Kuulkaas rouvat. Ne herran kauluspaidat kuivatetaan sitten leveäolkaisella henkarilla
Eikä millään ikean ruikkuhenkarilla joka jättää pussit olkapäille.
Kommentit (13)
Menehän paviaani neuvomaan tyhmempiäsi, jos jostain löydät sellaisia.
Vierailija kirjoitti:
Menehän paviaani neuvomaan tyhmempiäsi, jos jostain löydät sellaisia.
Herralle sitten niiataan eikä mölistä kuin persu.
Kuule kun ei meillä käytetä kauluspaitoja kuin kerran. Sit menee lumppuihin. Ostetaan uusia tarpeen mukaan.
Milläs laitteella sä sieltä 50-luvulta tänne kirjoittelet?
Olen vuoden verran ”metsästänyt” puisia, ruskeita ja leveitä henkareita.
(Kummi)Setäni oli ennen eläköitymistään kymmenen vuoden ajan 150 M€ kioskin toimari ja sitä ennenkin kymmenien vuosien nousujohteinen ura. Hanskasi muuten kaikki vaate- ja kenkäjutut ihan itse, sillä jos vinoprässin (tai olkapussin) vuoksi diili olisi mennyt ohi, syyllinen olisi löytynyt peilistä.
Samaa noudatan itse vaatteideni suhteen, hänen esimerkkinsä myötä, jo parikymppisestä asti - nainen ei koske vaatteisiini vaan hoidan ne itse.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 2. Sekä yksi samaa mallia oleva muovinen. Varmaan jostain 70-luvulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 2. Sekä yksi samaa mallia oleva muovinen. Varmaan jostain 70-luvulta.
Näissä on hyvä muoto paitojen kuivatukseen. Kauluskin pysyy hyvin.
Ja miehen kauluspaidat myös silitetään!
Kunnollisia egyptiläisestä puuvillasta mittatilattuja kauluspaitoja tai kashmirista tehtyjä neuleita jne. ei ikinä kuivata henkarilla vaan ne laitetaan tasaiselle alustalle jotta ne eivät veny ja menetä muotoaan.
Vierailija kirjoitti:
Kunnollisia egyptiläisestä puuvillasta mittatilattuja kauluspaitoja tai kashmirista tehtyjä neuleita jne. ei ikinä kuivata henkarilla vaan ne laitetaan tasaiselle alustalle jotta ne eivät veny ja menetä muotoaan.
Tekevätpä sitten paskaa puuvillaa siellä kun ihan temusta ostetutkin kauluspaidat pitävät kyllä muotonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekevätpä sitten paskaa puuvillaa siellä kun ihan temusta ostetutkin kauluspaidat pitävät kyllä muotonsa.
Eivät pidä vaan luulet että ne pitävät. Todellisuudessa märän paidan tai neuleen laittaminen henkarille on huono idea. Jos henkari on esim. hiemankin liian kapea, siitä jää vuosien mittaan pysyvät rumat jäljet hartioihin ja se näyttää täysin väärältä.
Minä laitan paidat roikkumaan pyykkipojalla narulle
T: mies