Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Euroviisut 2025/ virallinen

Vierailija
10.02.2025 |

Erika Viikman Suomen edustaja

Uskotko Suomen menestyvän euroviisuissa

Vaihtoehdot

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (26028)

Vierailija
20221/26028 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edustaisipa Suomea Katri Helena, Kaija Koo, Jenni Vartiainen,  Meiju Suvas, Vicky Rosti tai joku tätä tyyppiä oleva. Ellinoora tai Anna Puukin voisi kelvata. 

Vierailija
20222/26028 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Suomi on yleisön suosikki, tulee toiseksi ja voittaja on raaatisuosikkina Alankomaat, Ranska tai Itävalta, niin se on sitte samanlainen antikliimaksi ja lässähdys kuin parina edellisenä vuonna. Ruotsin en usko olevan niin raatien suosiossa (ei luulisi olevan vahvempi kuin cha cha cha tai rim tim tagi dim, vaikka laulajina parempia ovatkin). Erika oli kyllä niin mahtava, että luulen hänen voittavan hyvällä, tasaisella pistesaaliilla sekä yleisöltä että raadeilta. Maailmanluokan shown vetäisi! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
20223/26028 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutkimuksen mukaan maltalaiset ovat EU:n lihavin kansa.

Maltalla on loppumaton reservi lihavia naislaulajia. Hyvä esimerkki tästä oli se eilinen väliaikanumero, ei nyt tule mieleen nimi, vaikka Maltan ex-edustaja olikin, mutta oli tämänvuotisen laulajan klooni, tosin vieläkin tuhdimpi.

Viime ja toissa vuonna oli hoikkia esiintyjiä, mutta eivät pärjänneet hekään.

Vierailija
20224/26028 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikan esiintymiseen ja lavan haltuunottamiseen luotan täysin. Hyvä niin. Kerrankin ei tarvi sitä jännittää pätkääkään.... Mielessä joku Windowsman, Pentti Kurikan Nimipäivät, ja vastaavat...

Tämä oli mun viesti eilen ennen semiä. Luottamukseni ei ollut turhaa. Erikan karisma täyttää koko lavan eikä todellakaan tarvinnut taustatanssijoita tai ketään muuta. Ei kyseinen kappale minunkaan mielestä ole mikään huippubiisi, mutta Erikan persoona ja esiintymistaito korvaa muut puutteet. 

Itse olen aina ollut Erikan puolella, sillä oma luonne asettuu aina kiusattujen puolelle enkä ymmärrä yhtään Erikan haukkumista. Mielestäni todella taitava esiintyjä eikä koskaan mollaa ketään. Tekee vain omaa juttuansa välittämättä muiden mielipiteistä.

En ole ikina fanittanut sen enempaa Erikaa, mutta wau! Lauloi hyvin otti lavan haltuun, naytti tosi natilta. Oli niin huolettoman itsevarma :) you go girl! Oma suosikki on Portugali Erikan lisaksi

Vierailija
20225/26028 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Suomi on yleisön suosikki, tulee toiseksi ja voittaja on raaatisuosikkina Alankomaat, Ranska tai Itävalta, niin se on sitte samanlainen antikliimaksi ja lässähdys kuin parina edellisenä vuonna. Ruotsin en usko olevan niin raatien suosiossa (ei luulisi olevan vahvempi kuin cha cha cha tai rim tim tagi dim, vaikka laulajina parempia ovatkin). Erika oli kyllä niin mahtava, että luulen hänen voittavan hyvällä, tasaisella pistesaaliilla sekä yleisöltä että raadeilta. Maailmanluokan shown vetäisi! 

Erikan eilinen show ei ollut valitettavasti maailmanluokkaa. Edelleen haluaisin nähdä, kun Melody vetäisee Ich kommen. Luulen, että siinä esityksessä olisi poweria ja luonnetta.

Vierailija
20226/26028 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei Suomella ole varaa järjestää ens vuoden viisuja. Mikko Seilvennoinenkin juonis ensimmäistä kertaa Pasilasta eikä Euroviisu paikalta. 

Sotelta vietäis loputkin vähät rahat viisujen järjestelyyn, eikä silti riittäisi rahkeet.

Riittää hyvin, tunnin junakin toteutuu.

Vierailija
20227/26028 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä annoin puhelimella äänet Erikalle. Se aika oli niin lyhyt.

45 ääntä ehdin antaa. AIKA LOPPUI kesken.

14 cnt ääni ja 4 puhelinta 20 per puhelin.

Mutte ne  äänet riittivät. Lauantaina lähtee sitten iso satsi. 80 ääntä!

Minä annoin sen esc.vote sivuston kautta (mun tekstariyritys ei kai mennyt perille, kun alkuun yritin, tein jotain väärin varmaan) mutta toi sivu toimi hyvin, melkein kiire tuli äänestyksessä silti.

Olisiko varminta antaa huomenna äänet soittamalla? Mitä luulette?

Vierailija
20228/26028 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhoilla hyvillä ajoilla tarkoitetaan varmaan 60 ja 70 lukua.Kyllähän suomikin pärjäsi ihan hyvin. Esim. Lasse Mårtenson laiskotellen ja myöhemmin Markku Aro ja sitten Pihasoittajat. Oli muitakin hyviä.Kasarilla ja ysärillä suomi oli monesti sitten melkein jumbo sijalla. Eroviisut  olivat vanhoilla hyvillä ajoilla musiikkikilpailuja.

Kyllä se esitys kokonaisuudessaan oli tärkeä tuolloinkin laulun ohella. Puitteet oli maltillisemmat - nykyään massiiviset. Terv. 55 vuottta viisuja seurannut.

Vierailija
20229/26028 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä annoin sen esc.vote sivuston kautta (mun tekstariyritys ei kai mennyt perille, kun alkuun yritin, tein jotain väärin varmaan) mutta toi sivu toimi hyvin, melkein kiire tuli äänestyksessä silti.

On. Escin appi oli niin outo, etten edes yrittänyt. Soittamalla pääsi parhaiten perille ja nopeasti. Numerot valmiiksi puhelimeen ja aikaa säästyy.

Vierailija
20230/26028 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi esc.vote sivu on tosi hyvä ja sitä kautta voi äänestää vaikka olisi työliittymä, kuten mulla, eilen täällä sitä manasin, kunnes teinityttäreni valisti minua, että tuota kauttakin voi äänestää :D

No miten se sit toimii? Eikös se puhelinliittymällä laskuteta kuitenkin?

Vierailija
20231/26028 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä näemmä diggaan paljon enemmän sveitsiläisestä huumorista kuin ruotsalaisesta. Tänä vuonna siis ollut paljon parempi meininki kuin viime vuonna. Se mummodisko oli paras! Kuinka vanha se pariskuntakin siinä oli? Näytti lähemmäs satavuotiailta. Söpöjä. 

SAMA. Siis en tajua sitä Ruotsin ja Petran ainaista hehkutusta viisufanien keskuudessa. Ruotsalainen huumori on kuin halpaa nälvimistä. Viime viisuissa koko ohjelma oli luokkaa "Höhhöhhöö homot katsoo viisuja, eikö ole hauskaa? Itä-Eurooppalaiset naiset on rumia ja maskuliinisia ja suomalaiset hölmöjä nakupellejä hehhehhee."

Vierailija
20232/26028 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä aion antaa ton esc voten kautta huomennakin, sieltä oli kätevä klikkailla ne äänet, kun oli laulajat kasvokuvilla ja sitten samantien maksettiin kortilla ne äänet.

Vierailija
20233/26028 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kyttää vaan kellä silarit. 😆 Joko Dannyn vehkeet unohtu?

Vierailija
20234/26028 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee hyvä Suomi!!

Vierailija
20235/26028 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei Suomella ole varaa järjestää ens vuoden viisuja. Mikko Seilvennoinenkin juonis ensimmäistä kertaa Pasilasta eikä Euroviisu paikalta. 

Sotelta vietäis loputkin vähät rahat viisujen järjestelyyn, eikä silti riittäisi rahkeet.

Riittää hyvin, tunnin junakin toteutuu.

Ei rahat ole loppu tai edes vähissä. Meille uskotellaan aika paljon asioita että emme vaatisi mitään. Politiikka on teatteria ja rahaa on, kunhan kohde ja tarkoitus on poliittisesti ajankohtainen, akuutti ja trendaa. Kansa saa olla siinä uskossa että rahaa ei ole.

Vierailija
20236/26028 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhoilla hyvillä ajoilla tarkoitetaan varmaan 60 ja 70 lukua.Kyllähän suomikin pärjäsi ihan hyvin. Esim. Lasse Mårtenson laiskotellen ja myöhemmin Markku Aro ja sitten Pihasoittajat. Oli muitakin hyviä.Kasarilla ja ysärillä suomi oli monesti sitten melkein jumbo sijalla. Eroviisut  olivat vanhoilla hyvillä ajoilla musiikkikilpailuja.

Kyllä se esitys kokonaisuudessaan oli tärkeä tuolloinkin laulun ohella. Puitteet oli maltillisemmat - nykyään massiiviset. Terv. 55 vuottta viisuja seurannut.

Silloin oli oikea orkesteri vetämässä. Vähän oli eri ajat.

Vierailija
20237/26028 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi esc.vote sivu on tosi hyvä ja sitä kautta voi äänestää vaikka olisi työliittymä, kuten mulla, eilen täällä sitä manasin, kunnes teinityttäreni valisti minua, että tuota kauttakin voi äänestää :D

No miten se sit toimii? Eikös se puhelinliittymällä laskuteta kuitenk

Ei, maksetaan Apple paylla tai kortilla. Todella helppoa ja kätevää 😅

Vierailija
20238/26028 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ranska, Itävalta ja Israel parhaat.

Kaikki kauloivat hyvin ilman turhia lisukkeita ja krääsää.

Itävallan esityksessä häiritsi eniten se, kun tiesi, millä tavalla esitys oli tehty. Eli JJn vene ei liikkunut eikä heilunut oikeasti yhtään, mutta JJ joutui itse heilumaan hullun lailla, jotta katsojat saivat vaikutelman myrskyssä keikkuvasta veneestä. Näytti myös siltä, että JJ myöhästyi alussa jonkin verran liikkeissään. Laulaminen kuulosti yllättävän vienolta. Sori.

Minusta Itävallan lavaesitys oli kauhea. Levoton mustavalkoinen sekasotku.

Ei ole näköjään vakuuttanut myöskään vedonlyöjiä, Itävalta laskee ja Ruotsi nousee oddseissa. Suomikin noussut jo viidennelle sijalle ohi Israelin.

Vierailija
20239/26028 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miten se sit toimii? Eikös se puhelinliittymällä laskuteta kuitenk

Luottokortilla maksu.

Vierailija
20240/26028 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Australian putoaminen harmittaa.

Ketju on lukittu.