Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko hölmöä mennä kuntosalille joinakin kertoina lähinnä polkemaan kuntopyörää?

Vierailija
06.02.2025 |

Olen nyt vuosien tauon jälkeen ollut kerran salilla enkä aiemmin mitenkään ahkera salilla kävijä ollut, niin siksi kyselen näin tyhmiä.

Olen siis reilusti ylipainoinen, mutta painoa jo pudottanut ja sain nyt uutta puhtia tauon jälkeen. Kävin tänään uimassa ja totesin, että kädet aika kovilla eikä taida huomenna puhti riittää uimiseen. Olin siis eilenkin uimassa ja salilla maanantaina. Huomenna siis voisi salilla keskittyä jalkoihin. 

Mä haluaisin kuntopyörän, mutta vielä ei ole varaa sitä ostaa. Mietin jos huomenna lähinnä polkisi kuntopyörällä ja ehkä tekisi vähän jalkaprässillä. Pakko kuitenkin hiljakseen aloitella ettei riko itseä.

Kommentit (130)

Vierailija
101/130 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua miten jaksatte sitä jotain yhtä liikettä tehdä tietyn toiston verran :P Miten pystyy keskittyy..ja siinä samalla laskee, et nyt 20 toistoa tätä ja sit toiselle puolelle sama jne. Ei vaan kykene. Sama kun lukee jotain lantionpohjanlihasten jumppaus ohjeita ja yrittää vielä tehdä niitä jossain bussipysäkillä, huoh. En pysty edes sohvalla istuen; koko keskittyminen menee siihen supistamiseen ja laskemiseen eikä vaan JAKSA olla siinä ja keskittyä ja istua ja supistella. Kivempi tehdä jotain muuta. 

"Käy ensin vessassa, jotta rakko on tyhjä. Supistele ja rentouta lantionpohjalihaksia. Tee kymmenisen toistoa ja pidä tauko. Toista sarja muutaman kerran. Tee koko harjoitus useamman kerran päivässä. 

Treenaa lantionpohjan lihaksia noin viitenä päivänä viikossa. Tärkeää jumppaamisessa on säännöllisyys. Varaa harjoituksille tietty tilanne ja aika, jolloin muistat treenata vaikka bussip

Onko sulla ADHD vai oletko yksinkertainen?

Vierailija
102/130 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta jo. En ole mikään idiootti joka ei tiedä sellaisesta kuin painorajoitukset. Mä ostan uuden kuntopyörä ja sillä selvä. Se ei ole asia mistä sä päätät joten lopeta jo tuo jankutus.

Ap

Varsin heikkohermoinen ainakin olet. Et kestä edes pientä opastusta vaan vedät heti herneen nenään.  

Itse olen joskus ostanut kuntopyörä ja huomasin siinä ettei kaikki pyörät kestä yli 100kg. Se tieto on voitu merkata vähän piiloon ettei kaikki välttämättä sitä huomaa.  

Ihan hyvin joku ostaa pyörän lukematta kaikkia ohjeita.  

Sinähän siinä jankkaat. Miksi ihmeessä vedät tästäkin niin suuria pultteja ja vastailet noin raivolla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/130 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko työ pyöräily kuntosalilla maksaa? 

Vierailija
104/130 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä palsta ei petä koskaan. Ensin: lihavat, liikkukaa! Sitten: väärin liikuttu! 

Väärin luettu.  

Täällä ei ole sanottu, että joku lihava liikkuisi väärin. Tömistelijät juoksumatolla ei ole lihavia. Eihän juuri kukaan lihava jaksa siinä juosta tai kävellä tuntia.

Vierailija
105/130 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut elämäni aikana vain muutaman kerran kuntosalilla ja ainoa tuttu laite lapsuudestani/nuoruudestani oli juuri tuo kuntopyörä. Kokeilin muitakin laitteita, mutta se oli "helpoin".

Vierailija
106/130 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta jo. En ole mikään idiootti joka ei tiedä sellaisesta kuin painorajoitukset. Mä ostan uuden kuntopyörä ja sillä selvä. Se ei ole asia mistä sä päätät joten lopeta jo tuo jankutus.

Ap

Varsin heikkohermoinen ainakin olet. Et kestä edes pientä opastusta vaan vedät heti herneen nenään.  

Itse olen joskus ostanut kuntopyörä ja huomasin siinä ettei kaikki pyörät kestä yli 100kg. Se tieto on voitu merkata vähän piiloon ettei kaikki välttämättä sitä huomaa.  

Ihan hyvin joku ostaa pyörän lukematta kaikkia ohjeita.  

Sinähän siinä jankkaat. Miksi ihmeessä vedät tästäkin niin suuria pultteja ja vastailet noin raivolla?

Kysyinkö mä opastusta kuntopyörän ostamiseen? No en. Siksi vituttaa tuollaiset pätemiset. Mä osaan kyllä etsiä itselleni sopivan kuntopyörän joten pääsi kiinni jo. Etkä sä muuten edes tiedä mun painoa ja silti piti tulla irvistelemään. Mulla ei ole tapana osaa summissa asioita, varsinkaan kalliita vaan tutkin tarkkaan ominaisuudet.

Sä tässä jankkaat kun et usko mitä kirjoitan.

Ap

Vierailija
107/130 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen työ pyöräily? 

Ap

Vierailija
108/130 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä palsta ei petä koskaan. Ensin: lihavat, liikkukaa! Sitten: väärin liikuttu! 

Väärin luettu.  

Täällä ei ole sanottu, että joku lihava liikkuisi väärin. Tömistelijät juoksumatolla ei ole lihavia. Eihän juuri kukaan lihava jaksa siinä juosta tai kävellä tuntia.

Mua ei kiinnosta juoksumatto. Tuskin tulee kiinnostamaan normaalipainoisenakaan. Kyllä mä menen kävelemään pihalle jos kävellä haluan. Talvea varten mulla on nastakengät. Liikun luonnossa ja valokuvaan.

Ap

Vierailija
109/130 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tuo pyöräily. Et ymmärrä pientä kirjoitusvirhettä?

Vierailija
110/130 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyinkö mä opastusta kuntopyörän ostamiseen? No en. Siksi vituttaa tuollaiset pätemiset. Mä osaan kyllä etsiä itselleni sopivan kuntopyörän joten pääsi kiinni jo. Etkä sä muuten edes tiedä mun painoa ja silti piti tulla irvistelemään. Mulla ei ole tapana osaa summissa asioita, varsinkaan kalliita vaan tutkin tarkkaan ominaisuudet.

Sä tässä jankkaat kun et usko mitä kirjoitan.

Ap

Kerroit aloituksessa, että haluat oman pyörän, mutta ei ole varaa. Sinulle ystävällisesti ehdotettiin, että käytettynäkin voi löytää hyvän pyörän. Kun kerta olit myös epävarma kannattaako salille mennä.  

Sinulle on selvästi tuo ylipaino herkkä asia kun noin hermostuit. En ole missään vaiheessa sinulle irvistellyt. Sanoit olevai ylipainoinen, niin paino on silloin helposti lähellä sataa. 

Ollaan siis veljeni kanssa joskus kateltu pyöriä ja hän on isompi mies, joten painoraja piti huomioida. Ihan normaalisti vertailtiin pyörien tietoja, ja hän itse totesi, että pitää ottaa varman päälle ettei pyörä mene rikki. 

Vierailija
111/130 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin luettu.  

Mua ei kiinnosta juoksumatto. Tuskin tulee kiinnostamaan normaalipainoisenakaan. Kyllä mä menen kävelemään pihalle jos kävellä haluan. Talvea varten mulla on nastakengät. Liikun luonnossa ja valokuvaan.

Ap

Ei sitä mattoa sinulle ehdotettukaan. Joku vain täällä sanoi, että käy salilla juoksemassa. Toinen vastasi siihen, että vihaa juoksumatolla tömistelijöitä.

Vierailija
112/130 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on varsinen mielensäpahoittaja =)

Vierailija
113/130 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Aha, et ole idiootti, mutta silti aloituksessa myönnät kyseleväsi tyhmiä?

Vierailija
114/130 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tuo pyöräily. Et ymmärrä pientä kirjoitusvirhettä?

No ei tuo nyt ihan pieni ollut. 

Etkö sen vertaa älyä, että mun tarkoitus ei ole tuolla salilla käyttää vain kuntopyörää vaan tarkoitus on kyllä käyttää muitakin laitteita. Äly hoi. Suurimman osan kortista maksoin e-passilla ja sain kortin vielä opiskelijahintaan. Kortin hinta vuodeksi oli 130€. 

Ap

Vierailija
115/130 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Aha, et ole idiootti, mutta silti aloituksessa myönnät kyseleväsi tyhmiä?

Oletpa sä tyhmä.

Ap

Vierailija
116/130 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin luettu.  

Ap

Ei sitä mattoa sinulle ehdotettukaan. Joku vain täällä sanoi, että käy salilla juoksemassa. Toinen vastasi siihen, että vihaa juoksumatolla tömistelijöitä.

Kirjoitinko jossakin, että mä kuvittelin, että mattoa ehdotettiin mulle. Kunhan nyt vain kommentoin itsekin asiaan. Mä saan omassa ketjussa kommentoida muille.

Ap

Vierailija
117/130 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitinko jossakin, että mä kuvittelin, että mattoa ehdotettiin mulle. Kunhan nyt vain kommentoin itsekin asiaan. Mä saan omassa ketjussa kommentoida muille.

Ap

Nähtävästi kuvittelit kun koit tarvetta kertoa, ettet ole kiinnostunut juoksumatosta.

Mutta vähä-älyinen heikko raivopää sinä olet, se on tullut selväksi.

Vierailija
118/130 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voinko mennä kuntosalin pihaan omalla fillarilla vai täytyykö aina mennä autolla?

Vierailija
119/130 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Salilla saa jokainen tehdä ihan mitä liikkeitä/laitteita tahansa, normaalia salietikettiä noudattaen tietty. Täälläkin muutama mielensäpahoittaja voisi laittaa tulpat korviin, jos normaali laitteista kuuluva meteli haittaa. Ne laitteet on tarkoitettu käyttöä varten. 

Monesti itsekin pyöräilen / kävelen tai hölkkään salilla sen tunnin ajan. Niin tekee moni muukin. Eli eikun pyöräilemään. :) 

Nuo laitteet sopii lämmittelyyn. Pienissä saleissa voi olla todella häiritsevää kun joku tulee tunniksi sinne suihkimaan.  

Tulpat ei estä sitä ilmanvirtausta mikä tuosta soutulaitteesta lähtee.  

Juoksumatoista lähtee myös aivan hirveä meteli. Jotku parat joutuu kestämään sitä töminää myös kerrostaloissa. En ikinä kehtaisi tömistellä matolla tuntia, tai edes puolta kuntosalilla, kun tietää miten pahalta se kuulostaa. Ihan kuin aivo

Kyllä mä mieluummin juoksumaton suhinaa kuuntelen kuin sitä painojen kolahtelua kun ukot on saanu pari toistoa tehtyä valtavilla painoilla ja sitten painot läiskähtää asemiinsa. Tai vielä pahempaa on miesten huudot, ähinät ja puhinat. Joten siitä vaan ap pyöräilemään tai juoksrmaan jos siltä tuntuu.

Vierailija
120/130 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, että mä vihaan kun jotku tulee vaan kävelemään tai juoksemaan matolle. Se rasittava töminä kuuluu salin puolelle.

Omaan treenin keskittyminen häiriintyy, kun sali ihan kaikuu askelista: TöMS dÖm TöMs. 

Jännä juttu muuten, että toisista juoksijoista kuuluu vaan laitteen hurina ja toisesta ihan hirvee töminä. Eikä ole juoksijan koosta kiinni. Kerran piti lähteä salilta kesken pois kuin nuori tyttö lönkötteli niin hirveällä töminällä, etten pystynyt sitä kuuntelemaan.

Säälittää tytön alakerran naapurit...

Jep, on tehnyt mieli kans lähteä kesken kaiken pois kun ei kestä kuunnella sitä töminää. Ärsyttävää just kun on ite tullut hetki sitten treenaamaan ja juuri samaan aikaan salille pelmahtaa joku juoksumattoilija.  

Eikä se meteli tosiaan johdu kävelijän painosta.  

En ole kaikkia mattoilijoita seurannut, niin en tiedä onko se vaan tekniikasta kiinni miten kova ääni siitä lähtee.