Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko puoliso vaatia uskollisuutta jos ei itse tarvitse yhtään seksiä?

Vierailija
09.02.2025 |

Mielestäni ei.

t. Vaimo

Kommentit (197)

Vierailija
101/197 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Niin, kaikki ei aina elämässä mene niin kuin itse haluaisi, koska toisilla ihmisillä on myös oikeuksia, eivätkä he ole vain välineitä. Jos kumppani ei halua seksiä, eikä myöskään avointa suhdetta, niin silloin sen joka haluaa seksiä pitää joko erota tuosta kumppanista, tai elää ilman seksiä. Toki voi myös pettää, mutta se taas on väärin. Väärin toimimista ei oikeuta se, että muut vaihtoehdot ei ole kivoja."

Tai sitten sen joka ei halua ja tietää kuitenkin toisen haluavan pitää joko harrastaa seksiä, ehdottaa vieraissa käymistä tai erota. Miksi kaikki velvollisuudet olisivat sillä, joka toivoo kaiken jatkuvan kuin ennenkin eikä sillä, joka haluaa muuttaa suhteen seksittömäksi yksipuolisella päätöksellä? Yleensä suhteessa molemmat joustavat.

Jos kumpikaan ei halua tai muuten vain on sinut seksittömyyden kanssa, niin se on hyvä. Näin varmaan monella iän myötä onkin.

Tietenkin "velvollisuus" ehdottaa eroa (tai avointa suhdetta) on sillä, joka ei ole tyytyväinen suhteen nykytilaan.

Vierailija
102/197 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alapeukuttajien mielestä pitäisi elää selibaatissa loppuelämä. Julmaa.

Ei pitäisi. Jos ei päästä yksimielisyyteen parisuhteen säännöistä, erotaan, ei petetä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/197 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suhteesta voi katsos aina erota. Ei tarvitse pettäjäksi ruveta. 

Voi myös pitää kahta naista kuten puhemies.

Vierailija
104/197 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tietenkin "velvollisuus" ehdottaa eroa (tai avointa suhdetta) on sillä, joka ei ole tyytyväinen suhteen nykytilaan."

Esim. jos suhteessa on seksiä ja toinen haluaa lopettaa seksin, niin hänellä on velvollisuus ehdottaa eroa tai avointa suhdetta. Ylipäänsä velvollisuus ottaa asia puheeksi ja hakea ratkaisua, koska toiselle se voi olla vaikeaa. 

Vierailija
105/197 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja vastaus: Olet ikäsi aikana varmasti harrastanut seksiä ihan tapeeksi. Sen ei pitäisi enää tuossa iässä olla noin tärkeä asia? "

Huomaatko että yrität tuossa tehdä minun puolestani minun elämääni vaikuttavia päätöksiä kysymyksistä, joihin vain minä voin tietää vastauksen. Vetoat jonkinlaiseen "yleiseen mielipiteeseen" joka ei minua kiinnosta lainkaan. 

Seksielämäni on eron vuoksi ollut tauolla mutta vain väliaikaisesti, ainakin siltä osin kuin se minusta riippuu. En todellakaan ole harrastanut tähän ikään mennessä "tarpeeksi" seksiä. Sellainenkin aika voi toki joskus koittaa ellen sitä ennen ehdi kuolla.

Jokainen päättäköön itse omasta elämästään myös seksin harrastamisen osalta. Ei ole muiden asia kertoa että joku on nyt saanut seksikiintiönsä täyteen.

M59+

Vierailija
106/197 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksipuolisesti toiselta kysymättä voi parisuhteessa päättää moniakin asioita joskin siitä on seuraamuksia. Parisuhteen päättäminen tapahtuu myös yksipuolisesti, jos se toinen ei tullut kuulluksi eikä tyytynyt kumppaninsa päätöksiin.

Seksin harrastamattomuus kumppanin kanssa on aika iso asia. Kumppanille jää valinta: Ei-vapaaehtoinen selibaatti, ero, avoin liitto jos seksittömälle osapuolelle sopii tai pettäminen. Seksittömän kannalta katsottuna pettäminen on lähtölaskenta eroon ja avoin liittokin johtaa todennäköisesti samaan. Selibaatti puolestaan johtaa usein katkeruuteen ja sitä kautta eroon.

Yhteinen seksielämä on suhteen yhdessäpitävä liima.

Nämä kuulostaa aina ihan siltä kuin ongelma olisi kumppanin täydellinen libidon puute. Usein haluja kyllä on, mutta ne eivät monenlaisten pettymysten ja kaunojen - ehkä rakkauden loppumisen - takia kohdist

Toisaalta mitä se auttaa, jos toiselta on halut loppuneet. Siis puolisoaan kohtaan.

Vierailija
107/197 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole tullut mieleenkään, vaikkei vaimo ole sairastumisensa jälkeen kyennyt/halunnut seksiä yli kahteen vuoteen. Minulla on kuitenkin toistaiseksi toimivat kädet, ja lisäksi elämässä tärkeämpiäkin arvoja. Joku toinen varmasti kokee toisin ja ottaa toivon mukaan asian puheeksi. Itse kokisin itseni totaalim*lkuksi.

Tämä kommentti suorastaan pysäytti, tänä aikana. Toivon teille kaikkea hyvää.

Sairaus on ehkä kuitenkin vähän eri kuin että toinen ei vain näe sinua haluttavaksi. Lisäksi on eri asia, jos tuo käy nuorena kuin vanhana tai jos tilanne on väliaikainen tai pysyvä. 

Ei minulle ole yhtään vaikea olla sinkkuna ilman seksikumppaneita, mutta oli vaikea olla suhteessa, jossa toisen mielestä olin vastenmielinen. 

No todellakin on eri asia jos kyseessä on sairaus. Tällä haettiin pisteitä kontekstin ulkopuolelta ja niitä saatiin.

Vierailija
108/197 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi vaatia jos haluaa. Parisuhde on kahden ihmisen välinen suhde ja siinä ollaan yhdessä sovituilla säännöillä. Jos on sovittu että ei harrasteta seksiä muiden kanssa niin sitten ei harrasteta. Sillä ei ole merkitystä harrastetaanko seksiä yhdessä ja kuinka paljon. Siinä vaiheessa jos toinen ei halua enää noudattaa yhteisiä sääntöjä sovitaan uudet säännöt tai lopetetaan parisuhde. 

Ettei harrasteta seksiä MUIDEN kanssa viittaa kyllä ihan suoraan siihen, että sitä harrastetaan oman puolison kanssa. Joten jos hän kieltäytyy, säännöt on jo rikottu tämän puolison toimesta ja toinen voi vapaasti määrittää säännöt uusiksi omalta kohdaltaan. Eihän tuo selibaattikaan ollut yhteinen päätös. 

Parisuhteessa ei kumpikaan ei voi vapaasti määrittää sääntöjä uusiksi vain omalta kohda

Olettaisin, että kyseessä on selvä muutos aikaisempaan, ei kai kukaan nyt niin urpo ole että ajattelisi jotain tiettyä frekvenssiä? Ja oletettavasti asiasta on myös keskusteltu, mistä päättelit ettei näin olisi. Joten kyllä täällä nyt ymmärtämisen haaste on jossain aivan muualla kuin missä sinä sen näet. Ja tuo aikuisuus -kommentti, voiko älyllisesti laiskempaa pseudofiksua olla?

Vierailija
109/197 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi vaatia jos haluaa. Parisuhde on kahden ihmisen välinen suhde ja siinä ollaan yhdessä sovituilla säännöillä. Jos on sovittu että ei harrasteta seksiä muiden kanssa niin sitten ei harrasteta. Sillä ei ole merkitystä harrastetaanko seksiä yhdessä ja kuinka paljon. Siinä vaiheessa jos toinen ei halua enää noudattaa yhteisiä sääntöjä sovitaan uudet säännöt tai lopetetaan parisuhde. 

Voidaan myös sopia, että seinäkiipeilyä harrastetaan vain yhdessä. Toista ei kuitenkaan voisi vähempää kiinnostaa seinäkiipeily, ja siinä jää sitten sen intohimoisen seinäkiipeilijän kiipeilyt kiipeilemättä, koska kivaa ei saa olla kenenkään muun kanssa. Onnellisen parisuhteen moraalinen pohja on vastuuttaa toinen omista tuntemuksista, jotta niitä ei tarvitse itse lainkaan oppia käsittelemään.

Vierailija
110/197 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ikäsi aikana varmasti harrastanut seksiä ihan tapeeksi. Sen ei pitäisi enää tuossa iässä olla noin tärkeä asia? Juuri tuon vanhemman väen "uuden villin nuoruuden" takia myös senioreiden sukupuolitartunnat ovat räjähtäneet kun ei osata varoa tauteja eikä ymmärretä että niitä on huomatatvasti enemmän kuin 40 vuotta sitten. Muutenkin tuon seksin laittaminen pääosaan elämässä on todella outoa. 

Tätä samaa kaikki haluttomat hokee. Aseksuaalien on selvästikin ihan turhar edes osallistua tällaisiin keskuteluihin, koska he eivät tiedä mitä tuo tuntuu.

Eikä se seksi ole pääosa, mutta parisuhteessa se erittäin tärkeä yhteenliimaava voima. 

Mikä sinun mielestä pitäisi olla elämässä pääosassa?

Vierailija
111/197 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tietenkin "velvollisuus" ehdottaa eroa (tai avointa suhdetta) on sillä, joka ei ole tyytyväinen suhteen nykytilaan."

Esim. jos suhteessa on seksiä ja toinen haluaa lopettaa seksin, niin hänellä on velvollisuus ehdottaa eroa tai avointa suhdetta. Ylipäänsä velvollisuus ottaa asia puheeksi ja hakea ratkaisua, koska toiselle se voi olla vaikeaa. 

Kuinka moni mies tekee asialle jotain kun he yksipuolisesti päättävät lasten tultua heittäytyä yhdeksi lapseksi ja jättää kaikki kotityöt ja vastuun vaimolle. Kuinka moni ehdottaa kotiin siivoojaa, lastenhoitajaa tms. Ei yksikään. Tämä johtuu siitä että monet miehet ovat munattomia luusereita joille naisten pitäisi kaikki asiat hoitaa myös se seksi, vaikka sitä ei itse haluaisi. Eihän aikuinen mies pysty itse ottamaan vastuuta omasta elämästä ja hoitaa asioita siten kun ne pitäisi hoitaa. Erotakaan ei voi kun loppuisi piikapalvelut ja joutuisi kavereille kertomaan että ei onnistunut avioliitossaan.

Vierailija
112/197 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on lompakkoloiselle mahdotonta ymmärtää.

Vierailija
113/197 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni mies tekee asialle jotain kun he yksipuolisesti päättävät lasten tultua heittäytyä yhdeksi lapseksi ja jättää kaikki kotityöt ja vastuun vaimolle. Kuinka moni ehdottaa kotiin siivoojaa, lastenhoitajaa tms. Ei yksikään. Tämä johtuu siitä että monet miehet ovat munattomia luusereita joille naisten pitäisi kaikki asiat hoitaa myös se seksi, vaikka sitä ei itse haluaisi. Eihän aikuinen mies pysty itse ottamaan vastuuta omasta elämästä ja hoitaa asioita siten kun ne pitäisi hoitaa. Erotakaan ei vo

Nieletkö?

Vierailija
114/197 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksipuolisesti toiselta kysymättä voi parisuhteessa päättää moniakin asioita joskin siitä on seuraamuksia. Parisuhteen päättäminen tapahtuu myös yksipuolisesti, jos se toinen ei tullut kuulluksi eikä tyytynyt kumppaninsa päätöksiin.

Seksin harrastamattomuus kumppanin kanssa on aika iso asia. Kumppanille jää valinta: Ei-vapaaehtoinen selibaatti, ero, avoin liitto jos seksittömälle osapuolelle sopii tai pettäminen. Seksittömän kannalta katsottuna pettäminen on lähtölaskenta eroon ja avoin liittokin johtaa todennäköisesti samaan. Selibaatti puolestaan johtaa usein katkeruuteen ja sitä kautta eroon.

Yhteinen seksielämä on suhteen yhdessäpitävä liima.

Nämä kuulostaa aina ihan siltä kuin ongelma olisi kumppanin täydellinen libidon puute. Usein haluja kyllä on, mutta ne eivät monenlaisten pettymysten ja k

Voi koettaa lisätä huomioimista, itsestään huolehtimista, auttamista arjessa jotta toinen ei uuvu, kuuntelemistä, kehumista, yhdessä tekemistä, paineetonta hellyyttä ja kosketusta jne. Ihmiset ja parisuhteet muuttuu. Arki voi voittaa romantiikan. Sitä voi yrittää tuoda takaisin. Ei se toki aina onnistu.

Vierailija
115/197 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta loppui seksihalut tyystin. Odotin ja toivoin ja annoin luvan miehelle, että saa etsiä uuden. Ei etsinyt. Jatkuvan ruinaamisen sain sillä loppumaan, että erosin. Painostus ja pakottaminen on väkivaltaa, johon ei pidä alistua.

Vierailija
116/197 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ja vastaus: Olet ikäsi aikana varmasti harrastanut seksiä ihan tapeeksi. Sen ei pitäisi enää tuossa iässä olla noin tärkeä asia? "

Huomaatko että yrität tuossa tehdä minun puolestani minun elämääni vaikuttavia päätöksiä kysymyksistä, joihin vain minä voin tietää vastauksen. Vetoat jonkinlaiseen "yleiseen mielipiteeseen" joka ei minua kiinnosta lainkaan. 

Seksielämäni on eron vuoksi ollut tauolla mutta vain väliaikaisesti, ainakin siltä osin kuin se minusta riippuu. En todellakaan ole harrastanut tähän ikään mennessä "tarpeeksi" seksiä. Sellainenkin aika voi toki joskus koittaa ellen sitä ennen ehdi kuolla.

Jokainen päättäköön itse omasta elämästään myös seksin harrastamisen osalta. Ei ole muiden asia kertoa että joku on nyt saanut seksikiintiönsä täyteen.

M59+

Muista nyt kuitenkin pitää huolta ehkäisystä, ne taudit tarttuvat suuseksissäkin :) 

Vierailija
117/197 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä se on kyllä yhteinen ongelma eikä ainoastaan seksiä haluavan ongelma, jos halut eivät kohtaa. Haluamattomalla on myös vastuu suhteen tilasta eikä voi vain sulkea silmiään ongelmalta. Molemmilla on vastuu käsitellä asia yhdessä ja löytää jokin ratkaisu tai edes yhteinen suunta mihin ollaan menossa. 

Vierailija
118/197 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on lompakkoloiselle mahdotonta ymmärtää.

"Tämähän on lompakkoloiselle mahdotonta ymmärtää." 

Sellainen naiseton uli siellä.

Vierailija
119/197 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin minäkin ihmettelen ettei edes puolisoaan halua tyydyttää jos ei itse halua laueta. Miksi luulee että voi päättää yksipuolisesti parisuhteen ilman että siitä tulee mitään seuraksia. Muut kyllä haluavat nauttia jos yksi alkaa selibaattiin.

Puoliso voi tyydyttää itsensä ihan itse,  ei siihen ketään muuta tarvita.

Vierailija
120/197 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi myös pitää kahta naista kuten puhemies.

Sekin on OK jos se perustuu yhteiseen sopimukseen. Silloin kyse ei ole pettämisestä vaan avoimesta liitosta. Omilla vanhemmillani oli aikanaan avoin avioliitto. Sen toimivuus ja ongelmat on sitten oma lukunsa.

Pettäminen ei minun mielestäni ole OK. Vaikka itse olen lapseton niin ymmärrän eroon liittyvät ongelmat. Perustelunahan on se että taloustilanteen ja lapsien kannalta olisi "helpompaa" pysyä yhdessä ja pettää pikemminkin kuin erota, mikäli puoliso ei salli avointa suhdetta. Mutta muutamiakin pettämisdraamoja ja kulissiavioliittoja riitoineen sivusta nähneenä en kyllä pidä niitäkään hyvinä vaihtoehtoina lasten kannalta. Mielestäni parempi reilusti erota kuin antaa lapsille huono malli parisuhteelle salailun ja siitä kiinni jäämisen kautta.

Lapsettomassa suhteessakaan pettäminen ei ole OK. Se rikkoo luottamuksen perusteet ja sellaisen jälkeen kuluu aikaa ennen kuin petetty voi taas yrittää luottaa toiseen ihmiseen. Itsekin tuollaisesta noin vuosi sitten tapahtuneesta tilanteesta yritän tässä toipua. Yli 25 vuotta yhdessä ja sitten se johon elämässäsi eniten luotat yhtäkkiä rikkoo kaiken. 

Ehdottomasti mieluummin ero kuin pettäminen. T. Nimim kokemusta on.

M59+

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme