Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Manslamming - "miehet kävelevät naisia päin kadulla"

Vierailija
09.02.2025 |

https://yle.fi/a/74-20141724

Aika sukupuolittunut kirjoitus. Jos kohtaamistilanteessa kumpikaan ei väistä ja tulee kolari, niin se on mies joka kävelee naista päin, vaikka todellisuudessa molemmat kävelevät toisiaan päin.

Pääsääntöisesti yhteispeli sujuu ihmisten kanssa hyvin, ja olen itse useammin se joka väistää. Poikkeuksia ovat:

- hyvin nuoret ja hyvännäköiset naiset, etenkin kun kulkevat porukassa. Väistävät raamikkaita ja komeita miehiä. Pienikokoisten (olen 171cm/65kg) ja rumien odotetaan väistävän heitä, kävelevät kuin Euroopan omistajat

- nuoret naiset joilla on aurinkolasit ja katse on puhelimessa

- jotkut bodarin oloiset tatskatut kovismiehet jotka ovat liikkeellä naisensa kanssa. Jättimies auraa naiselleen tilaa, ja kumpikaan ei väistä ketään

- tukevat naisporukat keikoilla. Laittavat kädet yhteen ja jyräävät porukan läpi. Jos miesporukka tekisi saman, ennen pitkää johtohahmolta vedettäsiin nenä lyttyyn

Kommentit (149)

Vierailija
1/149 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset usein ottavat törmäyskurssin jo kaukaa lähestyttäessä, silloin kyllä pamautan päin. 

Vierailija
2/149 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävelen kaikkia päin, siinä menee mummot, lapset ja ukotkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/149 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn talvisaunalla jossa on välillä tosi ahdasta. Silti miehet istuvat haarat levällään (en edes viitsi hänen taustaansa mainita) ja naiset yrittävät mahtua väliin jalat supussa. Ajattelin ens kerralla levittää kunnolla haarat ja viedä tilan samoin kuin useat miehet siellä. 

Vierailija
4/149 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat samoja naisvihaajamiehiä, jotka ovat muutenkin väkivaltaisia naisia kohtaan, jos pääsevät parisuhteeseen.

Vierailija
5/149 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Kaksi kun törmäävät, niin miten vain toinen toimii väärin? Oliko kirjoittajana nainen?

Samaa ilmiötä varmaan, kun jotkut naiset kieltäytyvät tulemasta miehen keskeyttämäksi puhuessaan. Nainen voi kyllä heidät keskeyttää. Vaaliväittelyissä on helppo huomata tuollaista käytöstä.

Vierailija
6/149 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljen säännön mukaan oikeaa reunaa. Jos joku on kävelemässä väärää reunaa mua päin, niin pysähdyn vähän ennen törmäystä, jolloin väärän puolen kulkija on se, joka kävelee mua päin.

- kyllä, mies

Vierailija
7/149 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä yllättynyt, että naiset taas uhriuttivat itsensä tilanteessa, jossa molemmat ovat tolloja.

Vierailija
8/149 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn talvisaunalla jossa on välillä tosi ahdasta. Silti miehet istuvat haarat levällään (en edes viitsi hänen taustaansa mainita) ja naiset yrittävät mahtua väliin jalat supussa. Ajattelin ens kerralla levittää kunnolla haarat ja viedä tilan samoin kuin useat miehet siellä. 

Miestenkö pitäisi istua jalat supussa, koska naisetkin niin tekevät? Pöljäkö olet?

Vierailija
9/149 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua väistää useiten nuoret miehet, aikuiset ja vanhat miehet, ja pojat ja vanhemmat naiset.

Sen sijaan törmätä haluaa itseäni vähän vanhemmat miehet ja oman ikäiset naiset ja nuoremmat naiset.

Vierailija
10/149 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuljen säännön mukaan oikeaa reunaa. Jos joku on kävelemässä väärää reunaa mua päin, niin pysähdyn vähän ennen törmäystä, jolloin väärän puolen kulkija on se, joka kävelee mua päin.

- kyllä, mies

Joo, paitsi että jalankulkijan kuuluu kulkea tien vasenta reunaa. 

Vierailija
11/149 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- kyllä, mies

Täällä stadissa vasemmalla on pyöräkaista. Siinä sut rullataan varmasti.

Vierailija
12/149 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- kyllä, mies

Juuri näin, mitäs kävelevät nuoret naiset rinnakkain. Kyllä normaalimies väärin kulkevan vinkuheinän jyrää.

Vierailija
13/149 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minähän en saatana väistä tuli vastaan minkälainen äijä tahansa tai vaikka matkustajakone.

- erään helikopteripilotin viimeinen ajatus ennen kuin rysähti.

Vierailija
14/149 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- kyllä, mies

Jalankulkija saa valita kumpaa reunaa kulkee! Mutta kyllä mää väistän aina, ei huvita saada mustelmia.

Vierailija
15/149 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaksi kertaa kokenut tämän. Aika vähäinen määrä kuitenkin siihen nähden, mitä kävelen kadulla. Kerran ulkomaalainen mies törmäsi ilmeisen tahallaan minuun ja haukkui huo raksi, vielä kaksi kertaa kun en reagoinut ekaan mitenkään, en kyllä siihen jälkimmäiseenkään. Toisella kertaa teinipoika käveli tien vasemmalla puolella. Oletin että hän väistää, mutta käveli päin ja meni sitten lumipenkan kautta ohi. :D Olisi päässyt tilanteesta vähemmällä vaivalla väistämällä kuten normaali ihminen. Mutta joo, nämä on vain pisaroita ihmisten urpouden ja idiotismin meressä, sen ilmenemismuodot ovat moninaiset. Monet ovat oikein ylpeitä siitä, että uskaltavat käyttäyty huonosti ja nolata itsensä julkisesti.

Vierailija
16/149 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kaksi kertaa kokenut tämän. Aika vähäinen määrä kuitenkin siihen nähden, mitä kävelen kadulla. Kerran ulkomaalainen mies törmäsi ilmeisen tahallaan minuun ja haukkui huo raksi, vielä kaksi kertaa kun en reagoinut ekaan mitenkään, en kyllä siihen jälkimmäiseenkään. Toisella kertaa teinipoika käveli tien vasemmalla puolella. Oletin että hän väistää, mutta käveli päin ja meni sitten lumipenkan kautta ohi. :D Olisi päässyt tilanteesta vähemmällä vaivalla väistämällä kuten normaali ihminen. Mutta joo, nämä on vain pisaroita ihmisten urpouden ja idiotismin meressä, sen ilmenemismuodot ovat moninaiset. Monet ovat oikein ylpeitä siitä, että uskaltavat käyttäyty huonosti ja nolata itsensä julkisesti.

Ai niin ja keikoilla on muutaman kerran käynyt niin, että joku juntti yrittää tulla paikalleni seisomaan ja tönii minua kauemmas. Onneksi minulla on terävät kyynärpäät.

Vierailija
17/149 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- kyllä, mies

Jalankulkija saa valita kumpaa reunaa kulkee! Mutta kyllä mää väistän aina, ei huvita saada mustelmia.

Et käynyt lapsena liikennepuistossa? Onko sulla ajokortti? Kummanpuoleinen liikenne Suomessa on..?

Vierailija
18/149 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- kyllä, mies

Rullaaminen tarkoittaa ryöstämistä. Niinkö rikollisia sikäläiset spandexit ovat?

Kummallisia jalkakäytäviä siellä Helsingin niemellä, kun niissä ei ole vasenta puolta lainkaan. En ole ikinä sellaista nähnyt edes Lontoossa tai Pariisissa. Mutta ehkä se johtuu siitä, että nuo ovat kaupunkeja.

Vierailija
19/149 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihervassu taas wokettaa ja on keksinyt asialle jälleen huenon englanninkielisen nimen...

Vierailija
20/149 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- kyllä, mies

Rullaaminen tarkoittaa ryöstämistä. Niinkö rikollisia sikäläiset spandexit ovat?

Kummallisia jalkakäytäviä siellä Helsingin niemellä, kun niissä ei ole vasenta puolta lainkaan. En ole ikinä sellaista nähnyt edes Lontoossa tai Pariisissa. Mutta ehkä se johtuu siitä, että nuo ovat kaupunkeja.

Ok, sori, pyörähän ei rullaa eteenpäin, vaan klonksuttaa niillä neliskanttisilla liikkeentakaajillaan. Olinpas tyhmä. Anteeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi