Euroviisut 2025/ virallinen
Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (26028)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä annoin puhelimella äänet Erikalle. Se aika oli niin lyhyt.
45 ääntä ehdin antaa. AIKA LOPPUI kesken.
14 cnt ääni ja 4 puhelinta 20 per puhelin.
Mutte ne äänet riittivät. Lauantaina lähtee sitten iso satsi. 80 ääntä!
No jos tuollainen voitto sun mieltä lämmittää, niin tee toki noin. Sit hehkutetaan, miten Eurooppa rakastaa Erikaa... :D
Jep ulkosuomalaiset siellä vaan paukuttaa ääniä kymmenellä eri puhelimella... 🙄
Mitäs te tykkäsitte siitä Itävallasta? Hänhän laulaa ylivertaisesti ja biisikin on ihan ok, mutta joku mua siinä esityksessä häiritsi, en osaa ees sanoa mikä, eikä ainakaan mitään ylivoimaisia voittajaviboja siitä tullut. Ranskasta tykkäsin enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Monella artistilla oli kyseenalaiset asut. Latvia, Tanska, Malta ja kyllä, myös meidän Erika, olisivat voineet valita paremmat asut. Erikan karisma täyttää lavaa, mutta taustalaulajat vetämässä "Ich Komme" olisi toiminut mielestäni paremmin kuin tallenne.
Luxemburgin laulaja veti ihan turhaan "nukkeasun" pois ja bilehilemekon esille. On ikävä aikaa, jolloin laululla oli isompi pointti kuin show'lla. Nykyisin monet kappaleet hukkuvat taustagrafiikoiden ja lavasteiden kavalkaadiin.
Silti, en ymmärrä, miten Liettua, Alankomaat, Portugal ja Armenia pääsivät finaaliin. Nuo biisit kuulee ja unohtaa saman tien. Albanialla ja Puolalla on täydet sekasotkut, mutta äänestäjiä riitti ympäri Eurooppaa.
Running order eli esiintymisjärjestys on arvottu ja valittu. Suomen paikka 13 on hyvä, kun ottaa huomioon, että arvonnassa tuli 1. puoliaika, joten 1-13 oli paikka. Ruotsi sai toki "tuottajan valinnalla" hyvän paikan loppupäästä, sen nyt
Jostain syystä esim. mun teinit oli ihan innoissaan Armeniasta, äänestivätkin sitä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos tuollainen voitto sun mieltä lämmittää, niin tee toki noin. Sit hehkutetaan, miten Eurooppa rakastaa Erikaa... :D
Ensin kaikki suomalaiset kuulemma vihasivat ja häpesivät Erikaa ja nyt sitten Erika voittaakin vain ulkosuomalaisten äänillä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö, niinkuin kaikkia muitakin maita, kaikilla sama rajoitettu määrä 20 ääntä.
Sitä vaan ihmettelee, miksi niitä silareita täytyy näyttää joka välissä. Tuossa eilisessä semissä hyvin näki, että kaikki, joilla oli silikonit, olivat pukeutuneet asuun, jossa ne näkyivät. Ne, joilla oli silarit piilossa alussa, ottivat ne kuitenkin esille ennen esityksen loppua. (Luxemburgin edustajalla ei kyllä tainnut olla silarit.)
Ne joilla ei ollut silareita, olivat rinnat piilossa.
Hoh hoijaa. Pitäisköhän sun viisujen sijasta keskittyä katsomaan ihan vaan pokea, jos eilinenkin meni noin pahasti tissien tarkkailuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähes kaikilla mailla on näitä 'ulkosuomalaisia' että jos se siitä olisi kiinni, niin kyllä voitto menisi sitten esim. Puolalle tai Israelille ja varmasti monilla paljon isommilla mailla on myös paljon enemmän näitä ulkomailla asuvia. Kyllä Erikasta oikeasti tykätään, siinä lähetykssäkin eilen yksi eturivissä ollut viisufanihan sanoi että hienointa on olla näin lähellä Erika Vikmania, ja hän oli mistä nyt olikaan, Turkista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hittoo? Yleisö ei huutanutkaan kuorossa ich komme, kuten cha cha? Täällä väitettiin, että näin käy ja nyt ei käynytkään
Yleisön äänet on vaimennettu niin, ettei ne kuuluneet huutavan mitään muutakaan. Protestoinnin estämiseksi.
