Ajatelkaa että on ihmisiä joilla on hyvä ammatti mutta eivät saa töitä.
Kommentit (22)
Ajattele joo, sitä ei "vain mennä töihin". Siinäpä on sulle mietittävää.
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmisellä voi olla ammatti, jos se ei ole töissä? Ammattihan tulee juuri siitä työstä mitä tekee.
Ai. Sorppaa
AP
Tarvitsee vain katsoa Suomen rekryjärjestelmää, jossa Ida 20v karsii hakijat ja buustaa kavereitaan eteenpäin rekryprosessissa. Lisäksi työpaikkoihin palkataan salassa ihmisiä ilmoittamatta paikkaa avoimeen hakuun.
Tunnen monia ihmisiä joilla on ammattitutkintoja ylisopistot käyty ja harjoitteluita mutta työttömänä vaan vuodesta toiseen. Tekisivät mitä töitä vaan. Minäkin olen ollut 25 eri työpaikassa ja tehnyt kaikenlaista työtä. Minä olen amiksen käynyt puuseppä ja sitten on ihmisiä joilla on korkea koulutus ja eivät saa töitä.
Se on silloin perustettava oma yritys tai myytävä osaamisensa muuten yrittäjänä.
Sitä joskus olen ihmetellyt, että mikä pakkomielle ihmisillä on palkannautintaan. Itse ollut yrittäjänä koko 30-vuotisen työurani, eikä tämä mitenkään kamalaa ole, päinvastoin.
Vain yksi valitaan jollain perusteella. Kaikkien muiden työttömyys jatkuu. Asia on juuri näin yksinkertainen.
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmisellä voi olla ammatti, jos se ei ole töissä? Ammattihan tulee juuri siitä työstä mitä tekee.
Ammatti tulee siitä mihin koulutettu, minäkin olen elektroniikka-asentaja, vaikka olen töissä kaupassa. Mietipä sitä
Vierailija kirjoitti:
Tarvitsee vain katsoa Suomen rekryjärjestelmää, jossa Ida 20v karsii hakijat ja buustaa kavereitaan eteenpäin rekryprosessissa. Lisäksi työpaikkoihin palkataan salassa ihmisiä ilmoittamatta paikkaa avoimeen hakuun.
Mitä tarkoitat? Yksi työllistynythän se on lisää suoraan palkattunakin!
Perusasiat vähän hukassa... Työnantaja ei ole mikään pohjaton kaivo, josta löytyy jokaiselle jotakin. Työpaikka syntyy siitä että jossain on tarve saada jotain aikaiseksi, lisäksi pitää olla asiakas joka maksaa siitä että jotain tehdään ja tästä rahasta maksetaan palkkojen lisäksi jotain muutakin. Hatunnosto yrittäjille, jotka tekevät tänne työpaikkoja, jaksavat pyörittää tuollaisia himmeleitä ja päälle vielä kestävät huutoja siitä, miksette palkkaa väkeä.
Suomen työttömät taitavat olla keskimäärin koulutempia ja osaavia kuin palkkaavat esimiehet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ammatti tulee siitä mihin koulutettu, minäkin olen elektroniikka-asentaja, vaikka olen töissä kaupassa. Mietipä sitä
Minä olen koulutukseltani teologi, mutta ammatiltani koodari.
Minä olen ihan hyvässä työssä ja vakaa työllisyys tilanne (Onneksi! Olen erittäin kiitollinen).
Jos tilanne kuitenkin muuttuisi, eikä it-alalla olisikaan hommia, niin kyllä mä olisin valmis lähtemään laajentaa työnhakua projektipäällikkönä, järjestelmäasiantuntijaksi, helpdeskiin, asiakaspalveluun, it-myyjäksi, freelancer koodariksi jne. Jos sieltäkään ei irtoa, niin sitten ihan mäkkäriin, marjanpoimijaksi, kiinteistövälittäjäksi, siivoojaksi, kahvilan pitäjäksi jne. Pakko olisi, että selviäisi asuntolainoista
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ihan hyvässä työssä ja vakaa työllisyys tilanne (Onneksi! Olen erittäin kiitollinen).
Jos tilanne kuitenkin muuttuisi, eikä it-alalla olisikaan hommia, niin kyllä mä olisin valmis lähtemään laajentaa työnhakua projektipäällikkönä, järjestelmäasiantuntijaksi, helpdeskiin, asiakaspalveluun, it-myyjäksi, freelancer koodariksi jne. Jos sieltäkään ei irtoa, niin sitten ihan mäkkäriin, marjanpoimijaksi, kiinteistövälittäjäksi, siivoojaksi, kahvilan pitäjäksi jne. Pakko olisi, että selviäisi asuntolainoista
Sulla on korkeakoulututkinto, oot ylikoulutettu mäkkiin ja kauppaan. Näin on itelle suoraan sanottu eli onnea vaan
Vierailija kirjoitti:
Tunnen monia ihmisiä joilla on ammattitutkintoja ylisopistot käyty ja harjoitteluita mutta työttömänä vaan vuodesta toiseen. Tekisivät mitä töitä vaan. Minäkin olen ollut 25 eri työpaikassa ja tehnyt kaikenlaista työtä. Minä olen amiksen käynyt puuseppä ja sitten on ihmisiä joilla on korkea koulutus ja eivät saa töitä.
Minä en ole puuseppä. Oliko muita hyviä neuvoja?
Voit olla koulutukseltasi vaikka mikä, mutta jos teet työtäsi kaupan kassana, olet ammatiltasi kaupan kassa. 🙄 Koulutus ei ole sama asia kuin ammatti. Se mihin ammattiin sulla on koulutus on vain koulutus , se mitä tekee työkseen on sun ammatti.
Minulla on 3 hyvin työllistävää/varma työpaikka koulutusta mutta ei ole töitä näkynyt.
Nuoria suositaan, koska he suostuvat kaikkeen ja ovat joustavia. Olen 40 v liian vanha
Vierailija kirjoitti:
Voit olla koulutukseltasi vaikka mikä, mutta jos teet työtäsi kaupan kassana, olet ammatiltasi kaupan kassa. 🙄 Koulutus ei ole sama asia kuin ammatti. Se mihin ammattiin sulla on koulutus on vain koulutus , se mitä tekee työkseen on sun ammatti.
Voitko toistaa niin itsekin tajuat pointtisi..