Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Manslamming - "miehet kävelevät naisia päin kadulla"

Vierailija
09.02.2025 |

https://yle.fi/a/74-20141724

Aika sukupuolittunut kirjoitus. Jos kohtaamistilanteessa kumpikaan ei väistä ja tulee kolari, niin se on mies joka kävelee naista päin, vaikka todellisuudessa molemmat kävelevät toisiaan päin.

Pääsääntöisesti yhteispeli sujuu ihmisten kanssa hyvin, ja olen itse useammin se joka väistää. Poikkeuksia ovat:

- hyvin nuoret ja hyvännäköiset naiset, etenkin kun kulkevat porukassa. Väistävät raamikkaita ja komeita miehiä. Pienikokoisten (olen 171cm/65kg) ja rumien odotetaan väistävän heitä, kävelevät kuin Euroopan omistajat

- nuoret naiset joilla on aurinkolasit ja katse on puhelimessa

- jotkut bodarin oloiset tatskatut kovismiehet jotka ovat liikkeellä naisensa kanssa. Jättimies auraa naiselleen tilaa, ja kumpikaan ei väistä ketään

- tukevat naisporukat keikoilla. Laittavat kädet yhteen ja jyräävät porukan läpi. Jos miesporukka tekisi saman, ennen pitkää johtohahmolta vedettäsiin nenä lyttyyn

Kommentit (149)

Vierailija
21/149 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kaksi kertaa kokenut tämän. Aika vähäinen määrä kuitenkin siihen nähden, mitä kävelen kadulla. Kerran ulkomaalainen mies törmäsi ilmeisen tahallaan minuun ja haukkui huo raksi, vielä kaksi kertaa kun en reagoinut ekaan mitenkään, en kyllä siihen jälkimmäiseenkään. Toisella kertaa teinipoika käveli tien vasemmalla puolella. Oletin että hän väistää, mutta käveli päin ja meni sitten lumipenkan kautta ohi. :D Olisi päässyt tilanteesta vähemmällä vaivalla väistämällä kuten normaali ihminen. Mutta joo, nämä on vain pisaroita ihmisten urpouden ja idiotismin meressä, sen ilmenemismuodot ovat moninaiset. Monet ovat oikein ylpeitä siitä, että uskaltavat käyttäyty huonosti ja nolata itsensä julkisesti.

Is lamin opetukseen kuuluu, että mus limin ei tule väistää vääräuskoista, vaan aina toisin päin. Johtuu siitä, että mus limi on ylempänä muita. Jos ulkomaalaisesi oli tuota lajia, niin tuossa voi olla selitys.

Vierailija
22/149 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuljen säännön mukaan oikeaa reunaa. Jos joku on kävelemässä väärää reunaa mua päin, niin pysähdyn vähän ennen törmäystä, jolloin väärän puolen kulkija on se, joka kävelee mua päin.

- kyllä, mies

Minä toimin tismalleen samoin. Ellei kyseessä ole vanhus, lapsi tai koiran ulkoiluttaja, silloin väistän.

- nainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/149 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kaksi kertaa kokenut tämän. Aika vähäinen määrä kuitenkin siihen nähden, mitä kävelen kadulla. Kerran ulkomaalainen mies törmäsi ilmeisen tahallaan minuun ja haukkui huo raksi, vielä kaksi kertaa kun en reagoinut ekaan mitenkään, en kyllä siihen jälkimmäiseenkään. Toisella kertaa teinipoika käveli tien vasemmalla puolella. Oletin että hän väistää, mutta käveli päin ja meni sitten lumipenkan kautta ohi. :D Olisi päässyt tilanteesta vähemmällä vaivalla väistämällä kuten normaali ihminen. Mutta joo, nämä on vain pisaroita ihmisten urpouden ja idiotismin meressä, sen ilmenemismuodot ovat moninaiset. Monet ovat oikein ylpeitä siitä, että uskaltavat käyttäyty huonosti ja nolata itsensä julkisesti.

