Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko hölmöä mennä kuntosalille joinakin kertoina lähinnä polkemaan kuntopyörää?

Vierailija
06.02.2025 |

Olen nyt vuosien tauon jälkeen ollut kerran salilla enkä aiemmin mitenkään ahkera salilla kävijä ollut, niin siksi kyselen näin tyhmiä.

Olen siis reilusti ylipainoinen, mutta painoa jo pudottanut ja sain nyt uutta puhtia tauon jälkeen. Kävin tänään uimassa ja totesin, että kädet aika kovilla eikä taida huomenna puhti riittää uimiseen. Olin siis eilenkin uimassa ja salilla maanantaina. Huomenna siis voisi salilla keskittyä jalkoihin. 

Mä haluaisin kuntopyörän, mutta vielä ei ole varaa sitä ostaa. Mietin jos huomenna lähinnä polkisi kuntopyörällä ja ehkä tekisi vähän jalkaprässillä. Pakko kuitenkin hiljakseen aloitella ettei riko itseä.

Kommentit (130)

Vierailija
1/130 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea. 

Vierailija
2/130 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä ole mitään noloa. Minä käyn välillä salilla pelkästään juoksemassa juoksumatolla, kun ulkona on niin liukasta, että en tykkää juosta ulkona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/130 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, niin minäkin teen

Vierailija
4/130 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi soutulaite lisäksi. Kaikki liikunta on pelkkää plussaa, hyvä sinä!

Vierailija
5/130 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

250 eurolla saa ihan hyvän kuntopyörän.

Vierailija
6/130 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä ole mitään noloa. Minä käyn välillä salilla pelkästään juoksemassa juoksumatolla, kun ulkona on niin liukasta, että en tykkää juosta ulkona.

Mä tykkään pyöräillä, mutta en kyllä talvella kun on lunta ja jäätä. En pyöräile edes nastarenkailla.

Ap

Vierailija
7/130 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ihmeellistä. Olen itsekin nähnyt monia jotka käy pelkästään juoksumatolla juoksemassa tai kuntopyörää polkemassa, niin kesällä kuin talvella.

Vierailija
8/130 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olisi soutulaite lisäksi. Kaikki liikunta on pelkkää plussaa, hyvä sinä!

Pieni kuntosali eikä siellä ole soutulaitetta. Sitä olisin kyllä kaivannut.

Ap

Vierailija
9/130 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mitä sitten? Luuletko, että en ole katsonut kuntopyöriä. Ei ole varaa. Luulin kirjoittaneeni selkeästi tämän aloitukseen.

Ap

Vierailija
10/130 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse luen kirjaa samalla kun poljen kuntopyörällä. Kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Menee helposti monta sataa kaloria kirjaan syventyessä. 

Vierailija
11/130 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ihmeessä! Itse olen törmännyt ohjeisiin, joissa jopa kannustetaan ensin ihan vain tottumaan siihen salilla olemiseen. Eli se voi olla jo todella hyvä alku, että totut miltä tuntuu käydä siellä ja tehdä juurikin vaikka vain yhtä liikettä tai pelkkää lämmittelyä. Kun tuota on kestänyt jonkun aikaa, ehkä innostut kokeilemaan myös toista laitetta. Joskus myöhemmin kolmatta jne. Itse tein tuota aika pitkään, kunnes tajusin ettei kuntosalista vaan ikinä tule sitä omaa juttua ja löysin onneksi lajin jonka parissa viihdyn monta kertaa viikossa. Sekin oli tärkeä oivallus itselle, että onneksi liikkua voi muillakin tapaa ja löysin liikunnan ilon kun lopetin tekemästä siitä pakkopullaa tietyllä tavalla, tietyssä muodossa. Tärkeintä on että aloittaa jostain ja kuntopyörän polkeminen on todella paljon parempi kuin ei mitään. :)

Vierailija
12/130 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä varten se kuntopyörä siellä on. Odottaa polkijaa. Hyvää liikuntaa. Tärkeä on ettei alkuun riko paikkojaan. Jos uinti on mennyt käsillä. Tekniikan oppimiseen menee oma tovinsa. Joten loistava idea laittaa jalat pyörällä töihin.

Vierailija
13/130 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse luen kirjaa samalla kun poljen kuntopyörällä. Kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Menee helposti monta sataa kaloria kirjaan syventyessä. 

Kotona jos olisi kuntopyörä niin voisin katsoa jotakin sarjaa samalla, mutta en mä kuntosalilla viitsi. Tai lukea kirjaa.

Ap

Vierailija
14/130 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, että mä vihaan kun jotku tulee vaan kävelemään tai juoksemaan matolle. Se rasittava töminä kuuluu salin puolelle.

Omaan treenin keskittyminen häiriintyy, kun sali ihan kaikuu askelista: TöMS dÖm TöMs. 

Ymmärrän liukkaalla kelillä sisäjuoksun, mutta miksi joku tulee hyvällä talvikelillä matolle kävelemään? Jos pakkasta on 10 astetta ja kevyt lumipeite, niin sehän on tosi kiva sää kävellä. 

Itse tykkään kävellä jopa mieluiten talvella, koska lumi pehmentää askellusta. Kovalla asfaltilla hiertyy helpommin jalat rikki.

Vierailija
15/130 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kun sen voi tehdä raittiissa ilmassakin ja silloin maisematkin vaihtuu. Samoin on ihan typerää mennä kuntosalille tekemään kehonpainoharjoituksia, ne voi tehdä kotonakin.

Vierailija
16/130 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntopyörä on ihan hyvä, ei pitäisi häiritä muita. 

Yhdellä pienellä salilla jotku tietyt tyypit tuli aina vain veivaamaan tunniksi soutulaitetta. Ihan karseaa kuunnella sitä suihkimista. Ja siitä muodostuva ilman virtaus vaikutti tasapainoon kun siinä vieressä oli muita treenilaitteita. 

Vierailija
17/130 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa suunnitella harjoitusohjelma, joka kehittää kunnon eri osa-alueita.

Vierailija
18/130 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mitä sitten? Luuletko, että en ole katsonut kuntopyöriä. Ei ole varaa. Luulin kirjoittaneeni selkeästi tämän aloitukseen.

Ap

Torista voi ostaa käytettynä kuntopyörän, mutta tarkista painoraja. 

Joissain kuntopyörissä on vain max 100 kg

Vierailija
19/130 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin. Hienoa, kun ihmiset haluavat parantaa itseään.

Herkästi sitä varmaan ajattelee, että mitäs minä tuonne salipenojen keskelle menen puuhaamaan mutta mielestäni on todella arvostettavaa, kun selvästi edes näkee vaivaa asian eteen.

Vierailija
20/130 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salilla saa jokainen tehdä ihan mitä liikkeitä/laitteita tahansa, normaalia salietikettiä noudattaen tietty. Täälläkin muutama mielensäpahoittaja voisi laittaa tulpat korviin, jos normaali laitteista kuuluva meteli haittaa. Ne laitteet on tarkoitettu käyttöä varten. 

Monesti itsekin pyöräilen / kävelen tai hölkkään salilla sen tunnin ajan. Niin tekee moni muukin. Eli eikun pyöräilemään. :) 

Nuo laitteet sopii lämmittelyyn. Pienissä saleissa voi olla todella häiritsevää kun joku tulee tunniksi sinne suihkimaan.  

Tulpat ei estä sitä ilmanvirtausta mikä tuosta soutulaitteesta lähtee.  

Juoksumatoista lähtee myös aivan hirveä meteli. Jotku parat joutuu kestämään sitä töminää myös kerrostaloissa. En ikinä kehtaisi tömistellä matolla tuntia, tai edes puolta kuntosalilla, kun tietää miten pahalta se kuulostaa. Ihan kuin aivoja vasaroitaisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme