Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seurakunta etsinnässä

Vierailija
13.02.2025 |

Hei! 

Etsin seurakuntaa pk-seudulla ( Helsinki, Espoo, Vantaa). Protestanttinen kristinusko : 

- vain miespastoreita

- Raamatun Sanassa pysyminen. Uskaltaa puhua synnistä ja että on tehtävä parannus

- uskovien kaste

Kiitos jos joku tietää ja haluaa kertoa! 

Kommentit (905)

Vierailija
181/905 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP, ei kannata välittää noista typeristä trolleista. Tällä palstalla on paljon ihmisiä jotka voivat todella pahoin. He sitten päivystävät täällä oksentamassa pahaa oloaan muiden niskaan :(

Oletko AP vapaakirkkoa harkinnut? 

Kiitos Sinullekin! 

Vapaakirkossa on naispastoreita. On Raamatun vastaista, joten ei ole vaihtoehto minulle.

Kaikkea Hyvää! 

- Ap

Jos löydät jostain sellaisen seurakunnan johon tahtoisit liittyä, varmistathan etukäteen että kaikki mitä he opettavat on 100 % Raamatun mukaista. Siinä urakassa meneekin sitten ikä ja terveys.

Kyllä nuo keskeiset periaatteet pitää kuitenkin olla kunnossa, esimerkkinä juurikin n

Joku pitää naispappeutta keskeisenä asiana, toinen ei. Kumpi on oikeassa ja millä perusteella?

Vierailija
182/905 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole trolli. Erosin evl kirkosta, koska olen tullut uskoon ! 

Minkä takia uskoontulo sai sinut eroamaan kirkosta? Ja kaiken lisäksi ennen kuin olet löytänyt itsellesi uutta seurakuntaa?

Uskoontulo tapahtui neljä vuotta sitten, maaliskuussa - 21.

Evl seurakuntani oli harvinaisen Sanaan uskonnollinen, eikä mädätys ollut seurakunnassa. Pysyin jäsenenä, kun en oikein tiennyt uutena uskovana minne olisin liittynyt.

Evl kirkon yleinen rappiotila oli kuiteinkin koko ajan mielessä, ja viime keväänä wokemädätys saavutti seurakuntaani. Pitkäaikainen mieskirkkoherra muutti muualle Suomeen, ja tilalle tuli liberaali naiskirkkoherra, joka avoim

Asetat itsesi tämä uuden kir

Ap kommentoi:

kirkossa käynti ei ole se mikä pelastaa ihmisen, vaan uudestisyntyminen ja henk koht usko Raamatulliseen Jeesukseen. Kapean tien kulkeminen, parannus. Eläminen Jumalan Sanan mukaisesti.

- Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/905 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naispappeus seurakunta on vahva merkki siitä ettei Raamattua siellä nähdä Jumalan muuttamattomana ilmoituksena. Mieleen tulee myös että jos näin isossa asiassa rikkoo Jumalan käskyä, rikotaanko myös muita Jumalan asettamia asioita?!

- Ap

Onko myös Raamatun naisille antama käsky pään peittämisestä osa Jumalan muuttumatonta ilmoitusta? Voiko sellaisessa seurakunnassa saatavaan opetukseen luottaa, jossa jätetään noudattamatta Raamatun selvää sanaa?

Vierailija
184/905 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole trolli. Erosin evl kirkosta, koska olen tullut uskoon ! 

Minkä takia uskoontulo sai sinut eroamaan kirkosta? Ja kaiken lisäksi ennen kuin olet löytänyt itsellesi uutta seurakuntaa?

Uskoontulo tapahtui neljä vuotta sitten, maaliskuussa - 21.

Evl seurakuntani oli harvinaisen Sanaan uskonnollinen, eikä mädätys ollut seurakunnassa. Pysyin jäsenenä, kun en oikein tiennyt uutena uskovana minne olisin liittynyt.

Evl kirkon yleinen rappiotila oli kuiteinkin koko ajan mielessä, ja viime keväänä wokemädätys saavutti seurakuntaani. Pitkäaikainen mieskirkkoherra muutti muualle Suomeen, ja tilalle tuli liberaali naiskirkkoherra, joka avoainoastaan Armo pelastaa, Muutenhan Jeesuksen ei olisi tarvinnut kuolla ristillä.

Vierailija
185/905 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoastaan Armo pelastaa, Muutenhan Jeesuksen ei olisi tarvinnut kuolla ristillä.

Vierailija
186/905 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noilla kriteereillä suosittelen Uskonnon uhrit ry; tä. 

Todellakin. Naispappeuskiellon korostaminen tuolla tavalla viittaa vahvasti siihen, että ap tuskin on kovinkaan syvällisesti perehtynyt teologiaan. Kun yhtälöön lisätään vaatimus Raamatun sanassa pysymisestä (jonka toteutumista ap ei todellisuudessa kykene valvomaan), synnin saarnaaminen synniksi ja parannuksenteon korostaminen, ap päätyy aika suurella todennäköisyydellä jonkun hörhöporukan joukkoon joka on kaukana terveestä kristillisyydestä.

Ketjussa oli silti muutama sopiva ehdotus, jotka tuskin ovat erityisen hörhöjä kokonaisuutena. Suomen baptistikirkkoon ja helluntaikirkkoon kuuluvat seurakunnat tarjoavat ainakin periaatteessa aika tasapaino

>>

Minun mielestäni sellainen kirkko, joka on ollut olemassa kristinuskon alusta asti, on kaikkein turvallisin valinta.

#

Mitään sellaista ei ole olemassa. Jos aikakoneella tuotaisiin alkukristittyjä nykyaikaan niin tuskin tunnistaisivat mitään tuttua minkään seurakunnan toiminnassa.  >>

Koko Raamattu ei tunne sanaa 'kirkko'.  Lähinnä seurakunta on kreikan 'ekklesia', joka tarkoittaa yhteenliittymää, yhteisöä.

Eli seurakunta on kristittyjen muodostama yhteisö, jossa yhdessä palvellaan Jumalaa ja nautitaan rakkauden aterioita.

Tällä ei ole mitään tekemistä hallinnollisten instituutioiden kanssa, mitä eri kirkkokunnat ovat.

Eikä tietenkään kirkkorakennusta.

Vapauteen Kristus meidät vapautti. Älkää siis antako sitoa itseänne orjuuden ikeeseen. Olkaa vapaat seuraamaan Jeesusta. Siinä kaikki.

Vierailija
187/905 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armo ei pelasta tahallisista synneistä. Jeesus ei kuollut ristillä sen vuoksi että ihminen saisi jatkaa synneissään, vaan on tehtävä parannus. Tahalliset synnit/ syntinen elämäntapa vievät pois pelastuksesta.

Jeesus lunasti ihmisen perusluonteeseen kuuluvat synnit. Ihminen on syntinen ja langennut.

- Ap

Vierailija
188/905 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Armo ei pelasta tahallisista synneistä. Jeesus ei kuollut ristillä sen vuoksi että ihminen saisi jatkaa synneissään, vaan on tehtävä parannus. Tahalliset synnit/ syntinen elämäntapa vievät pois pelastuksesta.

Jeesus lunasti ihmisen perusluonteeseen kuuluvat synnit. Ihminen on syntinen ja langennut.

- Ap

Ai, olet näitä helvetin tulella ja ikuisella kärsimyksellä peloittelevia lahkolaisia?

Vierailija
189/905 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Ap

Ai, olet näitä helvetin tulella ja ikuisella kärsimyksellä peloittelevia lahkolaisia?

Aivan perusraamatullisia faktoja esittelen. Jeesus itse käski ihmisiä kääntymään pois synneistä. 

- Ap

Vierailija
190/905 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kirkossa käynti ei ole se mikä pelastaa ihmisen, vaan uudestisyntyminen ja henk koht usko Raamatulliseen Jeesukseen. Kapean tien kulkeminen, parannus. Eläminen Jumalan Sanan mukaisesti."

Mistä sinä sen tiedät? Pelkkää spekulointia väittää tuollaista.

Vierailija
191/905 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Ap

Suosittelen sinua lukemaan, mitä Raamattu sanoo fariseuksesta ja publikaanista.

Vierailija
192/905 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetyshiippakunta tai muu Raamatussa pysyvä luterilainen seurakunta.

Vierailija
193/905 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mä olen ortodoksi. Ennen kääntymistä halusin myös liittyä Raamattua seuraavaan seurakuntaan, kunnes tajusin, ettei nekään seuraa Raamatun opetusta. Ja ehkä vielä suurempana kysymyksenä ihmettelin, että jos Pyhää Henkeä rukoilemalla Raamattu avautuu oikein, niin miksi on niin paljon erilaisia protestanttisia seurakuntia, jotka ovat eri mieltä aika kriittisistäkin jutuista. Ap on täällä iloisesti vastaillut, että adventismi ei käy, koska niillä on harhaoppeja. Miksi niillä on harhaoppeja, kun oletettavasti ne on rukoillut Pyhää Henkeä avaamaan Raamattua oikein? Tulin siihen lopputulokseen, ettei Pyhän Hengen rukoilu yksin riitä, vaan myös kirkon traditio auttaa selvittämään, miten Jumalaa palvotaan ja miten eletään.

Ehkä olen väärässä, mutta olen kyllä rukoillut aiheesta vuosikausia enkä ole parempaakaan vastausta saaanut, joten jos olen väärässä ja pelastus löytyykin vaan jostain tarkasti Raamattua seuraavista seurakunnista, niin toivottavasti Jumala antaa sen minulle anteeksi."

Aika erikoista, että päädyit sitten ortodoksikirkkoon, joka seuraa pelkkää traditiota eli kirjainta. Ja jolla on omat riitit ja rituaalit, mitä ei alkuseurakunnalla ollut. Olen tutustunut ortodoksisuuteen lähinnä Kyproksella, missä asuin pitkän aikaa. Kun yritin puhua papin kanssa Pyhästä Hengestä ja sen vaikuttamasta elävästä uskosta, pappi miltei suuttui. Heille ne traditiot on kaikki kaikessa. Luostareita on paljon ja ne ovat voimissaan. Samoin monenlainen epäsiveellisyys luostareissa(kin).  Kotikyläni asukkaat olivat ortodokseja. Heille oli tärkeä toimittaa kaikki riitit ja käydä palveluksissa. Mitään Jeesuksen opettamaa kristillistä useimmista oli turha hakea.  Ns. tapa- eli kulttuurikristillisyyttä pahimmillaan.

Vierailija
194/905 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Ap

Aivan perusraamatullisia faktoja esittelen. Jeesus itse käski ihmisiä kääntymään pois synneistä. 

- Ap

Sinä rikot jo Raamatun sääntöjä:

"olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo.

Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa."

Millä tavalla olet valmistautunut tulevaan ikuiseen kärsimykseesi?

Vierailija
195/905 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"kirkossa käynti ei ole se mikä pelastaa ihmisen, vaan uudestisyntyminen ja henk koht usko Raamatulliseen Jeesukseen. Kapean tien kulkeminen, parannus. Eläminen Jumalan Sanan mukaisesti."

Jeesus itse kertoo Raamatussa miten pelastumme.

Vierailija
196/905 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mä olen ortodoksi. Ennen kääntymistä halusin myös liittyä Raamattua seuraavaan seurakuntaan, kunnes tajusin, ettei nekään seuraa Raamatun opetusta. Ja ehkä vielä suurempana kysymyksenä ihmettelin, että jos Pyhää Henkeä rukoilemalla Raamattu avautuu oikein, niin miksi on niin paljon erilaisia protestanttisia seurakuntia, jotka ovat eri mieltä aika kriittisistäkin jutuista. Ap on täällä iloisesti vastaillut, että adventismi ei käy, koska niillä on harhaoppeja. Miksi niillä on harhaoppeja, kun oletettavasti ne on rukoillut Pyhää Henkeä avaamaan Raamattua oikein? Tulin siihen lopputulokseen, ettei Pyhän Hengen rukoilu yksin riitä, vaan myös kirkon traditio auttaa selvittämään, miten Jumalaa palvotaan ja miten eletään.

Ehkä olen väärässä, mutta olen kyllä rukoillut aiheesta vuosikausia enkä ole parempaakaan vastausta saaanut, joten jos olen väärässä ja pelastus löytyykin vaan jostain tarkasti Raamattua seuraavista seurakunnista, n

Yli 80 % kreikkalaisista on ortodokseja. Ei pitäisi yllättää, että niin isoon joukkoon mahtuu myös paljon tapa- ja nimikristittyjä.

Vierailija
197/905 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesus itse kertoo Raamatussa miten pelastumme.

Jeesus ei tasan varmasti puhu Raamatusta mitään kun se on kirjoitettu vasta paljon myöhemmin.

Vierailija
198/905 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Ap

Synneistä varoittaminen on päinvastoin rakkautta. Jos näet jonkun talon palavan, yritätkö pelastaa talossa olevia, vai käveletkö ohi? 

Vierailija
199/905 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikooko kommentoija viimeisellä tuomiolla sanoa, että lakkasi käymästä kirkossa, koska pappi oli erlainen kuin hän oi toivonut?

Ei ole kyse mistään yksittäisestä asiasta. Pieni määrä hapatetta hapattaa koko taikinan. Jos tekee kompromissin tuossa asiassa, että hyväksyy naispappeuden, niin hetken päästä tekee kompromisseja kaikissa muissakin Raamattuun liittyvissä asioissa. Esimerkkinä vaikka avosuhteessa eläminen, samaa sukupuolta olevien avioliittojen kannattaminen ja useat avioliitot elämän aikana. Näitä kaikkia asioita tehdään niissä seurakunnissa, joissa on naisia johtamassa. Lopulta myös Raamatun keskeisin oppi pelastuksesta hylätään ja näin onkin käynyt jo esimerkiksi luterilaisessa kirkossa. Siellä vain joka toinen naispappi uskoi Jeesukseen syntyneen neitseellisesti vuonna 2013 tehdyssä tutkimuksessa. Nykyään tilanne on varmaan vielä huonompi.

Vierailija
200/905 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Ap

Synneistä varoittaminen on päinvastoin rakkautta. Jos näet jonkun talon palavan, yritätkö pelastaa talossa olevia, vai käveletkö ohi? 

Helvetin tulella uhkailu ei ole kristillistä rakkautta. Ainakaan sitten pimeän keskiajan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi