Tyttömäisen pojan kasvatus
Jos poikasi käyttäytyisi stereotyyyppisen tyttömäisesti, ohjaisitko häntä miehisempään tyyliin vai kannustaisitko jatkamaan tyyliään armottomasta kiusaamisesta huolimatta? (Ja ei, vaihtoehtona ei ole vain lopettaa kaikkea kiusaamista.)
Itse opetin poikani toimimaan miehisemmin ja näin jälkikäteen en tiedä, miten nykymaailmassa tekisin. Poika/mies sinänsä on itse tyytyväinen.
Kommentit (108)
Poika urheiluharrastuksiin. Nyrkkeilyä tai painia 👍
Vierailija kirjoitti:
Eikö painia pidetä erityisen homona harrastuksena?
Vierailija kirjoitti:
Urheilu ei ole kiinnostanut pätkääkään koskaan, joten en usko, että olisin koskaan saanut häntä houkuteltua moiseen.
Painiharrastus olisi kyllä varmaan ollut viimeinen naula arkkuun, homo-huutelussa.
Teatteri ja kuvataide ovat kyllä olleet rakkaita ja tärkeitä harrastuksia aina. Olen iloinen, että löysi ne jo pienenä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kai se hetero edes on? Kysy!
Jännää, että jonkun vieraan lapsen suuntautuminen kiinnostaa näin kovasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sille pitää etsiä miehekäs isähahmo.
Meillä kyllä on ihan perheessä se miehekäs isä, mutta vanhanaikaisen miehekkääseen tyyliin lastenkasvatus jäi pitkälti minulle.
Ap
Välinpitämättömyys oman lapsen kasvatuksen suhteen ei ole koskaan ollut - eikä ole jatkossakaan - miehekästä.
Tämä.
Omassa lapsuudenperheessäni isä ei osallistunut lastenkasvatukseen (ja hyvä niin), koska sai vain tyttäriä. En uskalla kuvitellakaan millainen minusta olisi tullut jos olisin syntynyt pojaksi. Omalle pojalleni hän yritti opettaa miehisinä pitämiään hyveitä, mutta en sallinut sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskustelisin kiusaamisesta ja miten sen kanssa pärjätä ja jaksaa, jos pois ei saa kokonaan.
Lapsi saisi olla sellainen kuin haluaa olla.
Kiusaus voi johtaa vakaviin mielenterveysongelmiin ja jopa 1ts3murh44n.
Mikä on tämä "1ts3murh44n"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai se hetero edes on? Kysy!
Jännää, että jonkun vieraan lapsen suuntautuminen kiinnostaa näin kovasti.
😝😝😝😝😝😝😝😝😝😝😝😝😝😝😝😝😝😝😝😝😝😝
Onneksi en ole poika.
Heillä enemmän paineita soveltua tiettyyn muottiin kuin tytöillä mielestäni.
Vierailija kirjoitti:
Kuten Kiryu Kazuma!
Ohjaaminen miehisempään suuntaa on vain lisää kiusaamista kun tuntee olevansa kelvoton jopa kotona. Hanki katsottavaksi Alan Berlinerin elokuva Ruusuinen elämänäni (Ma vie en la rose). Siinä hyvin kuvataan ihmisen kokemus itsestään. Kaikki ihmisessä ei ole mallin mukaan syntynyttä "tyhjälle taululle" kuten joskus on opetettu "tabula rasa" -mallia.
Moro!
Meikä on Reiti,
ja oon totaalinen neiti!
Nimeni on Ari, ruskean reiän ritari!
Jos maailma on viallinen, niin sinä muuttaisit sitä lasta, joka on joutunut viallisen maailman uhriksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä kyllä on ihan perheessä se miehekäs isä, mutta vanhanaikaisen miehekkääseen tyyliin lastenkasvatus jäi pitkälti minulle.
Ap
Välinpitämättömyys oman lapsen kasvatuksen suhteen ei ole koskaan ollut - eikä ole jatkossakaan - miehekästä.
Tämä.
Omassa lapsuudenperheessäni isä ei osallistunut lastenkasvatukseen (ja hyvä niin), koska sai vain tyttäriä. En uskalla kuvitellakaan millainen minusta olisi tullut jos olisin syntynyt pojaksi. Omalle pojalleni hän yritti opettaa miehisinä pitämiään hyveitä, mutta en sallinut sitä.
Millaisia hyveitä?
Mää oon Heppu, lempi kehonosani peppu!
Kiltteys on normaalia, ei tyttömäistä. Mutta tietysti joskus lapsille annetaan ohjeistusta, miten tilanne hoidetaan.
Niin meillä tämä asiaan huomion kiinnittämimen tapahtui 7. luokalla olosuhteiden pakosta.
Ap