Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

nainen loukkaantui kun en halunnut tavata kipeänä

Vierailija
09.02.2025 |

Olen tapaillut erästä naista nyt n.2kk. Hän on koko viikon valitellut olevansa kipeänä. Tänään hän sanoi, että hänellä on enää vain vähän yskää ja kurkku kipeänä joten voidaan jo hyvin tavata kuten oli suunniteltu. Itse ehdotin että siirretään tapaamista muutamalla päivällä, jottei riskeerattaisi flunssan tarttumista.

Tästä nainen loukkaantui ja alkoi saarnaamaan siitä, miten on tottunut toiseenlaiseen kohteluun ja että läheisistä tulee pitää huolta heidän ollessa sairaana. Itse olin tästä reaktiosta vähän ymmällään - onko oletuksena että toisen tulee riskeerata oman terveytensä kumppanin ollessa kipeänä, silloinkin jos ei asuta samassa asunnossa? Eikö ole yhtälailla toisesta välittämistä, että välttelee tautien tartuttamista toiseen?

Mitä mieltä olette? Kumpi tässä on oikeassa ja onko olemassa jotain kirjottamattomia sääntöjä tapailukumppanin tapaamiseen suhteen tämän ollessa sairaana?

Kommentit (210)

Vierailija
181/210 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On miehiä jotka eivät itse tajua että ovat käyttäytyneet jotenkin kylmästi ja sitten he ihmettelevät kun nainen reagoi siihen. Sulkeutuvat kuoreensa eivätkä puhu. Eivätkä tajua että ilman kommunikaatiota asiat eivät selviä.

Vierailija
182/210 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tapaaminen on ollut jo sovittu ja nainen sanoo olevansa tarpeeksi terve siihen, sinä olet aika suuri ääliö ehdottaessasi siirtoa.

Huono liike.

Kuulostaa kananmunankuorilla kävelemiseltä, jos halu siirtää tapaamista on suuren ääliön merkki. En haluaisi olla noin uuvuttavassa suhteessa

Tuon määrittelet jo uuvuttavaksi suhteeksi?

jaa, aika matka sinulla on vielä kuljettavanasi tässä maailmassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/210 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minusta on ok todeta että suhde ei toimi. Täysin eri asia nimitellä sitä toista kylmäksi. "

Aika pientä sanoa toista kylmäksi. Ap sanoi naista häiriintyneeksi.

Eikö se ole nimittelyä?

Vierailija
184/210 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tapaaminen on ollut jo sovittu ja nainen sanoo olevansa tarpeeksi terve siihen, sinä olet aika suuri ääliö ehdottaessasi siirtoa.

Huono liike.

Kuulostaa kananmunankuorilla kävelemiseltä, jos halu siirtää tapaamista on suuren ääliön merkki. En haluaisi olla noin uuvuttavassa suhteessa

Tuon määrittelet jo uuvuttavaksi suhteeksi?

jaa, aika matka sinulla on vielä kuljettavanasi tässä maailmassa.

Minusta terveessä suhteessa ei nimitellä kun jokin ei suju oman mielen mukaan. 

Vierailija
185/210 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tahansa toimitkin Ap, tiedosta se, että naisen exät, miespuoliset ystävät ja monet kanssasi siellä deittirintamalla kilpailevat miehet ovat tuossa suhteessa hyvin erilaisia kuin sinä. Jos olet kiinnostunut naisesta, osoita se, ennen kuin on liian myöhäistä. Hellyyttä, välittämistä ja toisen huomioimista ei ole maailmassa koskaan liikaa. Jos hän loukkaantui, pyydä anteeksi, että pahoitit hänen mielensä. Sitten lähetä vaikka kiva emoji tai jokin pieni juttu, joka ilahduttaa häntä.

Jos tämä tuntuu liialta, ehkäpä seurustelu ei ole sinun juttusi.

Kyllä miehilläkin on oikeus toivoa parisuhteessa joissa heidät kohdataan asiallisesti ja joissa jaetaan yhteinen arvomaailma. Ei tarvitse kärvistellä jossain suhteessa siksi että joku toinen mies toimisi toisella tavall

Minusta on ok todeta että suhde ei toimi. Täysin eri asia nimitellä sitä toista kylmäksi. 

Jolloin toinen todnäk vaatii perusteluita, että miksei toimi.

Vierailija
186/210 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu, kommunikoi, sanoita. Riitelykin on joskus parempi vaihtoehto kuin jurottaminen, mykäksi meneminen.

Vierailija
187/210 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voisi vastata, aikooko hän kysyä naiselta tämän voinnista ja kysyä tarvitseeko tämä apua? Aikooko Ap satsata tähän mitään vai odottaa vain, että nainen on terveenä ja sitten tapaamaan? Kipeytyminen on tilaisuus osoittaa välittämistä. 

Vierailija
188/210 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhu, kommunikoi, sanoita. Riitelykin on joskus parempi vaihtoehto kuin jurottaminen, mykäksi meneminen.

Noin alkuvaiheessa? Enpä tiedä, mä sanoisin vaan moikat tommoselle naiselle. N30

Vierailija
189/210 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap voisi vastata, aikooko hän kysyä naiselta tämän voinnista ja kysyä tarvitseeko tämä apua? Aikooko Ap satsata tähän mitään vai odottaa vain, että nainen on terveenä ja sitten tapaamaan? Kipeytyminen on tilaisuus osoittaa välittämistä. 

Miksi kukaan tahtoisi tuon jälkeen osoittaa välittämistä? 

Vierailija
190/210 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minusta on ok todeta että suhde ei toimi. Täysin eri asia nimitellä sitä toista kylmäksi. "

Eikö se ole nimittelyä?

Näin! Äärimmäisen loukkaavaa on nimitellä toisia häiriintyneiksi, psykoiksi tai mitä ikinä. Vaatia naiselta sitä sun tätä. Ehdotella sellaista ja tälläistä ja olla itse antamatta toiselle huomiota. 

Vierailija
191/210 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kannattaisin sitä, että kumppani kysyy vointia soittaen tai viestein, ja tarjoutuu tarvittaessa tuomaan kaupasta jotakin. Minä olisin rakkaudesta soikeana, jos sairastaisin ja kumppani toisi ovelleni yllättäen suosikkiannokseni läheisestä kebab-pizzeriasta. Voitaisiin ovella pari sanaa ja lentopusua vaihtaa. Missään nimessä en tahtoisi kumppaniani sairastuttaa. 

Tässähän ei tosiaan selviä, että miten ap on tyttöystävänsä sairastelun aikana toiminut? Eli onko toiminut noin kuten lainauksessa, vai tyyliä

"On kyl tosi kurja olo, kuumetta on 39 astetta..."

"Aijaa. Piti pyytää sua leffaan mut meenki sit Petrsan kanssa kaljalle. Nähään ku oot terve."

Vierailija
192/210 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se ole nimittelyä?

Näin! Äärimmäisen loukkaavaa on nimitellä toisia häiriintyneiksi, psykoiksi tai mitä ikinä. Vaatia naiselta sitä sun tätä. Ehdotella sellaista ja tälläistä ja olla itse antamatta toiselle huomiota. 

Luettiin varmaan eri aloitus, nainenhan tässä vaatii. 

Vierailija
193/210 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin alkuvaiheessa? Enpä tiedä, mä sanoisin vaan moikat tommoselle naiselle. N30

Ai liian aikaista kommunikoida? Ok.

Vierailija
194/210 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai liian aikaista kommunikoida? Ok.

Riidellä. 

Vierailija
195/210 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se ole nimittelyä?

Luettiin varmaan eri aloitus, nainenhan tässä vaatii. 

Yleisellä tasolla näin. Mieshän tässä haukkui naista häiriintyneeksi kun nainen sanoi että on tottunut saamaan erilaista kohtelua aiemmassa suhteessaan. Mitä hän vaati? Hän tarvitse seuraa toipilaana ja koki olonsa hylätyksi. 

Vierailija
196/210 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kannattaisin sitä, että kumppani kysyy vointia soittaen tai viestein, ja tarjoutuu tarvittaessa tuomaan kaupasta jotakin. Minä olisin rakkaudesta soikeana, jos sairastaisin ja kumppani toisi ovelleni yllättäen suosikkiannokseni läheisestä kebab-pizzeriasta. Voitaisiin ovella pari sanaa ja lentopusua vaihtaa. Missään nimessä en tahtoisi kumppaniani sairastuttaa. 

Tässähän ei tosiaan selviä, että miten ap on tyttöystävänsä sairastelun aikana toiminut? Eli onko toiminut noin kuten lainauksessa, vai tyyliä

"On kyl tosi kurja olo, kuumetta on 39 astetta..."

"Aijaa. Piti pyytää sua leffaan mut meenki sit Petrsan kanssa kaljalle. Nähään ku oot terve."

Niinpä, olen samaa mieltä. Joskus valittelin uudehkolle poikaystävälle menkkakipuja, että mieluummin näkisin häntä kotona kuin lähtisin tänä iltana minnekään, ja hänpä vastasi että joo nähdään joskus toiste.

Vierailija
197/210 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Maximum benefits minimal efforts." Ei näin.  Kyllä ajattelevaiset naiset näkevät sen tyylin läpi. 

Mutta tätä ei käsitetä, vaan mennään taas sillä kylmällä logiikalla.

Totta on myös, että naisen ei kannata koskaan anoa välittämistä ja rakkautta. Se on vain nöyryyttävää. Jos mies ei sitä anna, niin siirtyminen seuraavaan. Erilaisia ihmisiä, eri ihmiset sopivat yhteen.

Vierailija
198/210 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvaan, ettei ap ole laittanut puolta tikkua ristiin jeesatakseen flunssaista. Kysynyt, tarviiko hän jotain apteekista, kaupasta, tms. Ja järjestänyt jotain lohduketta tai ilahduketta. Kukkakimpun, namia, paprikaa c-vitamiinin takia.... jotain. Ai niin, mutta suhde ei varmaankaan ole sillä tasolla? Onhan se ymmärrettävää, ettei halua toimia toisen iloksi jos pelkää, että toinen alkaa kiintyä enemmän kuin oli tarkoitus. Kun jos vain olisi pääsy vuoteeseen, jossa ei ole pöpövaaraa, ja muu on rasite?

Herraisä kyse on flunssasta, ei raajarikosta syöpäpotilaasta.

Vierailija
199/210 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Maximum benefits minimal efforts." Ei näin.  Kyllä ajattelevaiset naiset näkevät sen tyylin läpi. 

Mutta tätä ei käsitetä, vaan mennään taas sillä kylmällä logiikalla.

Totta on myös, että naisen ei kannata koskaan anoa välittämistä ja rakkautta. Se on vain nöyryyttävää. Jos mies ei sitä anna, niin siirtyminen seuraavaan. Erilaisia ihmisiä, eri ihmiset sopivat yhteen.

Tää on just näin ja tälläiset hetket ovat kriittisiä. Ainakin itse saatan lopettaa tapailun tuollaisen jälkeen koska tiedän miten hyvin jotkut muut puolestaan kohtelevat. Sen miehen munakin maistuu omassa mielessä kusiselle sen jälkeen. 

Vierailija
200/210 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kulkutauteja silkkaa itsekkyyttään levittävät ovat ihmisyyden alinta sakkaa. Eläimetkin nuolevat haavansa yksin eivätkä rasita muuta laumaa.

P.S. Olen itse juuri nyt niin kipeä, etten pysty kävelemään. Silti ei tulisi mieleenikään paljastaa haavoittuvaisuuttani lajitovereille. Menetän mieluummin henkeni kuin kasvoni.

N32

No nyt! Suomi kaipaa enemmän juuri tällaista asennetta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi