nainen loukkaantui kun en halunnut tavata kipeänä
Olen tapaillut erästä naista nyt n.2kk. Hän on koko viikon valitellut olevansa kipeänä. Tänään hän sanoi, että hänellä on enää vain vähän yskää ja kurkku kipeänä joten voidaan jo hyvin tavata kuten oli suunniteltu. Itse ehdotin että siirretään tapaamista muutamalla päivällä, jottei riskeerattaisi flunssan tarttumista.
Tästä nainen loukkaantui ja alkoi saarnaamaan siitä, miten on tottunut toiseenlaiseen kohteluun ja että läheisistä tulee pitää huolta heidän ollessa sairaana. Itse olin tästä reaktiosta vähän ymmällään - onko oletuksena että toisen tulee riskeerata oman terveytensä kumppanin ollessa kipeänä, silloinkin jos ei asuta samassa asunnossa? Eikö ole yhtälailla toisesta välittämistä, että välttelee tautien tartuttamista toiseen?
Mitä mieltä olette? Kumpi tässä on oikeassa ja onko olemassa jotain kirjottamattomia sääntöjä tapailukumppanin tapaamiseen suhteen tämän ollessa sairaana?
Kommentit (210)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tapaaminen on ollut jo sovittu ja nainen sanoo olevansa tarpeeksi terve siihen, sinä olet aika suuri ääliö ehdottaessasi siirtoa.
Huono liike.
Kuulostaa kananmunankuorilla kävelemiseltä, jos halu siirtää tapaamista on suuren ääliön merkki. En haluaisi olla noin uuvuttavassa suhteessa
Tuon määrittelet jo uuvuttavaksi suhteeksi?
jaa, aika matka sinulla on vielä kuljettavanasi tässä maailmassa.
Minusta terveessä suhteessa ei nimitellä kun jokin ei suju oman mielen mukaan.
En ole omaa puolisoani tässä nimitellyt. En tunne tuota ap:ta. Nyt menee asiat vähän solmuun sinulla.
Vierailija kirjoitti:
"Maximum benefits minimal efforts." Ei näin. Kyllä ajattelevaiset naiset näkevät sen tyylin läpi."
Ydinhän tässä on, että toipilas ei luultavasti halua seksiä, vaan hellyyttä ja lohdutusta.
Just sitä tarkoitin. Maximum benefits minimal efforts on viittaus miehen mahdolliseen linjaan. Ei tee efforttia lohdutuksen, välittämisen eteen - jos tulkitaan vähäisillä tiedoilla tapausta.
Halutaan ehkä seksiä ja kivaa mutta minimi yrittämisillä. Toivottavasti näin ei ole laita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Maximum benefits minimal efforts." Ei näin. Kyllä ajattelevaiset naiset näkevät sen tyylin läpi.
Mutta tätä ei käsitetä, vaan mennään taas sillä kylmällä logiikalla.
Totta on myös, että naisen ei kannata koskaan anoa välittämistä ja rakkautta. Se on vain nöyryyttävää. Jos mies ei sitä anna, niin siirtyminen seuraavaan. Erilaisia ihmisiä, eri ihmiset sopivat yhteen.
Tää on just näin ja tälläiset hetket ovat kriittisiä. Ainakin itse saatan lopettaa tapailun tuollaisen jälkeen koska tiedän miten hyvin jotkut muut puolestaan kohtelevat. Sen miehen munakin maistuu omassa mielessä kusiselle sen jälkeen.
Niin on. Nämä ovat juuri niitä hetkiä. Törmäsin Youtubessa tuohon herättelevään "maximum benefits minimal efforts" lausahdukseen. Voin yrittää etsiä sen klipin. Itselleni herättelevää oli myös se, että naisen ei kannata anoa rakkautta, että se on nöyryyttävää - luulen että olen vähän anojatyyppiä, kuin koiranpentu välittämisen tarpeessa, niin kun tiedostan asian ja ymmärrän, että minun ei tarvitse sanoa ja anoa, ja toivoa, vaan katson vaan, mitä mies sanoo ja tekee, ja sen perusteella sitten jatkoon tai ei. Netissä voin tosin sanoa että olisi ihanaa kun .... , ne ovat toiveita, mutta niitä ei siis kannata sanoa miehelle, antaa heidän toimia miten luontaisesti toimivat ja sitten petytään tai ei. Anomiset ja ohjaistamiset ovat turn-off itselle ja varmaan toisellekin. Luontaisesti ollen toisilleen sopivat ja epäsopivat sitten katsotaan.
Kylmän linjan miehistä vielä.
On heissäkin semmoista poikkeuksellisuutta, että JOS vaan oikeasti on rakkautta tarpeeksi, niin he voivat ryhtyä välittämään/auttamaan. Se on poikkeuksellista mutta on nähty. Nähty tosin niin, että isä-aikuinen lapsi -välillä.
Eräs isä on juuri tämäntyyppinen, että kukin pärjätköön omillaan ja höpönlöpön kaikenlaiselle hyysämiselle. Saattaa myös välillä sanoa "akat". Hän suorastaan inhoaa sairastamista ja voivottelua. Tunneälyä ei ole juurikaan.
Kuitenkin kun oma aikuinen lapsi joutui vakavaan sairauskierteeseen, elämä pelissä, niin hän lopulta astui areenalle auttamaan. Hän teki ihan päinvastaista sellaista mitä inhosi aiemmin. Kävi kaupassa, kuskasi lääkäreille, kuunteli itkemiset ja tsemppasi eteenpäin. Eikä jättänyt oman onnen nojaan. Riidan aikana tosin sanoi, että tuo kipeä on rasite perheelle, mutta myöhemmin sanoi ettei tarkoittanut niin. (Luultavasti tarkoitti, mutta rasitteesta huolimatta ei jätä.)
Mutta voi olla että he eivät kykene siihen hevillä. Tuossahan ei ollut kyse flunssasta vaan elämä pelissä.
Odotan kumppanilta aikuisuutta. Siihen kuuluu että selviää flunssasta ilman paijailua joka altistaa toisen tartunnalle. Eri asia jos on toipumassa leikkauksesta, on keuhkokuume tms.
Vierailija kirjoitti:
Odotan kumppanilta aikuisuutta. Siihen kuuluu että selviää flunssasta ilman paijailua joka altistaa toisen tartunnalle. Eri asia jos on toipumassa leikkauksesta, on keuhkokuume tms.
"Selviää flunssasta ilman paijailua."
Aika ankeaa. Ei hirveän romanttista. Eihän tuolla ole aikuisuuden kanssa mitään tekemistä.
Naiset ovat tottuneet saamaan mitä haluavat juuri silloin kun haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Olin taannoin kipeä. Menin miesystäväni luokse ja pyysin häntä vähän pitämään mua hyvänä, kun oli niin karmea olo. Mies naurahti: "Aikuista ihmistä." Ok, ei sitten, mutta kummasti miehelle kelpaa rapsuttelut ja silittelyt ja niitä on aina vaatimassa kännissä ja krapulassa, kun on morkkis. Muistutan sitä kyllä vielä joku kerta tuosta. Usein en mitään ole vailla. Oon kyllä jo tottunut siihen, että mä kelpaan ihmisille vain silloin kun MULLA on annettavaa, en silloin, kun itse tarvitsisin jotain.
Mieti, jos sairastut vakavasti, vaikka syöpään. Miehen mielestä aikuinen ei tarvitse hellyyttä tai huolenpitoa sairastaessaan, paitsi jos se koskee häntä itseään. Jättäisin.
Vierailija kirjoitti:
Mutta tuohan voisi olla pelkkä kaveruus- tai sisaruussuhde sitten. En ymmärrä, mitä oikein haet parisuhteesta?
"Maximum benefits minimal efforts." Ei näin. Kyllä ajattelevaiset naiset näkevät sen tyylin läpi."
Ydinhän tässä on, että toipilas ei luultavasti halua seksiä, vaan hellyyttä ja lohdutusta.