Euroviisut 2025/ virallinen
Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (26028)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sairaus tuolla Tanskan laulajalla on? Onko tietoa?
Juuri tällä hetkellä flunssa.
Ok. No se selittää tuosta osan.
Jostain luin, että Sissal oli yrittänyt laihduttaa, mutta huomasi olevansa onnellisempi lihavana. Hän kuitenkin on hyvin liikunnallinen, käy salilla, juoksee ja hoitaa kuntoaan.
Se ei ole minun vika jos osa täällä ei ymmärrä huumoria. Minä en todellakaan ole ainoa joka on rivoja puhunut. Olen nähnyt tässä ketjussa pahempaakin. Mun rivojutut on huumoria. Jotkut sensijaan tuntuu sanovan tosissaan.
"Sanoppa kuule samat sanat muillekin jotka tuomitsee kansanmurhan. Eikös Joost Klein sanonut viime vuonna Israelin viisuedustajalle että hänen läsnäolo on uhka kaikille? Vai olenko nähnyt unta? Miksi haluat muuten väkisin riidellä mun kanssa? Miksi haluat haastaa riitaa?"
1. Eriävät mielipiteet eivät ole riidan haastamista.
2. Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että elämäsi ilo on väkivaltafantasiat. Mutta fiksu aikuinen ihminen pitää väkivaltanfantasiansa ihan omana tietonaan ,eikä tuo niitä julki eikä toteuta niitä mitenkään koskaan.
3. Saat toki haastaa kanssani riitaa. Mutta minua ei sinun riitaa kiinnosta.
4. Edelleenkin ihan fakta että Suomeen tarvitaan paljon lisää resursseja mielenterveyspuolelle.
5. Tarvitset sitä tukea ja apua mitä tämä palsta tai minä emme voi tarjota.
Minuakin harmitti Tsekin putoaminen. Mutta eihän esitys nappiin mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikan ihailijat ovat aivan fanaattisia. Mikään esitys ei ole täydellinen mutta täällä ei kestetä minkäänlaista kritiikkiä. Heti tulevat alapeukut ja haistattelut. Kielenkäyttö on välillä yhtä rumaa kuin idolillaan.
Ja sulla nää "tommy cash tökkää takapuoleen" "dannyn muna" jne. jutut onkin niin kauniita että. 🖕
Anteeksi, siis mitä? Nyt taisi tulla huti. En ole yhtään rumaa kommenttia tänne kirjoittanut. Taas tuli todistettua, mitä ensin kirjoitin: kritiikkiä ei kestetä.
Hah! Ihan turhaan yrität esittää jotakuta toista. Kyllä sut tunnetaan. Ilmeisesti tuli paskat housuusi kun Erika meni finaaliin vaikka muuta olet huutanut ja nyt täytyy muuttaa taktiikoita.
Mikä sua vaivaa? Lue rauhassa näitä sun viestejäsi ja mieti hetki, että mitä pitäisi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tuntuu ettei KAJ sittenkään voita vaan tulee toiseksi.
Mulla on kanssa tullut nyt sellainen tunne, että Kaj ei voita vaan Itävalta tulee voittamaan. Olen varma, että Kaj voittaa yleisöpisteet, mutta asiantuntijaraadilta tulee hurjat pisteet itävaltalaiselle.
Vierailija kirjoitti:
https://eurovision.tv/story/running-order-eurovision-2025-grand-final
Ajatuksia esiintymisjärjestyksestä..?
Nousee varmaan mekkala taas noista "tuottajien valinnoista"....
Ihmettelen, ettei Ruotsi ole viimeisenä, tuo tuottajien lellikki. Hyvä, että Albania lopettaa shown rauhallisesti. Ranska voi Ruotsin jälkeen kuulostaa erityisen raikkaalta. Suomi on Alankomaiden jälkeen, mikä on ihan hyvä, Alankomaiden biisi on hyvä ja katsottu, ei mikään jääkaappitauko. Saksan ja Maltan välissä on selkeä vessatauon paikka.
Ollaan nyt mitä mieltä tahansa niin kyllä Israel on voittokahinassa mukana. Viisubiisi, ei mitään yllättävää mutta sekin vetoaa usein.
Erika piti sitten yksityiskonsertin Euroopalle. Rocktähti kertoi olevansa jotain ihan muuta, kuin tangolaulaja.
Ääni ei ollut yhtä hyvä, kuin UMK:ssa, mutta osa meni varmaan tekniikan piikkiin.
Tuntui vähän, kuin teknisellä puolella olisi keskitytty kunnolla vain Ruotsin ja Itävallan esityksiin, ja muiden show:t tehty vasemmalla kädellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kanssa tullut nyt sellainen tunne, että Kaj ei voita vaan Itävalta tulee voittamaan. Olen varma, että Kaj voittaa yleisöpisteet, mutta asiantuntijaraadilta tulee hurjat pisteet itävaltalaiselle.
Samaa sanoin jo kuukausia sitten. Humpalla nyt ei vaan voiteta. Ehkä joku toinen vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa selkeä Euroviisuvoiton arvoinen esitys oli Israelin Yuval Raphaelilta. Laulu sujui virheettömästi, laulaja oli tyylikäs eikä kekkaloinut puolialastomana. Itävallan biisi oli kutistunut tai kutistettu jotenkin olemattoman pieneksi, laulua ei edes huomannut kun huomio kiinnittyi kokonaan lavastukseen.
No ei ollut kuin pelkkä tusinaballadi, jota yritettiin nostaa ulkomusikaalisin keinoin.
Saisivat heittää koko Israelin hevoon, kun nykyään keskittyvät politikointiin musiikin sijasta. Aiemmin olivat sentään hyvä ja mielenkiintoinen viisumaa.
Kukahan tässä nyt politikoi ;) Israel on edelleen vahva ehdokas jopa kilpailun voittajaksi. Biisi on vaikea laulettava eikä tilannetta takuulla paranna yleisöstä kuuluvat välihuudot. Noinkin kokemattomaksi esiintyjäksi Yuval selviytyi urakasta kunnia
Mahtaa olla rankkaa, kun keskinkertaisen kappaleen sanominen keskinkertaiseksi ja muistuttaminen siitä, että Israel osaisi myös tehdä oikeasti hyviä viisubiisejä, täytyy nähdä politikointina.
Jos kappale olisi oikeasti hyvä, ei sille olisi tarvinnut ostaa noin hemmetisti mainosalustoja mitä nyt on ostettu. 2023 Noa Kirel ei tarvinnut mainontaa tuekseen saati Israelin ulkoministeriön vaikuttamistyötä eri alustoilla ja pääsi sijalle 3. Tämän vuoden kappale on samanlainen latteus kuin viime vuonakin ja kyllähän se myös näkyy kuunteluissa ja sriimauksissa. Eikä tämän sanominen ole mitään politikointia, vaan oma mielipiteeni kyseisestä kappaleesta.
Se, ettei näe jossain biisissä mitään ihmeellistä, ei ole kannanotto esittäjä maalle. Tiedät tämän itsekin, koska muutenhan täällä syytettäisiin jokaista yksittäistä kappaletta kritisoivaa henkilöä politikoinnista tai esittäjämaan kritisoinnista. Sen sijaan taas se, että kappaleen objektiivista kritisointia tullaan huutamaan politikoinnista esittäjämaasta johtuen, on politikointia puhtaimmillaan.
Tanskan edustaja olisi voinut valita ylleen peittävämpää, samoin maltalainen. Se vaan on niin, että pulska ihminen näyttää hassulta noin paljastavissa asuissa.
Vierailija kirjoitti:
Minuakin harmitti Tsekin putoaminen. Mutta eihän esitys nappiin mennyt.
Äänestittekö Tsekkiä?
Vierailija kirjoitti:
Se on niin erityylinen (tosi rento ja iloinen, esitys ja laulu laadullisesti priimaa) kaikkiin muihin biiseihin verrattuna. Esim kuten finaalissa sitä ennen esiintyvä Tanska, joka on tyypillinen viisu ja niitä on kuultu ennenkin - että kyllä minä edelleen vahvasti uskon KAJn voittoon. Vedonlyönneissäkin kirkkaassa johdossa.
Katsoin Youtubesta KAJ semi esityksen, tuli kylmikset. Yleisön huutomyrsky kuuluu siinä hyvin. Suosio kestää.
Vierailija kirjoitti:
Tanskan edustaja olisi voinut valita ylleen peittävämpää, samoin maltalainen. Se vaan on niin, että pulska ihminen näyttää hassulta noin paljastavissa asuissa.
Minusta kaikilla palastelevilla esiintyjillä voisi olla enemmän päällä. Kyseessä on laulukisa, siinä pitäisi pärjätä ilman alastomuuttakin.
Tsekki harmitti kyllä, samoin Belgia. Raaka peli jos ei mene kerralla nappiin.
Eilisestä ei jäänyt oikein mitään mieleen. Australia sekava, UK huono, Ranskalla korkkia suussa...
Tanskan Sissal voisi näyttää tosi hyvältä erilaisella stailauksella. Tuo puku ei ollut imarteleva.
Malta keikkui hyvän maun rajoilla. Miksi jumppapallot? Oon käyttänyt sellaista viimeksi synnytyksessä.
Erikan esitys ei ollut niin provosoiva enää. Oli minusta nyt parempi.
Oon vähän sitä mieltä, että noiden asiantuntijaraatien pisteiden painoarvoa täytyisi tiputtaa huomattavasti tai vaikka poistaa kokonaan. Mitä iloa niistä yleisölle on?
Melkein kaikkien äänien meidän huushollista oli tarkoitus mennä Israelille, mutta lopuksi laitoin muutaman äänen myös Armenialle ja nyt sopii olla tyytyväinen!
Saksa ei viisuihin panosta. Hölmöimpiä kappaleita.
Erikan laulu ei nyt ollut parasta mahdollista. Toisaalta ei ole ihmekkään kun ääni on koko ajan koetuksella jatkuvien haastattelujen ja harjoitusten takia. Vielä kolmet harjoitukset, antaisi nyt muuten äänen levätä. Pientä hiomista ja rentoutta lisää esitykseen.