Tehtävä työhaastattelussa: mitä tämä sanonta tarkoittaa?
Tehtävänä oli mahdollisimman tiiviisti selittää mitä seuraava sanonta tarkoittaa, ja sanonta oli "se parhaiten nauraa joka viimeksi nauraa". Miten sä olisit sen selittänyt? Tarkoituksena ei siis ole keksiä esimerkkiä johon sanonta sopii vaan määritellä sanonta.
Huom. omin sanoin eli vaikka oot nyt netin ääressä kotona eikä kukaan vahtaa sua pöydän toiselta puolelta niin mieti itse ja vastaa mahdollisimman nopeasti ja mahdollisimman tiiviisti.
Kommentit (89)
Siriina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni on kritisoinut kysymystä "miten tämä nyt mihinkään työtehtäviin liittyy". Mutta ei haastattelukysymysten tarvitsekaan suoraan liittyä. Sekin kertoo miten reagoi hankalan/erikoisen tehtävän edessä. Hämmentyykö, alkaako kyseenalaistamaan sitä tms. vai onnistuuko tilanteessa nopeasti keksimään vastausta.
...... Tosin voisi kysymys missä tahansa haastattelussa kertoa selviytymisestä stressaavan tehtävän edessä. Silloin ei olisi edes väliä mitä siihen vastaisi, vaan miten vastaamiseen reagoisi.
Tämä. Vähän vastaava juttu kun ystävä haki poliisikouluun, oli haastattelussa haastattelijat tarttuneet johonkin mitä hän sanoi, ja alkaneet vit tuilla siitä päin naamaa. Hän oli yllättynyt, mutta ottanut huumorilla. Jotkut haastateltavat olivat tulleet haastattelusta vihaisena, joku itkien, joku oli napannut takki
Ensin vaikutti todella kummalliselta kysymykseltä haastattelussa. Nyt tämän viestin jälkeen tuli mieleen tuttava, joka haki sosionomikoulutukseen. Siellä oli psykologin tjs. haastattelu. Kun hän meni haastatteluun, tämä haastattelija istui pöydän alla puhumatta mitään. Ehkä tällä haettiin sitä, että miten ihminen reagoi yllättävässä tilanteessa?
Juuri näin.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kolmelle ekalle vastaajalle, mutta valitettavasti ette ymmärtäneet tehtävänantoa. Tarkoituksena oli _omin sanoin_ selittää sanonta, mikä sen ns. pointti on.
Kyseessä monivaiheinen työhaastattelu asiantuntijatyöhön sosiaalialalla.
Sen he juuri tekivät.
Sitkeästi loppuun saakka yrittämällä pääsee parhaaseen lopputulokseen.
Sitä, että ensin ne nauraa sulle ja sitten sinä naurat niille, mutta et niille, vaan sille, että onnistuit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työhaastattelussa vastaisin tuohon että ei ole tärkeintä saada tehtävää nopeimmin valmiiksi, vaan kunnolla tehtyä. Nopeat voivat nauraa hitaammalle, mutta hitaampi voittaa koska työ on kunnolla tehty.
Millä alalla nopeus ei ole ratkaiseva tekijä?
No vaikka nyt virallisissa virkamiespäätöksissä ja -lausunnoissa. On tärkeämpää että kaikki on pilkulleen oikein, vaikka siinä menisi vähän enemmän aikaa. Ja eiköhän monella muullakin alalla esimiehet arvosta huolellista työnjälkeä, ei pelkkää nopeutta.
Olen äärimmäisen pedantti. Ainakaan duunari aloilla ei katsella huolellisuutta vaan täytyy saada työ valmiiksi aikataulun mukaisesti. Sama asia on myös virkamiehillä. Ei he vo
Erikoista sillä minäkin olen virkamies ja olen tehnyt myös töitä rakennus alalla ja auton kolari korjaajana. Kaikissa näissä pomo sanoo että hopi hopi. En tiedä miksi olet vain päättänyt olla eri mieltä ehkä tajusit olevasi vain väärässä kun hiukan aikaa mietit asiaa.
Jos ei koskaan uskalla kokeilla mitään siinä pelossa mitä muut ajattelevat tai peläten epäonnistuvansa ei saa koskaan myöskään mitään mainittavaa aikaiseksi eli kannattaa viedä loppuun se mitä aioitkin tehdä vaikka muut nauraisivat aikeillesi.
Ivallinen nauru ei ole hyvä juttu.
Sillä on hauskinta joka tajuaa vitsin viimeisimpänä.
Öö, mä itse olen virkamies. Ja nimenomaan meillä painotetaan sitä että työhön täytyy keskittyä, kiire ei pidä olla.
Monella duunarialallakin työt loppuu jos hosuessa tekee virheitä..