Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi rakastun ainoastaan miehiin, joilla on ollut vaikea äitisuhde?

Vierailija
31.01.2025 |

Ts. varhainen kiintymyssuhde häiriintynyt. Haluaisin tietää, miksi koen tällaiset miehet vastustamattomina. Ihan päällisin puolin kunnollisia ja menestyneitä miehiä kaikki, mutta kun paremmin tutustutaan, paljastuu aina äitisuhteen ongelmat.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen isä sinulla on tai oli? 

Vierailija
2/20 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempani ovat kumpainenkin kovista tieteistä tohtoriksi väitelleitä 80-luvulla. Isäni oli hyvin uraorientoitunut ja perfektionisti.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän ne miehet valitset. Ongelma on vain meille muille siinä miten tämän saa käännettyä miesten viaksi kun eihän naisella saa olla mitään vastuita edes omista valinnoista

Vierailija
4/20 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä joskus ollut jonkun tason isäongelmia ja ne miehet jotka magnetisoituvat minuun ovat jonkun tason äitiongelmaisia. Se antaa sellaista balanssia ja ymmärrystä ehkä jotenkin. 

Vierailija
5/20 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on joku alituinen trauma. Mä olen isätön(aina vankilassa) nainen ja jatkuvasti eksyn väkivaltaisiin miehiin .

Vierailija
6/20 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsehän ne miehet valitset. Ongelma on vain meille muille siinä miten tämän saa käännettyä miesten viaksi kun eihän naisella saa olla mitään vastuita edes omista valinnoista

Ei niissä miehissä ole mitään vikaa - ne on ihania. Rakastan hoivata heitä. Ihmettelen vain, miksi kiinnyn heihin ja miten he aina löytävätkin minut.

ap

Vierailija
7/20 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on joku alituinen trauma. Mä olen isätön(aina vankilassa) nainen ja jatkuvasti eksyn väkivaltaisiin miehiin .

Tuo on psykologisesti mielenkiintoista. Siis samanlaisiin miehiin kuin isäsi? 

Vierailija
8/20 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
9/20 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen mies, jolla on taustalla hankala äitisuhde (ja myös isäsuhde) ja nuorempana tunnuin vetävän kahdenlaisia naisia puoleeni;

1. Naisia joilla oli myös hankala suhde vanhempiinsa ja jotka yrittivät käsitellä omat traumansa minun kauttani.

2. Naisia jotka tulivat ns. paremmista, mutta kylmistä perheistä, joille minä olin aivan päinvastainen kuin omat piirinsä ja jotka yrittivät paikata omaa kylmää lapsuutta toisen ylihoivaamisella.

Ei varmaan tarvitse erikseen sanoa, ettei näistä syntynyt mitään järjellisiä ihmissuhteita, kun minäkin olin vielä aivan sekaisin itseni kanssa ja kaikki oli vain sellaista molemminpuolista omien vaikeuksien peilaamista toisen kautta.

Vierailija
10/20 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli samanlainen kaveri. Lopulta meni traumaterapiaan ja sai käsiteltyä asiansa ja katkaistua väkivallankierteen kohdallaan.

Vierailija
11/20 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi aina epäillään isäsuhdetta? Miksei nainen voi projisoida kumppaniinsa aivan yhtä hyvin äitisuhdettaan?

Vierailija
12/20 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en edes tiedä, millainen äitisuhde rakastamallani miehellä on ollut. Emme ole puhuneet koko asiasta.

Vierailija
13/20 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeista haasteellisista oloista kasvaneista on monista tullut hyviä johtajia. Lama-aikaan meni paljon firmoja konkkaan ja sen ajan sukupolvi hoiti murheensa alkoholilla monesti. Nuoret naiset ovat tunnollisuuden ja varhaisen kypsymisen ansiosta pärjänneet hyvin kun pojat ovat jääneet vaille tukea. Joku sanoo että pojat on herkempiä kuin tytöt. Itse näen että elämässä ahkeruus palkitaan ja pääsee eteenpäin ja elämä tuo tullessaan uusia tuulia. Ei tässä maassa paljon onnella ole sijaa ennemminkin sattumuksilla kun tietää että elät ja olemassa ja näytät mihin pystyt. 

Vierailija
14/20 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se huono äitisuhde sitten niissä ukoissa on näkynyt, kerta niissä ei kuitenkaan mitään vikaa ole ollut?

Vierailija
15/20 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustu kiintymyssuhdeteorioihin. Sieltä löydät vastauksen, ennen kaikkea omasta kiintymyssuhdemallistasi.

Vierailija
16/20 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se huono äitisuhde sitten niissä ukoissa on näkynyt, kerta niissä ei kuitenkaan mitään vikaa ole ollut?

Niin no eihän se tarkoita että ihminen on ns viallinen tai epäkelpo kumppani jos hänellä on trauma. Jokaisella ihmisellä nykypäivänä on traumatausta. 

Vierailija
17/20 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin eri tavoin. Miehet ovat muilta osin olleet ominaisuuksiltaan keskenään hyvin erilaisia. Pointti on se, että kaikkien rakastamiani miesten taustasta on käynyt ilmi vaikea äitisuhde. 

ap

Vierailija
18/20 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no eihän se tarkoita että ihminen on ns viallinen tai epäkelpo kumppani jos hänellä on trauma. Jokaisella ihmisellä nykypäivänä on traumatausta. 

Niin no, enhän minä mitään tuollaista väitettä esittänytkään. Ihmettelin vaan, että miten se huono äitisuhde niissä näkyy, kerta mitään vikaa ei ole. Jos ei ole vikaa, niin miksi asiaa pitäisi sitten sen enempää edes pohtia? Meissä traumataustaisissa kun on paljon hajontaa ja vallan moni nykyään käsittelee traumansa ja muodostaa sen jälkeen ihan tavallisia, toimivia ihmissuhteita.

Vierailija
19/20 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella sarjapettäjämiehellä on todella vaikea äitisuhde. Ehkä jääneet ilman johdonmukaista huolenpitoa ja turvaa.

Turvattomuus lapsuudessa projisoidaan alitajuisesti sitten aikuisena naisiin vaikka aluksi näytellään valheellisesti herkkää ja tunteellista.

Vierailija
20/20 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monella sarjapettäjämiehellä on todella vaikea äitisuhde. Ehkä jääneet ilman johdonmukaista huolenpitoa ja turvaa.

Turvattomuus lapsuudessa projisoidaan alitajuisesti sitten aikuisena naisiin vaikka aluksi näytellään valheellisesti herkkää ja tunteellista.

Tuo on muuten totta. Huomannut itse täysin saman. Ollaan nöyrää poikaa ja ujoa ja pelokasta. Ja sitten kostetaankin jokaiselle naiselle pettämällä.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme