Mitä te työttömät teette nyt säästöjenne kanssa?
Jos jollakin on säästöjä yli 50 000 euroa, ei ole oikeutettu asumistukeen. Jos haluaisi kuitenkin ettei säästöt hupene, olisiko silti parempi vaihtoehto sijoittaa ne ja toivottavasti ehkä saisi näin takaisin menetettävät asumistuet? Tai ainakaan ei söisi säästöjään.
Kommentit (456)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://spikebar.fi/nakeeko-kela-omat-tilitiedot-ja-tulojen-tiedot/
Ei näe Kela tämän mukaan tilitietoja. Jostain luin, ettei mennyt läpi aiemmin suunniteltu asetus.
Voisiko joku pankkivirkailija olla niin ilkeä että raportoisi asiakkaan suurisummaisesta toisesta tilistä Kelalle jos huomaisi toiselle tilille maksettavan asumistuen? Tai ei kai heillä aikaa siihen?
Ei kenenkään työ ole pankissa käydä asiakkaiden tilejä läpi ja jos joku huvikseen niitä katselisi, olisi siinä aika kova työ katsella useampi miljoona tili ja niiden tilitapahtumat lävitse, monillahan on useita tilejäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei näe Kela tämän mukaan tilitietoja. Jostain luin, ettei mennyt läpi aiemmin suunniteltu asetus.
Voisiko joku pankkivirkailija olla niin ilkeä että raportoisi asiakkaan suurisummaisesta toisesta tilistä Kelalle jos huomaisi toiselle tilille maksettavan asumistuen? Tai ei kai heillä aikaa siihen?
Ei kenenkään työ ole pankissa käydä asiakkaiden tilejä läpi ja jos joku huvikseen niitä katselisi, olisi siinä aika kova työ katsella useampi miljoona tili ja niiden tilitapahtumat lävitse, monillahan on useita tilejäkin.
Niin. Sen vuoksi ne on automatisoitu ja hetulla näkee yhdellä klikkauksella asiakkaan tilit ja tiedot siirtyy sähköisesti eteenpäin. Kukaan ihminen ei tietoja nää tai siirrä. Vähän samaan tapaan kuin tulosrekisteri..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kiinnostaisi tietää.
Ai Kela ei tietäisi, mille tilille asumistuki tulee? Oletteko te ihan järjissänne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä. 😅 Nuo näkyy järjestelmässä automaattisesti. Robotti nuo hoitaa eikä mikään virkailija
Onko tosiaan noin? Entä mitä sitten tekevät virkailijat työaikanaan? Entä kun jollekin tulee joskus viesti tilin jäädyttämisestä, kai pankkivirkailija on saanut ensin viestin epäilyttävästä toiminnasta?
Varmaan ostaisin kultaharkkoja ja/tai jotain helposti realisoitavaa kiinteää omaisuutta, kuten arvosoittamia tms
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riittäisikö asumistuen tarkistuksessa se, ettei tee ilmoitusta, koska sittenhän vain asumistuen maksaminen lakkautetaan? Turha meinaan laittaa hakemus eteenpäin, jos tietää jo suoraan, ettei olisi siihen oikeutettu. Vai voiko silti tulla joku selvitys siitä miksi ei toimittanut tarkistusta eteenpäin?
En minä ainakaan enää tee ilmoitusta. Turhaa työtä, kun ei mitään kuitenkaan saa.
Miten pärjäät ja harmittaako että kuluu säästöjä joilla oli jokin muu käyttötarkoitus, kenties eläkekassaan kertyminen?
Totta kai harmittaa. Ei minulla mitään loppumattomia varoja ole, ja olin ajatellut, että säästöjä voisi eläkkeellä käyttää parempien terveyspalvelujen saantiin. Nyt sitten joutuu vanhana turvautumaan todennäköisesti täysin onnettomaan julkiseen hoitoon. En ole ihan varma, että yhteiskunta säästää tässä jollain tavalla.
Keksivätköhän kohta että myös työmarkkinatukeen vaikuttaa omaisuus? Tosin sitten jäisivät kyllä kotiin eivätkä tekisi mitään joten mahdoton ajatus.
Onko se kumma, että valtion talous on kuralla, kun ihmiset ajattelee, että omia rahoja ei tarvitse käyttää? Aivan uskomatonta.
Vierailija kirjoitti:
Onko se kumma, että valtion talous on kuralla, kun ihmiset ajattelee, että omia rahoja ei tarvitse käyttää? Aivan uskomatonta.
Juu. Eläkkeen saa vasta kun omaisuus on myyty, kannatan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apua, näkeekö Kela muut tilit kuin mitä ilmoittanut sinne? Jossain luki että yhdellä napin painalluksella näkee tilitiedot mutta näkeekö vain sen tilin joka niillä tiedossa? Ja syynäävätkö pitkältäkin ajalta tietoja?
Kyllä siitä ennemmin tai myöhemmin kiinni jää. Varminta tyhjentää tili ja laittaa rahat omaan kaappiin.
Miten jää kiinni jos ei kukaan tiedä? Etenkään kun ei tullut voimaan se että näkee napin painalluksella.
Ei kai ole väärin nostaa rahat jolloin eivät todellisuudessa ole enää tilillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kiinnostaisi tietää.
Varmasti voisi ilmiantaa väärinkäyttäjän. Mutta ei kai se tili välttämättä vaikuta, jos ei ole pääomatuloja.
Pyytääkö Kela tiliotteita vai luottaako henkilön antamiin tietoihin? Olen nyt kahden vaiheilla, en halua joutua vaikeuksiin kun aina toiminut oikein mutta ei toisaalta houkuttele sekään että menisi lopulta kaikki vanhuuden turvaksi tarkoitetut säästöt. Eläkkeeni tulee todennäköisesti muussa tapauksessa ole hyvin pieni koska olen elämäni aikana tehnyt oikeaa palkkatyötä vain puolen vuoden ajan jos ei lasketa pilipalitöitä 10 vuoden ajalta jolta tienasin vain pari satasta kuussa. Mutta jos ei kukaan tiedä ei kai voi jäädä kiinni etenkään jos en tee mitään epäilyksiä herättävää :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se raja on kyllä yksin asuvalla 10000 ja pariskunnalla 20000.
Jos sun lapsi ei työllisty heti valmistumisen jälkeen niin työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa ja se joutuu käyttämään säästämänsä asuntorahat ruokaan.
Tän takia kannattaakin miettiä, onko lapselle säästäminen edes järkevää.
Näinhän se kannattaa elämä, varsinkin lapsensa elämä, suunnitella. Kuinka saan maksimoitua TUKIEN määrä. NOT.
Minä kyllä nimenomaan varmistaisin mieluummin lasteni tulevaisuuden siten että heidän ei KOSKAAN tarvitsisi turvautua tukiin mutta miten kukin nyt haluaa elämänsä elää....
Lapselle säästämisestä jankutetaan veronmaksajien lehdissä. Pelkkää palstantäytettä. Vain superrikkaiden kannattaa tehdä noin.
Taviksen lapsi ei saa välivaiheessa tukia, jos sillä on säästöjä. (Välivaiheita voi tulla opintojen aikana ja työelämään siirryttäessä)
En mä tosiaankaan ala lapselle säästää niin, että ne menee tukien tilalle.
Harmi ettei eläkevakuutusta myydä nykyään niin saisin rahat sinne turvaan. Ei haittaisi vaikka saisin vasta eläkeikänä käyttöön :( Tässä on toisaalta sekin että vaikka ei jäisi kiinni niin joutuu koko ajan elämään pelossa kiinni jäämisestä eikä voi ikinä sijoittaa koska siitä menisi ainakin tieto Kelalle.
Ja myös se puoli on asiassa etten haluaisi sukulaisten saavan vahingossa tietää etten saa asumistukea ja näin tulevan ilmi että minulla on isot varat. Harmi ettei voi jatkaa kuten ennenkin :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti syön säästöjäni. Ei mene aina niin kuin on suunnitellut.
Olen ihan palkkatyössä ja olen myös joutunut käyttämään säästöni asumiseen (ostin asunnon, josta lainaakin paljon). Miksei kaikkien pitäisi käyttää ensin omia säästöjään?
Sinä sijoitettiin ja saat rahat takaisin, kun myyt.
Naisilla ei oo huolenhäivää kun saa aina parisuhteen ja voi maksella kuluja puokkiin.Sinkkumiehet joutuu itse kustantamaan kaiken ja säästöjä ei välttämättä ole.
Vierailija kirjoitti:
Pyytääkö Kela tiliotteita vai luottaako henkilön antamiin tietoihin? Olen nyt kahden vaiheilla, en halua joutua vaikeuksiin kun aina toiminut oikein mutta ei toisaalta houkuttele sekään että menisi lopulta kaikki vanhuuden turvaksi tarkoitetut säästöt. Eläkkeeni tulee todennäköisesti muussa tapauksessa ole hyvin pieni koska olen elämäni aikana tehnyt oikeaa palkkatyötä vain puolen vuoden ajan jos ei lasketa pilipalitöitä 10 vuoden ajalta jolta tienasin vain pari satasta kuussa. Mutta jos ei kukaan tiedä ei kai voi jäädä kiinni etenkään jos en tee mitään epäilyksiä herättävää :/
Miksi haluat huijata itsellesi tukia,.jotka sinulle ei kuulu? Toivottavasti jäät kiinni ja onneksi Kelalla on lakiin kirjattu tiedonsaanti oikeus eli pankki luovuttaa kaikki tiliesi tiedot. Kiva elämä sulla elää pelossa. 😊 Ahneella on pskanen loppu!
Tyhmä. 😅 Nuo näkyy järjestelmässä automaattisesti. Robotti nuo hoitaa eikä mikään virkailija