Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Euroviisut 2025/ virallinen

Vierailija
10.02.2025 |

Erika Viikman Suomen edustaja

Uskotko Suomen menestyvän euroviisuissa

Vaihtoehdot

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (26028)

Vierailija
20141/26028 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikan eilinen esitys oli ammattilaisen esitys, varma ja karismaattinen. Hänestä on kehkeytynyt kovan luokan esiintyjä. 

Vierailija
20142/26028 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurja veto eilen! Lauantaista tulee jännä. Itse veikkaan että Itävalta voittaa ja Suomi on toka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
20143/26028 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen finaali tulossa, kärkikahina voi olla aika tasaista. Luulen että Kaj'n suosio on osittain Ruotsin edustajalle tyypillistä hypetystä ja jury-äänten saanti ei ole ollenkaan varmaa, Melloissakaan Kaj ei ollut voittaja jury-äänissä. Itse kyllä pidän heistä, mutta jotenkin heidän semifinaaliesitys jätti vähän kylmäksi. Itävalta toisaalta tulee pärjäämään jury-äänissä, mutta en tiedä vetoaako se yleisöön, sillä oopperalla ei ole aiemmin taidettu mitään huippusuosiota saada, enkä tiedä onko se esityskään voittomatskua. Hollanti todennäköisesti pärjää hyvin sekä yleisön että juryjen keskuudessa. Ranskan suosiota vedonlyönnissä en ymmärrä, mutta varmaan se menestyy muttei voita. Suomi tulee todennäköisesti pärjäämään yleisöäänissä, mutta on tosi mielenkiintoista nähdä millaisia pisteitä juryt antavat... kappale sinänsä ei ole perinteinen jury-suosikki, mutta jo

Niin ja Israel on se maa, joka valitettavasti on mainostettu musikaalisesti täydelliseksi.

Ei vedä minua kuitenkaan. Mutta koko maailman äänestäjät.

Vierailija
20144/26028 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikista paras lopputulos olis Suomi 1. ja Ruotsi 2. 

Ei voi toteutua sillä edellyttäisi Erikalle parhaimmat raatipisteet, ja se olisi vuosituhannen vitsi. 

Toisaalta en itse näe, että tänä vuonna olisi mitään selkeää raatien suosikkia. Jos raatien pisteet jakautuvat tasaisemmin, niin yleisöäänten merkitys korostuu.

Vierailija
20145/26028 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku hyökkää sun kimppuun, sinä olet syyllinen ja murhaaja, jos puolustat itseäsi. 

Vierailija
20146/26028 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen semi oli parempi kuin toinen.

No ei kyllä ollut.

Vierailija
20147/26028 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi toteutua sillä edellyttäisi Erikalle parhaimmat raatipisteet, ja se olisi vuosituhannen vitsi. 

Toisaalta en itse näe, että tänä vuonna olisi mitään selkeää raatien suosikkia. Jos raatien pisteet jakautuvat tasaisemmin, niin yleisöäänten merkitys korostuu.

Tätä minäkin veikkaan että raatipisteet jakautuvat. Jännä finaali tulossa. 

Vierailija
20148/26028 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hurja veto eilen! Lauantaista tulee jännä. Itse veikkaan että Itävalta voittaa ja Suomi on toka.

Ranskaa puhuvia maita on useita, ja se vetää äänestäjiä. Israel pinkoo etusijoille.

KAJ on enemmän sen venäläisen mummo-biisin oloinen, joka kuitenkin voitti.

Taitaa mennä veikkaukset pieleen.

Vierailija
20149/26028 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Instan mukaan suurin hehkutus nyt Erikalla, Albanialla, Puolalla ja Itävallalla. 

Miten niin? Kreikallakin enemmän tykkäyksiä kuin Erikalla eilisten finaaliinpääsypostausten kohdalla eikä kommentit ole todellakaan kaikki positiivisia.

Vierailija
20150/26028 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäys aiempaan ennustukseen. Myrskyvaroitus, alueena koko Eurooppa. Erika-myrsky iskee lauantaina ja tuo korkeita aaltoja, rankkaa glittersadetta sekä nostattaa riemutulvia. Kiihtyvä ulina on vain esimakua. 

Unohdit kokonaan, että lauantaina kisaan tulee lisää kilpailijoita, peräti 10 kappaletta.

Siis mitä uusia, kaikki on nyt nähty.

Vierailija
20151/26028 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna tein kaikkeni Saksan pisteisiin Windows-manille, mutta Saksa ei antanut yhtään pistettä Keisterille.

Toivotaan , että tänä vuonna riittää pisteitä Erikalle.

Saksassa sanotaankin, että mukana on kaksi saksan kielistä biisiä.

Se Tynna on ihan pee--

Vierailija
20152/26028 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monella artistilla oli kyseenalaiset asut. Latvia, Tanska, Malta ja kyllä, myös meidän Erika, olisivat voineet valita paremmat asut. Erikan karisma täyttää lavaa, mutta taustalaulajat vetämässä "Ich Komme" olisi toiminut mielestäni paremmin kuin tallenne.

Luxemburgin laulaja veti ihan turhaan "nukkeasun" pois ja bilehilemekon esille. On ikävä aikaa, jolloin laululla oli isompi pointti kuin show'lla. Nykyisin monet kappaleet hukkuvat taustagrafiikoiden ja lavasteiden kavalkaadiin.

Silti, en ymmärrä, miten Liettua, Alankomaat, Portugal ja Armenia pääsivät finaaliin. Nuo biisit kuulee ja unohtaa saman tien. Albanialla ja Puolalla on täydet sekasotkut, mutta äänestäjiä riitti ympäri Eurooppaa.

Running order eli esiintymisjärjestys on arvottu ja valittu. Suomen paikka 13 on hyvä, kun ottaa huomioon, että arvonnassa tuli 1. puoliaika, joten 1-13 oli paikka. Ruotsi sai toki "tuottajan valinnalla" hyvän paikan loppupäästä, sen nyt

Itävallalla Loreenin voittopaikka, oikein hyvä ja Erikalla loistava ykköspuoliskon päättäjänä.

Vierailija
20153/26028 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikan eilinen esitys oli ammattilaisen esitys, varma ja karismaattinen. Hänestä on kehkeytynyt kovan luokan esiintyjä. 

Erika on kiertänyt lavoja vuosikausia ja ollut tangokuningattareksi valinnan jälkeen jatkuvasti esillä. Vastaavasti Israelin laulaja on esiintynyt julkisuudessa ensimmäistä kertaa laulajana puoli vuotta sitten ja esiintymiskokemus on olematon. 

Vierailija
20154/26028 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen finaali tulossa, kärkikahina voi olla aika tasaista. Luulen että Kaj'n suosio on osittain Ruotsin edustajalle tyypillistä hypetystä ja jury-äänten saanti ei ole ollenkaan varmaa, Melloissakaan Kaj ei ollut voittaja jury-äänissä. Itse kyllä pidän heistä, mutta jotenkin heidän semifinaaliesitys jätti vähän kylmäksi. Itävalta toisaalta tulee pärjäämään jury-äänissä, mutta en tiedä vetoaako se yleisöön, sillä oopperalla ei ole aiemmin taidettu mitään huippusuosiota saada, enkä tiedä onko se esityskään voittomatskua. Hollanti todennäköisesti pärjää hyvin sekä yleisön että juryjen keskuudessa. Ranskan suosiota vedonlyönnissä en ymmärrä, mutta varmaan se menestyy muttei voita. Suomi tulee todennäköisesti pärjäämään yleisöäänissä, mutta on tosi mielenkiintoista nähdä millaisia pisteitä juryt antavat... kappale

Israhell saa poliittisia ääniä juutalaisilta, oikeistohulluilta ja uskishörhöiltä. Muutama ehkä oikeasti tykkää biisistä, eikä välitä vaikka antaa äänensä kansanmurhaa toteuttavalle maalle.

Vierailija
20155/26028 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se ihan kukkokiekuu raati jos kaikki korkealta kiljuvat saavat raatien pisteet.  Niin on miehilläkin korkeita sopraanoja, ei minua sellainen miellytä.

Vierailija
20156/26028 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ranskaa puhuvia maita on useita, ja se vetää äänestäjiä. Israel pinkoo etusijoille.

Ei mummobiisi voittanut, mitähän höliset taas.

Vierailija
20157/26028 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna Israel oli oma suosikkini, koska todella pidin kappaleesta. Tänä vuonna Israelin kappale on sellainen Disneyn tusinaballadi.

Vierailija
20158/26028 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kiinnostaa ekaksi, mikä on laulujärjestys.

Joko se kohta julkaistaan? Tänään sen täytyy tapahtua, tuota pikaa.

Vierailija
20159/26028 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäys aiempaan ennustukseen. Myrskyvaroitus, alueena koko Eurooppa. Erika-myrsky iskee lauantaina ja tuo korkeita aaltoja, rankkaa glittersadetta sekä nostattaa riemutulvia. Kiihtyvä ulina on vain esimakua. 

Unohdit kokonaan, että lauantaina kisaan tulee lisää kilpailijoita, peräti 10 kappaletta.

Siis mitä uusia, kaikki on nyt nähty.

Tuossa lukee, että lisää, ei uusia. Lauantaina on edessä kokonaan toinen kilpailu, lisäksi kilpaillaan myös Big five -maita vastaan eli kilpailijoita tulee itse asiassa 16 lisää.

Vierailija
20160/26028 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mummobiisi voittanut, mitähän höliset taas.

Ruotsihan se Bakussa sittenkin voitti, ja Mummo-kööri tuli toiseksi.

Ketju on lukittu.