Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko hölmöä mennä kuntosalille joinakin kertoina lähinnä polkemaan kuntopyörää?

Vierailija
06.02.2025 |

Olen nyt vuosien tauon jälkeen ollut kerran salilla enkä aiemmin mitenkään ahkera salilla kävijä ollut, niin siksi kyselen näin tyhmiä.

Olen siis reilusti ylipainoinen, mutta painoa jo pudottanut ja sain nyt uutta puhtia tauon jälkeen. Kävin tänään uimassa ja totesin, että kädet aika kovilla eikä taida huomenna puhti riittää uimiseen. Olin siis eilenkin uimassa ja salilla maanantaina. Huomenna siis voisi salilla keskittyä jalkoihin. 

Mä haluaisin kuntopyörän, mutta vielä ei ole varaa sitä ostaa. Mietin jos huomenna lähinnä polkisi kuntopyörällä ja ehkä tekisi vähän jalkaprässillä. Pakko kuitenkin hiljakseen aloitella ettei riko itseä.

Kommentit (130)

Vierailija
41/130 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, että mä vihaan kun jotku tulee vaan kävelemään tai juoksemaan matolle. Se rasittava töminä kuuluu salin puolelle.

Omaan treenin keskittyminen häiriintyy, kun sali ihan kaikuu askelista: TöMS dÖm TöMs. 

Jännä juttu muuten, että toisista juoksijoista kuuluu vaan laitteen hurina ja toisesta ihan hirvee töminä. Eikä ole juoksijan koosta kiinni. Kerran piti lähteä salilta kesken pois kuin nuori tyttö lönkötteli niin hirveällä töminällä, etten pystynyt sitä kuuntelemaan.

Säälittää tytön alakerran naapurit...

Vierailija
42/130 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku menee kuntosalille vain venyttelemään. Eikö voi kotona venytellä? 

Sulla ei ole vissiin pieniä lapsia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/130 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuntopyörä on ihan hyvä, ei pitäisi häiritä muita. 

Yhdellä pienellä salilla jotku tietyt tyypit tuli aina vain veivaamaan tunniksi soutulaitetta. Ihan karseaa kuunnella sitä suihkimista. Ja siitä muodostuva ilman virtaus vaikutti tasapainoon kun siinä vieressä oli muita treenilaitteita. 

Nuokin soutaja-miehet asuivat varmasti jossain omakotitaloissa, joihin olisi voinut sijoittaa soutulaitteen. Eikä ne edes maksa paljon.  

Jos kerta salilla ei muuta halua tehdä kuin soutaa, niin miksi eivät hanki laitetta kotiin. Törkeäähän se on muitakin kävijöitä kohtaa varata joku laite tunniksi. Lämmittelyyn nuo on ensisijaisesti tarkoitettu.

Kunhan niitä laitteita käyttää oikein, niitä saa käyttää just niin paljon kuin haluaa. Mä en ikinä lämmittele noilla laitteilla. Kävelen salille siellä teidän arvostamassa raittiissa ulkoilmassa ja ennen varsinaista treeniä  teen lämmittely sarjan pienemmillä painoilla ja kehonpainoharjoitteilla. Ihan samalla tavalla voisi kysyä, että miksi tukitte ne laitteet ihan turhalla lämmittelyllä, kun joku haluaa treenata kunnolla sitä soutua. Ja sitä voi olla mahdotonta treenata talvella millään muulla tavoin.

Vierailija
44/130 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on hyvä mennä vaikka sitten ihan vähän vaan, se on aina enemmän kuin se että olisi jäänyt sohvalle! Laitteiden varaamisesta, mun mielestä ei ehkä ole kovin kohteliasta ruuhka-aikaan varata lämmittelylaitetta yli puoleksi tunniksi. Itse kun kuntoiduin selkävammasta ja piti juoksumattoa käyttää niin sanoin aina jos oli paljon ihmisiä et haluavatko välillä tulla matolle lämmittelemään. Etenkin jos kaikki laitteet on varattuja niin on vähän epäkohteliasta varata yksi laite tunniksi omaan käyttöön. Pelisilmää niin hyvin pärjää :)

Vierailija
45/130 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsirbuloita voisi lähteä polkemaan salille...

Silverfox

Vierailija
46/130 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle leikkauksen jälkeen suositeltiin kuntopyöräilyä lyhyissä jaksoissa, eli käytännössä olen varttitunnin kuntopyörällä ja sitten lähden pois. Muu liikunta kävelyä lukuunottamatta ei ole vielä sallittua. Joku varmaan katsoo minua, että onpa tuo laiska, mutta muiden ajatuksille minä en voi mitään.

Vierailija
47/130 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla erikseen hiljisia saleja

Ärsyttää 

Töminä

Suihkina

Painojen kalina

Ähkinä

Tömähdykset

Hyvällä salilla kaikki treenaa hiljaa ja taustalla kuuluu hyvä musiikki

Vierailija
48/130 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummallisia kysymyksiä. Tietenkin kuntopyärllä polkeminen on parempi kuin ei mitään.

Vierailija
49/130 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene toki salille fillaroimaan jos siltä tuntuu. Ne vehkeet on käyttöä varten. Jos joku siitä häiriintyy niin hän on väärässä paikassa, et sinä.

Suosittelen myös juttelemaan PT:n kanssa treenistä ja palautumisesta. On aika helppoa treenata liikaa tai liian vähän. Etenkin treeniä aloitellessa on hyvä etsiä sopiva treenitasapaino PT:n kanssa ja seurata ideaalisen tasapainon muutosta treenaamisen myötä.

Vierailija
50/130 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti salille "vaan" pyöräilemään! Sulla on sama oikeus olla siellä kuin kaikilla muillakin. Itse kuulostelen paljon mitä keho milloinkin kaipaa ja joinain päivinä treeni ei vaan lähde kulkemaan. Niinä päivinä "vaan" pyöräilyä tai kävelyä matolla. Joinakin päivinä on se olo ettei yhtään huvittaisi mennä salille niin olen laskenut kynnyksen mennä salille sillä että ajattelen että menen vain matolle kävelemään. Usein siitä sitten innostuukin tekemään vaikka mitä. Usein se raskain kuntosaliliike on oven avaaminen, joten suosittelen laittamaan kynnyksen mahdollisimman matalalle. 

Suomalaiset keskittyy liikaa suu viivana tekemään kaiken "oikein". Sinne vaan vetämään treeniä vähän sinnepäin ja muistaa että hauskaakin saa olla. 

Tsempit sinulle!

Vierailija
51/130 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntoni lähellä 10-15min kävelymatkan päässä olisi ainakin 3 kuntosalia, mutta enpä ole jaksanut niissä käydä...

Vierailija
52/130 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kuntosalilla  ja poljin vain kuntopyörää. Mieheni teki minulle treeni ohjelman jossa oli kuntopyörän polkemista 40 minuuttia 6 kertaa viikossa. Laihduin 11 kg 2 kuukaudessa. Sen jälkeen aloin voimaharjoittelun. Laihduin  yhteensä 22 kg 5 kuukaudessa. Siitä on jo 4 vuotta aikaa. Olemme ostaneet kuntopyörän kotiin ja liikumme muutenkin ulkona nykyään pyörillä paljon joten paino on pysynyt nomaalissa.

Vierailija
53/130 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin kuntosalilla  ja poljin vain kuntopyörää. Mieheni teki minulle treeni ohjelman jossa oli kuntopyörän polkemista 40 minuuttia 6 kertaa viikossa. Laihduin 11 kg 2 kuukaudessa. Sen jälkeen aloin voimaharjoittelun. Laihduin  yhteensä 22 kg 5 kuukaudessa. Siitä on jo 4 vuotta aikaa. Olemme ostaneet kuntopyörän kotiin ja liikumme muutenkin ulkona nykyään pyörillä paljon joten paino on pysynyt nomaalissa.

Tarvitsit miehen tekemään sulle tuon kuntopyörän polkemisohjelman?

Vierailija
54/130 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarvitsit miehen tekemään sulle tuon kuntopyörän polkemisohjelman?

En ole kommentoimasi kirjoittaja, mutta joitakin meistä ohjelma innostaa treenaamaan. Tuskin tuossa miehen tekemässä ohjelmassa oli vain "pyöräilyä kuntopyörällä 40 minuuttia 6 päivänä viikossa", vaan erilaista vastuksen ja nopeuden vaihtelua. Lun seuraa ohjelmaa ja huomaa edistyvänsä sen mukana eli jaksavansa sellaisen harjoituksen, joka 2 viikkoa sitten olisi vielä ollut ylivoimainen, innostaa se jatkamaan harjoittelua.

Vierailija
55/130 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs se salijäsenyys maksaa? Kuntopyörän kun saa reilusti alle 200 sadalla. 

Vierailija
56/130 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle leikkauksen jälkeen suositeltiin kuntopyöräilyä lyhyissä jaksoissa, eli käytännössä olen varttitunnin kuntopyörällä ja sitten lähden pois. Muu liikunta kävelyä lukuunottamatta ei ole vielä sallittua. Joku varmaan katsoo minua, että onpa tuo laiska, mutta muiden ajatuksille minä en voi mitään.

Kukaan ei katso, ketään ei kiinnosta. 

Vierailija
57/130 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytetyn saa Torista 50 eurolla. Jonkun vanhan romun jopa ilmaiseksi

Vierailija
58/130 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleens pyörät on kotona vaateripustimina. Itse en pysty kuntoilemaan kotona, mutta salilla pystyn.

Vierailija
59/130 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä maksoin kuntosalikortin suurimmaksi osaksi e-passilla. Sain vielä opiskelija-alennuksen. Eikä tuo vuoden kortti ole vain sitä varten, että käyn polkemassa kuntopyörällä. Onhan siellä muitakin laitteita. Hyvänen aika sentään.

Mä haluan uuden kuntopyörän ja sellaista ei todellakaan saa reilusti alle 200 eurolla jos haluaa kunnollisen. En halua mitään käytettyä ja uuden saa kotiin kuljetettuna. Se on mun asiani ja ostan uuden kuntopyörän kun siihen on varaa.

Ap

Vierailija
60/130 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

250 eurolla saa ihan hyvän kuntopyörän.

Niin mitä sitten? Luuletko, että en ole katsonut kuntopyöriä. Ei ole varaa. Luulin kirjoittaneeni selkeästi tämän aloitukseen.

Ap

Torista voi ostaa käytettynä kuntopyörän, mutta tarkista painoraja. 

Joissain kuntopyörissä on vain max 100 kg

Kai mä nyt painorajat tajuan eikä tarvitse siinä irvistellä yhtään. 

Mä en osta mitään käytettyä kuntopyörää vaan ostan uuden kun on siihen varaa. Mä en saa itse kuljetettua kuntopyörää. Jos tilaan netistä jostakin, niin saan sen kotiin kuljetettuna. 

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä