Häiritseekö sua, jos joku työkaveri pukeutuu töissä naisellisesti?
Onko sulle häiritsevää, jos joku käyttää töissä nättejä mekkoja, naisellisia paitoja ja värikkäitä vaatteita, jotka korostavat kurveja?
Tyypillisesti naisten "lempivärit" työpaikallani ovat musta ja harmaa, vaate jonkinlainen säkkimäinen tunika ja harvalla on nykyään edes värjätyt hiukset.
Ennen kuin joku hermostuu, niin en näe tuossakaan pukeutumisessa mitään väärää, mutta mun ulkoiset parhaat puolet ovat juurikin mun naisellinen kroppa (olen lyhyt, huono iho, ohut tukka ym.) ja mulle naiselliset värikkäät vaatteet ovat kuin piristysruiske ja itsetunnon buustaaja tässä talven harmauden keskellä. Laitan usein kirkasta huulipunaa ja hiukset myös nätisti.
En pukeudu miehiä varten tai huomionhakuisesti, mulla vaan on valtava määrä ihania vaatteita ja tykkään käyttää niitä. Meikkaaminen taas on mulle kuin harrastus, luovaa tekemistä.
Mutta joskus huomaan hieman ikäviä katseita työpaikallani ja seuraavana päivänä laitan jotain hillitympää, vaikka en tietenkään voi tietää liittyykö tilanteet vaatteisiini vai muhun persoonana.
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai tuo vähän ihmetystä herättäisi. Ollaan kaikki rumia ukkoja.
Ekana päivänä aiheuttaa ihmetystä, meillä koko äijäporukka ymmärsi kyllä, kun pukeutuja kertoi sukupuolikokemuksestaan.
Pukeutuminen ei ole tietääkseni sukupuolikokemus
Olen miesvaltaisella alalla ja aina pukeutunut naisellisesti (hameet, mekot, korolliset kengät, meikit yms.), en kuitenkaan paljastavasti. Kehuja olen saanut, joten oletan ettei ole pahemmin häirinnyt.
Tietysti saa pukeutua: ainoa, että ei kannata alkaa näyttelemään tissivakoa ja liian lyhyet hameet on no no.
Kuulin, että yksi esimieshenkilö-asemassa ollut joutui antamaan potkut naiselle, jolla näkyi camel toe tms. kaikki kun tulosteli papereita. Eli kyllä nyt joku hyvän maun mukainen pukeutuminen on se juttu.
Tuskin tarkoittaa, että pitäisi alkaa pitämään kamalia Marimekko-tunikoja ja säkkejä, joita puolet suomalaisisa hiiri-naisista pitää ja ovat meikittä. Aika iso osa suomalaisista elovena-akoista tarttis kyllä meikit, että joltain näyttäisi.
Eli hyvä, jos meikkaat ja näet vaivan.
Jos työasua ei ole määrätty etkä paljasta pintaa niin eiköhän se olisi paras pukeutua just niinkuin tykkää? Jos on silti toimistoon sopiva look
Vierailija kirjoitti:
Tietysti saa pukeutua: ainoa, että ei kannata alkaa näyttelemään tissivakoa ja liian lyhyet hameet on no no.
Kuulin, että yksi esimieshenkilö-asemassa ollut joutui antamaan potkut naiselle, jolla näkyi camel toe tms. kaikki kun tulosteli papereita. Eli kyllä nyt joku hyvän maun mukainen pukeutuminen on se juttu.
Tuskin tarkoittaa, että pitäisi alkaa pitämään kamalia Marimekko-tunikoja ja säkkejä, joita puolet suomalaisisa hiiri-naisista pitää ja ovat meikittä. Aika iso osa suomalaisista elovena-akoista tarttis kyllä meikit, että joltain näyttäisi.
Korjaus: ne elovena-akat ovat kissoja eivätkä hiiriä - mukavuudenhaluisia ja vähät välittävät mielipiteestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Potkuja ei kyllä tuolla perusteella anneta. Mutta onhan tuo ihan kiva legenda kertoa.
Hah, tuli tästä mieleen, että eräs noita-akka-työkaverini puhui minusta pahaa selän takana, kuinka pukeudun töihin (toimistoon) aina juhlavaatteisiin. Ja siis pukeuduin ihan perusmekkoihin, joka on tyylini. Mutta hänelle mekko on ilmeisesti juhlavaate, itse pukeutui aina nyppyiseen neuleeseen ja perseestä roikkuviin pillifarkkuihin.
Ei.
Mutta työpaillani lapset kyllä alkuun ihmettelivär miksi mulla on talvihameulkonakin, eikä toppahousut.
Ja ei ole mikään lulttiurihomma. Ihan oma valinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä tuo olisi häiritsevää? Kunhan olkapäät ovat peitossa ja hameen helma ei ole ihan mini, ja tissit eivät näy, niin on asiallista.
Kunhan polvet ja nilkat peittyvät ja kasvot on hunnutettu, niin on asiallista.
Joissain kulttuureissa näinkin. Länsimaisessa perinteisessä kulttuurissa soveliaana työpukeutumisena pidetään sitä, että olkapäät, peppu ja rinnat eivät vilku. Lisäksi toki ehjät ja puhtaat vaatteet ja työstä riippuen materiaaliasiat.
Mikä ihme niissä olkapäissä oikein on?
Tuo on melkein kun nilkkojen paljastelusta hulluuntumista
Vierailija kirjoitti:
Tuo on melkein kun nilkkojen paljastelusta hulluuntumista
Nyt alkoi seisomaan
Vierailija kirjoitti:
Ei sovi kaikkiin työpaikkoihin. Lisäksi itse saan vainoajia ja epätoivottua ihailua vaikka jätesäkissä niin vaikea ymmärtää miksi joku haluaa herättää huomiota noin paljon
Tätä mietin minäkin... koska näin on tosiaan useinkin käynyt, että huomiota satelee vaikka kulkisi tukka vähän rasvaisena ja homssuisissa vaatteissa. Elämä on opettanut sen, että työpaikalla ei kannata esitellä itseään. Ellei se ole juuri omaan persoonaan sopivaa ja ei täten ala kuormittamaan ajan myötä.
Missä sanoin, että koen minua kadehdittavan? Työskentelen konservatiivisella alalla ja olen vajaa viisikymppinen, joten pitäisikö laittaa huppari tai haalari ja lenkkarit päälle? Pukeudun siististi ja asemani mukaan, ja jos se jotakuta häiritsee, ei kiinnosta. Vapaa-aikana voi sitten raahautua julkisuudessa vaikkapa farkuissa, lökäreissä ja siinä ah, niin nuorekkaass minarissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse pidän maltilliskorkoisia korkkareita, polvipituisia hameita, silkki- tai puuvillapaitapuseroita ja kotelomekkoja, neuleita ja neulemekkoja. Meikkaan, pidän hiukset nutturalla ja lakkaan neutraalilla värillä kynteni. Koruja ei muuta kuin pienet timanttikorvakoruja.
Vaihdoin työpaikkaa jokunen vuosi sitten ja tässä uudessa paikassa on yksi vanhempi rouva, joka kommentoi aina pukeutumistani ja sanoo, että "sipsuttelen niin hienona". Naurattaa, tällä alalla kun on yleensä ollut tapana edes smart casualia pukukoodia noudattaa.
Pitkiä katseita joskus tulee ns. tunika-leggarityypeiltä, en välitä. Miesten katseita en ole noteerannut enkä niitä kaipaa. juu
Minusta tyylisi kuulostaa vanhanaikaiselta eikä siltä, että joku sinua kadehtisi. Myös tuosta hienona sipsuttelusta tulee mieleen jokin ujo hissukka eikä se työpaikan hyvännäköinen seksipommi. Oli
Missä sanoin, että koen minua kadehdittavan? Työskentelen konservatiivisella alalla ja olen vajaa viisikymppinen, joten pitäisikö laittaa huppari tai haalari ja lenkkarit päälle? Pukeudun siististi ja asemani mukaan, ja jos se jotakuta häiritsee, ei kiinnosta. Vapaa-aikana voin sitten raahautua julkisuudessa vaikkapa farkuissa, lökäreissä ja minarissa.
Nykyisenä suvaitsevaisena aikana se voisi olla jopa imagovaltti. 🤔 Mielikuvatasolla näyttäisi tosi hauskalta, mutta olisi ehkä epäkäytännöllistä, riippuen mitä tarkoitetaan naisellisella. Kesällä voisi hyvinkin käydä töihin avonainen paita, josta rintakarvat röyhyävät.
Olen usein ollut työpaikoissa, joissa työnantajalla on tietyt vaatimukset työasusta. Yleensä vaadittu työasu on ollut melko neutraali, joskus miesmäinen. Mutta olen ollut sellaisessakin missä naisilla oli työasuna mekko. Tosin oli mahdollista halutessaan valita myös toisen sukupuolen työasu.
Vierailija kirjoitti:
Naisena ei tule kyllä mieleenkään mitkään kamelien varpaat, jos ihmisellä on vaatteet päällä. Tuohan on sama kuin että miehellä ei saa mikään pullottaa housuissa, pitää olla aivan täysin tasainen etumus. Ja ootkut heti, jos pystyy kertomaan kummassa lahkeessa on.
Sama kuin jos tissien kohdalta on paita kohollaan, niin varmaan kiihotut niin ettet pysty töihisi. Vika ei ole silloin missään muussa kuin sinussa. Kannattaa hakeutua työskentelemään yksin.
Oon hoitaja ja meillä on työvaatteet. Yksityisessä hoivakodissa 2 hoitajaa kulki pienissä narutopeissa tissit vilkkuen. Miespomo ei tietenkään sanonut mitään. Mun mielestä se vaatetus ei olis sopinut mihinkään työpaikkaan. Pl joku tankotanssija.
Minusta on kiva, jos joku viitsii panostaa. Yksi entinen työkaverini jäi mieleen juuri monilla kivoilla menoillaan.
Minua ei ole koskaan töissä haitannut naisilla liian avarat paidat ja minihameet. Ei vaikka joillan on rinnat näkynyt. Naisia ne on haitannut, joitain jopa raivostuttanut.
Meillä yks vetää napapaidoissa. Ei kuulu mielestäni toimistoon.