Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko hölmöä mennä kuntosalille joinakin kertoina lähinnä polkemaan kuntopyörää?

Vierailija
06.02.2025 |

Olen nyt vuosien tauon jälkeen ollut kerran salilla enkä aiemmin mitenkään ahkera salilla kävijä ollut, niin siksi kyselen näin tyhmiä.

Olen siis reilusti ylipainoinen, mutta painoa jo pudottanut ja sain nyt uutta puhtia tauon jälkeen. Kävin tänään uimassa ja totesin, että kädet aika kovilla eikä taida huomenna puhti riittää uimiseen. Olin siis eilenkin uimassa ja salilla maanantaina. Huomenna siis voisi salilla keskittyä jalkoihin. 

Mä haluaisin kuntopyörän, mutta vielä ei ole varaa sitä ostaa. Mietin jos huomenna lähinnä polkisi kuntopyörällä ja ehkä tekisi vähän jalkaprässillä. Pakko kuitenkin hiljakseen aloitella ettei riko itseä.

Kommentit (130)

Vierailija
61/130 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään järkeä itse ostella mitään kuntopyöriä, sama maksaa jäsenmaksua ja käydä salilla, Vaihtaa salia niin on erillaisemmat kuntopyörät jos kyllästyttää.

Vierailija
62/130 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole tyhmää. On hyvä olla liikunnan harrastamisen rutiinissa, vaikka aina ei tekisi yhtä kurinalaista ja suunniteltua treeniä. Jo siinäkin on järkeä, että menee salille polkemaan viideksi minuutiksi, koska ajatus itsestä salilla kävijänä vahvistuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/130 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kun sen voi tehdä raittiissa ilmassakin ja silloin maisematkin vaihtuu. Samoin on ihan typerää mennä kuntosalille tekemään kehonpainoharjoituksia, ne voi tehdä kotonakin.

Miksi olet noin hapan etkä hyväksy muita tapoja liikkua kuin oman tapasi? Mä en todellakaan pyöräile liukkailla keleillä. Käven jonkun verran, mutta vamman kuntoutus kesken enkä varsinkaan kylmällä ilmalla voi kävellä kovin pitkään ilman kipuja. Helteellä ei samaa ongelmaa ole. 

Mä tykkään tietyistä kuntolaitteista ja haluan niillä tehdä. Ei jokaista laitetta voi kotiin ostaa. Kyllä mulla kotontakin on esim. kahvakuulat, mutta ei ne pois sulje kuntosalilla kuntoilua. 

Ihmeellistä nillittämistä toisten ihmisten liikkumisesta. Ei sua ainakaan ulkona liikkuminen ole paremmalle päälle saanut. :D

Ap

Vierailija
64/130 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään järkeä itse ostella mitään kuntopyöriä, sama maksaa jäsenmaksua ja käydä salilla, Vaihtaa salia niin on erillaisemmat kuntopyörät jos kyllästyttää.

No todellakin aion ostaa kuntopyörän sitten kun on varaa siihen. Ei oma kuntopyörä salilla käyntiä poissulje. Täällä tuppukylässä on tasan kaksi kuntosalia ja jos mulla on yhteen kortti, niin en mä ala toisella käymään. Siellä toisessa on vielä vähemmän laitteita. 

Ap

Vierailija
65/130 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

250 eurolla saa ihan hyvän kuntopyörän.

Niin mitä sitten? Luuletko, että en ole katsonut kuntopyöriä. Ei ole varaa. Luulin kirjoittaneeni selkeästi tämän aloitukseen.

Ap

Torista voi ostaa käytettynä kuntopyörän, mutta tarkista painoraja. 

Joissain kuntopyörissä on vain max 100 kg

Miksi tehdä tästä ongelmaa? Jos ap:lle on mahdollista ja hän haluaa käydä salilla, se hänelle suotakoon. 

Ap kertoi, että haluaisi oman kuntopyörän, mutta ei ole varaa ostaa. Annoin vinkin, että käytettynä voi löytää halvan pyörän. 

Ei ne salikortitkaan ilmaisia ole.

Ja mun vastaus sulle oli, että en halua käytettyä kuntopyörää.

Kuntosalikortin maksoin pääasiassa e-passilla ja kortti on vielä opiskelijahintaan ostettu.

Ap

Vierailija
66/130 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No todellakin aion ostaa kuntopyörän sitten kun on varaa siihen. Ei oma kuntopyörä salilla käyntiä poissulje. Täällä tuppukylässä on tasan kaksi kuntosalia ja jos mulla on yhteen kortti, niin en mä ala toisella käymään. Siellä toisessa on vielä vähemmän laitteita. 

Ap

Todella tuskaista kanniskella sitä jossakin rappusisa ja vaihdella paikkaa kokoajan. Salilla on äksöniä ja jos on vielä sisäpyöräilytunti niin takarivi, monta pakaraa, ai että

Vierailija
67/130 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mitä sitten? Luuletko, että en ole katsonut kuntopyöriä. Ei ole varaa. Luulin kirjoittaneeni selkeästi tämän aloitukseen.

Ap

Ei kaikki halua omia kuntoilulaitteita, mulle siitä tulisi helposti vaaterekki. Kun maksaa kuntoilusta niin tulee lähdettyä, tai toimii ainakin itselläni niin. 

Vierailija
68/130 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Todella tuskaista kanniskella sitä jossakin rappusisa ja vaihdella paikkaa kokoajan. Salilla on äksöniä ja jos on vielä sisäpyöräilytunti niin takarivi, monta pakaraa, ai että

Mitä ihmettä sä oikein selität???? Miksi mä siirtäisin ostamaani kuntopyörää yhtään mihinkään kun sen kotiin saisin???

Mä en asu missään kerrostalossa vaan asun omakotitalossa. En mä kaikkea halua salilla tehdä ja sinnekin menisin mieluiten niin, että siellä ei ole muita. Sun kaltaisia pervoja sinne ei varsinkaan kaivata ollenkaan.

Ap

Vierailija
69/130 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä ole mitään noloa. Minä käyn välillä salilla pelkästään juoksemassa juoksumatolla, kun ulkona on niin liukasta, että en tykkää juosta ulkona.

Ai, että mä vihaan kun jotku tulee vaan kävelemään tai juoksemaan matolle. Se rasittava töminä kuuluu salin puolelle.

Omaan treenin keskittyminen häiriintyy, kun sali ihan kaikuu askelista: TöMS dÖm TöMs. 

Ymmärrän liukkaalla kelillä sisäjuoksun, mutta miksi joku tulee hyvällä talvikelillä matolle kävelemään? Jos pakkasta on 10 astetta ja kevyt lumipeite, niin sehän on tosi kiva sää kävellä. 

Itse tykkään kävellä jopa mieluiten talvella, koska lumi pehmentää askellusta. Kovalla asfaltilla hiertyy helpommin jalat rikki.

Mä itse oon varmaan sit tää töm döms döms. Ite motivoidun enemmän matolla juoksusta kun voi kuvitella et nyt mä juoksisin jo siellä kohtaa ja kohta olisin siinä risteyksessä. Tekniikkaan keskittyy paremmin ja matkat on itellä yleensä ihan piippuun asti vedetty. Ulkona pitää huomioida että takaskin pitää jaksaa. Kotona mulla on kävelymatto ja neulon samalla kun kävelen, salilla en kehtaa ja ulkona se olis liian vaarallista. Salilla tarkkailen tietenkin haluaako joku muukin juosta jos on vaan yksi matto.

Vierailija
70/130 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kai mä nyt painorajat tajuan eikä tarvitse siinä irvistellä yhtään. 

Mä en osta mitään käytettyä kuntopyörää vaan ostan uuden kun on siihen varaa. Mä en saa itse kuljetettua kuntopyörää. Jos tilaan netistä jostakin, niin saan sen kotiin kuljetettuna. 

Ap

Kuka on irvistellyt? Kaikki ei hoksaa noita painorajoja, joten ihan hyvä huomauttaa kun kerran sanoit olevasi ylipainoinen.

Miksi käytetty ei kelpaa? Torista voi löytää myös laadukkaita pyöriä. Ei kaikki ole mitään vanhoja romuja. 

Kuntosalien laitteet ei aina myöskään ole parhaimmistoa. Yhtä hyvin sinnekin on voitu ostaa mistä sai halvimmalla.  

Ja lisäksi jos ostat käytettynä, niin hyvässä lykyssä siinä on istunut vain yksi henkilö. Kuntosalien kuntopyörissä on sadat ihmiset hautoneet takapuoliaan.

Vierailija
71/130 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raitista ilmaa saa pyöräilemällä esim. töihin.

Vierailija
72/130 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksin tammikuussa yht. 50 km ulkona.

Vierailija
73/130 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei kaikki halua omia kuntoilulaitteita, mulle siitä tulisi helposti vaaterekki. Kun maksaa kuntoilusta niin tulee lähdettyä, tai toimii ainakin itselläni niin. 

En vastannut kaikille, vaan Ap:lle, joka kertoi haluavansa ostaa oman kuntopyörän.

Luetteko te edes näitä aloituksia vai pelkät otsikot?

Vierailija
74/130 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Salilla saa jokainen tehdä ihan mitä liikkeitä/laitteita tahansa, normaalia salietikettiä noudattaen tietty. 

Monesti itsekin pyöräilen / kävelen tai hölkkään salilla sen tunnin ajan. 

Ei ole mitenkään asiallista varata jotain laitetta tunniksi itselleen. Ellei sitten salilta löydy monta samanlaista 

No kyllähän useimmilta saleilta löytyy monia kuntopyöriä, juoksumattoja, crosstrainereita. Itse käyn Liikussa Helsingissä, ja siellä on kaikkia noita pitkä rivi. Ihan rauhassa saa tehdä pitkänkin treenin jollain niistä.

Vierailija
75/130 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä ole mitään noloa. Minä käyn välillä salilla pelkästään juoksemassa juoksumatolla, kun ulkona on niin liukasta, että en tykkää juosta ulkona.

Ai, että mä vihaan kun jotku tulee vaan kävelemään tai juoksemaan matolle. Se rasittava töminä kuuluu salin puolelle.

Omaan treenin keskittyminen häiriintyy, kun sali ihan kaikuu askelista: TöMS dÖm TöMs. 

Ymmärrän liukkaalla kelillä sisäjuoksun, mutta miksi joku tulee hyvällä talvikelillä matolle kävelemään? Jos pakkasta on 10 astetta ja kevyt lumipeite, niin sehän on tosi kiva sää kävellä. 

Itse tykkään kävellä jopa mieluiten talvella, koska lumi pehmentää askellusta. Kovalla asfaltilla hiertyy helpommin jalat rikki.

Jaa, meidän salilla on ainakin musiikki sen verran kovalla ja tilaa paljon, ettei niiden useamman juoksumaton äänet mihinkään kuulu. 

Se on kiva, että sinä tykkäät kävellä talvella, mutta minulla ei hengityselimistö ja iho kestä kylmää, kun kärsin kylmäurtikariasta. Käytännössä jos on kylmempi kuin -5, joudun hoitamaan liikunnat sisällä.

Vierailija
76/130 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle leikkauksen jälkeen suositeltiin kuntopyöräilyä lyhyissä jaksoissa, eli käytännössä olen varttitunnin kuntopyörällä ja sitten lähden pois. Muu liikunta kävelyä lukuunottamatta ei ole vielä sallittua. Joku varmaan katsoo minua, että onpa tuo laiska, mutta muiden ajatuksille minä en voi mitään.

Niin minäkin tulen menemään salille pyöräilemään kuntoutuksena ja ehkä matolle. Voivoi jos joku kattoo kieroon. Eiköhän niihin paikkoihin voi kuka tahansa mennä ja tehdä mitä tekee. Kunhan tekee ja noudattaa sääntöjä. 

Vierailija
77/130 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei häirii soutajien suhinat ja mattoväen töminät. Mutta se kamala painojen ja painopakkojen ryminä ja pauke. Laitteissa on ohjeet miten toimia ja niitä tulisi noudattaa rymistelemättä. Mutta ei. Osan kohdalla on liikaa painoa ja äänimaailma on ängerpunger PAM, ängerpunger PAM jne...Ensin ängerretään pakka ylös ja pudotetaan kun ei jaksa palauttaa rauhallisesti. 

Vierailija
78/130 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kai mä nyt painorajat tajuan eikä tarvitse siinä irvistellä yhtään. 

Mä en osta mitään käytettyä kuntopyörää vaan ostan uuden kun on siihen varaa. Mä en saa itse kuljetettua kuntopyörää. Jos tilaan netistä jostakin, niin saan sen kotiin kuljetettuna. 

Ap

Kuka on irvistellyt? Kaikki ei hoksaa noita painorajoja, joten

No sä tässä irvistelit ja kuvittelit mun olevan joku idiootti koska olen ylipainoinen.

Mä EN halua käytettyä kuntopyörää vaan haluan uuden. Asian jonka mä päätän ihan itse. Ihan turha jankuttaa. Uutena saan ostettua juuri sellaisen kuin haluan eikä tarvitse toivoa, että käy tuuri ja löydän käytettynä juuri sellaisen kuin haluan. Lisäksi uudessa on takuu.

Ap

Vierailija
79/130 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En vastannut kaikille, vaan Ap:lle, joka kertoi haluavansa ostaa oman kuntopyörän.

Luetteko te edes näitä aloituksia vai pelkät otsikot?

Ja mä olen jo vastannut sulle, mutta sä jatkat vain jankuttamista.

Ap

Vierailija
80/130 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raitista ilmaa saa pyöräilemällä esim. töihin.

No luetun ymmärtämistä se ei ainakaan ole tuonut sulle. Mä olen jo kahteen kertaan kertonut tässä ketjussa, että mä en pyöräile talvella. 

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi