Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyttömäisen pojan kasvatus

Vierailija
09.02.2025 |

Jos poikasi käyttäytyisi stereotyyyppisen tyttömäisesti, ohjaisitko häntä miehisempään tyyliin vai kannustaisitko jatkamaan tyyliään armottomasta kiusaamisesta huolimatta? (Ja ei, vaihtoehtona ei ole vain lopettaa kaikkea kiusaamista.)

Itse opetin poikani toimimaan miehisemmin ja näin jälkikäteen en tiedä, miten nykymaailmassa tekisin. Poika/mies sinänsä on itse tyytyväinen.

Kommentit (108)

Vierailija
1/108 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille pitää etsiä miehekäs isähahmo.

Vierailija
2/108 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kyllä on ihan perheessä se miehekäs isä, mutta vanhanaikaisen miehekkääseen tyyliin lastenkasvatus jäi pitkälti minulle.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/108 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikamainen tyttö on ok, mut tyttömäinen poika on oksetus.

Vierailija
4/108 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että vaihtaa sukupuoltaan, niin ongelmat ratkeavat.

Vierailija
5/108 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ihan geeneistä lähtöisin olevaa eli ns napsu niin en usko, että se ohjaamalla siitä muuttuu. Minkä ikäinen on kyseessä? Kannattaa ehkä yrittää. Tiedostaako lapsi itse käyttäytymisongelman?

Vierailija
6/108 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kyllä on ihan perheessä se miehekäs isä, mutta vanhanaikaisen miehekkääseen tyyliin lastenkasvatus jäi pitkälti minulle.

Ap

Välinpitämättömyys oman lapsen kasvatuksen suhteen ei ole koskaan ollut - eikä ole jatkossakaan - miehekästä. 

Vierailija
7/108 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastaisin kiusaajat oikeuteen ja voittaisin (ennakkotapauksia on jo). Sitten he voivat identifioitua lopun elämäänsä köyhiksi.

Vierailija
8/108 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikamainen tyttö on ok, mut tyttömäinen poika on oksetus.

Kyllä se vain näin menee. 

Vierailija
9/108 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehisesti tietysti, kyseessä on kuitenkin miehenalku.

Vierailija
10/108 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Välinpitämättömyys oman lapsen kasvatuksen suhteen ei ole koskaan ollut - eikä ole jatkossakaan - miehekästä. 

Juuri näin. Pojista tehdään miehiä ja tytöistä naisia. Ja se on kummankin vanhemman tehtävä.

Vierailija
11/108 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeija viimeistään korjaa aikanaan. 

Vierailija
12/108 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei olekaan. Silti sitä on perusteltu miehekkyydellä kautta aikojen.

Vierailija
13/108 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haastaisin kiusaajat oikeuteen ja voittaisin (ennakkotapauksia on jo). Sitten he voivat identifioitua lopun elämäänsä köyhiksi.

Ai sinä haastaisit oikeuteen jokaisen haukkojan, tönijän ja repijän jne? Esim. tässä kerjussa tyttömäisiä poikia oksettsvikdi kutsuvat.

Onnea vaan tuohon. Melkoinen homma, eika luo turvaa bussissa, kaupungilla, kaupassa, koulussa, somessa...

Ap

Vierailija
14/108 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se hetero edes on? Kysy!

Vierailija
15/108 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai sinä haastaisit oikeuteen jokaisen haukkojan, tönijän ja repijän jne? Esim. tässä kerjussa tyttömäisiä poikia oksettsvikdi kutsuvat.

Onnea vaan tuohon. Melkoinen homma, eika luo turvaa bussissa, kaupungilla, kaupassa, koulussa, somessa...

Ap

1. Totta kai fyysisesti käsiksi käymisestä tehdään rikoilmoitus, se on rikos.

2. Kukaan ei joudu tuollaisen kohteeksi koko ajan kaikkialka kaikkien taholta. Olet trolli.

Vierailija
16/108 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos ymmärsin aloituksen oikein, poika on jo aikuinen ja itse tyytyväinen elämäänsä. Lastenkasvatuksessa jokainen toimii niillä tiedoilla ja taidoilla, joita sillä hetkellä on ja siinä ympäristössä, missä elää. Jossain toisessa ympäristössä jossain toisena aikana ei välttämättä lasta olisi kiusautta. Nyt jo aikuisen poikana luokalla ala-asteella oli poika, joka leikki vain tyttöjen kanssa ja ymmärtääkseni ei tätä poikaa mitenkään asiasta kiusattu vaan hän sai olla sellainen kuin oli. 

Vierailija
17/108 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tämä on hyvä kysymys. Mulla ei siis todellakaan ole mitään tyttömäisiä poikia vastaan, mutta aloittajalla on ihan hyvä pointti. Tyttömäisiä poikia kiusataan varmasti lähes poikkeuksetta. Ehkä se voikin olla ratkaisu, joka auttaa poikaa selviytymään maailmassa. Toki tämä pitää tuoda esille niin, ettei poika ajattele, että hänessä on jotain vikaa, vaan juuri niin, että vika on maailmassa.

Vierailija
18/108 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis jos ymmärsin aloituksen oikein, poika on jo aikuinen ja itse tyytyväinen elämäänsä. Lastenkasvatuksessa jokainen toimii niillä tiedoilla ja taidoilla, joita sillä hetkellä on ja siinä ympäristössä, missä elää. Jossain toisessa ympäristössä jossain toisena aikana ei välttämättä lasta olisi kiusautta. Nyt jo aikuisen poikana luokalla ala-asteella oli poika, joka leikki vain tyttöjen kanssa ja ymmärtääkseni ei tätä poikaa mitenkään asiasta kiusattu vaan hän sai olla sellainen kuin oli. 

Jos noin on, että poikaa ei ole tuosta kiusattu, niin sehän on valtavan hyvä juttu.

Vierailija
19/108 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neitimäisyys karisee pojasta parilla"terapiakäynnillä" nurkan takana. Ryhmäterapia takaa lopputuloksen.

Vierailija
20/108 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neitimäisyys karisee pojasta parilla"terapiakäynnillä" nurkan takana. Ryhmäterapia takaa lopputuloksen.

Ryhmäterapia = sakinhivutus?