Euroviisut 2025/ virallinen
Erika Viikman Suomen edustaja
Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (26028)
Vierailija kirjoitti:
Siis omaa maataan voi muka äänestää mitä ihmettä?
Ei voi äänestää, paitsi tietysti, jos asut ulkomailla ja on ulkomaalainen liittymä myöskin.
Tässä taas mun arviot, joita voitte alapeukuttaa :D. Toka semi oli huomattavasti ekaa parempi, sieltä löytyi hädin tuskin 3 biisiä joita voi edes jotenkin kannustaa, mutta nyt tokassa nostettiin vähän kierroksia!
- Australia: ah mä niin halusin pitää tästä, biisi on hyvä ja tarttuva, ja mies on kuin karamelli. Mutta alun quick changen jälkeen siinä oli oudon hidas kohta jossa energia lässähti - vasta ihan lopussa saatiin taas vauhtia. Annoin yhden äänen tälle mutta tajuan miksei päässyt jatkoon.
- Montenegro: en muista tästä mitään, eli varmaan hyvä että putosi.
- Ireland: aivan kauhea :D, lavalla ei tapahtunut mitään mutta silti päätä alkoi särkeä.
- Latvia: no ne asut oli kamalat ja samalla hienot, biisi ei merkkaa mulle mitään mutta on todella hieno, veikkasin jatkoon kun liven näin.
- Armenia: erinomainen esimerkki pinnallisesti komeasta miehestä mutta kun karisma puuttuu... jopa yllätyin että meni finaaliin, tässä oli kauheasti yritystä muttei lainkaan sielua.
- Austria: no niin, viimenkin se JJ. Se tärkein korkein pitkä nuotti ei osunut puhtaasti kohdalleen, mutta kaikki muu oli upeaa. Mä en ole mitenkään rummuttanut tätä tässä etukäteen, musiikkivideo oli vähän plääh, mutta nyt livenä pakko myöntää että kyllä kylmät väreet meni. Jos ei ole top 3 ja juryn voittaja niin ihmettelisin kyllä. Laitoin yhden äänen koska tiesin ettei se enempää multa tarvitse, menee kuitenkin finaaliin.
- Kreikka: kaunis nainen, kaunis laulu. Ei mun suosikkimusiikkia mutta jatkopaikka ilmiselvä ja ansaittu.
- Liettua: mun illan 10 pistettä!! Solisti lauloi aivan upeasti ja vangitsi mut täysin pitkällä, eleettömällä katsekontaktillaan. Rakastan tällaista musiikkia ja mahtavaa että sitä kuulee viisuissa. Tekevät omaa juttuaan ja se puri nyt yleisöön. Äänestin.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti rohkeaa ja voimaannuttavaa olisi laittaa tuonne esiintymään ruma ja lihava keski-ikäinen nainen ilman ehostusta peittävissä ja löysissä vaatteissa. Ensi vuonna Suomea edustamaan av-mamma kappaleella Orpo purra. Kuka uskaltaa tehdä Suomen hallitusta kritisoivan kappaleen? Toki ainakin Samae Koskinen on sellaisen tehdyt, mutta kappale tulkittiin väärin. Myös joku toinen on tehnyt ja ihan radiossa tuokin on soitettu ja tuossa kappaleessa sanotaan jopa sana purra monta kertaa.
Eivät av-mammat ole rumia ja lihavia.
- Malta: harjoitusklipin perusteella luulin että tää olis aivan liikaa mutta huomasin tykkääväni jopa kaikesta siitä överistä :D. Mahtavaa että sitä kanttia tarjoiltiin sitten ihan haarat auki kun ei kerta sanoa saa. Hyvä Malta!!!!
- Georgia: ensimmäiset 45 sekuntia oli upeat, ja sitten koko homma lässähti. Asunvaihto jne ei toiminut. Voi kun olisi jatkunut alun tunnelmalla loppuun asti.
- Tanska: pääsi yllättämään, Sissalin positiivinen energia tuli läpi kuvaruudusta, näytti olevan mahtava meno. Hienoa että finaaliin!
- Tsekki: illan suurin pettymys mulle - jumalainen Adonxs epäonnistui biisin keskivaiheilla mutta ei sekään varmaan yksin jättänyt finaalin ulkopuolelle. Oli varmaan monen mielestä ihan ok muttei tarpeeksi hyvä että äänestäisi. Dance break oli mahtava! Ja tykkäsin että oli pelkkiä miehiä esityksessä. Hitto että harmittaa tämä!
- Luxembourg: ESC Tom hehkutti harkkojen jälkeen että katsokaapa Luxembourgia, nyt tulee niin upea esitys että oksat pois. Mä vieläkin odottelen että milloin se upea esitys edes alkaisi... :D Siis se alun trikkikuvako oli nyt se juttu? Biisi on aivan luokattoman huono eikä tuo esitys sitä pelastanut. Tämän erän inhokkejani.
- Israel: Todella tylsä tusinaballadi, ei tuonut tunnetta kotisohvalle, eikä koskettanut. Yllätyin että buuaukset tuli läpi. Laulajalla kyllä upea ääni, mutta biisi ja lavastus eivät ansaitse voittoa missään nimessä.
- Serbia: ei ei ei ja vielä kerran ei.
- Suomi: Erika sitten päätti räjäyttää koko hallin ja vielä kotikatsomot. Aivan ilmiselvästi illan paras! Parhaita oli just ne kohdat joista arvostellaan - että levittelee haarojaan kameraan jne. DAMN RIGHT! Erika näytti upealta ja se lopun kuva siellä mikin päällä, huh huh jalat tuntuivat jatkuvan kilometrin verran. Laulusuoritus ei ollut täysi kymppi mutta sitä kyllä vähän odotinkin, eikä kuitenkaan sattunut mitään aivan kauheaa mokaa. Kyllä se tästä, Suomi kuuluisi top viiteen finaalissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi ja Malta ovat kuulemma viisufanien suosikkeja. Eilen esiteltiin neljä innokasta viisufania. Jos kaikki muutkin on fanittamisessaan yhtä fanaattisia niin ei ihme, jos fanituksen pääkohteiksi nousevat esim. nuo kaksi. Neljäs fani oli pukeutunut ensin Lucio Corsiksi ja sitten Tommy Cashiksi. Pariskunta oli täysin Maltan lumoissa.
Maltan suttuinen burleski-show olisi saanut jäädä semiin, karseeta katsottavaa.
Hieman sekava, mutta laulussa onnistui nyt niin hyvin, että kyllä se paikkansa ansaitsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hurja veto eilen! Lauantaista tulee jännä. Itse veikkaan että Itävalta voittaa ja Suomi on toka.
Se odotettu/pelätty "musta hevonen" on Ranska. Vie voiton, koska jokaisella meistä on äiti (omani tosin jo edesmennyt, kuten Louanellakin).
Ei ole eilisen perusteella. Laulaminen ei ollut oikein mistään kotoisin ja koko hiekkashow oli kummallinen.
Väreiltään tuli Loreenin esitys mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs te tykkäsitte siitä Itävallasta? Hänhän laulaa ylivertaisesti ja biisikin on ihan ok, mutta joku mua siinä esityksessä häiritsi, en osaa ees sanoa mikä, eikä ainakaan mitään ylivoimaisia voittajaviboja siitä tullut. Ranskasta tykkäsin enemmän.
Tykkäsin todella paljon, saa minulta ääniä finaalissa kyllä ja varmaan pari muutakin saa, Ranska ei itselle iskenyt yhtään.
Joo sama, Ranska on aivan hohhoijakkaa, Itävalta oli upea. Harmillisesti se korkein nuotti meni epävireessä mutta josko finaalissa onnistuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä annoin puhelimella äänet Erikalle. Se aika oli niin lyhyt.
45 ääntä ehdin antaa. AIKA LOPPUI kesken.
14 cnt ääni ja 4 puhelinta 20 per puhelin.
Mutte ne äänet riittivät. Lauantaina lähtee sitten iso satsi. 80 ääntä!
No jos tuollainen voitto sun mieltä lämmittää, niin tee toki noin. Sit hehkutetaan, miten Eurooppa rakastaa Erikaa... :D
Jep ulkosuomalaiset siellä vaan paukuttaa ääniä kymmenellä eri puhelimella... 🙄
Suomesta toi äänten hakkaaminen onkin vähän hankalampaa, kun äänet maksaa niin paljon. Harva perus tv-katsoja varmaan viitsii edes 20 ääntä laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Ranska, Itävalta ja Israel parhaat.
Kaikki kauloivat hyvin ilman turhia lisukkeita ja krääsää.
Itävallan esityksessä häiritsi eniten se, kun tiesi, millä tavalla esitys oli tehty. Eli JJn vene ei liikkunut eikä heilunut oikeasti yhtään, mutta JJ joutui itse heilumaan hullun lailla, jotta katsojat saivat vaikutelman myrskyssä keikkuvasta veneestä. Näytti myös siltä, että JJ myöhästyi alussa jonkin verran liikkeissään. Laulaminen kuulosti yllättävän vienolta. Sori.
- Suomi: Erika sitten päätti räjäyttää koko hallin ja vielä kotikatsomot. Aivan ilmiselvästi illan paras! Parhaita oli just ne kohdat joista arvostellaan - että levittelee haarojaan kameraan jne. DAMN RIGHT! Erika näytti upealta ja se lopun kuva siellä mikin päällä, huh huh jalat tuntuivat jatkuvan kilometrin verran. Laulusuoritus ei ollut täysi kymppi mutta sitä kyllä vähän odotinkin, eikä kuitenkaan sattunut mitään aivan kauheaa mokaa. Kyllä se tästä, Suomi kuuluisi top viiteen finaalissa.
Lisään että äänestin Suomea 14 kertaa, mitä en todellakaan tekisi jos en aidosti pitäisi parhaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hurja veto eilen! Lauantaista tulee jännä. Itse veikkaan että Itävalta voittaa ja Suomi on toka.
Se odotettu/pelätty "musta hevonen" on Ranska. Vie voiton, koska jokaisella meistä on äiti (omani tosin jo edesmennyt, kuten Louanellakin).
Ei ole eilisen perusteella. Laulaminen ei ollut oikein mistään kotoisin ja koko hiekkashow oli kummallinen.
Totta, taisi olla muutakin Loreenin vaikutusta eli se kiemurtelu maassa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis omaa maataan voi muka äänestää mitä ihmettä?
Ei voi äänestää, paitsi tietysti, jos asut ulkomailla ja on ulkomaalainen liittymä myöskin.
Tai ulkomaalainen pankkikortti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni Ranskan laulu oli tänä vuonna sellainen, ettei sitä jaksanut kuunnella. Viime vuonna Ranskalla oli mielestäni ihana laulu ja ihmettelin, ettei siitä pidetty enemmän.
Vanhoilla hyvillä ajoilla tarkoitetaan varmaan 60 ja 70 lukua.Kyllähän suomikin pärjäsi ihan hyvin. Esim. Lasse Mårtenson laiskotellen ja myöhemmin Markku Aro ja sitten Pihasoittajat. Oli muitakin hyviä.Kasarilla ja ysärillä suomi oli monesti sitten melkein jumbo sijalla. Eroviisut olivat vanhoilla hyvillä ajoilla musiikkikilpailuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ranska, Itävalta ja Israel parhaat.
Kaikki kauloivat hyvin ilman turhia lisukkeita ja krääsää.
Itävallan esityksessä häiritsi eniten se, kun tiesi, millä tavalla esitys oli tehty. Eli JJn vene ei liikkunut eikä heilunut oikeasti yhtään, mutta JJ joutui itse heilumaan hullun lailla, jotta katsojat saivat vaikutelman myrskyssä keikkuvasta veneestä. Näytti myös siltä, että JJ myöhästyi alussa jonkin verran liikkeissään. Laulaminen kuulosti yllättävän vienolta. Sori.
Minusta Itävallan lavaesitys oli kauhea. Levoton mustavalkoinen sekasotku.
Vierailija kirjoitti:
Tutkimuksen mukaan maltalaiset ovat EU:n lihavin kansa.
Maltalla on loppumaton reservi lihavia naislaulajia. Hyvä esimerkki tästä oli se eilinen väliaikanumero, ei nyt tule mieleen nimi, vaikka Maltan ex-edustaja olikin, mutta oli tämänvuotisen laulajan klooni, tosin vieläkin tuhdimpi.
Vierailija kirjoitti:
Tykkääkö kukaan muu Saksasta? Musta se on kiva ja erilainen biisi kuten Erikallakin. Ja erottuu joukosta.
Sillä Saksan naisella vaan on karisman taso -100. Miten kukaan voi esiintyä niin flegmaattisesti?! Kuin valuvaa spagettia on hänen käyntinsä lavalla.
Vierailija kirjoitti:
Ei Suomella ole varaa järjestää ens vuoden viisuja. Mikko Seilvennoinenkin juonis ensimmäistä kertaa Pasilasta eikä Euroviisu paikalta.
Sotelta vietäis loputkin vähät rahat viisujen järjestelyyn, eikä silti riittäisi rahkeet.
Vierailija kirjoitti:
Vanhoilla hyvillä ajoilla tarkoitetaan varmaan 60 ja 70 lukua.Kyllähän suomikin pärjäsi ihan hyvin. Esim. Lasse Mårtenson laiskotellen ja myöhemmin Markku Aro ja sitten Pihasoittajat. Oli muitakin hyviä.Kasarilla ja ysärillä suomi oli monesti sitten melkein jumbo sijalla. Eroviisut olivat vanhoilla hyvillä ajoilla musiikkikilpailuja.
No en tiiä, oliko noin. Muistelen, että harmiteltiin sitä, että piti laulaa omalla kielellä. Sitten, kun kaikki alkoivat laulaa enkuksi, katosi kansallinen omaleimaisuus. Hölmöä haikailla "vanhoja hyviä aikoja".
Tanskan asu oli tehty hienosta kankaasta. Asu olisi ollut todella hieno, jos olisi ollut pitkä mekko tai iltapuvun tyylinen. Teki vaan mieli laittaa Tanskalle, Maltalle, toki myös Erika Vikmanille toppatakki ja mielellä makuupussimallia oleva tuohon päälle. Sama koski toki noita ilman paitaa lavalla hyppineitä miehiä.