Euroviisut 2025/ virallinen
Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (26028)
Erikin biisi ei ole niin mukaansa tempaava. Mutta hyvä että pääsi nyt edustamaan kun on niin pitkään sitä kovasti halunnut. Toivotaan parasta.
Toivoisin ketjuun enemmän asiaa itse Euroviisuista ja vähemmän fanilässytystä.
Vierailija kirjoitti:
Siellä on muitakin kilpailijoita kuin Kaj ja Erika haloo.
No kirjoittakaa niistä!
Onneksi pre partyt kännistyvät kunnolla loppuviikosta Amsterdamista, niin tulee jotakin asiaakin, mistä kirjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Ketju on harvinaisen rasittavaa luettavaa. Ensin on 10 viestiä, joissa kehutaan Kajta, sitten tulee Erikan puolustajien vuoro ja lopuksi valitetaan, että viestejä on taas poistettu mielivaltaisesti. Sama meno on jatkunut jo muutaman viikon. Noille kahdelle voisi perustaa oman, yhteisen ketjun.
Miksi pitää joka päivä tuoda noi videon katselut ja tykkäykset ja lällätellä niillä ja että Erikallapa on vähemmän, ihan lastentarhan touhua.
No joo ja kun sitten joku huomauttaa Tutta l'Italiasta, niin sitä ei yhtäkkiä lasketakaan kun ei ole viisujen kanavalla. Ihmeellistä Mikkelin kittausta koko homma. Ei nuo luvutkaan kaikkea tuloksesta kerro, viime vuonnakin esimerkiksi Europapa ja se Italian biisi olivat striimaus- ja katselulukujen valossa suositumpia kuin kumpikaan jury- ja yleisöäänestyksen voittajista.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut lukee ihan erilaisia historian kirjoja ja elää jotain ihan toista todellisuutta. Tämä on viihdyttävä ketju.
Aiheen vierestä, mutta kulttuurit liittyy kuitenkin viisuihin, niin osaisiko joku suositella hyvää, modernia teosta Suomen historiasta? Itse kävin koulua aikana, jolloin oli vielä YYAsopimus ja puhuttiin entisestä valtiosta nimeltä RuotsiSuomi jne enkä ole historian harrastaja.
Nyt kun olen lukenut paljon ruotsalaisten ja ruotsinsuomalaisten kommentteja näistä kieliasioista ja muusta nykytilanteeseen johtaneesta historiasta niin kiinnostaisi vähän päivittää tietoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Ketju on harvinaisen rasittavaa luettavaa. Ensin on 10 viestiä, joissa kehutaan Kajta, sitten tulee Erikan puolustajien vuoro ja lopuksi valitetaan, että viestejä on taas poistettu mielivaltaisesti. Sama meno on jatkunut jo muutaman viikon. Noille kahdelle voisi perustaa oman, yhteisen ketjun.
Miksi pitää joka päivä tuoda noi videon katselut ja tykkäykset ja lällätellä niillä ja että Erikallapa on vähemmän, ihan lastentarhan touhua.
Minusta vähän hassu koko reaktiovideo-genre. Yksi pyytää, että "katso tää video" - ja toinen katsoo ja sanoo tosiaan kuin automaatista, että "WOW, i like it". No jotkut sentään antaa jotain analyysintynkääkin...
?
Ehkä olen liian vanha näihin hommiin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut lukee ihan erilaisia historian kirjoja ja elää jotain ihan toista todellisuutta. Tämä on viihdyttävä ketju.
Aiheen vierestä, mutta kulttuurit liittyy kuitenkin viisuihin, niin osaisiko joku suositella hyvää, modernia teosta Suomen historiasta? Itse kävin koulua aikana, jolloin oli vielä YYAsopimus ja puhuttiin entisestä valtiosta nimeltä RuotsiSuomi jne enkä ole historian harrastaja.
Nyt kun olen lukenut paljon ruotsalaisten ja ruotsinsuomalaisten kommentteja näistä kieliasioista ja muusta nykytilanteeseen johtaneesta historiasta niin kiinnostaisi vähän päivittää tietoja.
En osaa neuvoa mitään yksittäistä kirjaa, kannattaa varmaan käydä koluamassa paikallista kirjastoasi. Pakko vain kommentoida miten hassu tuo Ruotsi-Suomi -käsite on, onneksi se on kai suurimmaksi osaksi heitetty jo historian romukoppaan :D
Mitään Ruotsi-Suomen valtiota ei koskaan ollut olemassakaan, oli vain Ruotsi, jonka itäistä osaa nimitettiin Suomeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa neuvoa mitään yksittäistä kirjaa, kannattaa varmaan käydä koluamassa paikallista kirjastoasi. Pakko vain kommentoida miten hassu tuo Ruotsi-Suomi -käsite on, onneksi se on kai suurimmaksi osaksi heitetty j
Kyllä kyllä, mutta silloin muinoin koulussa tosiaan opetettiin niin ja vasta jälkeenpäin tajusin, että oli puutaheinää. Mutta tosiaan jos jollain on hyviä suosituksia niin niitä kuulisin.
Tajuatteko Puolan kappaleen hehkutusta? Nimittäin tuolla eurovision fans -ryhmässä siitä tykätään, ja sillä on paljon katseluita youtubessa. Itseeni ei vain uppoa vaikka olen yrittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Tajuatteko Puolan kappaleen hehkutusta? Nimittäin tuolla eurovision fans -ryhmässä siitä tykätään, ja sillä on paljon katseluita youtubessa. Itseeni ei vain uppoa vaikka olen yrittänyt.
Puolan biiseillä on aina katsojia koska puolalaisia on niin valtava määrä ja he ovat innokkaita viisufaneja. En pidä itse yhtään tästä tämän vuotisesta kappaleestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäpä hauskaa! Täällä toinen, joka käynyt koulunsa noihin aikoihin ja jolle taottiin päähän toi Ruotsi-Suomi. Siitä käsitteestähän luovuttiin kai jo 1990-luvulla. Ihan samalla tavalla alkoi itseä kiinnostaa nuo samat kieli-, kulttuuriperintö- ym. asiat, onhan meillä kuitenkin monisatavuotinen yhteinen historia Ruotsin kanssa.
Mitä yllättäviä, ja ainakin itselle positiivisia vaikutuksia euroviisuilla voikaan olla :) Historia alkoi kiinnostaa, vaikka koulussa inhosin sitä.
(Sori, meni täysin sivuun aiheesta, en jatka enempää)
Tykkään sekä Suomen että Ruotsin kappaleista ja molemmissa on omat vahvuutensa. Ja mikä parasta hyvät laulajat. Ruotsin kappale on kyllä huomattavasti helpompi laulaa, mutta en tiedä onko äänen kapasiteetti nykyään enää raatikriteeri. Koitin eilen laulaa Ich Kommea ja itselle helpohkon alun jälkeen alkoi kamalankuuloinen ohutääninen kiekuminen :D Kokeilkaapa.
Väärinkäsitys! Erika on kappaleessa subjekti, ei objekti. Ja se on kappaleen sanoman hienous.
Vierailija kirjoitti:
Minäpä tajuan. Tykkään vähän erikoisemmista biiseistä.
Vierailija kirjoitti:
Oliskohan kyseessä ihan vastareaktio siihen viiden vuoden Erikan olisi pitänyt voittaa UMK/ Erika voittaa UMK/ Erika voittaa ESC junttaukseenne. Alkaa jo tulla korvista Ulos. Ympäri vuoden samaa ja vuosien ajan. Mitä tulee noihin Martat eivät tykkää Erikasta- höpinöihinne niin minusta näyttää siltä, että juurikin ne Martat ovat ainakin nimiensä perusteella niitä kovimpia Erikan kannattajia. Keski-ikäiset naiset kuuluvat vielä siihen ikäluokkaan joka antaa miesten kohdella naisia seksiobjekteina. Miesvaltaisessa työyhteisöissä on kummastuttanut keski-ikäisten naisten käytös. Antavat ukkojen tarttua tisseihinsä, läpytellä takapuolta. Eräskin huoltomies työnsi varsipeilin naistyöntekijän haaroihin kahvipaussilla ja mitä teki muut naiset ja kyseinen keski-ikäinen näinen itse? Nauroivat ja hyväksyvästi. Mä olisin iskenyt nyrkillä sitä ukkoa ja poistunut huoneesta, mutta keski-ikäisten akkojen mielestä se oli vain "huumoria". Huu
No olipa ihan omasta hanurista vedetty "tee-se-itse analyysi". :D Taisit vaan haluta ärsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi pre partyt kännistyvät kunnolla loppuviikosta Amsterdamista, niin tulee jotakin asiaakin, mistä kirjoittaa.
Itävallan artisti kyllä kiinnostaa, koska häneltä ei vielä toistaiseksi ole kuultu live-esitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joo ja kun sitten joku huomauttaa Tutta l'Italiasta, niin sitä ei yhtäkkiä lasketakaan kun ei ole viisujen kanavalla. Ihmeellistä Mikkelin kittausta koko homma. Ei nuo luvutkaan kaikkea tuloksesta kerro, viime vuonnakin esimerkiksi Europapa
Tulee kyllä jo spagettia ulos korvista...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäpä tajuan. Tykkään vähän erikoisemmista biiseistä.
Puolan esitys näyttää vähän sellaiselta runsauden sarvelta: kaikkea on ja vähän liiankin kanssa. Juztyna on laitettu näyttämään kaikki osaamansa temput viulunsoitosta riippumiseen ja korkeiden äänien piiiiitkäään lauluamiseen.