Miksi miehet pyytävät ekoilla deiteillä lenkille?
Aika tylsä eka tapaaminen. Nainen sillon ei ole erityisen laitettu ja puitteet ovat yleensä loskainen maasto. Kaverini deittasi italialaista miestä ja sanoi ei voi olla totta tämä yleinen käytäntö.
Miksi jotain noin tylsää, epäromanttista ja ällön arkipäiväistä?
Kahvin vielä ymmärtää, jos ei matchaa niin molemmat voi helposti jatkaa matkaa. Silti tääkin aika low effort.
Kommentit (773)
Mä oon hoikka ja liikunnallinen, mutten voi sietää juoksemista. Ehdoton ei lenkkitreffeille. Kävelylle olen lähtenyt kyllä. Lenkkitreffiehdottelija saa ihan keskenään arvella mua ylipainoiseksi, evvk. Mieluiten lähden kahville tai syömään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ei ole koskaan pyydetty ekoilla treffeillä lenkille, mutta jos näin kävisi, en kyllä lähtisi. Tosin minun on vaikea kuvitella, että tuollaisia lenkkeilytreffejä kukaan edes ehdottaisi, koska swaippaan kaikki sporttimiehet vasemmalle (siis sellaiset, joiden elämä on pelkkää urheilua ja jotka ovat liian sporttisen oloisia). Tuollainen lenkkeilyehdotus kertoisi itselleni vain sen, että seulani oli vuotanut, ja joku urheiluhullu oli sittenkin livahtanut oikealle swaipattujen joukkoon, vaikka tarkoitus oli etsiä ihan toisenlaisia miehiä. (Ja joo, harrastan liikuntaa ja olen normaalipainoinen, mutta en halua sporttimiestä siltikään.)
Todennäköisesti tuon lenkkeilyehdotuksen tausta-ajatuksena on toive jostain timmissä kunnossa olevasta naisesta, kun osa miehistä on ilmeisesti niin tyhmiä, että ei pysty valokuvista katsomaan, onko naisen ulkonäkö omien kriteerien mukainen, ja lukutaidottomia, j
Eikö kuvista kuitenkin näe, onko toinen hoikka vai ylipainoinen?
Mutta tottakai, jos se sporttisuus on ehdoton vaatimus, silloin voi olla hyväkin idea ehdottaa lenkkeilytreffejä. Tuskin se nyt sitä miestäkään harmittaa, että osa karsiutuu tämnä ehdotuksen myötä, vaikka liikunnallisia ja hyvännäköisiä olisivatkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Treffien tarkoitus on tutustua. Ihan yleisenä vinkkinä, jos on treffit ei kiinnostaä, älä mene. Kukaan ei häviä mitään.
Eiköhän treffien ole tarkoitus olla lisäksi edes hiukan romanttiset? Molemmat siistit vaatteet päällä, eikä likaiset lenkkarit, harmaat trikoot ja hikinen naama. Lenkkeily on yksilölaji ja oksettavaa jonkun ventovieraan kanssa hirveissä vaatteissa painaa lätäkköjen yli. Joo, ihan periatteesta en meniskään, mies saa keksiä parempaa ja yleensä on keksinytkin.
Harvoin treffilenkki tarkoittaa hikistä 20+ kilometrin juoksulenkkiä, vaan yleensä leppoisaa kävelyä. Jos siinä tulee hiki, niin silloin lenkkeily ei ole sinun juttusi.
Itse tykkään liikunnallisista treffeistä. En nyt ihan rankkaa liikuntaa halua ensitreffeillä, mutta kävely on hyvä. Tykkään siksi, että jännitän ja siksi en joko keksi mitään puhuttavaa tai alan lörpötellä ihan liikaa kaikkea hölmöä. Kävellessä jännitys menee siihen kävelyyn ja pystyy käyttämään päätä jutellakseen fiksuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaa näemmä aika monella miehellä egolle kysymys. Keksikää parempaa. Eurooppalaisetkin keksivät ja "lenkki" olis ennenkuulumatonta.
Tää on Suomi eikä Eurooppa. Eurooppalaiset saavat tehdä, mistä tykkäävät.
Ja suomalaiset parantaa taitojaan, esim treffailussa. Täällähän ollaan kaikessa aina jälkijunassa. Ruotsalaiset ja italialaiset miehet tarjoavat melkein aina naiselle ja osallistuvat tasapuolisesti perheaskareihiin jne.
No höpöjä taas.
Olet niin lihava että se on vihje että pitäisi alkaa laihduttamaan.
Joo, parempi vaihtoehto on mennä karaokebaariin vetämään sidukkaa ja kaljaa.
Naisen pitää jaksaa polkea 10 km 25 minuutissa. Muuten on huono kunto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on urheilullinen ja haluaa samanlaisen kumppanin, silloinhan tuo on hyvä tapa karsia epäsopivat joukosta pois. Itse en menisi mistään hinnasta urheilutreffeille. Kun liikun, haluan liikkua yksin.
Sama! Vaikka olis urheilullinen, se ei tarkoita että haluaa lenkille jonkun vieraan kanssa. Alkaa vaan kyllästyttää kun joka toinen on "mennään lenkille". Se sanakin on hirveä jo😂! Harmaata, ankeaa ja kaiken romantiikan tappavaa. Jos ei keksi muuta, sillä karsitaan epäsopivat miehet pois.
Niin? Onko epäsopivien karsiminen jotenkin huono asia?
Jotenkin ketjun naiset kuvittelee, ette miehelläki olisi tarkoitus karsia turhia pois.
Tää palsta on täynnä naisia, joiden mielestä alkuvaiheessa on pelkästään miehen tehtävä panostaa ja joustaa siinä mitä nainen haluaa, muuten ansaitsee jäädä yksin. Ihan oikeasti olen tällaisia kommentteja lukenut. Mä en oikein ymmärrä, miksi haluaisin miehen teeskentelevän alkuvaiheessa jotain mitä ei ole. Sehän on paras hetki selvittää suuret eroavaisuudet, kun tunteita ei vielä ole. Ja voihan kävelylenkkiinkin panostaa, esimerkiksi eväiden muodossa.
Vierailija kirjoitti:
Helppo suorittaa henkirikos viemällä potentiaalinen uhri lenkkipolulle. Ei kannata mennä!
Turvallisempaa on tehdä kaupunkikävely uuden tuttavuuden kanssa. Erinomainen vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon hoikka ja liikunnallinen, mutten voi sietää juoksemista. Ehdoton ei lenkkitreffeille. Kävelylle olen lähtenyt kyllä. Lenkkitreffiehdottelija saa ihan keskenään arvella mua ylipainoiseksi, evvk. Mieluiten lähden kahville tai syömään.
Sama täällä. Minäkin lähden mieluummin pizzalle kuin lenkille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on urheilullinen ja haluaa samanlaisen kumppanin, silloinhan tuo on hyvä tapa karsia epäsopivat joukosta pois. Itse en menisi mistään hinnasta urheilutreffeille. Kun liikun, haluan liikkua yksin.
Sama! Vaikka olis urheilullinen, se ei tarkoita että haluaa lenkille jonkun vieraan kanssa. Alkaa vaan kyllästyttää kun joka toinen on "mennään lenkille". Se sanakin on hirveä jo😂! Harmaata, ankeaa ja kaiken romantiikan tappavaa. Jos ei keksi muuta, sillä karsitaan epäsopivat miehet pois.
Jotenkin ketjun naiset kuvittelee, ette miehelläki olisi tarkoitus karsia turhia pois.
Turha mies ehdottaa lenkkiä ja mielikuvitukseton. Kaikkea tekin luulette itsestänne, ekojen deittien tarkoitus on herättää mielenkiinto, ei tylsistys. Kai jo kuvissa näette, onko nainen hoikka vai plus-kokoa? Jos ei niin voi kysyä. Lenkkeily on yksilölaji.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Taitaa olla yhtä monta tapaa kun on miestäkin. Itse suosin päivällisiä. Arvostan hyvää ruokaa ja viiniä kiireettömästi nautittuna, ja yksin on vähän tylsä käydä fine dining -paikoissa. Olen ajatellut että vaikka seura sitten osoittautuisikin epäyhteensopivaksi noin parisuhdetta ajatellen, tai muutenkaan, niin ainakin saa mukavan illallisen. Moni nainen jota olen yrittänyt tapailla kuitenkin karsastaa näitä, ja kokee että jäisi jotenkin liiaksi kiitollisuudenvelkaan. Olen yrittänyt sanoa että en minä sellaista koe, jos ei molemminpuolista kiinnostusta ole niin asia jää siihen eikä hän todellakaan jää minulle mitään "velkaa", mutta turhaan. Ei ole kivaa lähteä treffeille jos tietää toisen olevan jotenkin varuillaan tai muuten vaan epämukavuusalueella. Minä taas en halua lähteä minnekään lähiöravintolaan. Jos homma ei luista, menee aika hukkaan eikä saa edes sitä hyvää päivällistä.
Itse taas en missään tapauksessa halua ensimmäisillä treffeillä syömään. En myöskään halua panostaa ensimmäisillä treffeillä fine dining -ravintolan hintoja, enkä toisaalta halua lähteä sillä oletuksella, että toinen tarjoaa. Kokisin myös epämukavaksi lähteä, jos hän ilmoittaa jo ehdottaessaan, että haluaa tarjota - itse asiassa siitä tulisi vähän sellainen olo, että yrittää "ostaa" mielenkiintoani sillä fine diningilla. Toisaalta itse swaippaan urheilullisten miesten lisäksi vasemmalle myös kaikki ne, joilla on mielenkiinnonkohteissa viini.
Juuri tätä minä tarkoitin. On selvää, että minä tarjoan jos ja kun pyydän jonkun treffeille. Kuitenkin, kuten tämänkin vastaajan tapauksessa, se johtaa usein vain epämukavuusalueelle: ei haluta lähteä, kuka nyt mistäkin syystä, mutta ymmärrän kyllä tuon pointin mielenkiinnon ostamisesta. Vastaajalle voin todeta että et ole mitenkään yksin ajatustesi kanssa, vaan tuo on aika yleinen suhtautuminen.
Ehkä siinä on osasyy siihen miksi miehet sitten ehdottelevat yksinkertaisempia treffimuotoja, mene ja tiedä. Minä nyt kuitenkin pelaan tällä strategialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha mies ehdottaa lenkkiä ja mielikuvitukseton. Kaikkea tekin luulette itsestänne, ekojen
Kai tuo menee kumpaankin suuntaan? Ja mä en kyllä allekirjoita tuota muutenkaan. Ekoilla treffeillä haluan että mies tekee vaikutuksen keskustelutaidoillaan ja muilla perusominaisuuksillaan, eikä yritä harhauttaa puitteilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppo suorittaa henkirikos viemällä potentiaalinen uhri lenkkipolulle. Ei kannata mennä!
Turvallisempaa on tehdä kaupunkikävely uuden tuttavuuden kanssa. Erinomainen vaihtoehto.
Tääkin on heti eri sävyä kuin loskalenkki.
Haluaisin lähteä leuanvetotreffeille ulkosalille naisen kanssa, talvella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha mies ehdottaa lenkkiä ja mielikuvit
Miksi ajattelet että mies harhauttaa puitteilla?
Vierailija kirjoitti:
Ottaa näemmä aika monella miehellä egolle kysymys. Keksikää parempaa. Eurooppalaisetkin keksivät ja "lenkki" olis ennenkuulumatonta.
Miksi minun pitäisi viihdyttää juuri sinua?
Mulle taas pullukammat miehet aina ekoilla treffeillä alkavat selittää, että heidän on ollut tarkoitus aloittaa lenkkeily.
Käveleminen ei kyllä vielä kenestäkään timmiä tai sporttista tee. Tai sitten siinäkin on vaatimustaso laskenut