Tehtävä työhaastattelussa: mitä tämä sanonta tarkoittaa?
Tehtävänä oli mahdollisimman tiiviisti selittää mitä seuraava sanonta tarkoittaa, ja sanonta oli "se parhaiten nauraa joka viimeksi nauraa". Miten sä olisit sen selittänyt? Tarkoituksena ei siis ole keksiä esimerkkiä johon sanonta sopii vaan määritellä sanonta.
Huom. omin sanoin eli vaikka oot nyt netin ääressä kotona eikä kukaan vahtaa sua pöydän toiselta puolelta niin mieti itse ja vastaa mahdollisimman nopeasti ja mahdollisimman tiiviisti.
Kommentit (89)
Tästä ei ole enää pitkä matka siihen, että työhaastattelussa kysytään: kumpi voittaa, karhu vai leijona?
Kyllä mä lähtisin tuollaisesta haastattelusta, että kiitos me soitellaan sitten.
Työntekijä nauraa sitten kuitenkin palkkapäivänä.
Vierailija kirjoitti:
Työntekijä nauraa sitten kuitenkin palkkapäivänä.
Paskasta naurua? Katkeraa naurua? Tämän verran jäi lopulta käteen. Käärinliinoissa ei ole taskuja. Ei työnantajankaan.
Näitä kansanviisauksia. Viittaa kuitenkin vahingoniloon, joten en arvosta. Ei kannata ehkä nauraa vaan keskittyä ratkaisemaan ongelmia ja luomaan hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Tästä ei ole enää pitkä matka siihen, että työhaastattelussa kysytään: kumpi voittaa, karhu vai leijona?
Kyllä mä lähtisin tuollaisesta haastattelusta, että kiitos me soitellaan sitten.
Sitten varmaan alkaisin laulaa, kysyy töissä johtaja
Esimerkiksi jos kasvattaa puutarhassa vaikka kurpitsaa. Aluksi taimet näyttävät surkeilta kun on lähtenyt vähän huonosti kasvuun. Naapuri nauraa, että noista nyt ei mitään tule, et näköjään osaa kasvattaa. Lopputulos on kuitenkin mahtavat kurpitsat. Kasvattaja voi sitten parhaiten nauraa kun kerää satoa. Siis elävä esimerkki.
Vierailija kirjoitti:
Näitä kansanviisauksia. Viittaa kuitenkin vahingoniloon, joten en arvosta. Ei kannata ehkä nauraa vaan keskittyä ratkaisemaan ongelmia ja luomaan hyvää.
Miksi sanonta viittaa mielestäsi vahingoniloon?
Vierailija kirjoitti:
Mitäs työtä saadakseen pitää tuollaiseen temppuiluun alistua?
Elokuvateatterin narikkaan, kaupan kassalld, varastotöihin vai kotisiivoukseen harjoittelijapalkalla?
Sama tuli mieleen.
Vastaisin mitä vastaisin. Kertoo työpaikasta paljon mihinkään liittymätön kysymys.
Sä voit odottaa ihan maailman tappiin asti, että tulen valtiolle töihin, mutta tosielämässä en todellakaan tule.
Jatkan, ai niin tarkoitus ei ollu keksiä esimerkkiä, meni väärin .Lukihäiriö.
Se on soromnoo vai miten se sanotaan. Ihmisten pilkkaaminen ja alistaminen on mennyt järjen yli. Jopa kesätöihin palkattomaksi harjoittelijaksi pitää treenata kolmoisvoltti ja heprean kieli valmiiksi. Ei helkkari.
Vierailija kirjoitti:
Kumpi tuli ensin, muna vai HR:n jakkukana?
"Katsotaanpa" (riisuu housujaan)
.....
.....
"Paikka on teidän" (huohottaen).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sanonta viittaa mielestäsi vahingoniloon?
"Sananlasku tarkoittaa, että henkilö, joka nauraa viimeksi, nauraa eniten tai parhaiten. Tämä voi viitata tilanteeseen, jossa joku saa viimeisen sanan tai voittaa lopulta jonkin asian, vaikka aluksi olisi ollut vaikeuksia tai epäonnistumisia."
https://sananlaskut.fi/joka-nauraa-viimeksi-nauraa-parhaiten/
Eli joku on nauranut vaikeuksillesi, mutta kun olet voittanut vaikeutesi, nauratko ilosta, että onnistuit vai että hähää, siitäs sait vähättelijä.
Ompa käsittämättömän helppoa. Pitäisi jokaisessa työhaastattelussa vastata mistä universumi alkoi ja miten yhdistää suhteellisuusteoria ja kvanttiteoria yhteen
Vierailija kirjoitti:
Ompa käsittämättömän helppoa. Pitäisi jokaisessa työhaastattelussa vastata mistä universumi alkoi ja miten yhdistää suhteellisuusteoria ja kvanttiteoria yhteen
Olemme yhden askeleen päässä siitä. Mahtaakohan paikalliset työkkärit jo järjestää kursseja tähän? Joskus 20v sitten työvoimatoimistot olivat kuntien hallussa, sitten muuttuivat laajemmalle tasolle. Nyt taas kuntatasolla. Ärsyttää tuokin. Olen itse työelämässä mutta ihmetyttää vain tuo veivaus.
Työhaastattelussa vastaisin tuohon että ei ole tärkeintä saada tehtävää nopeimmin valmiiksi, vaan kunnolla tehtyä. Nopeat voivat nauraa hitaammalle, mutta hitaampi voittaa koska työ on kunnolla tehty.
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi jos kasvattaa puutarhassa vaikka kurpitsaa. Aluksi taimet näyttävät surkeilta kun on lähtenyt vähän huonosti kasvuun. Naapuri nauraa, että noista nyt ei mitään tule, et näköjään osaa kasvattaa. Lopputulos on kuitenkin mahtavat kurpitsat. Kasvattaja voi sitten parhaiten nauraa kun kerää satoa. Siis elävä esimerkki.
Esimerkkiä ei pyydetty tehtävänannossa. On paljon helpompi keksiä esimerkkitilanne kuin määritellä sanonta abstraktilla käsitteellisellä tasolla.
Mielenkiintoista tosin että sunkin vastauksessa on oletus että viimeksinaurajaa on ensin pilkattu, ivailtu. Ehkä vahingonilo on tosiaan sanonnassa se pointti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Peli ei ole ohi ennen kuin se on ohi"
Nöin
Ai ala nuoli? Niinkö?
Aloituksen ala nuoli kertoo kuinka monta kertaa olen ilmiantanut
Alanuoli ei todellakaan kerro tuota.
Viimeksinauraja on hämäläinen, tajuaa vitsin vasta seuraavana päivänä.
Että vaikka miten makeasti nauraisit, niin joku voi myöhemmin nauraa vielä makeammin.