Häiritseekö sua, jos joku työkaveri pukeutuu töissä naisellisesti?
Onko sulle häiritsevää, jos joku käyttää töissä nättejä mekkoja, naisellisia paitoja ja värikkäitä vaatteita, jotka korostavat kurveja?
Tyypillisesti naisten "lempivärit" työpaikallani ovat musta ja harmaa, vaate jonkinlainen säkkimäinen tunika ja harvalla on nykyään edes värjätyt hiukset.
Ennen kuin joku hermostuu, niin en näe tuossakaan pukeutumisessa mitään väärää, mutta mun ulkoiset parhaat puolet ovat juurikin mun naisellinen kroppa (olen lyhyt, huono iho, ohut tukka ym.) ja mulle naiselliset värikkäät vaatteet ovat kuin piristysruiske ja itsetunnon buustaaja tässä talven harmauden keskellä. Laitan usein kirkasta huulipunaa ja hiukset myös nätisti.
En pukeudu miehiä varten tai huomionhakuisesti, mulla vaan on valtava määrä ihania vaatteita ja tykkään käyttää niitä. Meikkaaminen taas on mulle kuin harrastus, luovaa tekemistä.
Mutta joskus huomaan hieman ikäviä katseita työpaikallani ja seuraavana päivänä laitan jotain hillitympää, vaikka en tietenkään voi tietää liittyykö tilanteet vaatteisiini vai muhun persoonana.
Kommentit (113)
Meillä on kaikilla sininen smurffipuku. Toiset kiskovat päälle tiukat kittanat, makkarankuorinäky ei ole sen naisellisempi kuin muillakaan. Koot heittelevät suuresti, ovat varmaan halpoja vermeitä.
Meillä kaikki pukeutuu kivasti töihin, usein mekkoihin. Kenkinä tosin harvemmin korkkareita, ennemminkin maihareita, jotka ovat kengistä parhaat.
Vierailija kirjoitti:
Meillä sitä naisellisuutta voi ilmaista lähinnä erilaisilla kampauksilla ja hiuslenkeillä, tai söpöillä sukilla. Työasu on samanlainen kenellekään istumaton smurffiasu jokaisella.
Jos puhut hoitsujen työasuista niin minusta ne ovat ihanat. Pukeutuisin mielelläni siihen siniseen asuun ja minusta se väljyys näyttää tosi kivalta. Tykkään kyllä pukeutua naisellisesti, mutta töissä en halua korostaa itseäni tai aamulla miettiä kovin paljon mitä laitan päälle.
Olen toimistotyössä ammattiopistossa. Työtehtäviini kuuluu juuri ihmisten vastaanotto ym., en halua olla ankea ilmestys. Ap
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä ihmettelen, että miksi työmaan ainoa nainen kiskoo työhousut korviin asti. Ei tulisi mieleenkään vetää reisitaskuhousuja niin ylös, että napa peittyy. Puristaisi ikävästi.
Ihan villi veikkaus on, että johtuu miesten ja naisten erilaisista lantionmuodoista.
Itse pidän maltilliskorkoisia korkkareita, polvipituisia hameita, silkki- tai puuvillapaitapuseroita ja kotelomekkoja, neuleita ja neulemekkoja. Meikkaan, pidän hiukset nutturalla ja lakkaan neutraalilla värillä kynteni. Koruja ei muuta kuin pienet timanttikorvakoruja.
Vaihdoin työpaikkaa jokunen vuosi sitten ja tässä uudessa paikassa on yksi vanhempi rouva, joka kommentoi aina pukeutumistani ja sanoo, että "sipsuttelen niin hienona". Naurattaa, tällä alalla kun on yleensä ollut tapana edes smart casualia pukukoodia noudattaa.
Pitkiä katseita joskus tulee ns. tunika-leggarityypeiltä, en välitä. Miesten katseita en ole noteerannut enkä niitä kaipaa. juu
Vierailija kirjoitti:
Meillä sitä naisellisuutta voi ilmaista lähinnä erilaisilla kampauksilla ja hiuslenkeillä, tai söpöillä sukilla. Työasu on samanlainen kenellekään istumaton smurffiasu jokaisella.
Se on mallia unisex! Ei istu miehille, ei istu naisille, ei minkään kokoisille tai muotoisille. Lahjahan sekin on kyetä suunnittelemaan tuollainen. :D - toinen smurffi
Ei. Meillä töissä 2000 ihmistä pukeutuu samanlaisiin vaatteisiin. T. Sairaalassa työskentelevä.
Toivottavasti Suomessa paljastava pukeutumiskulttuuri yleistyisi. Naiset haluavat olla rumia.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti Suomessa paljastava pukeutumiskulttuuri yleistyisi. Naiset haluavat olla rumia.
Eiköhän se tämän Biancan faneilla toteudu, odota rauhassa. Me muut halutaan olla kauniita ja pidetään yksityiset asiat yksityisinä.
Naisellinen pukeutuminen ei ainakaan itselle tarkoita paljastavia kaula-aukkoja ja vesirajamekkoja. Ei itseäni ainakaan häiritse jos joku käyttää kauniita vaatteita, värejä, meikkaa yms. Kerran työkaverina oli sellainen jonka stringit vilkkuivat housujen vyötäröltä ja tissivako esillä. Mielestäni se oli mautonta, etenkin asiakkaiden läsnäollessa. Toisessa työssä eräs kolisteli menemään todella korkeissa koroissa jotka näyttivät todella epäkäytännöllisiltä siihen työhön. Että ehkä tilanteen mukaan se pukeutuminen.
Jos katselen niin lähinnä kadehdin että joillakin on tyylitajua ja silmää kivalle pukeutumiselle. Itse olen siis nainen mutta en ole ikinä oikein löytänyt omaa tyyliä ja värejä. Näen toisilla kivoja vaatteita mutta itseni päällä ne näyttävät huonoilta. Nyt kun ikää tullut niin olen laiskistunut hiusten ja meikin suhteen.
Saatettais mua katsoa vähän kummeksuen, jos jonain aamuna ilmestyisin siivoamaan kerrostalon rappuja hulmuavassa kukkamekossa... Mutta käytän kyllä mielelläni värikkäitä vaatteita töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai tuo vähän ihmetystä herättäisi. Ollaan kaikki rumia ukkoja.
No hyvä että edes yksi viitsii nähdä ulkonäkönsä eteen vaivaa. Malttaisittekohan pitää likaiset näppinne kurissa...
Eikö se ole tyhmää, ettei pukeudu säädyllisesti ukkojen joukossa. Onko se jotenkin mieltä ylentävää vai.
Ajattelisin varmaan että mies on miehiin päin jos pitää mekoista itsellään tai joku muu juttu.
Pitäisikö sinun keskittyä enemmän työntekoon? Suurinta osaa ei kiinnosta kenenkään vaatteet. En muista, mitä yhdelläkään työkavereistani oli tänään päällä. Kuulostaa, että ajatuksesi pyörivät liikaa oman napasi ympärillä. Tuskin kukaan katsoo vaatteitasi noin tarkkaan. Laita päällesi mitä haluat. Jättäisin kuitenkin pois seksihepeneet, minihameet ja paljastavat kaula-aukot.
Vierailija kirjoitti:
Itse pidän maltilliskorkoisia korkkareita, polvipituisia hameita, silkki- tai puuvillapaitapuseroita ja kotelomekkoja, neuleita ja neulemekkoja. Meikkaan, pidän hiukset nutturalla ja lakkaan neutraalilla värillä kynteni. Koruja ei muuta kuin pienet timanttikorvakoruja.
Vaihdoin työpaikkaa jokunen vuosi sitten ja tässä uudessa paikassa on yksi vanhempi rouva, joka kommentoi aina pukeutumistani ja sanoo, että "sipsuttelen niin hienona". Naurattaa, tällä alalla kun on yleensä ollut tapana edes smart casualia pukukoodia noudattaa.
Pitkiä katseita joskus tulee ns. tunika-leggarityypeiltä, en välitä. Miesten katseita en ole noteerannut enkä niitä kaipaa. juu
Minusta tyylisi kuulostaa vanhanaikaiselta eikä siltä, että joku sinua kadehtisi. Myös tuosta hienona sipsuttelusta tulee mieleen jokin ujo hissukka eikä se työpaikan hyvännäköinen seksipommi. Olisiko kyse siitä, ettet vain muuten oikein istu porukkaan.
En välitä katsella naisia mutta pinkissä mekossa oleva nuori mies saisi liikettä sl er bukkaani.
M56
Vierailija kirjoitti:
Olen toimistotyössä ammattiopistossa. Työtehtäviini kuuluu juuri ihmisten vastaanotto ym., en halua olla ankea ilmestys. Ap
Ei ne ihmiset sua tule katsomaan. Ja piristystä voi tuoda vaikka ihan hymyllä, ei siihen mitään naisellisia vaatteita tarvita. Mutta tee toki miten tykkäät, eihän se muille kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne ihmiset sua tule katsomaan. Ja piristystä voi tuoda vaikka ihan hymyllä, ei siihen mitään naisellisia vaatteita tarvita. Mutta tee toki miten tykkäät, eihän se muille kuulu.
Lähinnä ihmettelen, että miksi työmaan ainoa nainen kiskoo työhousut korviin asti. Ei tulisi mieleenkään vetää reisitaskuhousuja niin ylös, että napa peittyy. Puristaisi ikävästi.