Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2025/ virallinen

Vierailija
10.02.2025 |

Erika Viikman Suomen edustaja

Uskotko Suomen menestyvän euroviisuissa

Vaihtoehdot

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (26028)

Vierailija
10921/26028 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selittäisitkö. Miten suomilisä vaikuttaa  kuuntelijaan esim. Australiassa. Usassa. Intiassa. Eletä Amerikassa. Entäpä Manner-Euroopassa jne.? Ihmiset vähät välittävät koko Suomesta, vaikka fanittavatkin KAJ.

Vierailija
10922/26028 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selittäisitkö. Miten suomilisä vaikuttaa  kuuntelijaan esim. Australiassa. Usassa. Intiassa. Eletä Amerikassa. Entäpä Manner-Euroopassa jne.? Ihmiset vähät välittävät koko Suomesta, vaikka fanittavatkin KAJ.

No voittihan se Nettakin ja oli suosittu maailmanlaajuisesti? Suomi-lisä oli se, että Netan biisi on muka musiikillisilta ansioiltaan heikko ja KAJn taas siihen verrattuna mahtava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10923/26028 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On totta, että ruotsinkieli on paljon sointuvampi, myös eestinkieli kuulostaa paremmalta laulettuna. 

Vierailija
10924/26028 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomenkieli on tosi kova kieli. Ei soinnu yhtä kauniisti kuin monet muut kielet. 

Muistuttaa saksan kieltä.

Häh? Ei kyllä yhtään.

Jaa ei vai? Kovia konsonantteja molemmissa kielissä käytetään paljon. Italia, espanja ja ranska kuulostavat täysin erilaisilta.

Vierailija
10925/26028 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomenkieli on tosi kova kieli. Ei soinnu yhtä kauniisti kuin monet muut kielet. 

Häh? Ei kyllä yhtään.

Jaa ei vai? Kovia konsonantteja molemmissa kielissä käytetään paljon. Italia, espanja ja ranska kuulostavat täysin erilaisilta.

Minä olen kuullut itse asiassa, että suomi kuulostaa enemmän italialta tai espanjalta ulkomaalaisten korvaan. Kaksi ulkomaalaista nettikaveriani oli esimerkiksi kerran jonottaneet maailmanpyörään suomalaisporukan takana ja olivat luulleet ensin, että he puhuivat espanjaa. Itseäni on luultu kerran italialaiseksi ulkomailla.

Vierailija
10926/26028 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh? Ei kyllä yhtään.

Minä olen kuullut itse asiassa, että suomi kuulostaa enemmän italialta tai espanjalta ulkomaalaisten korvaan. Kaksi ulkomaalaista nettikaveriani oli esimerkiksi kerran jonottaneet maailmanpyörään suomalaisporukan takana ja olivat luulleet ensin, että he puhuivat espanjaa. Itseäni on luultu kerran italialaiseksi ulkomailla.

Italian ja suomen puherytmit on niin erilaiset, että ihme, jos joku ne pystyy sekoittamaan keskenään.

Vierailija
10927/26028 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh? Ei kyllä yhtään.

Itali

No en ole koskaan kuullut, että joku sekoittaisi puhuttuna suomen ja saksankaan keskenään, tai että suomi ja saksa edes kuulostaisivat samankaltaiselta. Italiaan, espanjaan ja jostain syystä myös japaniin olen nähnyt suomea verrattavan useamman kerran.

Vierailija
10928/26028 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun halutaan esittää oikein voimakasta kiroilua tai vihaa, niin silloin suomi ja saksa ovat elementissään, jostain syystä. Ei tule edes yhtäkään italiankielistä kirosanaa mieleen :)

Vierailija
10929/26028 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun halutaan esittää oikein voimakasta kiroilua tai vihaa, niin silloin suomi ja saksa ovat elementissään, jostain syystä. Ei tule edes yhtäkään italiankielistä kirosanaa mieleen :)

No nyt puhutaan sitten taas stereotypioista eikä todellisuudesta. Ei koko suomen kieli kuulosta samalta kuin perkeleen karjuminen vihaisella äänellä :D

Saksakin kuulostaa normaalisti puhuttuna miellyttävämmältä kuin Hitlerin paatos, mutta tuo on se päällimmäinen mielikuva kielestä, mikä ulkomaalaisilla monesti on.

Mutta eihän siis se että perkele kuulostaa kovalta ja vihaiselta nyt yhtään tarkoita että koko suomen kieli on ruma ja vihainen eikä soinnu kauniisti.

Vierailija
10930/26028 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku aiemmin ihmetteli, miksi Kyprosta pidetään vahvana kilpailijana. Biisin tekijätiimi on sitä tasoa, että huh. Dimitris Kontopoulos on kunnon viisunikkari ja muut tekijät ovat viime vuoden voittajabiisin takana. Että semmonen!

Tuo on omaan makuuni liian nopea biisi. Kontopoulus taitaa tehdä euroviisubiisejä eri maille, jos vain joku ostaa. Tämä säveltäjä ja itse laulaja ovat näköjään saaneet oppinsa Yhdysvalloista. Tykkään enemmän bändeistä, jotka itse tekevät musiikkiaan. 

Vierailija
10931/26028 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas..... Bastu-fanitus-ilmiöstä ei täällä näköjään edelleenkään saa sanoa yhtään mitään positiivista. Poistuu alta aikayksikön.

Miten voi yhdet viisut olla elämää suurempi asia. 

Vierailija
10932/26028 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh? Ei kyllä yhtään.

Minä olen kuullut itse asiassa, että suomi kuulostaa enemmän italialta tai espanjalta ulkomaalaisten korvaan. Kaksi ulkomaalaista nettikaveriani oli esimerkiksi kerran jonottaneet maailmanpyörään suomalaisporukan takana ja olivat luulleet ensin, että he puhuivat espanjaa. Itseäni on luultu kerran itali

Japanin kielessä on itse asiassa paljon sanoja, jotka ovat äänneasultaan samankaltaisia suomen kanssa, vaikka merkitys onkin ihan erilainen.

Vierailija
10933/26028 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh? Ei kyllä yhtään.

Minä olen kuullut itse asiassa, että suomi kuulostaa enemmän italialta tai espanjalta ulkomaalaisten korvaan. Kaksi ulkomaalaista nettikaveriani oli esimerkiksi kerran jonottaneet maailmanpyörään suomalaisporukan takana ja olivat luulleet ensin, että h

Japanin kielessä on itse asiassa paljon sanoja, jotka ovat äänneasultaan samankaltaisia suomen kanssa, vaikka merkitys onkin ihan erilainen.

Jep! Olen opiskellut japania jonkun verran ja näitä on tullut vastaan. Esimerkiksi kani on japanissa rapu ja kutsu on kengät. Ja (pääsy)lippu on japaniksi kippu :D

Vierailija
10934/26028 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaahas..... Bastu-fanitus-ilmiöstä ei täällä näköjään edelleenkään saa sanoa yhtään mitään positiivista. Poistuu alta aikayksikön.

Miten voi yhdet viisut olla elämää suurempi asia. 

Mikä viesti sinulta on nyt poistettu?

Vierailija
10935/26028 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi huumoria olla mukana ilman, että lyö lekkeriksi kaiken. Ei kannata sitä mailaa puristaa liian kovaa. 

Vierailija
10936/26028 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole nähnyt yhtäkään reaktiovideota, missä bastusta ei olisi tykätty. Varmaan sellaisiakin on, mutta ei ole vielä osunut omalle kohdalle. 

Toy ja Coy ei tykänneet.

Vierailija
10937/26028 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole nähnyt yhtäkään reaktiovideota, missä bastusta ei olisi tykätty. Varmaan sellaisiakin on, mutta ei ole vielä osunut omalle kohdalle. 

Toy ja Coy ei tykänneet.

No niin, yksi löytyi! 

Vierailija
10938/26028 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toy ja Coy ei tykänneet.

No niin, yksi löytyi! 

On siellä tubessa yksi toinenkin negatiivinen reaktiovideo, en nyt yhtään muista minkä niminen tyyppi oli. 

Vierailija
10939/26028 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulin, ettei noihin reaktiovideoihin voinut luottaa? Kun eikös se ollut niin että silloin kun nuo tubettajat tykkäsivät Erikasta, se oli vain kohteliaisuutta ja niiden on pakko kehua kaikkia, jotta eivät menetä katsojia.

Vierailija
10940/26028 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toy ja Coy ei tykänneet.

No niin, yksi löytyi! 

On siellä tubessa yksi toinenkin negatiivinen reaktiovideo, en nyt yhtään muista minkä niminen tyyppi oli. 

Mutta muutoin reaktiovideot ovat olleet positiivisia. Wiwibloggsin  Williamsikin kommentoi mm. että vaikka monet varmaan pitävät sitä jonkinlaisena 'joke entrynä', niin hän ei pidä kun biisissä on musikaalisuutta ja lämmin sanoma. 

Ketju on lukittu.