Onko hölmöä mennä kuntosalille joinakin kertoina lähinnä polkemaan kuntopyörää?
Olen nyt vuosien tauon jälkeen ollut kerran salilla enkä aiemmin mitenkään ahkera salilla kävijä ollut, niin siksi kyselen näin tyhmiä.
Olen siis reilusti ylipainoinen, mutta painoa jo pudottanut ja sain nyt uutta puhtia tauon jälkeen. Kävin tänään uimassa ja totesin, että kädet aika kovilla eikä taida huomenna puhti riittää uimiseen. Olin siis eilenkin uimassa ja salilla maanantaina. Huomenna siis voisi salilla keskittyä jalkoihin.
Mä haluaisin kuntopyörän, mutta vielä ei ole varaa sitä ostaa. Mietin jos huomenna lähinnä polkisi kuntopyörällä ja ehkä tekisi vähän jalkaprässillä. Pakko kuitenkin hiljakseen aloitella ettei riko itseä.
Kommentit (130)
Varsinkin lihavilla on lähes yhdentekevää miten he harrastavat liikuntaa. Tärkeintä on vain, että he poistuvat sohvalta mässäilemästä. Joillekin voi myös tulla liikunnasta niin hyvä olo, ettei mässäily tämän jälkeen maistukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin lihavilla on lähes yhdentekevää miten he harrastavat liikuntaa. Tärkeintä on vain, että he poistuvat sohvalta mässäilemästä. Joillekin voi myös tulla liikunnasta niin hyvä olo, ettei mässäily tämän jälkeen maistukkaan.
Oletpa tympeä ja levität tuota typerää harhaa, että ylipainoiset vain makaa sohvalla mässäilemässä. No ei pidä paikkaansa mun kohdalla. Mä olen fyysisesti raskaassa työssä enkä ole koskaan ollut ihminen joka vain makaa ja mässäilee. Vituttaa sun kaltaiset ihmiset. Varmaan kuvittelit tsemppaavasi, mutta suunsoittoa tuo vain on.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mene toki salille fillaroimaan jos siltä tuntuu. Ne vehkeet on käyttöä varten. Jos joku siitä häiriintyy niin hän on väärässä paikassa, et sinä.
Suosittelen myös juttelemaan PT:n kanssa treenistä ja palautumisesta. On aika helppoa treenata liikaa tai liian vähän. Etenkin treeniä aloitellessa on hyvä etsiä sopiva treenitasapaino PT:n kanssa ja seurata ideaalisen tasapainon muutosta treenaamisen myötä.
No en todellakaan ala maksamaan millekään PT:lle. Eikä mulla olisi sellaiseen edes varaa. Eikä suoraan sanottuna kiinnosta. Mulla on kyllä ihmisiä joiden kanssa voin jutella tuollaisista, en ole täysin tietämätön noista ja netti on olemassa.
Ap
Tuli tuosta uimisesta mieleen, että oletko vesijuoksua kokeillut tai onko se mahdollista uimahallissasi? On tehokkaampaa kuin uinti ja rasittaa lihaksia tasaisemmin. Toki sekin voi lihaksissa tuntua, mutta itselleni se on jotenkin ystävällisempi muoto liikkua kuin pelkkä uiminen, jossa on helposti niska kenossa ja kädet kuormittuu.
Vierailija kirjoitti:
Tuli tuosta uimisesta mieleen, että oletko vesijuoksua kokeillut tai onko se mahdollista uimahallissasi? On tehokkaampaa kuin uinti ja rasittaa lihaksia tasaisemmin. Toki sekin voi lihaksissa tuntua, mutta itselleni se on jotenkin ystävällisempi muoto liikkua kuin pelkkä uiminen, jossa on helposti niska kenossa ja kädet kuormittuu.
Olen joskus koittanut vesijuoksua ja totesin, että ei ole mun juttu. Ei kiinnosta. Tykkään paljon enemmän uimisesta. Mä haluan haastaa itseäni ja saada uitua matkaa pidentymään. Joku edestakaisin juokseminen altaassa ei vain toisi mulle samaa tunnetta ja mä kuitenkin tykkään uida.
Ap
mitä se sun persettä kutittaa jos joku kuntopyörää polkee.... tollo!
Vierailija kirjoitti:
mitä se sun persettä kutittaa jos joku kuntopyörää polkee.... tollo!
Kenelle sä mahdat raivota?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vesijuoksu on ihan typerä laji. Meidän uimahallissa sitä näyttää harrastavan melko tanakat rouvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletpa tympeä ja levität tuota typerää harhaa, että ylipainoiset vain makaa sohvalla mässäilemässä. No ei pidä paikkaansa mun kohdalla. Mä olen fyysisesti raskaassa työssä enkä ole koskaan ollut ihminen joka vain makaa ja mässäilee. Vituttaa sun kaltaiset ihmiset. Varmaan kuvittelit tsemppaavasi, mutta suunsoittoa tuo vain on.
Ap
Väitätkö minulle, että syöt fyysisesti raskaan työpäivän aikana, niin paljon että lihoat ja vapaa-aikana syöt maltillisesti?
On. Hyödyllisempää on polkea aitoa pyörää.
Vierailija kirjoitti:
No sä tässä irvistelit ja kuvittelit mun olevan joku idiootti koska olen ylipainoinen.
Mä EN halua käytettyä kuntopyörää vaan haluan uuden. Asian jonka mä päätän ihan itse. Ihan turha jankuttaa. Uutena saan ostettua juuri sellaisen kuin haluan eikä tarvitse toivoa, että käy tuuri ja löydän käytettynä juuri sellaisen kuin haluan. Lisäksi uudessa on takuu.
Ap
En haukkunut idiootiksi enkä irvistellyt. Vainoharhaiselta vaikutat pikemminkin.
Vinkkasin vain, koska kaikki ei muista tarkistaa painorajoja kuntopyörissä. Sait tuosta jonkun hepulin.
Ei niitä pyöriä nyt niin älyttömän suurta valikoimaa ole. Voithan verrata kuntosalin pyörää millä hinnalla sitä myydään, saatat ehkä huomata ette ole sekään ole markkinoiden parhain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene toki salille fillaroimaan jos siltä tuntuu. Ne vehkeet on käyttöä varten. Jos joku siitä häiriintyy niin hän on väärässä paikassa, et sinä.
Suosittelen myös juttelemaan PT:n kanssa treenistä ja palautumisesta. On aika helppoa treenata liikaa tai liian vähän. Etenkin treeniä aloitellessa on hyvä etsiä sopiva treenitasapaino PT:n kanssa ja seurata ideaalisen tasapainon muutosta treenaamisen myötä.
No en todellakaan ala maksamaan millekään PT:lle. Eikä mulla olisi sellaiseen edes varaa. Eikä suoraan sanottuna kiinnosta. Mulla on kyllä ihmisiä joiden kanssa voin jutella tuollaisista, en ole täysin tietämätön noista ja netti on olemassa.
Ap
Tee mitä lystäät sitten äläkä nillitä täällä kun mitkään kommentit eivät kelpaa. Mitä oikein odotit saavasi vastaukseksi?
Äh. Älä vaivaudu vastaamaan. Ei sinua todellakaan kiinnosta. Hajoa ankeuteesi.
Onhan tuo nyt täysin naurettavaa. Salille mentäessä on kierrettävä läpi jokainen laite järjestyksessä ja tehtävä kussakin vähintään kolme sarjaa. Muuten olet täysfriikki, joka joutaa saada porttikiellon kuntosalille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä ole mitään noloa. Minä käyn välillä salilla pelkästään juoksemassa juoksumatolla, kun ulkona on niin liukasta, että en tykkää juosta ulkona.
Ai, että mä vihaan kun jotku tulee vaan kävelemään tai juoksemaan matolle. Se rasittava töminä kuuluu salin puolelle.
Eikö kävelyn tai juoksun töminä kuulu niillä ihmisillä, jotka käyttää muitakin laitteita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä ole mitään noloa. Minä käyn välillä salilla pelkästään juoksemassa juoksumatolla, kun ulkona on niin liukasta, että en tykkää juosta ulkona.
Ai, että mä vihaan kun jotku tulee vaan kävelemään tai juoksemaan matolle. Se rasittava töminä kuuluu salin puolelle.
Eikö kävelyn tai juoksun töminä kuulu niillä ihmisillä, jotka käyttää muitakin laitteita?
Tarkoitatko, että joku juoksee hetken matolla ja nostelee sitten puntteja?
Kyse oli tuossa, että sattuu samaan aikaan olemaan jonkun juoksijan kanssa salilla. Jos olet tunnin salilla, joutuu myös kuuntelemaan sitä tömistelijää koko sen ajan. Ei onneksi aina käy näin.
Käyn mieluiten illalla salilla, että saa olla yksin. Mutta voi onneton kun sinne tuleekin se toinen tyyppi, joka vain jääkin siihen matolle tunniksi tai edes puoleksi.
Mä en tajua miten jaksatte sitä jotain yhtä liikettä tehdä tietyn toiston verran :P Miten pystyy keskittyy..ja siinä samalla laskee, et nyt 20 toistoa tätä ja sit toiselle puolelle sama jne. Ei vaan kykene. Sama kun lukee jotain lantionpohjanlihasten jumppaus ohjeita ja yrittää vielä tehdä niitä jossain bussipysäkillä, huoh. En pysty edes sohvalla istuen; koko keskittyminen menee siihen supistamiseen ja laskemiseen eikä vaan JAKSA olla siinä ja keskittyä ja istua ja supistella. Kivempi tehdä jotain muuta.
"Käy ensin vessassa, jotta rakko on tyhjä. Supistele ja rentouta lantionpohjalihaksia. Tee kymmenisen toistoa ja pidä tauko. Toista sarja muutaman kerran. Tee koko harjoitus useamman kerran päivässä.
Treenaa lantionpohjan lihaksia noin viitenä päivänä viikossa. Tärkeää jumppaamisessa on säännöllisyys. Varaa harjoituksille tietty tilanne ja aika, jolloin muistat treenata vaikka bussipysäkillä, televisiota katsellessa tai nukkumaan mennessä. Myös lepopäivät ovat tärkeitä, kuten missä tahansa lihasharjoittelussa.
Tee kestävyysharjoituksia: Jännitä lantionpohjalihaksia kevyesti noin 20 sekunnin ajan. Rentouta lihakset kymmeneksi sekunniksi. Toista harjoitus kymmenen kertaa.
Nopeusharjoituksessa supista ja rentouta lantionpohjaa niin nopeasti kuin pystyt 10 kertaa. Voit kokeilla myös yskäisyä, kun lihakset ovat supistettuina. "
"Tee kestävyysharjoituksia: Jännitä lantionpohjalihaksia kevyesti noin 20 sekunnin ajan. Rentouta lihakset kymmeneksi sekunniksi. Toista harjoitus kymmenen kertaa."
Menen jo tuosta ohjeesta ihan sekaisin. Saati siinä kun koittaa supistella ja laskea sekuntteja ja vielä noita toistoja et 10 kertaa tuo setti. Argh. Hajoo pää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Väitätkö minulle, että syöt fyysisesti raskaan työpäivän aikana, niin paljon että lihoat ja vapaa-aikana syöt maltillisesti?
Mistä ihmeestä sä oikein keksit tuollaista? Tuo oli nyt kyllä sun ihan omaa typerää tulkintaa enkä kirjoittanut yhtään mitään sellaista josta tuollaista olisi voinut päätellä. Tällä palstalla on kyllä uskomatonta porukkaa kun keksitään ihan mitä vain omasta päästään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sä tässä irvistelit ja kuvittelit mun olevan joku idiootti koska olen ylipainoinen.
Mä EN halua käytettyä kuntopyörää vaan haluan uuden. Asian jonka mä päätän ihan itse. Ihan turha jankuttaa. Uutena saan ostettua juuri sellaisen kuin haluan eikä tarvitse toivoa, että käy tuuri ja löydän käytettynä juuri sellaisen kuin haluan. Lisäksi uudessa on takuu.
Ap
En haukkunut idiootiksi enkä irvistellyt. Vainoharhaiselta vaikutat pikemminkin.
Vinkkasin vain, koska kaikki ei muista tarkistaa painorajoja kuntopyörissä. Sait tuosta jonkun hepulin.
Ei niitä pyöriä nyt niin älyttömän suurta valikoimaa ole. Voithan verrata kuntosalin pyörää millä hinnalla sitä myydään, saatat ehkä huomata ette ole sekään ole markkinoiden parhain.
Lopeta jo. En ole mikään idiootti joka ei tiedä sellaisesta kuin painorajoitukset. Mä ostan uuden kuntopyörä ja sillä selvä. Se ei ole asia mistä sä päätät joten lopeta jo tuo jankutus.
Ap
Tää on mainio pointti! Olen verrattain tuore lähes keski-ikäinen kuntosaliharrastaja, ja huomaan joutuvani ihan työstämään sitä ajatusta, että joo-o, olen näköjään ihminen joka käy kuntosalilla (mulla oli siis hirveästi kaikkia tyhmiä ennakkoluuloja ja pelkoja saliharrastusta kohtaan). Ihan kuin olisi tullut uusi palanen identiteettiin! Se on hämmentävää, mutta myös joka kerta salin oven avatessa on vähän sellainen ylpeäkin fiilis.