Is lamin opetukseen kuuluu, että mus limin ei tule väistää vääräuskoista, vaan aina toisin päin. Johtuu siitä, että mus limi on ylempänä muita. Jos ulkomaal

Kyseessä ei ollut muslimi. Heidän kanssaan ei ole ollut ongelmia.

Vierailija
24/149 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuljen säännön mukaan oikeaa reunaa. Jos joku on kävelemässä väärää reunaa mua päin, niin pysähdyn vähän ennen törmäystä, jolloin väärän puolen kulkija on se, joka kävelee mua päin.

- kyllä, mies

Jalankulkija saa valita kumpaa reunaa kulkee! Mutta kyllä mää väistän aina, ei huvita saada mustelmia.

Et käynyt lapsena liikennepuistossa? Onko sulla ajokortti? Kummanpuoleinen liikenne Suomessa on..?

Autot ajavat tien oikeaa laitaa. Jalankulkijat kävelevät tien vasenta. Mikä tässä on sinulle epäselvää.

Vierailija
25/149 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- kyllä, mies

Minä toimin tismalleen samoin. Ellei kyseessä ole vanhus, lapsi tai koiran ulkoiluttaja, silloin väistän.

- nainen

Totta. Hyvä tarkennus. Itse en lapsen kohdalla väistä, vaan opastan kulkemaan oikeaa reunaa.

Vierailija
26/149 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- kyllä, mies

Joo, paitsi että jalankulkijan kuuluu kulkea tien vasenta reunaa. 

Vasenta laitaa jos kävelet autotien laitaa missä ei ole kevyen liikenteen kaistoja joilla kuuluu kävellä niiden oikeassa laidassa. Ja vaikka laki sanoo että kävelijä voi valita puolen millä kävelee jos miettii yhtään liikenteen sujuvuutta käyttää oikeaa laitaa koska täällä on oikeanpuoleinen liikenne.

Vierailija
27/149 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- kyllä, mies

Jalankulkija saa valita kumpaa reunaa kulkee! Mutta kyllä mää väistän aina, ei huvita saada mustelmia.

Et käynyt lapsena liikennepuistossa? Onko sulla ajokortti? Kummanpuoleinen liikenne Suomessa on..?

Autot ajavat tien oikeaa laitaa. Jalankulkijat kävelevät tien vasenta. Mikä tässä on sinulle epäselvää.

Maantiellä. Maantiellä. MAANTIELLÄ.

Kevyen liikenteen väylällä kävellään oikeaa reunaa. Erotatko maantien, moottoritien ja kevyen liikenteen väylät toisistaan? Mikä tässä on sinulle epäselvää? eri

Vierailija
28/149 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuun, olen siis nainen, on melkein törmännyt aina nainen, joka kävelee väärää puolta. Kerran sen vastaantulevan melkein törmänneen laukku repi uuden talvitoppatakkini. Viduddi kun huomasi vasta himassa että reikä tuli.

Vierailija
29/149 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoat törmäykset ovat olleet nuorten naisten kanssa.

Edellinen kerta oli keikalla kun plösöjono jyräsi selkää päin kun seisoin paikallani.

Sitä edellinen kerta kun nuorten naisten joukko käveli kuin catwalkilla (paitsi vauhtia 5x enemmän) ovista sisään eikä ollut tilaa väistää. Pysähdyin paikalleni, ja mimmi käveli päin. Luonnollisesti "hyi v*ttu haista v*ttu v*tun äijä" kun kolautti nokkansa olkapäähäni.

Vierailija
30/149 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- kyllä, mies

Vasenta laitaa jos kävelet autotien laitaa missä ei ole kevyen liikenteen kaistoja joilla kuuluu kävellä niiden oikeassa laidassa. Ja vaikka laki sanoo että kävelijä voi valita puolen millä kävelee jos miettii yhtään liikenteen sujuvuutta käyttää oikeaa laitaa koska täällä on oikeanpuoleinen liikenne.

Miten niin kuuluu kävellä oikeaa reunaa, jos laki sanoo, että jalankulkija voi kävellä kumpaa reunaa tahansa. Sillon ei KUULU kävellä oikealla.

Vierailija
31/149 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on muuttunut siten, että nuoret miehet väistävät vanhoja miehiä kiltimmin. Nuoret naiset taas eivät väistä ollenkaan.

Feministit ovat selvästikin saaneet oppinsa läpi.

Vierailija
32/149 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- kyllä, mies

Maantiellä. Maantiellä. MAANTIELLÄ.

Kevyen liikenteen väylällä kävellään oikeaa reunaa. Erotatko maantie

Pyörätie. Ei "kevyen liikenteen väylä". 

Vierailija
33/149 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- kyllä, mies

Miten niin kuuluu kävellä oikeaa reunaa, jos laki sanoo, että jalankulkija voi kävellä kumpaa reunaa tahansa. Sillon ei KUULU kävellä oik

No perkele kävele vasemmalla. Älä ihmettele, jos ei väistetä.

Vierailija
34/149 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- kyllä, mies

Miten niin kuuluu kävellä oikeaa reunaa, jos laki sanoo, että jalankulkija voi kävellä kumpaa reunaa tahansa. Sillon ei KUULU kävellä oik

Lakiin vaadittais nyt sitä muutosta.

Sitten kun se tehdään aletaan itkemään poliisivaltiota, byrokratiaa ja eikö virkamiehillä ole parempaa tekemistä. No on heillä mutta kun kansa ei osaa toimia ilman lakia.

Vierailija
35/149 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassuinta on se, kuinka ensin naiset ovat "mä olen boss lady en väistä f*ck patriarkaatti!1"

Jos tulee kolari, sitten ollaan "yy-hyy sä törmäsit NAISEEN, missä vanhan ajan (sen patriarkaalisen ajan) herrasmiehet!?"

Vierailija
36/149 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- kyllä, mies

Miten niin kuuluu kävellä oikeaa reunaa, jos laki sanoo, että jalankulkija voi kävellä kumpaa reunaa tahansa. Sillon ei KUULU kävellä oikealla.

Maantiellä.

On tämä vaikeaa joillekin.

Vierailija
37/149 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Kaksi kun törmäävät, niin miten vain toinen toimii väärin? Oliko kirjoittajana nainen?

Samaa ilmiötä varmaan, kun jotkut naiset kieltäytyvät tulemasta miehen keskeyttämäksi puhuessaan. Nainen voi kyllä heidät keskeyttää. Vaaliväittelyissä on helppo huomata tuollaista käytöstä.

Tytistäkö puhut?

Vierailija
38/149 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä hiukan eri kokemus. Usein näen naisia jotka eivät katso lainkaan eteensä, kävelevät keskellä jalkakäytävää tai auta armias olettavat vastaan tulevan miehen väistävän vaikka väistäminen olisi heille helpompaa. Monet naiset kävelevät myös rinta rinnan kavereiden kesken eivätkä väistä vaikka olisivat tiellä.

Tönäisy vaatii yleensä kaksi ja voitaisiin ihan yhtä hyvin keskustella naisista jotka tönivät miehiä kaduilla. Media on kuitenkin tehnyt päätöksensä kuka tässä(kin) asiassa on se uhri ja tällä(kin) kertaa se on naiset.

Vierailija
39/149 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kolmekymppisenä miehenä yritän kaikkeni, etten törmäisi kehenkään. Nuoret naiset vasta osaavatkin väistää mua, mutta keski-ikäiset naiset törmää muhun todennäköisesti. Sitten miehiin törmääminen niin niitä tilanteita ei ole, paitsi liikennevälineillä. Kerran olin jonkun pojan kanssa nokkakolarissa fillareilla. Ei onneksi käynyt mitään.

Vierailija
40/149 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne itseään täynnä olevat naiset oman kokemuksen mukaan kävelevät diivamaisesti päin kadulla, vaikka yrittäisi olla kuinka kohtelias.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän