Mitä te työttömät teette nyt säästöjenne kanssa?
Jos jollakin on säästöjä yli 50 000 euroa, ei ole oikeutettu asumistukeen. Jos haluaisi kuitenkin ettei säästöt hupene, olisiko silti parempi vaihtoehto sijoittaa ne ja toivottavasti ehkä saisi näin takaisin menetettävät asumistuet? Tai ainakaan ei söisi säästöjään.
Kommentit (456)
Jockeli tienaa 100 000€ vuodessa. Rahulit menee kalliiseen vuokraan, naisiin ja kokkeliin. Jockelilla ei ole säästöjä. Yt neuvotteluissa tulee potkut, mutta ei hätää. Valtio ja Kela palkitsee tämän hienon auton ja kesämökin omistajan täydellä ansiosidonnaisella, asumistuella ja toimeentulotuellä, jos vaikka työttömyys pitkittyisi.
Vierailija kirjoitti:
Jockeli tienaa 100 000€ vuodessa. Rahulit menee kalliiseen vuokraan, naisiin ja kokkeliin. Jockelilla ei ole säästöjä. Yt neuvotteluissa tulee potkut, mutta ei hätää. Valtio ja Kela palkitsee tämän hienon auton ja kesämökin omistajan täydellä ansiosidonnaisella, asumistuella ja toimeentulotuellä, jos vaikka työttömyys pitkittyisi.
Misuli, joka asuu omistusasunnossa 400€ vastikkeella, tienaa 18000€ vuodessa. Hän on tarkan markan plikka, joka on säästänyt 50 000€. Rahoja hän säästelee putkiremonttia varten, joka on tulossa 5 vuoden sisällä. Mökkiä tai autoa ei ole. Misuli saa yt neuvotteluissa potkut. Misulin lapsihaaveet valuu viemäristä alas, koska Valtio ja Kela vihaavat hänen kaltaisiaan järkeviä rahan käyttäjiä. Misulilla ei ole mökkiä, eikä autoa. Misuli ei saa asumistukea eikä toimeentulotukea, koska ei ole hedonistinen minäminä kuluttaja autoineen, mökkeineen, vuokrineen, naisineen, kokkeleineen, matkoineen. Hänellä on vain oma asunto.
Just laitoin 30 000€ jousto talletus tilille.
Mulle tuleva raha valuu ulkomaille 😂
Vierailija kirjoitti:
Just laitoin 30 000€ jousto talletus tilille.
Se on säästö, leikkaa pois asumistuen ja toimeentulotuen.
Mun mielestä on väärin, että säästöjä ja omaisuutta olevalla ihmisellä on oikeus mihinkään tukiin. Edes perustyöttömyysturvaa ei tarvitse silloin.
No, jos auton rämä ja asunto, jossa asuu ovat omia, ne sallittakoot.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä on väärin, että säästöjä ja omaisuutta olevalla ihmisellä on oikeus mihinkään tukiin. Edes perustyöttömyysturvaa ei tarvitse silloin.
Entä jos se omaisuus on vaikkapa perintöasunto Pihtiputaalla tai 1/6 perintömökistä, jota muut eivät halua myydä?
Vierailija kirjoitti:
Tuhlaaminen vain on sallittua?
Tulorekisteri käyttöön näissä tukiasioissa. Jos terve ihminen ei ole tukia itselleen kerryttänyt, ei saa mitään. Jos on sairas, saa vaikka olisi omistusasunto!
Karua huomata ettei 50 vuotiaana kelpaa enää töihin. Mikä vittua suomalaisiia työnantajia vaivaa kn ei kelpaa kokenut ja hyvä työntekijä joka ei ole ollut koskaan edes sairaslomalla.
Mitä hyötyä nostaa ison summan rahaa talteen kun ei saa niille mitään tuottoa? Samalla tavalla siinäkin menettää esim. korkoja.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyötyä nostaa ison summan rahaa talteen kun ei saa niille mitään tuottoa? Samalla tavalla siinäkin menettää esim. korkoja.
Kaikki on suhteellista. Pari satasta vuodessa ehkä saa korkoa mutta pari sataa kuussa jos ei tilillä.
Vierailija kirjoitti:
Mun kultaharkkojen arvo on jo tuplaantunut vink vink
Vierailija kirjoitti:
Saa ne pois "virallisesta varallisuudesta". Sehän siinä juuri taustalla on tarkoituksena. Jättää pankkitilille joku 5000€ muodon vuoksi. Alkaa taas asumistuet rullaamaan. Tätähän valtio itse haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa ne pois "virallisesta varallisuudesta". Sehän siinä juuri taustalla on tarkoituksena. Jättää pankkitilille joku 5000€ muodon vuoksi. Alkaa taas asumistuet rullaamaan. Tätähän valtio itse haluaa.
Onkohan ihan luvallista? Toisaalta toimeentulotukea hakiessaan kehotetaan käyttämään ensin pois varat että saa tukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan ihan luvallista? Toisaalta toimeentulotukea hakiessaan kehotetaan käyttämään ensin pois varat että saa tukea.
Saahan omille rahoilleeen tehdä mitä haluaa, jos ei ole holhouksen alainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saahan omille rahoilleeen tehdä mitä haluaa, jos ei ole holhouksen alainen.
Voikohan muuten ASP-tilille tallettaa käteistä pankin konttorissa ja ottavatko maksun siitä? Nimittäin jos nostaa ne valmiiksi, silloin ei voi tehdä kuin konttorissa.
On todella törkeätä erotella asumisoikeus-, omistus- ja osaomistusasujat. Monesti valtio pääsee halvimmalla auttamalla omistusasujaa
Nyt täällä on vallalla "älä omista mitään" porukka, joka suosii väärää porukkaa. Ja kohtelee todella epätasa-arvoisesti muita.
Jenkeissä onneksi voitti joku muu, kuin tämä pimeä porukka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiivi köyhä ei elä pitkään. Joutuu asunnottomaksi, tuhoutuu. Köyhä elää reaalipolitiikan maailmassa, ei missään arvoyhteisön ihanneunelmissa.
Työttömän ensimmäinen sääntö on, että omaa kassaa täytyy olla sukanvarressa. Jos vaikka tulee pakkomuutto ja Kela ei maksa takuuta eikä mitään muutakaan.
Sulla täytyy olla aina laittaa tonneja tiskiin kirjanpidon ulkopuolelta, että selviydyt.
Vierailija kirjoitti:
Karua huomata ettei 50 vuotiaana kelpaa enää töihin. Mikä vittua suomalaisiia työnantajia vaivaa kn ei kelpaa kokenut ja hyvä työntekijä joka ei ole ollut koskaan edes sairaslomalla.
Rekrytoivan portaan tyhmyys. Se vaivaa. Jos ptesidentiksi kelpaa jenkeissä lähes 80 vuotias, niin kyllä pitäisi kelvata täälläkin.
Tuet on tarkoitettu niille, joilla ei ole varallisuutta. Tämmöistä tämä nykypäivän meininki on, että kaikki ulkopuolelta tuleva raha maksimoidaan. En myöskään ymmärrä sitä, että jos vanhemmilla on varaa ostaa asunto, niin siihen saa oma lapsi asumistukea. En yhtään ihmettele, että yhteiskunta on tässä jamassa.