Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko puoliso vaatia uskollisuutta jos ei itse tarvitse yhtään seksiä?

Vierailija
09.02.2025 |

Mielestäni ei.

t. Vaimo

Kommentit (197)

Vierailija
61/197 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole tullut mieleenkään, vaikkei vaimo ole sairastumisensa jälkeen kyennyt/halunnut seksiä yli kahteen vuoteen. Minulla on kuitenkin toistaiseksi toimivat kädet, ja lisäksi elämässä tärkeämpiäkin arvoja. Joku toinen varmasti kokee toisin ja ottaa toivon mukaan asian puheeksi. Itse kokisin itseni totaalim*lkuksi.

Tämä kommentti suorastaan pysäytti, tänä aikana. Toivon teille kaikkea hyvää.

Vierailija
62/197 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi vaatia jos haluaa. Parisuhde on kahden ihmisen välinen suhde ja siinä ollaan yhdessä sovituilla säännöillä. Jos on sovittu että ei harrasteta seksiä muiden kanssa niin sitten ei harrasteta. Sillä ei ole merkitystä harrastetaanko seksiä yhdessä ja kuinka paljon. Siinä vaiheessa jos toinen ei halua enää noudattaa yhteisiä sääntöjä sovitaan uudet säännöt tai lopetetaan parisuhde. 

Ettei harrasteta seksiä MUIDEN kanssa viittaa kyllä ihan suoraan siihen, että sitä harrastetaan oman puolison kanssa. Joten jos hän kieltäytyy, säännöt on jo rikottu tämän puolison toimesta ja toinen voi vapaasti määrittää säännöt uusiksi omalta kohdaltaan. Eihän tuo selibaattikaan ollut yhteinen päätös. 

Jos ei halua erota eikä riidellä, niin tämä ei ole järkevää. Vai oikeastiko luulet, että haluton osapuoli antaisi pyytämällä luvan ja olisi tyytyväinen siihen? Antaisitko itse? Jos toinen itse ehdottaa, niin sitten, mutta muuten tulisi vain riitaa. Itse asiassa ikävyyksiä varmaan seuraa, vaikka lupakin tulisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/197 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nämä asiat ole niin mustavalkosia, että jos ei saa seksiä, niin erotaan tai petetään. Parisuhde on paljon muutakin kuin sänkyhommat. Monet kommentoijista taitaa olla kovin nuoria vielä. Oottakaa, kun alkaa ikää tulla ja vaihdevuodet. Kyllä siinä saattaa seksihalut vähentyä monestakin syystä. Me nukutaan nykyään eri huoneissa miehen kans ja molemmat on tyytyväisiä. Ei se vähennä rakkautta ja kiintymystä. Asiat nyt vaan tuppaa muuttumaan, kun vanhenee.

Ei tietenkään, mutta jos seksiä haluava osapuoli ehdottomasti haluaa seksiä, silloin asia on jotenkin neuvoteltava kumppanin kanssa. Jos kumppanille ei käy avoin suhde, ei jää muita vaihtoehtoja kuin ero, pettäminen tai tilanteeseen tyytyminen. Vai keksitkö sinä jotain muitakin ratkaisuja? Jos siis tilanne on se, että kumppani ei enää halua seksiä ollenkaan eikä ole kiinnostunut etsimään kadonnutta libidoa uudestaan.

Vierailija
64/197 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos miehellä ei toimi? 

Mikset voi nuolla tai sormettaa vaimoa, jos et halua, että hän alkaa katsella muita miehiä?

Vierailija
65/197 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksipuolisesti toiselta kysymättä voi parisuhteessa päättää moniakin asioita joskin siitä on seuraamuksia. Parisuhteen päättäminen tapahtuu myös yksipuolisesti, jos se toinen ei tullut kuulluksi eikä tyytynyt kumppaninsa päätöksiin.

Seksin harrastamattomuus kumppanin kanssa on aika iso asia. Kumppanille jää valinta: Ei-vapaaehtoinen selibaatti, ero, avoin liitto jos seksittömälle osapuolelle sopii tai pettäminen. Seksittömän kannalta katsottuna pettäminen on lähtölaskenta eroon ja avoin liittokin johtaa todennäköisesti samaan. Selibaatti puolestaan johtaa usein katkeruuteen ja sitä kautta eroon.

Yhteinen seksielämä on suhteen yhdessäpitävä liima.

Nämä kuulostaa aina ihan siltä kuin ongelma olisi kumppanin täydellinen libidon puute. Usein haluja kyllä on, mutta ne eivät monenlaisten pettymysten ja kaunojen - ehkä rakkauden loppumisen - takia kohdistu omaan kumppaniin. Minulle kävi niin. Erosimme. Sen jälkee seksi on todellakin maistunut.

Joskus se halukaskin kumppani voisi mennä peilin eteen ja miettiä, olisiko syitä sille että kumppania ei enää kiinnosta.

Vierailija
66/197 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, tietenkin. Kyse ei ole minähaluan!-jutusta vaan parisuhteesta. Jos toinen ei enää halua seksiä, niin varmaan paras jutella. Tai ihan erota jos ei osata puhua.

Ihmiset on älyttömän itsekkäitä näköjään, lasketaan vaan mitä on minimivaatimukset itselle ja miten niitä voisi välttää. Jos pettäminen ja muiden kanssa oleminen on niin tärkeää, miksi edes olla suhteessa?

Vierailija
67/197 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen ruumis ei ole hänen omansa vaan vaimon ja päin vastoin

Vierailija
68/197 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole tullut mieleenkään, vaikkei vaimo ole sairastumisensa jälkeen kyennyt/halunnut seksiä yli kahteen vuoteen. Minulla on kuitenkin toistaiseksi toimivat kädet, ja lisäksi elämässä tärkeämpiäkin arvoja. Joku toinen varmasti kokee toisin ja ottaa toivon mukaan asian puheeksi. Itse kokisin itseni totaalim*lkuksi.

Sairaus on ehkä kuitenkin vähän eri kuin että toinen ei vain näe sinua haluttavaksi. Lisäksi on eri asia, jos tuo käy nuorena kuin vanhana tai jos tilanne on väliaikainen tai pysyvä. 

Ei minulle ole yhtään vaikea olla sinkkuna ilman seksikumppaneita, mutta oli vaikea olla suhteessa, jossa toisen mielestä olin vastenmielinen. 

Vierailija
69/197 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen ruumis ei ole hänen omansa vaan vaimon ja päin vastoin

Ei, kyllä jokaisen ruumis on ihan hänen omansa.

Vierailija
70/197 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi vaatia jos haluaa. Parisuhde on kahden ihmisen välinen suhde ja siinä ollaan yhdessä sovituilla säännöillä. Jos on sovittu että ei harrasteta seksiä muiden kanssa niin sitten ei harrasteta. Sillä ei ole merkitystä harrastetaanko seksiä yhdessä ja kuinka paljon. Siinä vaiheessa jos toinen ei halua enää noudattaa yhteisiä sääntöjä sovitaan uudet säännöt tai lopetetaan parisuhde. 

Ettei harrasteta seksiä MUIDEN kanssa viittaa kyllä ihan suoraan siihen, että sitä harrastetaan oman puolison kanssa. Joten jos hän kieltäytyy, säännöt on jo rikottu tämän puolison toimesta ja toinen voi vapaasti määrittää säännöt uusiksi omalta kohdaltaan. Eihän tuo selibaattik

Jos ei halua erota eikä riidellä, niin tämä ei ole järkevää. Vai oikeastiko luulet, että haluton osapuoli antaisi pyytämällä luvan ja olisi tyytyväinen siihen? Antaisitko itse? Jos toinen itse ehdottaa, niin sitten, mutta muuten tulisi vain riitaa. Itse asiassa ikävyyksiä varmaan seuraa, vaikka lupakin tulisi.

Niin, kaikki ei aina elämässä mene niin kuin itse haluaisi, koska toisilla ihmisillä on myös oikeuksia, eivätkä he ole vain välineitä. Jos kumppani ei halua seksiä, eikä myöskään avointa suhdetta, niin silloin sen joka haluaa seksiä pitää joko erota tuosta kumppanista, tai elää ilman seksiä. Toki voi myös pettää, mutta se taas on väärin. Väärin toimimista ei oikeuta se, että muut vaihtoehdot ei ole kivoja. 

Vierailija
71/197 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaus on ehkä kuitenkin vähän eri kuin että toinen ei vain näe sinua haluttavaksi. Lisäksi on eri asia, jos tuo käy nuorena kuin vanhana tai jos tilanne on väliaikainen tai pysyvä. 

Ei minulle ole yhtään vaikea olla sinkkuna ilman seksikumppaneita, mutta oli vaikea olla suhteessa, jossa toisen mielestä olin vastenmielinen. 

Minulla oli pitkässä (yli 25 vuotta) suhteessamme yli vuoden kestäneitä seksittömiä kausia. Kun tiesi niiden olevan väliaikaisia (sairastuminen, läheisen kuolema jne.) niin osasi suhtautua tilanteeseen oikein. Jos puolisoni sen sijaan olisi kertonut sekä yhteisen seksielämämme että myös minun seksielämäni loppuvan nyt kokonaan yksipuolisella päätöksellään niin sitten olisin itse alkanut miettiä eroa.

M59+

Vierailija
72/197 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nämä asiat ole niin mustavalkosia, että jos ei saa seksiä, niin erotaan tai petetään. Parisuhde on paljon muutakin kuin sänkyhommat. Monet kommentoijista taitaa olla kovin nuoria vielä. Oottakaa, kun alkaa ikää tulla ja vaihdevuodet. Kyllä siinä saattaa seksihalut vähentyä monestakin syystä. Me nukutaan nykyään eri huoneissa miehen kans ja molemmat on tyytyväisiä. Ei se vähennä rakkautta ja kiintymystä. Asiat nyt vaan tuppaa muuttumaan, kun vanhenee.

Sanon vain, että jos tuollainen suhde, jossa ollaan vain jääty köllöttelemään, rapistumaan ja olemaan vanhoja, päättyy jostain syystä, saattaa mies kuitenkin seuraavassa suhteessa, jos sellainen tulee, ryhtyä uudelleen harrastamaan seksiä. Ja miksei nainenkin, jos eivät krempat estä. Ei se ole mikään pakko elää tietyllä tavalla vain siksi, että kalenteri näyttää paljon vuosia.

Vierailija
73/197 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman seksiä kyse ei enää ole puolisosta, vaan kämppäkaverista.

Minulla on ollut kämppäkavereita. Minulla ei kuitenkaan ole heidän kanssa ollut yhteistä omaisuutta, lapsia, rakkautta, hellyyttä, kumppanuutta, sielujen sympatiaa eikä yhteistä yli 20 vuoden historiaa iloineen ja suruineen. Hyvässä parisuhteessani on nämä kaikki ja vielä paljon enemmänkin. Seksi on tässä kokonaisuudessa vain yksi pieni osa-alue, joten sen puute ei kaada tätä parisuhdetta meidän kummankaan mielestä. Eikä se todellakaan tee meistä vain kämppäkavereita.

Vierailija
74/197 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanon vain, että jos tuollainen suhde, jossa ollaan vain jääty köllöttelemään, rapistumaan ja olemaan vanhoja, päättyy jostain syystä, saattaa mies kuitenkin seuraavassa suhteessa, jos sellainen tulee, ryhtyä uudelleen harrastamaan seksiä. Ja miksei nainenkin, jos eivät krempat estä. Ei se ole mikään pakko elää tietyllä tavalla vain siksi, että kalenteri näyttää paljon vuosia.

Toki, jokainen harrastakoon mitä lystää. Mutta ei siinä, ettei seksi kiinnosta samalla tavalla lisäântymisiän loputtua, ole yhtään mitään pahaa tai outoa tai mitään, mitä täytyisi väkisin ruveta muuttamaan. Maailmassa on muutakin mielenkiintoista eikä sitä seksiä harrasteta kuin korkeintaan tunteja viikossa/ kuukaudessa/vuodessa. Siihen nähden siitä vouhkataan aivan älyttömän paljon.

Vierailija
75/197 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alapeukuttajien mielestä pitäisi elää selibaatissa loppuelämä. Julmaa.

Eh, PARIsuhteessa kyllä KESKUSTELLAAN asiasta eikä mennä pettämään puolison selän takana koska "mä haluun" Vaikka sitä seksiä ei olisikaan niin sitä sitten puhutaan ja sovitaan uudet säännöt, tai erotaan. 

Monella on ihmeen hämärtynyt käsitys moraalista, pienenkin syyn takia ollaan tekemässä pahojaan tai salattavia asioita toisten selän takana. 

Vierailija
76/197 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se puoliso vaatisi uskollisuutta jos sinua ei kiinnosta seksi?

Vierailija
77/197 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla muuten tyytyväinen, mutta kaipaa kosketusta ja seksiä. Ehkä ajattelee, että kun saa sitä muualta, niin ei tarvitse rikkoa turvallista elämää. Jos haluton ei yritä tai pysty ratkaisemaan asiaa mitenkään eikä ota eroa.

Niin, se seksin hakeminen muualta on yksi vaihtoehto, jos se sopii parisuhteen molemmille osapuolille. Jos se ei sovi sille seksittömälle, silloin käy vain niin, että nyt seksittömyyden takia suhteessa huonosti voiva siirtää vain pahoinvointinsa sille seksittömälle. Ongelma ei siis poistu, vaan se muuttaa muotoaan ja vaihtaa kohdetta. Suhde ei edelleenkään toimi. Silloin ei ole muuta vaihtoehtoa kuin ero tai sitten jatkuvassa tyytymättömyydessä eläminen.

Tietysti seksiä haluavan näkökulmasta tuo olisi helppo ja hyvä ratkaisu, mutta kun asiat eivät aina ole niin helppoja. Joskus asiat ovat vaikeita ja joskus on tarjolla vain ta

Saisihan se seksitön rauhan, että toinen ei vonkaisi.

Paitsi että moni on niin pervo, että haluaa yhdistää tunteet ja seksin. Haluaa sitä kumppania vaikka tämä ei haluaisi takaisin, tai kehittää tunteita seksipartneriin, vaikka oli tarkoitus vain purkaa paineita.

Jos seksi ei kiinnosta yhtään, niin ei yleensä kiinnosta myöskään hakea mitään ratkaisua että se alkaisi kiinnostaa, koska siis se ei kiinnosta.

On vaikea asettua toisen nahkoihin, että miltä tuntuu kun ei kiinnosta ja miltä kun kaipaa sitä. Oma tilanne voi myös ahdistaa todella paljon, kun ei sitä voi ajattelulla tai päätöksellä muuttaa. Se on aika fyysistä. 

Vierailija
78/197 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Eromme jälkeen totesin että olen nyt loppuelämäni kaikkein nuorimmassa hetkessä eli joko ikää tulossa lisää tai sitten kuolo korjaa pois. Kohta täytän 60vee ja sydäninfarktikin jo kerran saatu muistutuksena elämän rajallisuudesta.

Jos haluaa elää ja kokea asioita on se tehtävä nyt eikä sitä kannata lykätä myöhemmäksi. Siitä myöhemmästä kun ei ole mitään takeita.

Vierailija
79/197 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vaatia vaikka seisomaan päällään, mutta toinen voi kieltäytyä siitä yhtä helposti. Minä päättäisin suhteen ilman seksiä, en pettäisi.

Vierailija
80/197 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanon vain, että jos tuollainen suhde, jossa ollaan vain jääty köllöttelemään, rapistumaan ja olemaan vanhoja, päättyy jostain syystä, saattaa mies kuitenkin seuraavassa suhteessa, jos sellainen tulee, ryhtyä uudelleen harrastamaan seksiä. Ja miksei nainenkin, jos eivät krempat estä. Ei se ole mikään pakko elää tietyllä tavalla vain siksi, että kalenteri näyttää

Olen suunnilleen ikäisesi ja ymmärrän mitä tarkoitat. Mutta olen hartastanut seksiä noin43 vuoden ajan. Se on aika lailla nähty. Maailmassa on paljon muuta kokematta, näkemättä ja oppimatta. Itseäni kiinnostaa se kaikki muu paljon enemmän kuin seksi. Aika aikaansa kutakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan