Kutsuuko Jumala oikeasti, vai onko tämä vain jotain hengellisen elämän kaipuuta?
Mistä sen tietää? En tiedä onko Jumalaa vai ei, joten en voi tietää kutsuuko hän minua vai onko se vain jotain päänsisäistä harhaa. Ei ole mitään "merkkiä" tai kokemusta johon voi ripustautua, miten sitten voi elää sen epäilyksen ja epävarmuuden kanssa?
Kommentit (84)
Jos Jumala alkaa ihan toden teolla kutsumaan, on kyseessä paranoidisen skitsofrenian akutti psykoottinen vaihe, ja kannattaa kääntyä lääkärin puoleen välittömästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumalaa ei ole olemassa. Pääsi sisällä ei keskustele mikään muu kuin oikea aivopuolisko vasemman kanssa. Hanki jotain hyödyllistä tekemistä.
Sinusta ei ole ainakaan mitään hyötyä kenellekään.
Ja sinustako sitten muka on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tietäisit ap kuinka kamalia on uskovaiset, et siihen porukkaan haluaisi.
Olen pahoillani, että sinua on kohdeltu väärin. Uskovia on moneen lähtöön. Minäkin teen virheitä, vaikka yritän parhaani.
Mitäs nuo sinun pahoittelusi mihinkään vaikuttavat? Kuvitteletko,että nyt joku kenties ajattelee,että hei,eihän ne uskovaiset niin hirveitä olekaan,kun joku tuntematon pahoittelee tapahtuneita vääryyksiä,joista ei pahoittelija edes tiedä mitään? Eläkää kuten opetatte älkääkä jeesustelko tyhjänpäiväisiä. t-eri
Eläkää kuten opetatte älkääkä jeesustelko tyhjänpäiväisiä.
Miksi sinä olet ekspertti kertomaan sen, miten kristityn kuuluisi elää, jos et itse edes ole uskova?
Jeesus käski antamaan anteeksi, siunaamaan jopa vihollisia ja vastustajia ja tekemään monenlaista hyvää kaikille. Sinuakin lähestyttiin ymmärtävällä asenteella, Jeesuksen esikuvan mukaan, mutta heittelit vain kiviä.
Se epäilyksen ääni on järjen ääni. Sitä joko kuuntelee ja jatkaa elämäänsä vapaana uskonnon kahleista, tai alkaa valehtelemaan itselleen kaiken maailman kehäpäätelmiä ja "rukousvastauksia", ja loppuelämä valuu hukkaan helvetinpelossa ja mielikuvitusolennon hanuria nuoleskellessa. Jokainen uskovainen tietää mitä tarkoitan tuolla epäilyksen äänellä, eivät vain uskalla sitä myöntää, sillä ovat varsin paranoidisia julman "jumalansa" suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumalaa ei ole olemassa. Pääsi sisällä ei keskustele mikään muu kuin oikea aivopuolisko vasemman kanssa. Hanki jotain hyödyllistä tekemistä.
Miten voit olla täysin varma? Minä ainakin myönnän, etten voi tietää onko olemassa vai ei.
Ei ole mitään syytä olettaa että olisi olemassa. Historia ketroo miten uskonnot ovat syntyneet ja muokkauttuneet ihmisten mielikuvituksen ja vallankäytön välineinä ja tiede on hyvin pitkälti todistettavasti selittänyt miten maailmamme ja elämä on syntynyt ja kehittynyt. Pitää sulkea aivonsa ja silmänsä jotta uskoisi jumaliin. Vastavuoroisesti mitään todisteita, edes epäsuoria ei ole yhdestäkään väitetystä noin 3000 jumalasta. Samoin se, että jos olet uskovainen, niin todennäköisesti uskot niihin jumaliin,
Miksi on syytä olettaa? Eihän maailmankaikkeus tarvitse jumalia toimiakseen. Sen jo nykyinen fysiikka osaa kertoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voit olla täysin varma? Minä ainakin myönnän, etten voi tietää onko olemassa vai ei.
Et voi tietää onko olemassa. Kukaan meistä ei voi varmasti tietää.
Uskovat mm. kuulevat Jumalan Pyhän Hengen äänen sisimmässän. Maailmanlaajuinen joukkopsykoosi olisi aika hutera selitys sille, että kaikki uudestisyntneet kristityt kuulevat saman äänen.
Vierailija kirjoitti:
Onko Torinon käärinliinaan ikuistunut ylösnousemuksen hetki?
https://uusitie.com/onko-torinon-kaarinliinaan-ikuistunut-ylosnousemuks…
Ei. Tuo kysein rätti on väärennös.
Kaipaan, mutta sitten yhtenä iltana katsoin kissaani. Kyllä, kissani on maailmankaikkeuden fiksuin olento. Minä palvon kissaani, annan sille ruokaa ja kerron sille salaisimmat toiveeni. Se kuuntelee ja ymmärtää, lohduttaa ja herättää arkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et voi tietää onko olemassa. Kukaan meistä ei voi varmasti tietää.
Uskovat mm. kuulevat Jumalan Pyhän Hengen äänen sisimmässän. Maailmanlaajuinen joukkopsykoosi olisi aika hutera selitys sille, että kaikki uudestisyntneet kristityt kuulevat saman äänen.
Höpö höpö. Kaikenlaista te itsellenne uskottelettekin, säälittävät aivopesun uhrit.
Jossain on sanottu, että Jumala kutsuu ihmistä kaksi tai kolme kertaa elämän aikana. Itse en ole tunnistanut selvää kutsua. Mutta voihan se kutsu vielä tullakin, kun olen valmis?
Vierailija kirjoitti:
Jossain on sanottu, että Jumala kutsuu ihmistä kaksi tai kolme kertaa elämän aikana. Itse en ole tunnistanut selvää kutsua. Mutta voihan se kutsu vielä tullakin, kun olen valmis?
Niin, ihmisillä on toisinaan mielenhäiriöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään syytä olettaa että olisi olemassa. Historia ketroo miten uskonnot ovat syntyneet ja muokkauttuneet ihmisten mielikuvituksen ja vallankäytön välineinä ja tiede on hyvin pitkälti todistettavasti selittänyt miten maailmamme ja elämä on syntynyt ja kehittynyt. Pitää sulkea aivonsa ja silmänsä jotta uskoisi jumaliin. Vastavuoroisesti mitään todisteita, edes epäsuoria ei ole yhdestäkään väitetystä noin 3000 jumalasta. Samoin se, että jos olet uskovainen, niin todennäköisesti uskot niihin jumaliin, joihin syntymäpaikassasi uskotaan. Kristinuskon jum
Jaa että tiede on hyvin pitkälti todistettavasti selittänyt miten maailmamme ja elämä on syntynyt ja kehittynyt.
Olipas melkoista hölynpölyä. Nimittäin jos jostain löydät tiedejulkaisun missä todistettavasti selvitetään miten täydellisestä tyhjyydestä on jotain todistettavasti syntynyt tai että miten edes pystyisi syntymään mitään. Nimittäin ihan järjellä ajateltuna täysin mahdotonta eli tarvitaan joku luoja joka on luonut sen. Koska siitähän tuo lähtee jos ajatellaan ettei mitään jumalaa ole niin mitään luotuskaan ei ole missään ja kaiken eli niiden alkuaineidenkin olisi pitänyt ihan itsestään putkahdella tänne ja se on jo ajatuksena järjetön.
Nythän tämä tiede yrittää selittää että jostain alkuräjähdyksestä on kaikki saanut alkunsa. Jättävät vain kertomatta että mistä rakennusaineet ovat siihen alkuräjähdykseen saatu siis ihan itsestään syntyneet jostain?? Ei ole mikään pätevä selitys tuo. Ittekseen ei tyhjästä mitään synny.
Yhtä tyhmää on uskoa ihmisten itsensä keksimiin jumaliin joita tosiaan riittää ja niistä ihmiset ovat tehneet patsaita. Ihmisen tyhmyyttä kuvaa että uskomus että joku eloton patsas voisi olla joku jumala joka pystyy ihmisten elämään vaikuttamaan. Ihmisillä riittää mielikuvitusta.
Sen sijaan Jumala on olemassa se yksi ja ainoa. Hän lähetti poikansa Jeesuksen ihmisten keskuuteen hänestä kertomaan. Näistä tapahtumista kirjoitetut kirjakääröt on löydetty joista vanhimmat kirjoitettu tuhansia vuosia sitten.
Näistä kääröistä perustuvat tekstit on raamattuun laitettu kertomaan meille kaikille miten kaikki alkoi ja miten se tulee päättymään. Päättyminen on nyt hyvin lähellä joten Jumala todellakin kutsuu ihmisiä nyt kun vielä vähän aikaa jäljellä etteivät päätyisi sinne pahimpaan mahdolliseen paikkaan. Vähän on todellakin aikaa jäljellä ja hyvä vinkki seuraa mitä israelissa tapahtuu koska israel on se ajan kello.
Siitä tiedät että viimeisiä hetkiä mennään kun juutalaiset rakentavat temppelin uudelleen jerusalemiin ja sinne astuu asumaan se itse pahuus. Israel petetään aikojen lopussa ja nyt ollaan todella lähellä.
Ei kutsu ei. Olematon mitään kutsu.
Vierailija kirjoitti:
Ei kutsu ei. Olematon mitään kutsu.
Ei niin, minut tuli hakemaan väkisin.
Jumala on ihmisen keksintö vallanhaluisen ihmisen keksintö niin kuin kaikki jumalat.
Vierailija kirjoitti:
Jos Jumala alkaa ihan toden teolla kutsumaan, on kyseessä paranoidisen skitsofrenian akutti psykoottinen vaihe, ja kannattaa kääntyä lääkärin puoleen välittömästi.
Ei välttämättä. Minut tuli hakemaan väkisin. Kävin kyllä lääkärissä koska en saanut nukuttua mutta eipä tuo löytänyt mitään vikaa minusta. Pisti vain kotiin nukahtamislääkkeiden kanssa ja otti verikokeitakin. Ei löytynyt huumausaineitakaan, kumma juttu kun en käytä edes. Ei ole pakko uskoa joten voi aina epäillä.
Uskonto ja jumala on vaan rahastuskeino
Kutsuu
Ei kutsu
Kutsuu ja ei kutsu
Ei kutsu eikä ole kutsumatta
Tiedät kyllä jos.