Kutsuuko Jumala oikeasti, vai onko tämä vain jotain hengellisen elämän kaipuuta?
Mistä sen tietää? En tiedä onko Jumalaa vai ei, joten en voi tietää kutsuuko hän minua vai onko se vain jotain päänsisäistä harhaa. Ei ole mitään "merkkiä" tai kokemusta johon voi ripustautua, miten sitten voi elää sen epäilyksen ja epävarmuuden kanssa?
Kommentit (84)
Heitä Jumalalle haaste. Sano, että jos olet olemassa, ilmaise se jollain tavalla minulle. Kerro myös samalla, mikä hänessä pelottaa. Että jos Jumala olet olemassa ja olet hyvä, ilmaise se niin selkeästi minulle että pelkoni hälvenee.
Vierailija kirjoitti:
Jumala kutsuu meitä kaikkia, olemmehan Hänen rakkaita lapsiaan.
Tyhjyys sisälläsi johtuu juurikin aina siitä,että olet kaukana/ irti Jumalasta.
Rakkaus kutsuu sinua, Jumala on rakkaus.
Kun pysyt rakkaudessa,pysyt Jumalassa eikä sinua vaivaa tyhjyyden tunne,ahdistus,yksinäisyys, ei siis mikään negatiivinen tunne enää kiusaa sinua.Olet vapaal
Tämä. Ja uskoisin, että ihan sama minkä jumalan valitsee, jos pysyy rakkaudessa, ihminen on vapaa.
Kristinuskossa on enemmän ongelmia kuin positiivista. En silti ole materialisti. Päinvastoin olisi lapsellista uskoa, että universumi näyttäytyisi juuri ihmiselle sellaisena kuin se todella on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumalaa ei ole olemassa. Pääsi sisällä ei keskustele mikään muu kuin oikea aivopuolisko vasemman kanssa. Hanki jotain hyödyllistä tekemistä.
Miten voit olla täysin varma? Minä ainakin myönnän, etten voi tietää onko olemassa vai ei.
Ei ole mitään syytä olettaa että olisi olemassa. Historia ketroo miten uskonnot ovat syntyneet ja muokkauttuneet ihmisten mielikuvituksen ja vallankäytön välineinä ja tiede on hyvin pitkälti todistettavasti selittänyt miten maailmamme ja elämä on syntynyt ja kehittynyt. Pitää sulkea aivonsa ja silmänsä jotta uskoisi jumaliin. Vastavuoroisesti mitään todisteita, edes epäsuoria ei ole yhdestäkään väitetystä noin 3000 jumalasta. Samoin se, että jos olet uskovainen, niin todennäköisesti uskot niihin jumaliin, joihin syntymäpaikassasi uskotaan. Kristinuskon jum
Kyllähän kaikki atomit ovat maailmassa vierekkäin. Etkö ole yhteydessä ilmaan jota hengität? Tietenkään mitään mielikuvitusjumalia ei ole olemassa, mutta jotain muuta voi ollakin.
Vierailija kirjoitti:
Jos tietäisit ap kuinka kamalia on uskovaiset, et siihen porukkaan haluaisi.
Ei uskovaiset täydellisä ole, heissäkin on kamalia ja mukavia ihmisiä kuten muuallakin.
Koska enemmistö kristityistä uskoo voivansa puhua Jumalalle, on erikoista, että he yleensä silti kieltävät kaikki Jumalalta pyydetyt merkit ja todistukset. Sellaista ei siis saa pyytää. Vaikka Jumala itse lähetti ihmisen merkiksi kaikille menneisyydessä.
Kai ajatus on, että enempää ei tipu, Jeesus oli jo kaikki todistus mitä voi pyytää.
Kyllä Jeesus ja Jumala kutsuvat sinua.
>> Kutsuuko Jumala oikeasti, vai onko tämä vain jotain hengellisen elämän kaipuuta? Mistä sen tietää? En tiedä onko Jumalaa vai ei, joten en voi tietää kutsuuko hän minua vai onko se vain jotain päänsisäistä harhaa. <<
Simon Pietari sanoi Jeesukselle: "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika". Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonaan poika, sillä ei liha eikä veri ole sitä sinulle ilmoittanut, vaan minun Isäni, joka on taivaissa.
Raamattu osoittaa, että Jumala itse vaikuttaa sen taustalla, että ihminen ylipäänsä kiinnostuu hengellisistä asioista, alkaa etsiä totuutta ja lopulta tajuaa asiat ja uskoo ne.
Tännehän pelmahti oikein parvi uskovia. Kansoittavatko he tätä palstaa näinkin runsaasti?
Se selittäisi palstan arvokeskusteluja paljonkin.
Pitää sulkea aivonsa ja silmänsä jotta uskoisi jumaliin.
Päinvastoin. Raamattu kertoo, että Jeesus nimenomaan avaa ihmisen ymmärryksen, että ihminen voisi käsittää Raamatun kirjoitukset.
Onko Torinon käärinliinaan ikuistunut ylösnousemuksen hetki?
https://uusitie.com/onko-torinon-kaarinliinaan-ikuistunut-ylosnousemuks…
Vierailija kirjoitti:
Tännehän pelmahti oikein parvi uskovia. Kansoittavatko he tätä palstaa näinkin runsaasti?
Itse en ole kuulunut mihinkään seurakuntaan noin 40 vuoteen, mutta ei se tarkoita, ettenkö voisi myöntää Jeesuksen opetusten olevan mielestäni erittäin toimivia ja siinä mielessä totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani, että sinua on kohdeltu väärin. Uskovia on moneen lähtöön. Minäkin teen virheitä, vaikka yritän parhaani.
Mitäs nuo sinun pahoittelusi mihinkään vaikuttavat? Kuvitteletko,että nyt joku kenties ajattelee,että hei,eihän ne uskovaiset niin hirveitä olekaan,kun joku tuntematon pahoittelee tapahtuneita vääryyksiä,joista ei pahoittelija edes tiedä mitään? Eläkää kuten opetatte älkääkä jeesustelko tyhjänpäiväisiä. t-eri
Sitä ei kukaan ulkopuolinen pysty sinulle todistamaan suuntaan tai toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumalaa ei ole olemassa. Pääsi sisällä ei keskustele mikään muu kuin oikea aivopuolisko vasemman kanssa. Hanki jotain hyödyllistä tekemistä.
Miten voit olla täysin varma? Minä ainakin myönnän, etten voi tietää onko olemassa vai ei.
Et voi tietää onko olemassa. Kukaan meistä ei voi varmasti tietää.
Vierailija kirjoitti:
Heitä Jumalalle haaste. Sano, että jos olet olemassa, ilmaise se jollain tavalla minulle. Kerro myös samalla, mikä hänessä pelottaa. Että jos Jumala olet olemassa ja olet hyvä, ilmaise se niin selkeästi minulle että pelkoni hälvenee.
Ihmisen ja jumalan välinen suhde ei ehkä lähde parhaiten käyntiin esittämällä jumalalle erilaisia vaatimuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei uskovaiset täydellisä ole, heissäkin on kamalia ja mukavia ihmisiä kuten muuallakin.
Nämä uskisten puolustelut oman viiteryhmänsä rikosten ja vääryyksien suhteen ovat niin tyhjänpäiväisiä. Ensin sanotaan,että jos olet aidosti uskossa,sinä muutut etkä voi enää tehdä syntiä, olet pyhitetty ja jumalan valittu parempi ihminen kuin muut ja sitten sanotaankin,että ei se mitään,vaikka nyt vähän kävit tuon 4-v marjaliisan hameenalustaa hiplaamassa,tee vain "parannus" joka kerta,niin pääset taivaaseen,toisin kuin tuo karmea buddhistipakana,joka on koko elämänsä elänyt virheettömästi ja rakkauden kaksoiskäskyä noudattaen. Eikö mikään herätyskello siellä aivopesun ihmeellisessä maailmassa voi? Lukekaa sitä raamattua ja lopettakaa joutava aivoakrobatia ja rusinoiden pullasta poiminta. Jeesus sanoi: Totuus tekee vapaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Kun aikanaan tulin tänne ja kirjoitin uskonasioista, alkoi välitön haistattelu ja tuli kommentteja niin minulle kuin muillekin, jossa käskettiin painumaan pois näiltä palstoilta.
Nyt kun täällä on oltu jo kauan, on tyyli ajan saatossa selvästikin muuttunut. On jopa alkanut tupsahdella aloituksia, joissa pyydetään, että "kertokaapa uskovat..." Eli evankeliointi on alkanut tehdä tehtäväänsä täälläkin ja kiinnostus on lisääntynyt. Ja sehän Jumalan tarkoitus onkin, että ihmiset löytäisivät totuuden ja pelastuisivat.
Nyt kun on selvästi jo paljon enempi uskovia palstoilla vastaamassa, voi itse olla välillä poiskin, kun tietää, että joku täällä aina on kuitenkin.
Riippuu ohimolohkojesi rakenteesta.