Muu mylvintä kuului, mutta ilmeisesti onnistuivat juuri sen poistamaan sekä onnistuivat poistamaan sen myös tuolta youtube-videolta joka tänne linkattiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hurja veto eilen! Lauantaista tulee jännä. Itse veikkaan että Itävalta voittaa ja Suomi on toka.
Se odotettu/pelätty "musta hevonen" on Ranska. Vie voiton, koska jokaisella meistä on äiti (omani tosin jo edesmennyt, kuten Louanellakin).
Itse en liputa tänä vuonna melankolisen biisin puolesta, vaikka se puhutteleva onkin. Maailmassa on nyt liikaa puhuttelevia tapahtumia joten ilon kautta tänä vuonna. Luulen että sitä ihmiset Euroopassa nyt kaipaavat.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs te tykkäsitte siitä Itävallasta? Hänhän laulaa ylivertaisesti ja biisikin on ihan ok, mutta joku mua siinä esityksessä häiritsi, en osaa ees sanoa mikä, eikä ainakaan mitään ylivoimaisia voittajaviboja siitä tullut. Ranskasta tykkäsin enemmän.
Tykkäsin todella paljon, saa minulta ääniä finaalissa kyllä ja varmaan pari muutakin saa, Ranska ei itselle iskenyt yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Suomi ja Malta ovat kuulemma viisufanien suosikkeja. Eilen esiteltiin neljä innokasta viisufania. Jos kaikki muutkin on fanittamisessaan yhtä fanaattisia niin ei ihme, jos fanituksen pääkohteiksi nousevat esim. nuo kaksi. Neljäs fani oli pukeutunut ensin Lucio Corsiksi ja sitten Tommy Cashiksi. Pariskunta oli täysin Maltan lumoissa.
Maltan suttuinen burleski-show olisi saanut jäädä semiin, karseeta katsottavaa.
Mun mielestä on kornia kun joku sanoo, että on ikävä sitä aikaa kun euroviisut oli laulukilpailu. Ihan noin aluksi voisi kertoa, että mikäs oli oma suosikki esimerkiksi Suomen vanhoista kilpailijoista, jotka loistivat siellä laulutaidoillaan.. katri helena, fredi, kim floor vai vicky rosti?
Vierailija kirjoitti:
No sitä säpsähdystä ei oikein voinut olla näkemättä, kun valitsivat just sen kohdan kertaukseen oikein lähikuvana. 😅
Mistähän sen voisi katsoa, ilman tuota kauheaa strobovälkettä. Silmät vuotaa verta sen takia.
Siis omaa maataan voi muka äänestää mitä ihmettä?
Ranska, Itävalta ja Israel parhaat.
Kaikki kauloivat hyvin ilman turhia lisukkeita ja krääsää.
Vierailija kirjoitti:
Saksan biisi erottui, kun oli niin erilainen kuin muiden maiden huutoshowt. Melkein kaikki kiljui lavalla minkä äänestään irti saivat. Sitten tuli Saksa ja olikin jotain aivan muuta. Tykkäsin!
Pahin huutoputki oli, kun Ranska ja Tanska tulivat peräkkäin, kyllä lähti ääntä molempien blondien keuhkoista.
Mitä järkeä on äänestää useampia maita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hurja veto eilen! Lauantaista tulee jännä. Itse veikkaan että Itävalta voittaa ja Suomi on toka.
Se odotettu/pelätty "musta hevonen" on Ranska. Vie voiton, koska jokaisella meistä on äiti (omani tosin jo edesmennyt, kuten Louanellakin).
Ei ole eilisen perusteella. Laulaminen ei ollut oikein mistään kotoisin ja koko hiekkashow oli kummallinen.