Häiritseekö sua, jos joku työkaveri pukeutuu töissä naisellisesti?
Onko sulle häiritsevää, jos joku käyttää töissä nättejä mekkoja, naisellisia paitoja ja värikkäitä vaatteita, jotka korostavat kurveja?
Tyypillisesti naisten "lempivärit" työpaikallani ovat musta ja harmaa, vaate jonkinlainen säkkimäinen tunika ja harvalla on nykyään edes värjätyt hiukset.
Ennen kuin joku hermostuu, niin en näe tuossakaan pukeutumisessa mitään väärää, mutta mun ulkoiset parhaat puolet ovat juurikin mun naisellinen kroppa (olen lyhyt, huono iho, ohut tukka ym.) ja mulle naiselliset värikkäät vaatteet ovat kuin piristysruiske ja itsetunnon buustaaja tässä talven harmauden keskellä. Laitan usein kirkasta huulipunaa ja hiukset myös nätisti.
En pukeudu miehiä varten tai huomionhakuisesti, mulla vaan on valtava määrä ihania vaatteita ja tykkään käyttää niitä. Meikkaaminen taas on mulle kuin harrastus, luovaa tekemistä.
Mutta joskus huomaan hieman ikäviä katseita työpaikallani ja seuraavana päivänä laitan jotain hillitympää, vaikka en tietenkään voi tietää liittyykö tilanteet vaatteisiini vai muhun persoonana.
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä tuo olisi häiritsevää? Kunhan olkapäät ovat peitossa ja hameen helma ei ole ihan mini, ja tissit eivät näy, niin on asiallista.
Minä en halua nähdä töissä kenenkään kainaloita, joten yläosassa pitää olla jonkinlaiset hihat.
No ei todellakaan. En kiinnitä huomiota keneenkään pukeutumiseen.
Häiritsee kun meillä on kuitenkin työvaatteet mitkä on pakko pitää, sooloilua ei tässä asiassa hyväksytä.
Meillä on töissä kaksi naista Itä-Euroopasta ja he kyllä pukeutuvat tosi naisellisesti. Omiin läskiin ne asut eivät sopisi. Omasta mielestä hienoa, että pukeutuvat noin.
Vierailija kirjoitti:
Naisellinen pukeutuminen ei ainakaan itselle tarkoita paljastavia kaula-aukkoja ja vesirajamekkoja. Ei itseäni ainakaan häiritse jos joku käyttää kauniita vaatteita, värejä, meikkaa yms. Kerran työkaverina oli sellainen jonka stringit vilkkuivat housujen vyötäröltä ja tissivako esillä. Mielestäni se oli mautonta, etenkin asiakkaiden läsnäollessa. Toisessa työssä eräs kolisteli menemään todella korkeissa koroissa jotka näyttivät todella epäkäytännöllisiltä siihen työhön. Että ehkä tilanteen mukaan se pukeutuminen.
Jos katselen niin lähinnä kadehdin että joillakin on tyylitajua ja silmää kivalle pukeutumiselle. Itse olen siis nainen mutta en ole ikinä oikein löytänyt omaa tyyliä ja värejä. Näen toisilla kivoja vaatteita mutta itseni päällä ne näyttävät huonoilta. Nyt kun ikää tullut niin olen laiskistunut hiusten ja meikin suhteen.
Mene värianalyysiin, niin helpottaa kummasti tyylikästä pukeutumista!
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö sinun keskittyä enemmän työntekoon? Suurinta osaa ei kiinnosta kenenkään vaatteet. En muista, mitä yhdelläkään työkavereistani oli tänään päällä. Kuulostaa, että ajatuksesi pyörivät liikaa oman napasi ympärillä. Tuskin kukaan katsoo vaatteitasi noin tarkkaan. Laita päällesi mitä haluat. Jättäisin kuitenkin pois seksihepeneet, minihameet ja paljastavat kaula-aukot.
Minä taas huomaan muiden kivat vaatteet ja muistan ne. Ehkä siksi, että olen itsekin vaatteista kiinnostunut, aika paljon ap:n kaltainen varmaankin. Monesti myös ihastelen ääneen, jos tykkään jonkun vaatteista. En myöskään usko, että tuo viimeinen neuvosi on ap:lle tarpeen, tyyli kuulostaa ihan muulta.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kaikilla sininen smurffipuku. Toiset kiskovat päälle tiukat kittanat, makkarankuorinäky ei ole sen naisellisempi kuin muillakaan. Koot heittelevät suuresti, ovat varmaan halpoja vermeitä.
Meillä myös näin, lienemmekö samalla alalla. Eipä tosiaan tarvitse miettiä töihin pukeutumista, kun omat vaatteet jätetään pukukaappiin työvuoron alkaessa ja vaihdetaan firman muotiluomuksiin. Kaikki näytämme iloisesti samalta, kenenkään ei tarvitse kadehtia tai kauhistella muiden asuja.
Vierailija kirjoitti:
Itse pidän maltilliskorkoisia korkkareita, polvipituisia hameita, silkki- tai puuvillapaitapuseroita ja kotelomekkoja, neuleita ja neulemekkoja. Meikkaan, pidän hiukset nutturalla ja lakkaan neutraalilla värillä kynteni. Koruja ei muuta kuin pienet timanttikorvakoruja.
Vaihdoin työpaikkaa jokunen vuosi sitten ja tässä uudessa paikassa on yksi vanhempi rouva, joka kommentoi aina pukeutumistani ja sanoo, että "sipsuttelen niin hienona". Naurattaa, tällä alalla kun on yleensä ollut tapana edes smart casualia pukukoodia noudattaa.
Pitkiä katseita joskus tulee ns. tunika-leggarityypeiltä, en välitä. Miesten katseita en ole noteerannut enkä niitä kaipaa. juu
Näin pukeutuvia naisia ja vielä mieluiten normaalipainoisena soisi näkevän enemmänkin. Naisellista ja tyylikästä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä tuo olisi häiritsevää? Kunhan olkapäät ovat peitossa ja hameen helma ei ole ihan mini, ja tissit eivät näy, niin on asiallista.
Niinpä, ei häiritse normaalia ihmistä. Ihme kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti Suomessa paljastava pukeutumiskulttuuri yleistyisi. Naiset haluavat olla rumia.
Miten itsensä paljastaminen olisi kaunista? Onhan penaalissakin monenlaisia kyniä.
Onneksi olen tehtaassa töissä niin ei tarvitse miettiä tuollaisia ollenkaan. Eipä oikein kiinnosta oma eikä muiden pukeutuminen, pääasia että on jotain vaatetta päällä.
Ois se vähän outoa, jos joku työtovereista yllättäen alkaisi pukeutua naisellisesti. Toisaalta kaikki naiselliset vaatteet eivät sovellu työmaaympäristöön, itsekin pukeudun töissä "sukupuolineutraalisti" ihan työskentelyolosuhteista johtuen.
Minulla on lähes aina töissä tiukat housut, joissa kurvit näkyvät. Puserot yleensä lyhyitä myös lyhyitä ja kaula-aukko korrektin syvä, ei kuitenkaan rinnat tule esiin. Miksi niitä muotoja pitäisi peittää, pukeudun mikä tuntuu hyvältä, en korosta tai peittele mitään. Joku on joskus saattanut kommentoida, että onko tullut käytyä salilla, mutta ei muuta, hyvin asiallista siis. Uskoisin, että kun itsekin on normitervehenkinen, reipas ja ystävällinen, eikä tyrkky, niin myös kommentointi on ystävällistä🙂
Vierailija kirjoitti:
En varmaan muista yhdenkään työkaverin vaatteita viimeisen viikon saati vuoden ajalta.
Ihmettelisin kyllä, jos Pekka pelmahtaisi toimistolle hulmuhelmoissa.
Mä pystyn sanomaan useammastakn työkaverista mitä niillä on ollut päällä, yllättävän vähän eri vaatteita tällasella insinööriporukalla.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on töissä kaksi naista Itä-Euroopasta ja he kyllä pukeutuvat tosi naisellisesti. Omiin läskiin ne asut eivät sopisi. Omasta mielestä hienoa, että pukeutuvat noin.
Voit pukeutua sellaisiin mitkä sopii sulle. Naisellisia vaatteita on lihavillekin.
Vierailija kirjoitti:
Katselen kyllä mielelläni, varsinkin runsaampaa rintavarustusta. Tiirailin tänäänkin, työnteko takkusi.
T. Nainen itsekin
Meillä on yhtenäiset työvaatteet, mutta ei ne peitä miten hyvännäköinen ja naisellinen työkaveri onkaan. Onneksi on työvaatteet, pystyy jotenkin työntekoonkin. Pukukopilla vaan tekee tiukkaa olla tuijottamatta.
t. nainen myös
Ei häiritse. Pukeudun itsekin värikkäästi, yleensä mekkoihin ja meikki (pinkki huulipuna) kuuluu asuun. Välillä värikkääseen housupukuun, vuoden ajasta riippuen. Kurveja en korosta, koska ne on siinä ihan muutenkin.
Hitusen häiritsee tuo muiden naisten tyylin kuvailu. Miten miehet pukeutuu?
Ja tottakai muista erottuva herättää ja hakeekin huomiota. Tyyliä katsotaan ja vaikka joku ei tykkää niin mitä sitten.
Fiksut naiset eivät halua tulla huomioiduksi tisseillä vaan sillä pääomalla mitä päässä on! Yritä sinäkin saada toisenlaista arvostusta.