Kutsuuko Jumala oikeasti, vai onko tämä vain jotain hengellisen elämän kaipuuta?
Mistä sen tietää? En tiedä onko Jumalaa vai ei, joten en voi tietää kutsuuko hän minua vai onko se vain jotain päänsisäistä harhaa. Ei ole mitään "merkkiä" tai kokemusta johon voi ripustautua, miten sitten voi elää sen epäilyksen ja epävarmuuden kanssa?
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Jos tietäisit ap kuinka kamalia on uskovaiset, et siihen porukkaan haluaisi.
Hieman nyt yleistät. Uskovia on miljoonia.
Minä tulkitsen että mun piereskelen jumala poistuu kehostani.
Jeesus oli haiseva homohuora...hahah!
Kutsuu se: Ptruii, äpyli, ptruii! Tseh!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Viihtyi karvaisten miesten seurassa muna pystyssä.
Jumala ei ole kutsunut mua mutta uskon silti Jumalaan ja sen takia täytyy tehdä oikein jotta pääsee kuollessaan parempaan paikkaan eikä joudu Jumalan esim. Vihan kohteeksi sielullisesti.
Lue vaikka Eino Kailan "Syvähenkinen elämä". Kaila oli yksi kuuluisimpia suomalaisia filosofeja ja yritti yhdistää henkisyyden tavoitteluun uskonnoissa esiintyviä elementtejä:
https://blogs.uwasa.fi/ajatusyhteys/2022/08/31/syvahenkinen-elama/
Vierailija kirjoitti:
Jumala ei ole kutsunut mua mutta uskon silti Jumalaan ja sen takia täytyy tehdä oikein jotta pääsee kuollessaan parempaan paikkaan eikä joudu Jumalan esim. Vihan kohteeksi sielullisesti.
Ei kaikkia sillä tavalla kutsuta, ei ole tarpeellista. Siltikin jokainen on tiedossa eikä kukaan ole koskaan yksin ja samaan paikkaan mennään jokainen kuoltuamme. Kaikki edesottamukset kärsitään maallisen taipaleemme aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikkia sillä tavalla kutsuta, ei ole tarpeellista. Siltikin jokainen on tiedossa eikä kukaan ole koskaan yksin ja samaan paikkaan mennään jokainen kuoltuamme. Kaikki edesottamukset kärsitään maallisen taipaleemme aikana.
Pitäis kai oppia asioita uskon asioista siis jo. Oma into uskosta vain voimakas. Alan olemaan vähän iäkäs vaan taivaan Isä suojelee ajatteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäis kai oppia asioita uskon asioista siis jo. Oma into uskosta vain voimakas. Alan olemaan vähän iäkäs vaan taivaan Isä suojelee ajatteluun.
Ehkä saatat tietää sisäisesti mitä nyt tulee elämässä tehdä ja vaikka oppiakin. Olemme useasti liian epävarmoja. Taivaan isä on aina turvana, jokaisella on oma suojelusenkeli. Toisinaan asiat tai ajatukset saattavat tuntua liian ikäviltä tai pahoilta ajatella ja tuntea mutta se kipu on parantavaa. Kivun hetkellä voi rukoilla apua jos se helpottaa oloa mutta olemme aina kuitenkin valvottuja sekä turvassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Viihtyi karvaisten miesten seurassa muna pystyssä.
Jeesus oli hi-mokas hint-tari. Hahahahhaa!
Vierailija kirjoitti:
Hän etsii sinua. Hän jätti 99 lammasta ja lähti etsimään sinua, kadonnutta lammastaan.
Mutta, miksi se yksi eksyi? Koska lähti etsimään Jumalaa.
Jumala etsii vain Jumalaa etsiviä.
Raamattu ja Koraani on täyttä vi-tun pas-kaa, saa-tana..muahahaaa!
Vierailija kirjoitti:
Raamattu ja Koraani on täyttä vi-tun pas-kaa, saa-tana..muahahaaa!
Täysin totta!
Vierailija kirjoitti:
Lue Raamattua, aloita evankeliumeista.
Ei raamattua voi lukea sellainen joka ei ole perehtynyt. Liian moniselitteinen ja ankara opus.
Raamattu ja Koraani sopii hyvin typerille idiooteille, jotka ei kykene ajattelemaan itsenäisesti. Muahahaa!
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Jumala on rakkaus, rakastaa niitäkin jotka vihaavat ja pilkkaavat Jumalaa eniten. Kun teet pahaa toiselle, teet pahaa Jumalalle, ja kun teet hyvin toiselle, teet hyvin Jumalalle.
Vierailija kirjoitti:
Jos tietäisit ap kuinka kamalia on uskovaiset, et siihen porukkaan haluaisi.
Jumalan tunteminen ja uskonnolliseen organisaatioon kuuluminen ovat eri asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue Raamattua, aloita evankeliumeista.
Ei raamattua voi lukea sellainen joka ei ole perehtynyt. Liian moniselitteinen ja ankara opus.
Ei niitä sepitteitä tarvitse lukea lain.
No ei, meille on annettu se Jumalan kuva sekä tietoa hänestä. Ihmiset nyt tykkäävät muutella totuuksia ja käyttää hyväkseen auktoriteetteja.