nainen loukkaantui kun en halunnut tavata kipeänä
Olen tapaillut erästä naista nyt n.2kk. Hän on koko viikon valitellut olevansa kipeänä. Tänään hän sanoi, että hänellä on enää vain vähän yskää ja kurkku kipeänä joten voidaan jo hyvin tavata kuten oli suunniteltu. Itse ehdotin että siirretään tapaamista muutamalla päivällä, jottei riskeerattaisi flunssan tarttumista.
Tästä nainen loukkaantui ja alkoi saarnaamaan siitä, miten on tottunut toiseenlaiseen kohteluun ja että läheisistä tulee pitää huolta heidän ollessa sairaana. Itse olin tästä reaktiosta vähän ymmällään - onko oletuksena että toisen tulee riskeerata oman terveytensä kumppanin ollessa kipeänä, silloinkin jos ei asuta samassa asunnossa? Eikö ole yhtälailla toisesta välittämistä, että välttelee tautien tartuttamista toiseen?
Mitä mieltä olette? Kumpi tässä on oikeassa ja onko olemassa jotain kirjottamattomia sääntöjä tapailukumppanin tapaamiseen suhteen tämän ollessa sairaana?
Kommentit (210)
Mieheni oli jo seurusteluvaiheessa hoivaava ja halusi nähdä vaikka olin flunssassa. Mulle olisi ollut ok vaikka hän olisi halunnut pysytellä pois. Tämän aloituksen naisen itseriittoisuus hämmentää. Tuollaiset ihmiset eivät todennäköisesti saa niitä aidosti välittäviä kumppaneita, koska eivät itse ole huomaavaisia muita kohtaan vaan tuovat noin tylyllä tavalla esille oman itsekkyytensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä nyt selkeästi on kahta eri tyyppiä. Eli ne jotka pysyvät kaukana tartuntariskin takia, ja ne jotka ajattelisivat kumppanin juuri silloin tarvitsevan hoivaa.
Mikä vääryys siis tapahtuu, jos tuossa ristiriidassa toteaa, ettei selkeästikään siis sovita yhteen? Itse kuulun tuohon jälkimmäiseen, ja kyllä tuo olisi iso kynnyskysymys suhteelle.
Enemmän tässä vaivaa se naisen asenne. Syyttää huonosta kohtelusta. Minusta se on jo häiriintynyttä ja todella itsekeskeistä.
Hän sitä paitsi ei mielestään ollut enää sairaana, mitä hoivaa hän tarvitsee?
"Tästä nainen loukkaantui ja alkoi saarnaamaan siitä, miten
Siis eikö asioita tosiaan voi sanoittaa neutraalisti ja asiallisesti? Ainoat vaihtoehdot on olla sanomatta mitään tai saarnata?
Sitähän me emme tiedä, että kertoiko nainen tuon neutraalisti. Moni ottaa asiallisenkin puheeksioton "saarnaamisena".
Etenkin jos on kerrottu jo siihen tyyliin, etten halua olla enää kanssasi, koska meillä on tässä asiassa niin iso näkemysero.
Vierailija kirjoitti:
Miten tahansa toimitkin Ap, tiedosta se, että naisen exät, miespuoliset ystävät ja monet kanssasi siellä deittirintamalla kilpailevat miehet ovat tuossa suhteessa hyvin erilaisia kuin sinä. Jos olet kiinnostunut naisesta, osoita se, ennen kuin on liian myöhäistä. Hellyyttä, välittämistä ja toisen huomioimista ei ole maailmassa koskaan liikaa. Jos hän loukkaantui, pyydä anteeksi, että pahoitit hänen mielensä. Sitten lähetä vaikka kiva emoji tai jokin pieni juttu, joka ilahduttaa häntä.
Jos tämä tuntuu liialta, ehkäpä seurustelu ei ole sinun juttusi.
Kyllä miehilläkin on oikeus toivoa parisuhteessa joissa heidät kohdataan asiallisesti ja joissa jaetaan yhteinen arvomaailma. Ei tarvitse kärvistellä jossain suhteessa siksi että joku toinen mies toimisi toisella tavalla, sehän on jo kiristystä ja muutenkin sairas tapa ajatella.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen saa olla heikko ja joskus se että toinen lohduttaa kun mieli heilahtelee pms:n takia tai tuo kanakeittoa kuumeiselle on tosi ihanaa. Jos itsellä on joskus ollut sellainen kumppani niin ei oikein syty enää kylmiin ihmisiin.
Tuoreissa suhteissa tietysti voi tulla väärinkäsityksiäkin. Mulle itselläni ainakin tulee paha olo jos huomaan etten saa ilmaista mitään negatiivista tai olla heikko. Tulee sellainen olo että antaa olla, et ehkä ollutkaan oikea mies mulle.
Jos tapaaminen on ollut jo sovittu ja nainen sanoo olevansa tarpeeksi terve siihen, sinä olet aika suuri ääliö ehdottaessasi siirtoa.
Huono liike.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen saa olla heikko ja joskus se että toinen lohduttaa kun mieli heilahtelee pms:n takia tai tuo kanakeittoa kuumeiselle on tosi ihanaa. Jos itsellä on joskus ollut sellainen kumppani niin ei oikein syty enää kylmiin ihmisiin.
Tuoreissa suhteissa tietysti voi tulla väärinkäsityksiäkin. Mulle itselläni ainakin tulee paha olo jos huomaan etten saa ilmaista mitään negatiivista tai olla heikko. Tulee sellainen olo että antaa olla, et ehkä ollutkaan oikea mies mulle.
Ruoan tuominen, lohduttaminen ja negatiivisten tunteiden kuunteleminen ovat minusta eri asioita kuin tartunnan hakeminen.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Ja jos on tartuntariski ja siitä on huolta, niin kanakeiton voi silti tuoda oven taa. Järjestelykysymyksiä. Jos tartuntariskiä ei ole, niin siinä sitten nähdään kylmät ja lämpimät ihmiset. Onko halua ja välittämistä tarpeeksi.
Ymmärrettävää että on erilaisia ihmisiä, kylmät ihmiset menkööt keskenään, heillä on silloin kaikki ok, ja lämpimät pääsisivät yhteen, niin heillä on sitten myös kaikki ok. Sitten on tietty se, että vain itsekseen on ja välillä kaipuun siitä, että olisi mies johon turvata. Mutta kuten palstalta ollaan saatu lukea, monasti tukea ei tulekaan. Tuuripeliä. Tai siis, jotta ei olisi tuuripeliä, niin tarvii kiinnittää huomiota lämpimyysasioihin.
Viestit naiselle ettet ole kiinnostunut. Mahtavaa, voit onnitella itseäsi.
Vierailija kirjoitti:
Jos tapaaminen on ollut jo sovittu ja nainen sanoo olevansa tarpeeksi terve siihen, sinä olet aika suuri ääliö ehdottaessasi siirtoa.
Huono liike.
Kuulostaa kananmunankuorilla kävelemiseltä, jos halu siirtää tapaamista on suuren ääliön merkki. En haluaisi olla noin uuvuttavassa suhteessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tahansa toimitkin Ap, tiedosta se, että naisen exät, miespuoliset ystävät ja monet kanssasi siellä deittirintamalla kilpailevat miehet ovat tuossa suhteessa hyvin erilaisia kuin sinä. Jos olet kiinnostunut naisesta, osoita se, ennen kuin on liian myöhäistä. Hellyyttä, välittämistä ja toisen huomioimista ei ole maailmassa koskaan liikaa. Jos hän loukkaantui, pyydä anteeksi, että pahoitit hänen mielensä. Sitten lähetä vaikka kiva emoji tai jokin pieni juttu, joka ilahduttaa häntä.
Kyllä miehilläkin on oikeus toivoa parisuhteessa joissa heidät kohdataan asiallisesti ja joissa jaetaan yhteinen arvomaailma. Ei tarvitse kärvistellä jossain suhteessa siksi että joku toinen mies toimisi toisella tavalla, sehän on jo kiristystä ja muutenkin sairas tapa ajatella.
Kukaan ei tässä kiristä sinua, ei se nainen siellä enkä minä. Yritän vaan saada sinua ymmärtämään, ettei kannata näissä seurustelujutuissa ajatella niin mustavalkoisesti, oman etusi takia. Oma etusi, oletan, olisi luonnollisesti se, että suhde kestäisi ja löytäisit hyvän kumppanin. Parisuhde vaatii joustoa ja kompromissejä. Olet ehkä tottunut siihen, että muut joustaa, sinä et?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki. Ja hyväkin jos jo alussa selviää, ettei suhteesta tule mitään.
On itseänikin suhteessa kohdeltu kylmästi, mutta sitten toisaalta loukkaannuttu kun olen halunnut erota. Ei se kylmästi kohtelevakaan voi vaatia toista vaan sietämään kylmää kohtelua, vaan hyväksyä ettei se suhde sitten vaan toimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono liike.
Kuulostaa kananmunankuorilla kävelemiseltä, jos halu siirtää tapaamista on suuren ääliön merkki. En haluaisi olla noin uuvuttavassa suhteessa
Suhteen alku on kaikista kriittisin. Silloin katsotaan ketä kiinnostaa ja kuinka paljon. Oletpa ulalla parisuhteista. Et taida sellaista omistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä miehilläkin on oikeus toivoa parisuhteessa joissa heidät kohdataan asiallisesti ja joissa jaetaan yhteinen arvomaailma. Ei tarvitse kärvistellä jossain suhteessa siksi että joku toinen mies toimisi toisella tavalla, sehän on jo kiristystä ja muutenkin sairas tapa
Olen naimisissa oleva nainen, sinun ei tarvitse neuvoa minua. Aloittajat täällä yleensä vastauksissa ilmoittavat erikseen olevansa aloittaja. Se, että parisuhteessa yhdellä olisi muka oikeus hermostua ja haukkua ja uhkailla toisilla miehillä, ja toisen pitäisi vain pyytää anteeksi ja lohduttaa, on sairas lähtökohta.
Jos itse sanoisit, että olet riittävän terve, ja nainen vastaisi, ettei halua nähdä, ettet kuitenkin tartuta häntä, mitä ajattelisit?
Miltä se tuntuisi, kun valistunut arviosi ohitettaisiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä miehilläkin on oikeus toivoa parisuhteessa joissa heidät kohdataan asiallisesti ja joissa jaetaan yhteinen arvomaailma. Ei tarvitse kärvistellä jossain suhteessa siksi että joku toinen mies toimisi toisella tavalla, sehän on jo kiristystä ja muutenkin sairas tapa
Minusta on ok todeta että suhde ei toimi. Täysin eri asia nimitellä sitä toista kylmäksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos itse sanoisit, että olet riittävän terve, ja nainen vastaisi, ettei halua nähdä, ettet kuitenkin tartuta häntä, mitä ajattelisit?
Miltä se tuntuisi, kun valistunut arviosi ohitettaisiin?
Vähintään joku sukupuolitauti on vielä...
Mun yksi ex taas tunki kylään vaikka olisin ollut kuinka sairas, tokaisten että "nuha lähtee n**simalla". Tuli, pani ja lähti, ei kiinnostanut lainkaan miten voin.
Minä kannattaisin sitä, että kumppani kysyy vointia soittaen tai viestein, ja tarjoutuu tarvittaessa tuomaan kaupasta jotakin. Minä olisin rakkaudesta soikeana, jos sairastaisin ja kumppani toisi ovelleni yllättäen suosikkiannokseni läheisestä kebab-pizzeriasta. Voitaisiin ovella pari sanaa ja lentopusua vaihtaa. Missään nimessä en tahtoisi kumppaniani sairastuttaa.
"Olen naimisissa oleva nainen, sinun ei tarvitse neuvoa minua. Aloittajat täällä yleensä vastauksissa ilmoittavat erikseen olevansa aloittaja. Se, että parisuhteessa yhdellä olisi muka oikeus hermostua ja haukkua ja uhkailla toisilla miehillä, ja toisen pitäisi vain pyytää anteeksi ja lohduttaa, on sairas lähtökohta. "
Siis missä kohtaa joku esitti, että olisi hyvä uhkailla toisilla miehillä, hermostua ja haukkua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono liike.
Suhteen alku on kaikista kriittisin. Silloin katsotaan ketä kiinnostaa ja kuinka paljon. Oletpa ulalla parisuhteista. Et taida sellaista omistaa.
Yleensä ad hominem otetaan käyttöön silloin kun ei ole enää muuta sanottavaa ja tietää hävinneensä. Kiitos