Onko hölmöä mennä kuntosalille joinakin kertoina lähinnä polkemaan kuntopyörää?
Olen nyt vuosien tauon jälkeen ollut kerran salilla enkä aiemmin mitenkään ahkera salilla kävijä ollut, niin siksi kyselen näin tyhmiä.
Olen siis reilusti ylipainoinen, mutta painoa jo pudottanut ja sain nyt uutta puhtia tauon jälkeen. Kävin tänään uimassa ja totesin, että kädet aika kovilla eikä taida huomenna puhti riittää uimiseen. Olin siis eilenkin uimassa ja salilla maanantaina. Huomenna siis voisi salilla keskittyä jalkoihin.
Mä haluaisin kuntopyörän, mutta vielä ei ole varaa sitä ostaa. Mietin jos huomenna lähinnä polkisi kuntopyörällä ja ehkä tekisi vähän jalkaprässillä. Pakko kuitenkin hiljakseen aloitella ettei riko itseä.
Kommentit (130)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salilla saa jokainen tehdä ihan mitä liikkeitä/laitteita tahansa, normaalia salietikettiä noudattaen tietty. Täälläkin muutama mielensäpahoittaja voisi laittaa tulpat korviin, jos normaali laitteista kuuluva meteli haittaa. Ne laitteet on tarkoitettu käyttöä varten.
Monesti itsekin pyöräilen / kävelen tai hölkkään salilla sen tunnin ajan. Niin tekee moni muukin. Eli eikun pyöräilemään. :)
Nuo laitteet sopii lämmittelyyn. Pienissä saleissa voi olla todella häiritsevää kun joku tulee tunniksi sinne suihkimaan.
Tulpat ei estä sitä ilmanvirtausta mikä tuosta soutulaitteesta lähtee.
Juoksumatoista lähtee myös aivan hirveä meteli. Jotku parat joutuu kestämään sitä töminää myös kerrostaloissa. En ikinä kehtaisi tömistellä matolla tuntia, tai edes puolta kuntosalilla, kun tietää miten pahalta se kuulostaa. Ihan kuin aivo
Juoksumatto ja kerrostalo 🥹💀
Sehän on erityisen fiksua että jakaa eri päiville erityyppistä kuntoilua. Niin jopa ammattiurheilijan tekevät!
Ostin crosstrainerin kirpparilta parilla huntilla. Se on jo vuodessa maksanut itsensä takaisin säästyneitä salimaksuina. Bingetän suoratoistosarjoja samalla kun crossailen. Tosi hiljainen härveli on tuo, ei kuulu töminöitä.
Sulan maan aikana lenkkeilen ulkona, mutta lokakuusta maaliskuuhun on viisi kuukautta pimeää ja liukasta, joka sammuttaa liikunnan ilon tehokkaasti. muutenkin, tykkään kyllä liikkua, mutta en tykkää salista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä ole mitään noloa. Minä käyn välillä salilla pelkästään juoksemassa juoksumatolla, kun ulkona on niin liukasta, että en tykkää juosta ulkona.
Ai, että mä vihaan kun jotku tulee vaan kävelemään tai juoksemaan matolle. Se rasittava töminä kuuluu salin puolelle.
Omaan treenin keskittyminen häiriintyy, kun sali ihan kaikuu askelista: TöMS dÖm TöMs.
Ymmärrän liukkaalla kelillä sisäjuoksun, mutta miksi joku tulee hyvällä talvikelillä matolle kävelemään? Jos pakkasta on 10 astetta ja kevyt lumipeite, niin sehän on tosi kiva sää kävellä.
Itse tykkään kävellä jopa mieluiten talvella, koska lumi pehmentää askellusta. Kovalla asfaltilla hiertyy helpommin jalat rikki.
Koska ei nenän iho kestä jatkuvaa niistämistä. Eikä se ole mitenkään hauskaa kun nenä tukossa koko kävelymatkan ajan, ja joudut hengittämään suun kautta.
Samaa teen itsekin ja kännykästä voi ottaa jonkun spinning-videon minkä mukaan polkee. Hyvää liikuntaa! Ja ihme kitinää taas täällä..
Vierailija kirjoitti:
Salilla saa jokainen tehdä ihan mitä liikkeitä/laitteita tahansa, normaalia salietikettiä noudattaen tietty.
Monesti itsekin pyöräilen / kävelen tai hölkkään salilla sen tunnin ajan.
Ei ole mitenkään asiallista varata jotain laitetta tunniksi itselleen. Ellei sitten salilta löydy monta samanlaista
Tämä palsta ei petä koskaan. Ensin: lihavat, liikkukaa! Sitten: väärin liikuttu!
Ihan hyvä idis. Jos rengasrikko iskee niin apureita löytyy heti läheltä. 😃
Yli 30 vuoden treenin jälkeen otin mukaan yhden pelkästään aerobisen päivän, eli tulen salille vetämään vähintään tunnin crosstrainerilla. Tämän lisäksi 3-4 rautatreeniä viikossa. Kroppa kiittää.
Vierailija kirjoitti:
Tämä palsta ei petä koskaan. Ensin: lihavat, liikkukaa! Sitten: väärin liikuttu!
Ei lihavaa Ap:ta ole moitittu. Kuntopyörä on ihan hyvä.
Nuo ärsyttävät matolla tömistelijät ja soutulaitteen veivaajat, joihin olen itsekin salilla törmännyt ei edes ole olleet lihavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
250 eurolla saa ihan hyvän kuntopyörän.
Niin mitä sitten? Luuletko, että en ole katsonut kuntopyöriä. Ei ole varaa. Luulin kirjoittaneeni selkeästi tämän aloitukseen.
Ap
Torista voi ostaa käytettynä kuntopyörän, mutta tarkista painoraja.
Joissain kuntopyörissä on vain max 100 kg
Miksi tehdä tästä ongelmaa? Jos ap:lle on mahdollista ja hän haluaa käydä salilla, se hänelle suotakoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
250 eurolla saa ihan hyvän kuntopyörän.
Niin mitä sitten? Luuletko, että en ole katsonut kuntopyöriä. Ei ole varaa. Luulin kirjoittaneeni selkeästi tämän aloitukseen.
Ap
Torista voi ostaa käytettynä kuntopyörän, mutta tarkista painoraja.
Joissain kuntopyörissä on vain max 100 kg
Miksi tehdä tästä ongelmaa? Jos ap:lle on mahdollista ja hän haluaa käydä salilla, se hänelle suotakoon.
Ap kertoi, että haluaisi oman kuntopyörän, mutta ei ole varaa ostaa. Annoin vinkin, että käytettynä voi löytää halvan pyörän.
Ei ne salikortitkaan ilmaisia ole.
Selventäkää vielä sali alkajalle. Onko sali etiketin vastaista kävellä matolla esim puoli tuntia. Koetaanko se hölmöksi tai vääräksi.
Mietin kun eilenkin päätin kävellä puoli tuntia ja sitten kun salille tuli lisää muita ihmisiä niin tuli jotenkin ikävä fiilis ja tunne että pitää lopettaa vaikka kukaan ei siihen viereen tullutkaan jonottelemaan.
Kyllä mä saattaisin mennä joskus pelkästään juoksumatolle, jos on sellainen keli, että hiihtämään ei pääse ja juoksemiselle on liian huonot olosuhteet. Miksikä ei sitten myös kuntopyörälle, jos tykkää siitä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä ole mitään noloa. Minä käyn välillä salilla pelkästään juoksemassa juoksumatolla, kun ulkona on niin liukasta, että en tykkää juosta ulkona.
Mä tykkään pyöräillä, mutta en kyllä talvella kun on lunta ja jäätä. En pyöräile edes nastarenkailla.
Ap
Jos alkuun kelpaa vähän vaatimattomampikin kuntopyörä, niin katso torista tai kierrätyskeskuksesta? Myös stepperi on toimiva kotihommissa, niitäkin saa tosi halvalla.
Joku menee kuntosalille vain venyttelemään. Eikö voi kotona venytellä?
Ei tietenkään. Mä käyn talviaikaan usein juoksumatolla kävelemässä siellä, koska olen liian kylmänarka kävelemään ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuntopyörä on ihan hyvä, ei pitäisi häiritä muita.
Yhdellä pienellä salilla jotku tietyt tyypit tuli aina vain veivaamaan tunniksi soutulaitetta. Ihan karseaa kuunnella sitä suihkimista. Ja siitä muodostuva ilman virtaus vaikutti tasapainoon kun siinä vieressä oli muita treenilaitteita.
Nuokin soutaja-miehet asuivat varmasti jossain omakotitaloissa, joihin olisi voinut sijoittaa soutulaitteen. Eikä ne edes maksa paljon.
Jos kerta salilla ei muuta halua tehdä kuin soutaa, niin miksi eivät hanki laitetta kotiin. Törkeäähän se on muitakin kävijöitä kohtaa varata joku laite tunniksi. Lämmittelyyn nuo on ensisijaisesti tarkoitettu.
Kunnon soutulaite maksaa 2500. Ostin juuri sellaisen itselleni
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salilla saa jokainen tehdä ihan mitä liikkeitä/laitteita tahansa, normaalia salietikettiä noudattaen tietty. Täälläkin muutama mielensäpahoittaja voisi laittaa tulpat korviin, jos normaali laitteista kuuluva meteli haittaa. Ne laitteet on tarkoitettu käyttöä varten.
Monesti itsekin pyöräilen / kävelen tai hölkkään salilla sen tunnin ajan. Niin tekee moni muukin. Eli eikun pyöräilemään. :)
Nuo laitteet sopii lämmittelyyn. Pienissä saleissa voi olla todella häiritsevää kun joku tulee tunniksi sinne suihkimaan.
Tulpat ei estä sitä ilmanvirtausta mikä tuosta soutulaitteesta lähtee.
Juoksumatoista lähtee myös aivan hirveä meteli. Jotku parat joutuu kestämään sitä töminää myös kerrostaloissa. En ikinä kehtaisi tömistellä matolla tuntia, tai edes puolta kuntosalilla, kun tietää miten pahalta se kuulostaa. Ihan kuin aivo
Ihmiset on erilaisia. Mä olen aika ääniherkkä, mutta en edes huomaa mitään juoksumaton ääntä meidän salilla, vaikka vieressä voi juosta kymmenenkin tyyppiä enkä mä edes käytä mitään kuulokkeita salilla. Jos siinä vieressä olisi yksi tyyppi vaikka naksuttelemassa kynsiä, niin se tuntuisi just samalta, että joku takoisi vasaralla aivoja.
Nuokin soutaja-miehet asuivat varmasti jossain omakotitaloissa, joihin olisi voinut sijoittaa soutulaitteen. Eikä ne edes maksa paljon.
Jos kerta salilla ei muuta halua tehdä kuin soutaa, niin miksi eivät hanki laitetta kotiin. Törkeäähän se on muitakin kävijöitä kohtaa varata joku laite tunniksi. Lämmittelyyn nuo on ensisijaisesti tarkoitettu.