Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häiritseekö sua, jos joku työkaveri pukeutuu töissä naisellisesti?

Vierailija
06.02.2025 |

Onko sulle häiritsevää, jos joku käyttää töissä nättejä mekkoja, naisellisia paitoja ja värikkäitä vaatteita, jotka korostavat kurveja?

Tyypillisesti naisten "lempivärit" työpaikallani ovat musta ja harmaa, vaate jonkinlainen säkkimäinen tunika ja harvalla on nykyään edes värjätyt hiukset.

Ennen kuin joku hermostuu, niin en näe tuossakaan pukeutumisessa mitään väärää, mutta mun ulkoiset parhaat puolet ovat juurikin mun naisellinen kroppa (olen lyhyt, huono iho, ohut tukka ym.) ja mulle naiselliset värikkäät vaatteet ovat kuin piristysruiske ja itsetunnon buustaaja tässä talven harmauden keskellä. Laitan usein kirkasta huulipunaa ja hiukset myös nätisti.

En pukeudu miehiä varten tai huomionhakuisesti, mulla vaan on valtava määrä ihania vaatteita ja tykkään käyttää niitä. Meikkaaminen taas on mulle kuin harrastus, luovaa tekemistä. 

Mutta joskus huomaan hieman ikäviä katseita työpaikallani ja seuraavana päivänä laitan jotain hillitympää, vaikka en tietenkään voi tietää liittyykö tilanteet vaatteisiini vai muhun persoonana. 

Kommentit (113)

Vierailija
101/113 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai tuo vähän ihmetystä herättäisi. Ollaan kaikki rumia ukkoja.

Työkaveri on näköjään kyllästynyt olemaan ruma ukko.

Vierailija
102/113 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin naisellisuus on vain hameita ja röyhelöpaitoja ja rintoja korostavia yläosia. Myös tyylikäs jakkupuku voi olla hyvin naisellinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/113 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse pidän maltilliskorkoisia korkkareita, polvipituisia hameita, silkki- tai puuvillapaitapuseroita ja kotelomekkoja, neuleita ja neulemekkoja. Meikkaan, pidän hiukset nutturalla ja lakkaan neutraalilla värillä kynteni. Koruja ei muuta kuin pienet timanttikorvakoruja.

Vaihdoin työpaikkaa jokunen vuosi sitten ja tässä uudessa paikassa on yksi vanhempi rouva, joka kommentoi aina pukeutumistani ja sanoo, että "sipsuttelen niin hienona". Naurattaa, tällä alalla kun on yleensä ollut tapana edes smart casualia pukukoodia noudattaa.

Pitkiä katseita joskus tulee ns. tunika-leggarityypeiltä, en välitä. Miesten katseita en ole noteerannut enkä niitä kaipaa. juu

Minusta tyylisi kuulostaa vanhanaikaiselta eikä siltä, että joku sinua kadehtisi. Myös tuosta hienona sipsuttelusta tulee mieleen jokin ujo hissukka eikä se työpaikan hyvännäköinen seksipommi. Oli

Mä sipsuttelin esim. autolle kun on jäinen alamäki. Eikös säänmukaiset ja mukavat kengät olisi paikoillaan tuolloin?

Ei, koska menen kauppaan tsi kauppakeskukseen yleensä sellaisissa, millä on pakko sipsutella huonossa maastossa. Kauppakeskuksessa ei tarvitse sipsutella. En laita kävelykenkiä vsin 100 m varten.

Ollaanpas sitä niin hienoja!

No ollaan sitte. 

Vierailija
104/113 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häiritse ja itse asiassa sl erbukkani suorastaan villiintyy työpaikan seksikkäistä naisista.

Vierailija
105/113 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yhtenäiset työvaatteet, mutta kyllä joukossa on aina niitä, jotka haluavat korostaa joitain paikkojaan. Kun olisi tarkoitus, että työvaatteissa pystyy helposti liikkumaan, kumartumaan ja nostamaan, niin ei oikein sovi, että työvaatteet kiristävät kriittisistä paikoista. Näiltä ihmisiltä tulee myös yleensä paljonkin valitusta, jos housut ovat liian väljät, tässä tapauksessa siis ehkä pari senttiä saa vyötäröltä kasaan, kun oikein yrittää.

Vierailija
106/113 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillekin naisellisuus on vain hameita ja röyhelöpaitoja ja rintoja korostavia yläosia. Myös tyylikäs jakkupuku voi olla hyvin naisellinen.

Niin voi. En kutsuisi kuitenkaan seksiasuksi. mekkoa tai paitaa, joka yläosasta kireä tai avonainen. Enkä minihameeksi hametta, joka jää polvien yläpuolelle. 

Vasta sellaiset missä rintavako näkyy selvästi, on ehkä vähän liikaa arkikäyttöön tai voi näyttäytyä mauttomalla jollekin. 

Mielestäni taas minihame siis sellainen ihsn pepun alle jäävä tiukka on vähän mauton arkikäyttöön luten myös todella räikeä yökerhomeikki. 

Vierailija
107/113 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan ylin pomo käyttää aina naisellisia mekkoja ja muuta sellaista. Pienemmät pomot laahustaa farkuissa ja huppareista t-paitoihin sekä collegepaitoihin. Jos ovat menossa johonkin koulutukseen tai palaveriin niin sitten vaihtunut monesti tunika päälle. Me tasaamaan tallaajat käytämme työläisarmeijan rytkyjä aina. 

Ei haittaa kenenkään pukeutuminen eikä myöskään kiinnosta. Vaikka moni työkaveri kuvittelee että juuri minua asia kiinnostaisi. Työpaikka on vain työtä ja siellä on saadakseni rahaa ja kaikki kiinnostavat asiat ovat muualla. 

Vierailija
108/113 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalaankin kun menin, oli korkoa kengisdä. Sitä ollaan niin hienona. 

Vierailija
109/113 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotihoidossa työskennellessä on kesätyöntekijöille pomo joutunut antamaan ohjeistusta, että vaikka kuinka työ on liikkuvaa ja on lämmin ilma, niin pyllyyn menevät leggingsit ja

urheilurintaliivimallinen toppi ei ole sovelias työasu. Nuoret ovat niin tottuneet vaatetukseen, joka etenkin vanhusasiakkaiden ikäluokalle on alusasu

Haittaako tuo asu hoitoa tai työskentelyä? Eikö periaatteessa hyvä asu, koska pitkät ja lepattavat lahkeet ja hihat on aika jäiks tuossa työssä. 

Ja muistakass sitten, että ponnari jos on, niin sekin pitää olla lyhyt! 

Töissä missä vasn, eikö persvakoon menevät legginsit ole  epämukavat?

Vierailija
110/113 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin meillä on asiakkaissa esim. mielenterveysongelmaisia nuoria miehiä ja uusi harjoittelija katsoi parhaaksi työasukseen hameen ja korkkarit, työkenkinä siis koko päivän korkokengät joilla kopisteli menemään.

No harjoittelu päättyi muista(kin) syistä...

Nyt en kyllä ihan ymmärtänyt. Hame ja korkkarit ovat ihan klassista työkelpoista toimistopukeutumista. Mitä niissä oli vikana? Tietysti jos hame on mini tai läpinäkyvä, se ei käy. 

Aloilla, joilla on pukeutumusvaatimuksia, työnantajapuolen velvollisuus on kertoa aina etukäteen nämä vaatimukset luonnollisesti.  Esim. meillä on business casual, ja midi-hame ja korkkarit sopivat  vallan hyvin, kuin myös matalat nahkakengät ja kangashousut. 

Vierailija
111/113 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä eräs noin 30v kaunis nainen piti erittäin läpikuultavaa sinistä mekkoa. Alla g-stringit jotka näkyi läpi. Efekti jossa noin 90% perseestä aivan paljaana. Vaikea keskittyä töihin:)

Vierailija
112/113 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lukenut kommentteja, mutta eletyn elämän perusteella voin kertoa että monia haittaa. Mä en tykkää meikata, mutta mulla on tiimalasivartalo ja jos en käytä tyköistuvia vaatteita, toinen vaihtoehto on käyttää telttoja. Mulla on mukavampi olo niissä tyköistuvissa vaatteissa, mutta monia se häiritsee. 

Vierailija
113/113 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen putkiasentaja joten työvaatteet on mitä on. Kesällä tykkään kulkea kesämekoissa myös työmatkat ja onhan tuo aiheuttanut muutamat kahvit väärään kurkkuun työkavereille. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi