Tehtävä työhaastattelussa: mitä tämä sanonta tarkoittaa?
Tehtävänä oli mahdollisimman tiiviisti selittää mitä seuraava sanonta tarkoittaa, ja sanonta oli "se parhaiten nauraa joka viimeksi nauraa". Miten sä olisit sen selittänyt? Tarkoituksena ei siis ole keksiä esimerkkiä johon sanonta sopii vaan määritellä sanonta.
Huom. omin sanoin eli vaikka oot nyt netin ääressä kotona eikä kukaan vahtaa sua pöydän toiselta puolelta niin mieti itse ja vastaa mahdollisimman nopeasti ja mahdollisimman tiiviisti.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
"Peli ei ole ohi ennen kuin se on ohi"
Nöin
Ai ala nuoli? Niinkö?
Aloituksen ala nuoli kertoo kuinka monta kertaa olen ilmiantanut
Mitäs työtä saadakseen pitää tuollaiseen temppuiluun alistua?
Elokuvateatterin narikkaan, kaupan kassalld, varastotöihin vai kotisiivoukseen harjoittelijapalkalla?
Miksi sun pitää tällaisia kirjoitella nettiin ap? Eikö ole tarpeeksi hakijoita valtiolle?
Kiitos kolmelle ekalle vastaajalle, mutta valitettavasti ette ymmärtäneet tehtävänantoa. Tarkoituksena oli _omin sanoin_ selittää sanonta, mikä sen ns. pointti on.
Kyseessä monivaiheinen työhaastattelu asiantuntijatyöhön sosiaalialalla.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kolmelle ekalle vastaajalle, mutta valitettavasti ette ymmärtäneet tehtävänantoa. Tarkoituksena oli _omin sanoin_ selittää sanonta, mikä sen ns. pointti on.
Kyseessä monivaiheinen työhaastattelu asiantuntijatyöhön sosiaalialalla.
Ilmiannettu 6 kertaa nyt
Kannattaa keskittyä hommiin ja niiden loppuun saattamiseen. Tavoitteisiin eikä muiden asioiden miettimiseen
Vierailija kirjoitti:
Miksi sun pitää tällaisia kirjoitella nettiin ap? Eikö ole tarpeeksi hakijoita valtiolle?
Olin itse työhaastattelussa. Aikaa siitä jo vuosia, mutta eilen illalla muistelin sitä ja ajattelin kysäistä miten muut olisivat vastanneet. Miksi sua riivaa tämä aloitus? Keskity muihin ketjuihin jos tämä on liikaa.
No tuohan tarkoittaa sitä, että kiusaaja saa lopulta itse nenilleen.
Matkalla sattuu ja tapahtuu mutta homma on valmis kun ollaan perillä.
Kannattaa tuuletella vasta maalissa, kun koko homma on hoidettu. Loppusuorallakin joku saattaa porhaltaa ohitse.
Asiantuntijatyö sosiaalialalla? Olisipa kiva tietää, millä tavalla haastattelijat arvioivat vastauksia.
Että kannattaa odottaa kärsivällisesti, kunnes asioiden lopullinen tola selviää, eikä piitata soraäänistä matkan varrella. Mikä tuo työ oli?
Se joka voittaa pilkkaajansa nauraa makeimmin.
Vierailija kirjoitti:
Se joka voittaa pilkkaajansa nauraa makeimmin.
Ei tuossa sanonnassa viitata mitenkään siihen, että jotakuta pilkattaisiin.
"se parhaiten nauraa joka viimeksi nauraa"
Tarkoittaa sitä että jos joku on ivaillut aiemmin esimerkiksi jossain pelissä mutta lopuksi ivailija häviääkin.
Vierailija kirjoitti:
"se parhaiten nauraa joka viimeksi nauraa"
Tarkoittaa sitä että jos joku on ivaillut aiemmin esimerkiksi jossain pelissä mutta lopuksi ivailija häviääkin.
Tästä määritelmästä puuttuu se että miksi se viimeksi nauraja nauraa parhaiten.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs työtä saadakseen pitää tuollaiseen temppuiluun alistua?
Elokuvateatterin narikkaan, kaupan kassalld, varastotöihin vai kotisiivoukseen harjoittelijapalkalla?
Samaa pohdin. Lapsi on just käynyt monissa kesätyöhaastatteluissa (tai korkeakouluharjoittelupaikoissa). Tuollaista pelleilyä tuntuu sielläkin olevan vaikka kyseessä 3kk harjoittelu.
Lopputulos ratkaisee. Ei kannata liian aikaisin ilakoida.
"Peli ei ole ohi ennen kuin se on ohi"
Nöin