USKONNOSTA vakavasti
Kun tuolla Erikan voittopalstalla kovasti moitittiin syntistä esitystä ja että toivottiin Kristuksen tuloa pian, niin aloinpa ihan sunnuntain kunniaksi miettimään uskonto-asiaa vähän syvemmälti. Mitä uskonto merkitsee ihmisille? Onko se ahdistuksen hetkellä toivoa antava tai lupaako uskonto palkintoa oppien mukaan eletystä elämästä?
Jokainen uskoo mihin uskoo. Minä en usko muuhun kuin että ihminen on eläin eläinten joukossa. Mutta varmasti muitakin mielipiteitä on?
Kommentit (209)
Tuon ihmeellisen Jumalan Hengen kautta syntyneen kirjan kautta, sairaat paranevat, ihmiset pääsevät synneistään, jopa heräävät kuolleista. Raamattu on Jumalan elävä Sana, joka vaikuttaa heissä jotka uskovat.
Jumala On Olemassa...meissä, ihmisessä jos niin tahdomme.
Usko on vain tahdosta kiinni. Ihminen uskoo, uskoo jos tahtoo...
mutta se edellyttää myöskin tietoa, hakea tietoa Kolmiyhteisestä Jumalasta.
On ihanaa uskoa luottaa, on ihanaa kääntyä tuskassaan puoleensa.
Koska ei ihmisen asiat aina ole niin helppoja, mutta kun on joku jolle hiljaisuudessa
voi jutella asiansa jota painavat mieltä, kiittää, suurta Luojaa, Jumalaa, Pyhää Henkeä,
Pyhä Henki on Jumalan toimintaa aikaansaava Henki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olkoon jumalia vaikka minkä nimisiä. On vain yksi jossa on ihmiselle vapautus synnistä, ja Hän on Jeesus.
Jaa, mä kun olen aina kuullut ja luullut että jesse on jumalan poika?
jos jeesus on nyt sitten jumala niin onko isä jumala kuollut?
Jumalalla ei ole poikaa eikä kumppania
Mehän paranemme taudeistammekin, niillä on merkitys, tarkoitus.
Meidän tulisi edustaa Jumalaa, elää rakkaudellisesti, oikeudenmukaisesti.
Ei nämä asiat ole sen vaikeampaa ymmärtää jos ne haluaa ymmärtää oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olkoon jumalia vaikka minkä nimisiä. On vain yksi jossa on ihmiselle vapautus synnistä, ja Hän on Jeesus.
Me ihmiset olemme Jumalan lapsia ihan jokainen täällä maan päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano: Rukoilkaa Häntä Jumalana tai rukoilkaa Häntä armahtajana; millä nimellä Häntä rukoillettekin, niin totta on, että kaikki hyvät nimet kuuluvat Hänelle. Äläkä rukoillessasi korota liiaksi ääntäsi äläkä myöskään laske sitä liian matalaksi, vaan koeta löytää keskitie näiden väliltä. 17:111
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano myöskin: Kunnia ja ylistys Jumalalle, joka ei ole hankkinut itselleen lasta ja jolla ei valtasuuruudessaan ole ketään tasavertaista. Ei Hänellä myöskään ole liittolaista alamaisten keskuudessa. Julistakaa Hänen suuruuttaan ylistäen.
Jumalaan uskominen ei ole Suomessa pakollista. Jumalakaan ei pakota uskomaan häneen, se ei vaikuta ihmisen arvoon sillä ihan jokainen ihminen on saman arvoinen ihminen Jumalan silmissä.
Vierailija kirjoitti:
Elettäisi rauhassa ja rakkaudessa.
Toki sitten vasta kun vääräuskoiset on saatu tapetuksi.
Kolmiyhteinen jumala:
Näkemys kolminaisuudesta on Uudessa testamentissa keskeinen, vaikka siellä ei olekaan selkeää esitystä kolminaisuusopista. Uudessa testamentissa on lausumia, jotka puhuvat suoraan Kolminaisuudesta. Tunnetuin niistä on Matteuksen evankeliumin lopussa oleva Jeesuksen antama lähetyskäsky: Kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. (Matt. 28:19)
Minä käännyn Isän puoleen, ja hän antaa teille toisen
puolustajan, joka on kanssanne ikuisesti. Tämä puolustaja
on Totuuden Henki. Maailma ei voi Henkeä saada, sillä
maailma ei näe eikä tunne häntä. Mutta te tunnette hänet,
sillä hän pysyy luonanne ja on teissä. En minä jätä teitä
orvoiksi, vaan tulen luoksenne. ... Jos joku rakastaa minua,
hän noudattaa minun sanaani. Minun Isäni rakastaa häntä,
ja me tulemme hänen luokseen ja jäämme asumaan hänen
luokseen. (Joh. 14:16-18, 23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano: Rukoilkaa Häntä Jumalana tai rukoilkaa Häntä armahtajana; millä nimellä Häntä rukoillettekin, niin totta on, että kaikki hyvät nimet kuuluvat Hänelle. Äläkä rukoillessasi korota liiaksi ääntäsi äläkä myöskään laske sitä liian matalaksi, vaan koeta löytää keskitie näiden
Meillä ihmisillä on ohjeita, ihan hyviäkin mutta Jumala ei pakota toimimaan häntä kohtaan millään tietyllä tavalla, siis jokainen saa rukoilla häntä kuinka itse haluaa.
Ateistin ja kristityn uskovaisen ero.
Kristitty uskovainen uskoo yhteen jumalaan, ja kieltää kaikkien muiden jumalat (joita on eri kulttuureissa ollut yhteensä tuhansittain). Ateisti kieltää vain yhden jumalan enemmän kuin se kristitty uskovainen.
Vierailija kirjoitti:
Aina puhutaan alussa oli suuri PUM, jos ei ollut mitään mitä "rajäyttää", teoria ei päde. Eli alussa jo oli jotain. Kuka sen jonkin loi?
Kuka sen jonkun loi, joka sen jonkin loi? Täysin absurdi ajatus, että olisi joku ikuinen partaukko, joka loi maailman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elettäisi rauhassa ja rakkaudessa.
Toki sitten vasta kun vääräuskoiset on saatu tapetuksi.
Sanoisin että kun kaikki pahantahtoisuus on tapettu ihmiskunnasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutku raamatussasanotaan että jesse on jumalan poika. Onks tää taas näitä että sieltä pitää valita tarinat mihin uskoa?
Vierailija kirjoitti:
Tekoäly on ihmisen luomus, joten se puhuu ihmisten kieltä. Raamattu puhuu Jumalan kieltä.
Myös Raamattu on ihmisen luomus.
Vierailija kirjoitti:
Ateistin ja kristityn uskovaisen ero.
Kristitty uskovainen uskoo yhteen jumalaan, ja kieltää kaikkien muiden jumalat (joita on eri kulttuureissa ollut yhteensä tuhansittain). Ateisti kieltää vain yhden jumalan enemmän kuin se kristitty uskovainen.
Kaikki ateistit eivät kiellä välttämättä mitään vaan haluavat olla vapaita ahtaista uskonnoista ja haluavat ajatella sekä elää vapaasti kunnioittaen elämäämme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina puhutaan alussa oli suuri PUM, jos ei ollut mitään mitä "rajäyttää", teoria ei päde. Eli alussa jo oli jotain. Kuka sen jonkin loi?
Kuka sen jonkun loi, joka sen jonkin loi? Täysin absurdi ajatus, että olisi joku ikuinen partaukko, joka loi maailman.
Ei ole sellaista ukkoa, Jumala on kuva meille isästä, luojastamme joka on luonut meidät tänne maan päälle ja joka vahtii meitä ja joka ottaa meidät kotiin kuoltuamme. Oikeasti Jumala on kaikki ympärillämme, myös kaikki se mitä emme näe.
Isä ja Poika ja Pyhä Henki, selkeästi määritelty Sanassa:
Kun Totuuden Henki tulee, hän johtaa teidät tuntemaan koko
totuuden. Hän ei näet puhu omissa nimissään, vaan puhuu sen,
minkä kuulee, ja ilmoittaa teille, mitä on tuleva. Hän kirkastaa
minut, sillä sen, minkä hän teille ilmoittaa, hän saa minulta.
Kaikki, mikä on Isän, on myös minun. Siksi sanoin, että hän
saa minulta sen, minkä hän teille ilmoittaa. (Joh. 16:13-15)
Minä rukoilen, että he kaikki olisivat yhtä, niin kuin sinä, Isä,
olet minussa ja minä sinussa. Niin tulee heidänkin olla yhtä
meidän kanssamme, jotta maailma uskoisi sinun lähettäneen
minut. Sen kirkkauden, jonka sinä olet antanut minulle, olen
minä antanut heille, jotta he olisivat yhtä, niin kuin me olemme
yhtä. Kun minä olen heissä ja sinä olet minussa, he ovat
täydellisesti yhtä, ja silloin maailma ymmärtää, että sinä olet
lähettänyt minut ja että olet rakastanut heitä niin kuin olet
rakastanut minua. (Joh. 17:21-23)
Jeesus ei näissä puheissaan määrittele kolminaisuusoppia. Hän puhuu Isästä, Pojasta ja Hengestä selvästi erillisinä persoonina. Ja samalla hän koko ajan korostaa, miten nämä kolme persoonaa ovat yhtä. "Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän". Erityisen mielenkiintoinen on kohta, jossa Jeesus puhuu Pyhästä Hengestä, jonka uskova saa, ja samalla hän sanoo: "Minun isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen luokseen." Kaikki kolme ovat yhtä.
Kehotetaanki Peppi Pitkätossussa rukoilemaan tai antamaan almuja?