Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö Suomessa kutsuta kunnolliseen lääkärintarkastukseen aikuisena koskaan, jos ei pääse töihin Ikinä?

Vierailija
12.02.2025 |

Alaikäisille järjestetään koulun kautta terveystarkastuksia, mutta entä kun on täysi-ikäinen. Ei taida päästä, ellei ole joku ongelma.

Kommentit (163)

Vierailija
1/163 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömien terveystarkastus. Katsopa omasta tk:sta

Vierailija
2/163 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ainakaa aikuisiällä päässyt kunnon tarkastukseen. En töissä en työttömänä enkä aikuisopiskeliana 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/163 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä ollessa pääsi, ja siitä on jo aikaa.

No hyvä kun on rahaa oikeasti sairaita hoitaa.

Vierailija
4/163 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on usein pelkkä verenpaine ja paino.

Vierailija
5/163 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän lapsena ole kuin kouluterveydenhoitajan tarkastus.

Ainoastaan armeijan kutsuntoihin liittyy miehille lääkärintarkastus. Naisia ei tutkita koskaan lääkärissä.

Vierailija
6/163 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mikään kunnollinen tarkastus vaan ihan yhtä tyhjän kanssa.

Vierailija
7/163 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole edes työelämässä viimeiseen 13 vuoteen päässyt kertaakaan lääkärintarkastukseen. Hoitajan puhuttelu ja lomakkeen täyttö oli 8 vuotta sitten.

Vierailija
8/163 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä on töihintulotarkastus ja ikäkausitarkastukset. Työtön huolehtii itse?

Vierailija
9/163 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole läheskään kaikissa työpaikoissakaan kummoisiakaan terveystarkastuksia.

Vierailija
10/163 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt lääkärissä viimeksi noin 5 vuotta sitten,jos ei hammaslääkäriä lasketa mukaan. Silloinkin oli kyse ei-somaattisesta asiasta. Mikä se sellainen on,kuin työttömien terveystarkastus? Itselläni on nolla-työnhakuvelvoite ja tiedä sitten kuinka kauan,mutta milloinkaan ei minua ole mihinkään tarkastuksiin kutsuttu. Ai että on kivaaa olla viranomaisten pas..ka papereissa täydellisen työkyvytön eikä silti pääse eläkkeelle. Tällälailla se Suomi nousee ja syrjäytymistä suitsitaan.

Vierailija
11/163 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ajatella, eikö kukaan tule hakemaan aikuislasta terkkariin - ja jos tulisi, niin tämä voisi valittaa, että onko pakko mennä ja että nyt terkkari sanoi väärin.

Vierailija
12/163 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ole töissä ollessa mihinkään terveystarkastukseen päässyt. 7 vuotta kunnallisella työnantajalla nyt ollut. Kun valittiin toimeen, piti ihan itse käydä lääkärissä omalla rahalla ja viedä todistus työnantajalle, että sopiva työhön. Kunnassa oli nimittäin päätetty, että uusille työntekijöille ei tarvitse työhöntulotarkastusta, vaan itse pitää esittää todistus. Se piti viedä sairaanhoitajalle, joka kirjoitti toisen todistuksen, että suositellaan työhön ja se todistus sitten taas vietiin esimiehelle. Se lääkärintarkastus yksityisellä ei sisältänyt mitään verikokeita yms. Kaksisivuinen kyselykaavake, mitä sairauksia itsellä on ja mitä suvussa on. Vastaanotolla lääkäri kyseli jotain ja mittasi verenpaineen ja antoi lausunnon. Hintaa en enää muista, alle satasen kuitenkin. 3 vuoden päästä pääsen ekaan ikätarkastukseen (50 v.). Täällä on ikätarkastukset 50, 55 ja 60 v.

Vierailija
13/163 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt lääkärissä viimeksi noin 5 vuotta sitten,jos ei hammaslääkäriä lasketa mukaan. Silloinkin oli kyse ei-somaattisesta asiasta. Mikä se sellainen on,kuin työttömien terveystarkastus? Itselläni on nolla-työnhakuvelvoite ja tiedä sitten kuinka kauan,mutta milloinkaan ei minua ole mihinkään tarkastuksiin kutsuttu. Ai että on kivaaa olla viranomaisten pas..ka papereissa täydellisen työkyvytön eikä silti pääse eläkkeelle. Tällälailla se Suomi nousee ja syrjäytymistä suitsitaan.

Ei työttömien terveystarkastuksiin ketään kutsuta, ihan oma-aloitteisesti sinne pitää aika varata.

Vierailija
14/163 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töissä on töihintulotarkastus ja ikäkausitarkastukset. Työtön huolehtii itse?

Meillä täytetään sähköinen lomake. 

Vierailija
15/163 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en pääse enää edes lääkäriin, saati mihinkään tarkastuksiin. T. työtön

Vierailija
16/163 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeijassa on vaikka mitä lusikkatestejä

Vierailija
17/163 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei työttömien terveystarkastuksiin ketään kutsuta, ihan oma-aloitteisesti sinne pitää aika varata.

Vai ei? Minulle kyllä te-tstosta sanottiin,että kutsutaan. Ehkä se riippuu ihmisestä? -eri

Vierailija
18/163 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärinaikaa ei noin vain enää varata julkisessa terveydenhoidossa, koska vastassa on ensin hoitaja, joka tekee hoitoarvion. Suomessa on hyvä sairaanhoito, mutta todella surkea ennaltaehkäisevä terveydenhoito.

Vierailija
19/163 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, te-asioista keskustellessasi  voit ilmaista huolesi terveyden tilastasi ja pääset tarkastukseen kaupungin/kunnan piikkiin...mitään automaatti kutsuja ei tietääkseni ole odotettavissa terveystarkastuksiin varsinkaan näinä aikoina kun kaikesta pyritään säästämään!

Vierailija
20/163 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on usein pelkkä verenpaine ja paino.

Niimpä, ne voi kts, kotonakin! Pitää vähän valittaa....hitsipilli ku nykyään väsyttää niin usein, oiskohan ferriitti, folaatti tms, häikkää...näin pääset verikokeisiin lääkärin määräyksellä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän