Testamentin kirjoituksiin. Koska eihän niitä ollut silloin vielä olemassa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naispappeus seurakunta on vahva merkki siitä ettei Raamattua siellä nähdä Jumalan muuttamattomana ilmoituksena. Mieleen tulee myös että jos näin isossa asiassa rikkoo Jumalan käskyä, rikotaanko myös muita Jumalan asettamia asioita?!
- Ap
Onko myös Raamatun naisille antama käsky pään peittämisestä osa Jumalan muuttumatonta ilmoitusta? Voiko sellaisessa seurakunnassa saatavaan opetukseen luottaa, jossa jätetään noudattamatta Raamatun selvää sanaa?
Entäpä se, että Jumalan antamat 10 käskyäkin on muutettu! Tärkeä kielto: älä tee Jumalasta kuvaa, on poistettu, vaikka se oli alunperin oma käskynsä.
Eikä tätä kieltoa siten noudateta, joka paikassa kumarretaan Jumalan kuvia ja kuvia, jotka on nostettu Jumalaksi.
Älä tee mitään jumalankuvaa itsellesi!
Käsky, joka kieltää tekemästä minkäänlaista kuvaa Jumalasta, on poistettu kirkolliskokouksen toimesta kymmenen käskyn kokoelmasta jo vanhan yhtenäisen kirkon aikana. Käsky poistettiin ikoneja ja pyhimyksenkuvia koskevan riidan jälkeen.
Kiellon kumoamista kirkolliskokouspäätöksellä perusteltiin sillä, että Jumala olisi kumonnut sen itse antamalla kuvan itsestään pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa. Säilyttääkseen käskyjen määrän alkuperäisenä kirkolliskokous päätti jakaa viimeisen käskyn kahdeksi erilliseksi.
Perustelu käskyn poistamiselle on erikoinen ajatellen sitä, että Jumala on käskyjen antaja ja käskyt on annettu ihmisille, ihmisten noudatettavaksi. Se, että Jumala itse antoi kuvan itsestään, ei tarkoita, että ihminen on sen perusteella vapaa luomaan itselleen haluamansa määrän mieluisia jumalankuvia.
Vierailija kirjoitti:
Jos pieni määrä hapatetta hapattaa koko taikinan, eikö se tarkoita sitä että missään vähäpätöiseltäkään tuntuvassa pikkuasiassa ei ole hyväksyttävää opettaa väärin? Jos joku opettaa esim. jostain lopunaikojen pienestä yksityiskohdasta väärin, hänen muutkin opetuksensa on varmasti paras kiertää kaukaa?!
On eri asia opettaa väärin siksi, ettei ymmärrä asiaa kuin johtaa tietoisesti muita harhaan. Moni opettaa lopunajoista sen takia väärin, koska heiltä puuttuu ymmärrystä. Heidän suhteen olisin armollisempi. Sitten on niitä, jotka ihan tietoisesti haluavat johtaa muita harhaan ja heistä pysyisin kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Jehovan todistajat perustaa kaiken oppinsa Raamattuun, naispappeja ei ole ja vain uskovat kastetaan.
Jehovat eivät ole kristittyjä vaan kristinuskosta erkaantunut oma uskonto kuten mormonit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen Adventtikirkolla ainakin on aikuiskaste, jos hihhulointi kiinnostaa.
Kiitos vastauksesta !
Adventismissä on seikkoja jotka eivät ole linjassa Raamatun kanssa.
- Ap
No mutta sinähän tunnet uskonsuuntia. Miksi siis kyselet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Ap
- Ap
Mä olen kroonisesti masentunut. Se on varmaan paha synti. Olen tullut uskoon aikoja sitten, mutta masennus ei ole täysin väistynyt missään vaiheessa. Nyt olen t
Ei masennus ole synti! Elämme langenneessa, rikkinäisessä maailmassa, ja tänne kuuluvat myös sairaudet.
Hienoa että olet uskossa. Jumala ei hylkää!
Kaikkea Hyvää Sinulle, Ystävä!
- Ap
Vierailija kirjoitti:
One way, Saalem, Baptisti, Helluntai - seurakunnat
Reformoidunkirkon lahkoja mitä ei yleensä moni tajua kun ei tunne edes kirkkohistorian ja uskonpuhdistuksen tapahtumien alkeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Ap
Samaa mieltä. On vastenmielistä huomata, miten seurakunnat ovat täynnä näitä jumalankuvia. Ortodoksit ovat ehkä pahimpia tässä asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Ap
- Ap
Mä olen kroonisesti masentunut. Se on varmaan paha synti. Olen tullut uskoon aikoja sitten, mutta masennus ei ol
"Ei masennus välttämättä ole synti. Raamatussa sanotaan, että murtunut mieli on Jumalan mielen mukainen uhri ja särkynyttä sydäntä hän ei hylkää. Toki sellainen synkkämielisyys ja epätoivo ei tietenkään ole Raamatun mukaista, mutta suurta surua kokivat monet Raamatun miehet, kuten vaikka Job."
No mä olen nimenomaan epätoivoinen ja synkkämielinen! Enkä pysty itseäni tästä suosta nostamaan. Kehotatko minua tarttumaan itseäni korvasta ja vetämään, paroni von Münchhausenin lailla? Jumala on Hyvä ja Rakastava Isä, miksi Hän ei auta?
-masisuskova
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
One way, Saalem, Baptisti, Helluntai - seurakunnat
Reformoidunkirkon lahkoja mitä ei yleensä moni tajua kun ei tunne edes kirkkohistorian ja uskonpuhdistuksen tapahtumien alkeita.
Eivät ole reformoituja. Esim Espoon kotikirkko on ja Tampereella Armon reformoitu babtistiseurakunta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikooko kommentoija viimeisellä tuomiolla sanoa, että lakkasi käymästä kirkossa, koska pappi oli erlainen kuin hän oi toivonut?
Ei ole kyse mistään yksittäisestä asiasta. Pieni määrä hapatetta hapattaa koko taikinan. Jos tekee kompromissin tuossa asiassa, että hyväksyy naispappeuden, niin hetken päästä tekee kompromisseja kaikissa muissakin Raamattuun liittyvissä asioissa. Esimerkkinä vaikka avosuhteessa eläminen, samaa sukupuolta olevien avioliittojen kannattaminen ja useat avioliitot elämän aikana. Näitä kaikkia asioita tehdään niissä seurakunnissa, joissa on naisia johtamassa. Lopulta myös Raamatun keskeisin oppi pelastuksesta hylätään ja näin onkin käynyt jo esimerkiksi luterilaisessa kirkossa. Siellä vain joka toinen naispappi uskoi Jeesukseen syntyneen neitseellisesti vuonna 2013 tehdyssä tutkimuksessa. Nykyään tilanne on varmaan vielä huonompi.
Varmaan kuitenkin enemmistön mielestä tilanne on mennyt nimenomaan parempaan suuntaan, kun myönnetään että neitseellinen syntymä olisi valhe. Korkeampia voimia varmaan on olemassa, mutta kyllä Jeesukseen on pätenyt ihan samat luonnonlait kuin muihinkin ihmisiin.
terv. Pastori
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko naispappeuden puuttuminen kristinuskon tärkein opinkohta vai miksi juuri se on nostettu tikun nokkaan?
On Raamatun vastaista.
Puhutaanko Raamatussa mistään muusta kuin pappien sukupuolesta ja kasteen toteutustavasta?
Noin Saatana tulkitsee Jumalan antamia ohjeita. "Sanoiko Jumala ettei saa" Kuten silloin kun Eeva lankesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jehovan todistajat perustaa kaiken oppinsa Raamattuun, naispappeja ei ole ja vain uskovat kastetaan.
Jehovat eivät ole kristittyjä vaan kristinuskosta erkaantunut oma uskonto kuten mormonit.
Entä sitten? Samaa jumalaa silti palvovat.
Mä olen kroonisesti masentunut. Se on varmaan paha synti. Olen tullut uskoon aikoja sitten, mutta masennus ei ole täysin väistynyt missään vaiheessa. Nyt olen taas ollut syvällä surkeudessa jo vuosia.
Masennus estää minua elämästä sellaista elämää, mitä haluaisin. En tee oikeastaan mitään. Hyödyllistä siis. Kun en pysty. Olen tk-eläkkeellä, täysin yksin, eikä mikään muu kuin Jumalan voima voi minua auttaa.